Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania Budowa oczyszczalni w Stajkowie na działce nr 168/6 oraz budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kolejowa w Lubaszu

Gmina Lubasz ogłasza przetarg

  • Adres: 64720 Lubasz, ul. B. Chrobrego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 255 60 12 , fax. 67 255 64 62
  • Data zamieszczenia: 2017-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubasz
    ul. B. Chrobrego 37
    64720 Lubasz, woj. wielkopolskie
    tel. 67 255 60 12, fax. 67 255 64 62
    REGON: 57079110600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania Budowa oczyszczalni w Stajkowie na działce nr 168/6 oraz budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kolejowa w Lubaszu
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowy nadzór inwestorski dotyczący realizacji zadania pn. „Budowa oczyszczalni w Stajkowie na działce nr 168/6 oraz budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kolejowa w Lubaszu” w zakresie: - nadzoru budowy oczyszczalni ścieków w miejscowości Stajkowo oraz demontażu istniejącej oczyszczalni ścieków w miejscowości Stajkowo wraz z rozruchem technologicznym i uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na użytkowanie. Lokalizacja inwestycji - działki o nr 168/6 i 168/5. - nadzoru budowy kanalizacji sanitarnej w ul. Kolejowej w Lubaszu i wykonaniem lokalnego punktu tłocznego i odbudową nawierzchni drogi wraz z dokonaniem zawiadomienia właściwego organu budowlanego o zakończeniu budowy przed zamierzonym terminem przystąpieniem do użytkowania. Lokalizacja inwestycji – ul. Kolejowa w miejscowości Lubasz. Prace do wykonania w zakresie planowanej inwestycji polegają na kompleksowemu nadzorowi inwestorskiemu nad następującymi pracami inwestycyjnymi: a) W zakresie odnośnie wybudowania sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kolejowej w Lubaszu wchodzą w szczególności następujące prace: - wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej od studni nr S141 do studni nr S146 i kanalizacji sanitarnej tłocznej od studni S146 do LPT2 – lokalnego punktu tłocznego, - dostawa i montaż LPT2 – lokalnego punktu tłocznego, - prace drogowe związane z odtworzeniem nawierzchni ulicy; b) W zakresie odnośnie wybudowania oczyszczalni ścieków w miejscowości Stajkowo wchodzą w szczególności następujące prace: - wybudowanie mechaniczno – biologicznej oczyszczalni ścieków w technologii CF-SBR na działkach o nr 168/6 i 168/5 o przepustowości nominalnej RLM – 7583, Qdś = 800 m3/d, Qdmax. = 1040 m3/d, - oczyszczalnia ścieków składać się będzie z następujących obiektów: - budynku technicznego w skład, którego wchodzą: pompownia ścieków surowych z sitem pionowym, sitopiaskownik z płuczką piasku, zbiornik retencyjny, stacja dmuchaw, instalacja odwadniania osadu, wiata ochronna. 2) Biofiltr, 3) Studzienka pomiarowa obejścia awaryjnego, 4) Stacja zlewna ścieków dowożonych, 5) Reaktor CF-SBR – 2 szt., 6) Studzienka pomiarowa osadu nadmiernego, 7) Zagęszczasz osadu, 8) Zbiornik stabilizacji i magazynowania osadu, 9.1) Stacja PIX, 9.2) Stacja FERROX, 10) Agregat prądotwórczy, 11) Plac składowy osadu odwodnionego z wiatą, 12) Studzienka pomiarowa ścieków oczyszczonych, - modernizacji istniejącego budynku socjalno - technicznego, - zagospodarowanie terenu działek, na których realizowana będzie budowa, w tym wykonanie dróg manewrowych, nasadzenie zieleni na terenie oczyszczalni, - umocnieniu skarpy brzegu rzeki Gulczanki przed i za wylotem z oczyszczalni ścieków - działka nr 178, - demontaż istniejących obiektów i instalacji oczyszczalni ścieków. Do obowiązków i uprawnień Inspektora Nadzoru należy: 1) uczestnictwo w przekazaniu placu budowy Wykonawcy robót, 2) kontrolowanie nadzorowanego obiektu pod względem zgodności wykonanych prac z zatwierdzoną dokumentacją projektową przez Wykonawcę robót, oraz sztuką budowlaną w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność nadzoru lecz nie rzadziej jak 2 razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego. Z przeprowadzonej kontroli należy dokonać wpisu do dziennika budowy oraz zdać sprawozdanie Zamawiającemu, 3) stawianie się na budowę w ciągu 24 godzin od czasu powiadomienia przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót. Powiadomienie między stronami odbywa się faksem lub drogą elektroniczną, co należy zwrotnie potwierdzić, 4) w przypadku nieobecności przez okres dłuższy niż 5 dni kalendarzowych zapewnienie zastępstwa, koordynowanie i zarządzanie realizacją umów z Wykonawcą robót oraz reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności Wykonania robót z dokumentacją projektową, STWiORB, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej, normami i zapisami umowy z Wykonawcą robót, w tym z harmonogramami rzeczowo - finansowymi, warunkami programów instytucji finansujących ze szczególnym uwzględnieniem dofinansowania zadania ze środków Unii Europejskiej, założeniami finansowymi umów oraz z zasadami rozliczeń z uwzględnieniem obowiązujących wytycznych w zakresie rozliczania i kwalifikowania kosztów, 5) nadzór Inwestorski nad robotami w rozumieniu Prawa budowlanego, winien być prowadzony przez osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane oraz wiedzę i doświadczenie gwarantujące prawidłowe wykonanie umowy, 6) sprawdzenie i zatwierdzenie w terminie 7 dni od dnia otrzymania planu organizacji robót budowlanych sporządzanego przez Wykonawcę robót lub wniesienie stosownych uwag co do ich treści, 7) sprawdzanie i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo - finansowego sporządzanego przez Wykonawcę, kontrolowanie postępu robót w stosunku do zatwierdzonych harmonogramów, wzywanie Wykonawcy do aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy nimi, a rzeczywistym postępem robót lub w przypadku stwierdzenia niezgodności harmonogramów z umową, zatwierdzanie aktualizacji harmonogramu lub wniesienie do nich uwag w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu zaktualizowanego harmonogramu, 8) wezwanie Wykonawcy do opracowania programów naprawczych w przypadku stwierdzenia zagrożenia terminu zakończenia przedmiotu umowy, zakończenia danego etapu robót lub niedotrzymania innych terminów podanych w harmonogramie rzeczowo – finansowym, wniesienie uwag do przedłożonych projektów programów naprawczych lub ich zatwierdzenie w terminie 7 dni od dnia otrzymania, 9) przeprowadzenie regularnych inspekcji terenu budowy, sprawdzających: jakość wykonanych robót, w tym kontrolę poprawnego wyznaczania w terenie obiektów budowlanych przez uprawnionych geodetów, terminowość robót oraz jakość zastosowanych materiałów zgodnie z ofertą Wykonawcy, dokumentacją projektową, STWiORB, umowami, programem robót, programami naprawczymi, harmonogramem rzeczowo – finansowym, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych niezgodnych ze złożonymi ofertami i dokumentacją projektową, wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 10) udzielanie Wykonawcy wszelkich niezbędnych informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych robót, 11) zatwierdzanie materiałów budowlanych, urządzeń oraz dostaw, jakie mają być wbudowane zgodnie z dokumentacją projektową, sprawdzanie jakości i prawidłowości dokumentów, zezwoleń, aprobat technicznych i deklaracji zgodności, certyfikatów, znaków zgodności, itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych, wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, zatwierdzenie harmonogramu dostaw urządzeń i materiałów na plac budowy ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności, sposobu i czasu magazynowania oraz zgodności z ofertą Wykonawcy, dokumentacją projektową, STWiORB, 12) żądanie od Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów innych niż określone w STWiORB, jeśli budzą one uzasadnione wątpliwości co do ich jakości, 13) wezwania Wykonawcy do usunięcia materiałów niezaakceptowanych przez Inspektora Nadzoru lub wadliwych, niezgodnych z ofertą Wykonawcy, dokumentacją projektową, STWiORB, umową, 14) wezwania Wykonawcy do ponownego wykonania robót, jeżeli materiały lub jakość wykonanych robót nie spełniają wymagań zawartych w dokumentacji projektowej, ofercie Wykonawcy, STWiORB, umowie, 15) żądanie od Wykonawcy usunięcia wad lub nieprawidłowości w robotach budowlanych w terminie nie krótszym niż 14 dni. Jeżeli dla ustalenia wystąpienia wad i ich przyczyn niezbędne jest dokonanie prób, badań, odkryć, ekspertyz, Inspektor Nadzoru, po akceptacji Zamawiającego zażąda od Wykonawcy dokonanie tych czynności na koszt Wykonawcy, 16) kontrola Wykonawcy w zakresie informowania o rozpoczęciu i zakończeniu robót wszystkich dysponentów/administratorów sieci/obiektów/urządzeń i innych instytucji zgodnie z dyspozycją wydaną w uzgodnieniach znajdujących się w dokumentacji technicznej, 17) kontrola Wykonawcy w zakresie zapewnienia realizacji robót zgodnie z odpowiednimi wymaganiami BHP, ppoż., przepisami prawa pracy i ochrony zdrowia oraz wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z przepisami, 18) współpraca z projektantami w zakresie sprawowanego przez nich nadzoru autorskiego oraz innymi jednostkami sprawującymi nadzór nad wykonywanymi robotami, uzyskiwanie od projektantów zgody na zmiany w zakresie projektu oraz powiadamianie Zamawiającego i projektantów w każdym przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów lub braków w dokumentacjach projektowych, 19) wezwanie Wykonawcy do niezwłocznego usunięcia z terenu budowy Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, z którym nie została zawarta umowa o podwykonawstwo zaakceptowana przez Zamawiającego, a także wezwanie Wykonawcy do niezwłocznego usunięcia z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna, niedbała w swojej pracy lub stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa, zdrowia lub ochrony środowiska, w szczególności narusza zasady bhp oraz przepisy ppoż., 20) wezwanie Wykonawcy do niezwłocznego usunięcia Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy od wykonywania robót, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje nie spełniają warunków lub wymagań określonych umową na roboty, nie dają rękojmi należytego wykonania robót budowlanych, dostaw lub usług lub dotrzymania terminów realizacji tych robót, 21) wprowadzanie na plac budowy Podwykonawców zatwierdzonych przez Zamawiającego, 22) w przypadku odstąpienia od umowy na roboty przez którąś ze stron Inspektor Nadzoru po wyborze przez Zamawiającego kolejnego Wykonawcy robót wprowadzi go do realizacji kontraktu i będzie kontynuował swoje obowiązki, 23) wezwanie Wykonawcy do doprowadzenia terenu budów do należytego stanu w przypadku takiej konieczności, 24) kontrola prawidłowości oznakowania robót oraz zapewnienia sprawnej komunikacji w okresie prowadzonych robót, 25) sprawdzenie pod kątem spełnienia wymagań SIWZ na roboty budowlane i akceptacja zmiany personelu Wykonawcy robót na stanowiskach kierownika budowy i kierownika robót branżowych w terminie 7 dni od dnia przedłożenia propozycji zmiany, 26) weryfikacja w uzgodnieniu z Zamawiającym rysunków roboczych Wykonawcy zawierających zmiany, zatwierdzenia robót zamiennych lub dodatkowych, 27) zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę, 28) wyrażanie zgody na wykonywanie robót budowlanych poza normalnymi godzinami pracy, 29) propozycja i/lub weryfikacja propozycji zgłoszonej przez Wykonawcę lub Zamawiającego dotyczącej, np. robót zamiennych, dodatkowych jeżeli zajdzie konieczność ich wykonania lub udzielenia dla prawidłowej realizacji Projektu. Przy sprawdzaniu i akceptacji protokołu konieczności Inspektor nadzoru przygotuje i przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni opinie na temat konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub potrzeby zaniechania wykonania niektórych robót, zawierającą w szczególności: uzasadnienie faktyczne i prawne ich wykonania. Wszystkie protokoły konieczności podlegają zaakceptowaniu przez Zamawiającego, 30) ocenianie i rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym wszelkich roszczeń, problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, w tym ocenianie zasadności roszczeń Wykonawcy, kontrola dokumentacji Wykonawcy uzasadniającej żądania zmiany, np. terminu, zakresu umowy, sporządzania pisemnej opinii do żądania Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia roszczenia, 31) prowadzenie rokowań związanych z zawieraniem, zmianą, rozwiązaniem umów, negocjowanie warunków umów i porozumień zawieranych przez Gminę w ramach projektu, 32) monitorowanie ważności wszystkich polis ubezpieczeniowych i gwarancji wymaganych od Wykonawcy robót, 33) organizowanie i prowadzenie rad budowy tak często jak będzie to konieczne dla prawidłowego postępu robót; Inspektor nadzoru będzie sporządzał protokoły z rad budowy, 34) wydawanie Wykonawcy robót, kierownikowi budów i /lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz, dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 35) żądanie od Wykonawcy, kierownika budowy i/lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania wpisem do Dziennika budowy dalszych robót budowlanych w przypadku gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bezpieczeństwa, stwarzając zagrożenie dla życia i zdrowia osób znajdujących się na terenach budów bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub ze zgłoszeniami robót budowlanych, a także w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, mogących wpłynąć na pogorszenie jakości robót, 36) wydawanie w uzgodnieniu z Zamawiającym poleceń, Wykonawcy Robót, kierownikowi budowy i/lub kierownikowi robót, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących wstrzymania określonego zakresu robót na okres, który uzna za konieczny, jednak nie dłuższy niż 6 miesięcy, 37) sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, w porozumieniu z Gminnym Zakładem Komunalnym Sp. z o.o. w Lubaszu zwanym dalej Operatorem, niezwłocznie nie później jednak niż 3 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru. Inspektor potwierdza odbiór robót Protokołem odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, sprawdzenie i odbieranie części robót, w porozumieniu z Operatorem wraz ze sprawdzeniem dokumentów rozliczeniowych i dokumentów odbiorowych w terminie 14 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru części robót. Inspektor potwierdza odbiór części robót Protokołem odbioru częściowego i zatwierdza rozliczenie, 38) zapewnienie nadzoru nad wszystkimi przeprowadzonymi próbami i testami, sprawdzeniami i odbiorami technicznymi a także obecność Inspektora w czasie mechanicznych i technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia, 39) sprawdzenie jakości i ilości robót zgłoszonych do odbioru końcowego i dokonanie komisyjnego odbioru końcowego przedmiotu umowy przy udziale Operatora, upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i innych zaproszonych osób w terminie 30 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy. Do obowiązków Inspektora nadzoru należy sprawdzenie dokumentów rozliczeniowych i dokumentów odbiorowych w terminie 14 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy. Inspektor potwierdza odbiór robót Protokołem odbioru końcowego przedmiotu umowy i zatwierdza rozliczenie zadania oraz potwierdza faktycznie wykonane roboty oraz usunięcie wad, 40) udział w czynnościach rozruchu technologicznego wybudowanego obiektu oraz sieci kanalizacji sanitarnej i w czynnościach przekazania ich do użytkowania i eksploatacji Operatorowi, 41) wstrzymanie wykonywania robót, poza robotami mającymi na celu ochronę życia i własności w przypadku rozwiązania /odstąpienia od Umowy na Roboty budowlane, żądanie zabezpieczenia przerwanych robót, wyznaczenie w porozumieniu z Zamawiającym terminu opuszczenia terenu budowy przez Wykonawcę wraz z całą procedurą przekazania, inwentaryzacji i rozwiązania umowy, 42) sprawdzenie jakości i ilości robót przerwanych i robót zabezpieczających, dokonanie odbioru robót przerwanych w terminie 14 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót przerwanych oraz zabezpieczających lub w terminie 14 dni od daty odstąpienia / rozwiązania Umowy na Roboty. Inspektor nadzoru potwierdza odbiór robót Protokołem odbioru robót przerwanych i robót zabezpieczających, 43) ustalenie zasad przekazania Zamawiającemu majątku (materiały, sprzęty) znajdującego się na terenie budowy lub wydanie poleceń Wykonawcy ich usunięcia w terminie 14 dni od daty odstąpienia od Umowy na Roboty budowlane lub jej rozwiązania, 44) weryfikacja i ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji odbiorowej i powykonawczej ze stanem istniejącym oraz uregulowaniami prawnymi oraz współpraca przy otrzymywaniu pozwolenia na użytkowanie, 45) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót, 46) uczestnictwo w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany, przedstawicieli instytucji zarządzającej WRPO i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji decyzji podczas tych kontroli, 47) udział w przeglądach gwarancyjnych prowadzonych zgodnie z warunkami umowy przez cały okres trwania gwarancji, 48) nadzorowanie skompletowania 3 egzemplarzy dokumentacji powykonawczej przez Wykonawcę robót, 49) udział przy realizacji robót związanych z pracami w pasie drogowym i przy cieku wodnym – rzeka Gulczanka oraz przygotowanie stosownej dokumentacji, zgodnie z udzielonym pozwoleniem na prowadzenie przez gestorów sieci, dróg i cieków wodnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach