Przetargi.pl
Opracowanie siedmiu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla poszczególnych obrębów ewidencyjnych gminy Ryglice

GMINA RYGLICE ogłasza przetarg

  • Adres: 33-160 Ryglice, ul. Rynek 9
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146541019
  • Data zamieszczenia: 2024-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA RYGLICE
    ul. Rynek 9
    33-160 Ryglice, woj. małopolskie
    tel. 146541019
    REGON: 851660909
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ryglice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie siedmiu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla poszczególnych obrębów ewidencyjnych gminy Ryglice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na: opracowaniu siedmiu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla poszczególnych obrębów ewidencyjnych gminy Ryglice wraz z inwentaryzacją terenu objętego planem z uwzględnieniem kosztów i czynności, które należy ponieść by wykonać powierzone zadanie.Dla każdego z projektów planów prowadzona będzie odrębna dokumentacja prac projektowych. Kolejność uchwalania poszczególnych projektów planów ustala się zgodnie z ich kolejnością od 1-7. Obszary opracowania stanowią łączną powierzchnię 11.193 ha, tj: 1) obręb 0005 Miasta Ryglice – pow. 2 513 ha;2) obręb 0008 Zalasowa – pow. 2 681 ha;3) obręb 0007 Wola Lubecka – pow. 661 ha;4) obręb 0001 Bistuszowa – pow. 715 ha;5) obręb 0004 Lubcza – pow. 2 380 ha;6) obręb 0003 Kowalowa – pow. 1 151 ha;7) obręb 0002 Joniny – pow. 1 088 ha.Przedmiot zamówienia należy sporządzić na podstawie aktualnie obowiązujących aktów prawnych na zasadach określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w oparciu o niżej wymienione uchwały, które stanowią załączniki do SWZ:1) uchwała nr LVII/448/23 dla Miasta Ryglice,2) uchwała nr LVII/449/23 dla wsi Bistuszowa, 3) uchwała nr LVII/450/23 dla wsi Joniny,4) uchwała nr LVII/451/23 dla wsi Kowalowa,5) uchwała nr nr LVII/452/23 dla wsi Lubcza, 6) uchwała nr LVII/453/23 dla wsi Zalasowa 7) uchwała nr XLIV/309/09 dla wsi Wola Lubecka,oraz w oparciu o Studium Uwarunkowań i Kierunki Zagospodarowania Przestrzennego gminy Ryglice a także Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla wsi Uniszowa, które dostępne są pod linkiem sip.ryglice.pl. Dokumenty planistyczne w postaci Planów Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Ryglice, Zalasowej, Woli Lubeckiej, Bistuszowej, Lubczy, Kowalowej i Jonin muszą być spójne z istniejącym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego dla wsi Uniszowa. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do:1) Przeprowadzenia inwentaryzacji urbanistycznej – prace terenowe (wizja terenowa zainwestowania i uzbrojenia terenu w zakresie mającym wpływ na rozwiązania planistyczne).2) Opracowania projektów Planów zgodnie z art. 15 i art. 16 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 ze zmianami) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 grudnia 2021 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404).3) Formułowania ustaleń projektów Planów w sposób jednoznaczny i wykluczający możliwość ich dowolnej interpretacji.4) Opracowania wszelkich pism i dokumentów niezbędnych dla prawidłowego przeprowadzenia postępowania formalno-prawnego sporządzania Planów w tym w zakresie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Opracowania pism i dokumentów obejmuje również sporządzenie zestawień odpowiedzi instytucji i organów oraz zestawień wniosków i uwag wniesionych do procedury sporządzenia planów wraz z propozycją rozpatrzenia i uzasadnieniem.5) Opracowania prognoz oddziaływania na środowisko, zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094).6) Opracowania prognoz skutków finansowych do Planów.7) Opracowania wniosków o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne zgodnie z ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2024 r. poz.82 ).8) wprowadzania korekt do projektów Planów oraz prognoz oddziaływania na środowisko wynikających z procedury sporządzania Planów, jak również wynikających z wytycznych, uwag i wniosków własnych Zamawiającego.9) Udziału w czynnościach związanych ze sporządzeniem Planów, obejmujących w szczególności uczestnictwo Głównego Projektanta Planu w:a) spotkaniach roboczych zwoływanych na wezwanie Zamawiającego;b) posiedzeniach Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej;c) spotkaniach z mieszkańcami przed rozpoczęciem procesu opiniowania i uzgodnień, prezentacja projektów miejscowych planów na zorganizowanych spotkaniach z mieszkańcami w poszczególnych miejscowości. Dla każdej miejscowości planuje się zorganizowanie spotkania dotyczącego projektu miejscowego planu, sporządzanego dla danej miejscowości (obrębu) co najmniej dwa razy, na etapie powstania projektów planów oraz przed wyłożeniem do publicznego wglądu;d) dyskusjach publicznych dotyczących sporządzania Planów;e) wyłożeniu do publicznego wglądu projektów Planów (wymagana obecność przedstawicieli zespołu projektowego na wyłożeniach projektów Planów przez co najmniej 3 dni w trakcie okresu wyłożenia dla każdego Planu);f) posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w Ryglicach dotyczących sporządzania Planów;g) sesjach Rady Miejskiej w Ryglicach dotyczących sporządzania Planów.h) konsultacjach społecznych zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym po nowelizacji 10) Przygotowania projektów uchwał Rady Miejskiej w Ryglicach wraz z uzasadnieniem.11) Przygotowania kompletnej dokumentacji formalno-prawnej do przekazania Wojewodzie.12) Przygotowania elektronicznej wersji dokumentów do zamieszczenia w gminnym portalu mapowym zgodnie z rozporządzeniem oraz ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (w formacie wektorowym programu EWmapa lub QGIS oraz w formacie rastrowym z georeferencją):a) projektów do wyłożenia do publicznego wglądu,b) uchwalonych ostatecznych wersji planów.13) Przygotowania elektronicznej wersji dokumentów do ogłoszenia Uchwał Rady Miejskiej w Ryglicach w sprawie uchwalenia Planów w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych ( tj. Dz. U. z 2013 r,. poz. 2622) - Uchwała z załącznikami sporządzona w Edytorze Aktów Prawnych.W ramach przedmiotu zamówienia dla każdego Planu, Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu:1) wydruk planu miejscowego wraz z załącznikami tekstowymi i graficznymi - 5 egz. w skali 1:2000, w tym 1 w formie zalaminowanej podzielonej na części; 2) wydruk prognozy oddziaływania na środowisko do projektu planu - 5 egz.;3) wydruk prognozy skutków finansowych uchwalenia planu - 5 egz.;4) wniosek o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, w wypadku wymagającym uzyskania stosownej zgody (egzemplarze w ilości wymaganej przez instytucje);5) przedmiot zamówienia w formie zapisu elektronicznego - 3 płyty CD/DVD (nośnik elektroniczny do odczytu i wydruku w postaci plików *.doc, *.XML, *.jpg, *.pdf *.GML *.GeoTIFF, oraz dodatkowo rysunek planu sporządzony jako zapis w formacie pliku EWmapa lub QGIS).Odpowiedzialność za poprawne i zgodne z przepisami prawnymi wykonanie przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy.Zamawiający jest organem i osobą odpowiedzialną za przedmiot zamówienia, w rozumieniu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nabywcą usługi będącej przedmiotem zamówienia oraz praw autorskich do dzieła, które będzie wykonane pod jego kierownictwem w miejscu oraz czasie określonym przez zamawiającego.Zamawiający zobowiązuje się do współpracy i współdziałania z Wykonawcą w toku realizacji zamówienia, a w szczególności do wykonywania czynności zastrzeżonych do kompetencji samorządu gminnego w zakresie uchwalenia sporządzanego dokumentu planistycznego.Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby główny projektant spełniał co najmniej jeden z niżej podanych warunków:1) nabył uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 1989 r. Nr 17, poz. 99 z późn. zm.)2) nabył uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139 z późn. zm.);3) posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117);4) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej lub posiada dyplom ukończenia studiów wyższych oraz ukończył studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej.Osoba wskazana powyżej będzie pełniła funkcję głównego projektanta i koordynatora zespołu z obowiązkiem stawiennictwa w siedzibie Zamawiającego - zmiana w czasie trwania umowy dopuszczalna jest wyłącznie na osobę spełniającą ww. kryteria. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania określony jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 3 800,00 zł (słownie: trzy tysiące osiemset złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Rzemiosła w Krakowie, Oddział w Ryglicach, ul. Ks. J. Wyrwy 3 nr: 67 85890006 0050 0000 0084 0002. W tytule przelewu należy podać: „Wadium do postępowania nr RI.271.1.3.2024”.Uwaga:1) jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego,2) w przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium.4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP;2) wskazanie sumy gwarancyjnej;3) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;4) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;5) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa lub numer przedmiotowego postępowania;7) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Ryglice;8) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji/ubezpieczyciela;9) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum/spółka cywilna).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu - zgodnie z ust. 2 SWZ,2) spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu - zgodnie z ust. 3 SWZ.2. O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej i zawodowej, tj.: wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 zamówienia polegającego na opracowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, obejmującego obszar co najmniej 10 ha w granicach jednej gminy, które swoim zakresem obejmuje jednocześnie: obszar chronionego krajobrazu, złoża kopalin, tereny osuwiskowe oraz zapisy dotyczące obiektów i urządzeń odnawialnych źródeł energii o mocy powyżej 100 kW oraz ich stref ochronnych a także zapisy dotyczące obiektów i obszarów wpisanych do rejestru zabytków (jako główny projektant lub współprojektant) – opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Województwa w stosunku do których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości.Zamawiający nie wymaga informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach