Przetargi.pl
Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej ciągów komunikacyjnych na terenie miasta Bytowa

Gmina Bytów ogłasza przetarg

  • Adres: 77-100 Bytów, ul. 1-go Maja
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 822 20 11 , fax. 59 822 25 92
  • Data zamieszczenia: 2017-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bytów
    ul. 1-go Maja 15
    77-100 Bytów, woj. pomorskie
    tel. 59 822 20 11, fax. 59 822 25 92
    REGON: 77097949900000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej ciągów komunikacyjnych na terenie miasta Bytowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) ZAKRES ZAMÓWIENIA Część I – Północ, obejmuje ulice od: ul. 1-go Maja, Sikorskiego i Lęborską w kierunku północnym. Część II – Południe, obejmuje ulice od: ul. 1-go Maja, Sikorskiego i Lęborską w kierunku południowym. W formularzu ofertowym będącym zał. Nr 1 do SIWZ wyszczególniono długości przedmiotu zamówienia. 2) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej ciągów komunikacyjnych na terenie miasta Bytowa. Zakres usługi obejmuje: - mechaniczne i ręczne usuwanie opadu śniegu i błota pośniegowego zalegającego na całej szerokości jezdni, skrzyżowań, rozjazdów, zatok autobusowych, przystanków, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i pieszo-jezdnych przy użyciu odpowiedniego sprzętu zgodnie z potrzebami Zamawiającego. - usuwanie z nawierzchni ciągów komunikacyjnych lodu lub zlodowaciałego śniegu przez posypywanie co najmniej 80% powierzchni odpowiednio zroszoną mieszanką piaskowo-solną zgodnie z potrzebami Zamawiającego. - zapełnianie mieszanką piaskowo - solną 11 szt. pojemników do gromadzenia materiałów zszorstniających o poj. 1 m³ każdy, zlokalizowanych na terenie miasta Bytowa. W ciągu trwania umowy usługa zostanie wykonana min. 1/11 szt. Koszt dostawy mieszanki solno-piaskowej należy wkalkulować w koszt odśnieżania i zwalczania śliskości chodników. - Wykonawca zobowiązany jest, na zgłoszenie Zamawiającego, zebrać i wywieźć przy pomocy sprzętu mechanicznego, zepchnięty podczas wykonywania usługi odśnieżania śnieg i lód. Usługi winny być wykonywane pojazdami poruszającymi się z prędkością maksymalną nie większą niż 20 km/godz., tak aby nie uległy uszkodzeniu oznakowania, w tym ulico i drogowskazy oraz znaki drogowe, a także mienie prywatne i publiczne. W trakcie wykonywania usługi nie należy przesuwać śniegu na prywatne nieruchomości i wjazdy oraz rośliny znajdujące się w pasach zieleni. Po stronie Wykonawcy realizującego usługi pozostaje zakup i magazynowanie odpowiedniej ilości mieszanki piaskowo-solnej (stosunek masy składników 7:3). Składowanie mieszanki nastąpi w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Mieszanie piasku z solą nastąpi w obecności przedstawiciela Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca winien dostosować wysokość i szerokość sypania mieszanek, tak aby nie uległy uszkodzeniu inne pojazdy, a także mienie prywatne i publiczne. Wykonawca jest zobowiązany posiadać do swojej dyspozycji utwardzony plac, na którym będzie składowany śnieg i lód. 3) WARUNKI WYKONYWANIA USŁUGI 1. Zamawiający wymaga zapewnienia gotowości do wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg (nadzór, dyżury, gotowość do pracy sprzętu kierowców i operatorów).Wykonawca realizujący zamówienie zapewnia gotowość do pracy, w przypadku konieczności przez całą dobę oraz zapewnia całodobową łączność telefoniczną. Ponadto Wykonawca prowadzi obserwację stanów pogody, opadów śniegu oraz informacji o występowaniu wiatru oraz dokonuje obserwacji stanu powierzonych mu dróg. 2. Usługi będące przedmiotem zamówienia, winny być wykonywane całodobowo, przez siedem dni w tygodniu, w tym niedziele i dni świąteczne. 3. Wykonawca będzie miał obowiązek wykonywać usługę posiadanym sprawnym, przystosowanym do odśnieżania oraz dopuszczonym do ruchu drogowego sprzętem drogowym, co najmniej w ilości i parametrach wskazanych przez Zamawiającego w Specyfikacji. 4. Wymagane w zamówieniu pojazdy na okres od 01.11 – 30.04 każdego sezonu zimowego obowiązywania umowy zostaną wyposażone przez Gminę Bytów w modemy GPS ze stałym dostępem danych dla Zamawiającego w celu prowadzenia monitoringu drogą internetową. Monitoring drogą internetową zawierać będzie funkcję pozwalającą Zamawiającemu na podgląd pracy sprzętu na planie lub mapie gminy w czasie rzeczywistym oraz w okresie do 1 miesiąca wstecz. Samochody i inny sprzęt drogowy w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego muszą być do dyspozycji w celu zamontowania urządzeń GPS. Poza wskazanym okresem rozliczenie usługi następować będzie wg kart pracy sprzętu. 5. Zamawiający wskaże osoby odpowiedzialne za przekazywanie Wykonawcy poleceń, a Wykonawca będzie miał obowiązek wskazać osobę pełniącą całodobowy dyżur wraz z numerem telefonu kontaktowego. Każde zgłoszenie telefoniczne będzie odnotowywane w prowadzonym przez Zamawiającego Raporcie zimowego utrzymania dróg gminnych. 6. Wykonawca będzie miał obowiązek przystąpić do wykonywania usługi w ciągu…… godz. od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. 7. Przez rozpoczęcie wykonywania usługi, rozumie się załączenie modemu GPS i przystąpienie do pracy. Koszty dojazdu na miejsce wykonywania usługi należy wkalkulować w koszty usługi. W przypadku braku uruchomienia modułu systemu GPS, Zamawiający uzna za wykonane wyłącznie zadania wskazane przez system lokalizacji. W przypadku stwierdzenia awarii systemu GPS, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, celem rozliczenia wykonania usługi w czasie awarii systemu na podstawie kart pracy sprzętu. 8. Wykonawca będzie przystępował do wykonywania usługi na polecenie przedstawiciela Zamawiającego lub po stwierdzeniu konieczności wykonania usługi, za telefonicznym potwierdzeniem Zamawiającego. Samowolne działania traktowane będą jako niezgodne z umową i nie zostaną rozliczone przez Zamawiającego. 9. W razie wystąpienia opadów śniegu lub marznącego deszczu poza godzinami pracy urzędu tj. w godzinach od 15:00 do 7:00, o grubości utrzymującej się warstwy śniegowej co najmniej 4 cm lub gołoledzi, Wykonawca przystąpi do wykonywania usługi niezwłocznie, bez zgłoszenia Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zgłosi Zamawiającemu e – mailem lub telefonicznie konieczność wyjazdu oraz w ciągu 8 godzin od powrotu z terenu, telefonicznie bądź osobiście, zgłosi wykonanie usługi w sytuacji nagłej, co potwierdzone zostanie w raporcie zimowego utrzymania dróg gminnych przez przedstawiciela Zamawiającego. 10.W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania usług będących przedmiotem zamówienia, Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, winien dokonać na koszt własny poprawek w zakresie tych usług, celem osiągnięcia wymaganego efektu. 11.W przypadku ustąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, Zamawiający zastrzega sobie prawo określenia kolejności przystępowania do wykonywania usługi oraz prawo do bezterminowego wstrzymania prac, będących przedmiotem zamówienia. Wstrzymanie wykonywania usługi oraz określenie kolejności wykonywania prac następować będzie na podstawie potwierdzonej telefonicznej albo pisemnej - przesłanej e–mailem, informacji przekazanej przez przedstawiciela Zamawiającego do przedstawiciela Wykonawcy i obowiązywać będzie od dnia jej przekazania (data otrzymania informacji przez Wykonawcę). 12.Wykonawca jest zobowiązany w ostatnim dniu roboczym tygodnia złożyć raport pisemny zawierający: - datę wykonania usługi, -lokalizację miejsca wykonywanej usługi, - długość odśnieżonych dróg/ powierzchnię odśnieżonych połaci, Raport potwierdzony przez Zamawiającego stanowi podstawę przyjęcia do rozliczenia usługi i będzie załącznikiem do faktury. Brak potwierdzenia pisemnego wykonania usługi skutkuje jej nieuznaniem w rozliczeniu. 13.Po podpisaniu umowy, Wykonawca udostępni swoje dane teleadresowe na rzecz policji, pogotowia ratunkowego, straży pożarnej. Zgłoszenia mieszkańców w celu wykonania usługi do Wykonawcy nie będą rozliczane jeżeli wykonawca nie uzyska zgody Zamawiającego lub nie potwierdzi konieczności wyjazdu zgodnie z zapisami punktu 9. 14.Po całkowitym zakończeniu wykonywania usług, będących przedmiotem zamówienia, Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu informacje jakiego rodzaju i w jakiej ilości środków zużył w trakcie wykonywania usługi zwalczania śliskości zimowej. Zamawiający ustala ryczałt za gotowość do wykonania usługi i monitoring dróg w terminach realizacji umowy w kwocie 2.000,00 zł. brutto/miesięcznie dla każdej części. W przypadku wykonywania usługi w zakresie większym niż jedna część Zamawiający ustala ryczałt w wysokości 2.000,00 zł. za każdą część. W przypadku braku wykonania usługi w danym miesiącu (okres bezśnieżny, bez likwidacji śliskości lub błota pośniegowego itp.) lub wykonania usługi w zakresie odśnieżania lub posypywania dróg o długości łącznej do 40 km, Zamawiający zapłaci kwotę 2.000,00 zł. brutto za gotowość do wykonania usługi. W kwotę wkalkulowana jest usługa w zakresie do 40 km. W przypadku wykonania usługi odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej ciągów komunikacyjnych na terenie miasta Bytowa w danym miesiącu. Zamawiający zapłaci różnicę pomiędzy osiągniętym wynagrodzeniem a kwotą ryczałtu, przyjmując, że w ryczałt wpisany jest przejazd za gotowość do wykonania usługi – 40 km. 4) ROZLICZENIE Zamawiający będzie rozliczał wykonanie usługi na podstawie faktur częściowych miesięcznych, podpisanych kart pracy sprzętu oraz raportów tygodniowych wykonania usługi według cen jednostkowych podanych w ofercie. Zamawiający będzie sprawdzać zgodność danych z faktury z danymi odczytanymi z modemu GPS. Wartości odczytane z GPS będą danymi wiążącymi. 5) ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszystkie szkody wyrządzone w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia osobom trzecim i Zamawiającemu oraz za szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, także za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z wykonywaną usługą, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W związku z powyższym, Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł, trwającej przez cały okres realizacji Umowy bez względu na ilość obsługiwanych części zamówienia. Przedłożenie polisy ubezpieczenia OC będzie wymagane przed rozpoczęciem kolejnych sezonów zimowego utrzymania dróg, tj. przed 01 listopada 2017 r. i przed 01 listopada 2018 r. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oryginał lub kopię umowy ubezpieczenia (polisy).W przypadku, gdy umowa obejmuje okres krótszy niż okres realizacji Umowy, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania ciągłości ubezpieczenia na wymaganą kwotę oraz przedkładania oryginałów lub kopii kolejnych umów (polis). W przypadku nieprzedłużenia umowy ubezpieczenia (polisy), o której mowa powyżej, Zamawiający naliczy kary umowne w wysokości określonej w umowie. W przypadku niedostarczenia polisy w terminie 3 dni Zamawiający uprawniony jest do zawarcia umowy ubezpieczenia na koszt Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000 zł (słownie złotych: pięć tysięcy ) na każdą część zamówienia, na którą zostanie złożona oferta. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Pekao S.A.I/O Bytów nr 64 1240 3783 1111 0000 4080 8675 z dopiskiem Wadium – Odśnieżanie. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. W przypadku gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta ( banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (Beneficjenta) przedłożone w okresie obowiązywania gwarancji, zawierające oświadczenie, że wystąpiła jedna z okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy , b) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 6. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 .Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w itp. 86 ust 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w itp. 24 ust.1 pkt 23 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach