Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko

Gmina Mokrsko ogłasza przetarg

  • Adres: 98-345 Mokrsko, Mokrsko
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 841 18 18 , fax. 43 886 32 77
  • Data zamieszczenia: 2018-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mokrsko
    Mokrsko 231
    98-345 Mokrsko, woj. łódzkie
    tel. 43 841 18 18, fax. 43 886 32 77
    REGON: 73093465400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bhttp://bip.mokrsko.akcessnet.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ogólny opis przedmiotu zamówienia. 2.1.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko. Zakres zamówienia dotyczy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 2.2. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: 2.2.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Mokrsko. 2.2.2. Powierzchnia gminy: 77,75 km2. 2.2.3. Dane dotyczące liczby mieszkańców i liczby nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Mokrsko (na podstawie złożonych deklaracji): - liczba mieszkańców: 4632, - liczba nieruchomości: 1405, w tym nieruchomości, na których zamieszkuje: a) od 1 do 2 osób – 555, b) od 3 do 5 osób – 679, c) powyżej 5 osób – 171. Lp. miejscowość liczba nieruchomości zamieszkałych liczba mieszkańców 1 Mokrsko + Mokrsko Osiedle 426 1317 2 Krzyworzeka 260 874 3 Komorniki + Jeziorko 154 529 4 Ożarów 261 829 5 Chotów 121 431 6 Słupsko 65 241 7 Motyl 12 23 8 Lipie 7 27 9 Zmyślona 17 59 10 Stanisławów 3 7 11 Brzeziny 8 33 12 Jasna Góra 20 75 13 Mątewki 18 76 14 Orzechowiec 26 89 15 Poręby 7 22 Razem 1405 4632 2.2.4. Podczas realizacji zamówienia dane dotyczące liczby mieszkańców i liczby nieruchomości zamieszkałych będą ulegać zmianom. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna. Ilości odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w 2017 r. na terenie gminy Mokrsko przez przedsiębiorców odbierających odpady: Lp. Rodzaj odpadu kod odpadu Ilość [Mg] 1 zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 155,777 2 opakowania ze szkła 15 01 07 102,794 3 zużyte opony 16 01 03 7,358 4 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 531,794 5 odpady wielkogabarytowe 20 03 07 78,666 6 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 8,680 Wskazane ilości odebranych odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. 2.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące frakcje odpadów: 2.3.1. bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 1 raz w miesiącu, - papier - 1 raz w miesiącu, - metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, - bioodpady – 1 raz w miesiącu, - szkło – 1 raz na kwartał, - zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, metal – 1 raz na rok, 2.3.2. z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Marężach, gm. Skomlin odpady komunalne: 1. papier, 2. metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, 3. szkło, 4. odpady ulegające biodegradacji - tylko odpady zielone, 5. przeterminowane leki, 6. chemikalia, 7. zużyte baterie i akumulatory, 8. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 9. meble i inne odpady wielkogabarytowe, 10. odpady budowlane i rozbiórkowe, 11. zużyte opony, 12. popiół z palenisk gospodarstw domowych. 2.3.3. z punktów w przychodniach zdrowia w Mokrsku i Ożarowie: - przeterminowane leki, 2.3.4. z ogólnodostępnych „gniazd” usytuowanych na terenie gminy Mokrsko: a) papier – 1 raz w miesiącu, b) metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, c) szkło bezbarwne, szkło kolorowe – 1 raz na kwartał. 2.4. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1. Zorganizowany przez Zamawiającego Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Marężach, gm. Skomlin, Wykonawca wyposaży w pojemniki lub przygotuje miejsca do magazynowania poniższych frakcji odpadów: - odpady ulegające biodegradacji (tylko odpady zielone) - pojemnik, - przeterminowane leki - pojemnik, - chemikalia - pojemnik, - zużyte baterie i akumulatory - pojemnik, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – pojemnik lub wyznaczone miejsce do magazynowania, - meble i inne odpady wielkogabarytowe - pojemnik lub wyznaczone miejsce do magazynowania, - odpady budowlane i rozbiórkowe - pojemnik, - zużyte opony – pojemnik lub wyznaczone miejsce do magazynowania, - popiół z palenisk gospodarstw domowych - pojemnik, - papier - pojemnik, - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe - pojemnik, - szkło – pojemnik lub wyznaczone miejsce do magazynowania, tak, aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Mokrsko w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mokrsko. Wykonawca dostosuje wielkość pojemników do ilości przekazywanych przez właścicieli nieruchomości odpadów do PSZOK i częstotliwości ich odbioru przez Wykonawcę z PSZOK. 2. Wykonawca oznakuje pojemniki i miejsca do magazynowania opadów, określając rodzaje odpadów, jakie mogą być do nich składane. 3. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK, z zastrzeżeniem, że w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności, Wykonawca odbierze je w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia. 4. Zamawiający zabezpieczy pracownika odpowiadającego za obsługę PSZOK. 2.5. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych. 1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, metalu, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, zużytych baterii i akumulatorów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Zbiórkę wymienionych odpadów Wykonawca przeprowadzi dwukrotnie (w II półroczu 2018 r. i w II półroczu 2019 r.) 2. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną Wykonawcy i uzgodnieniami z Zamawiającym. 3. Zbiórka polega na: - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, - zagospodarowaniu odebranych odpadów, - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady, jeżeli zanieczyszczenie terenu powstało z winy Wykonawcy wyniku niewłaściwego odbioru. 4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 2.6. Odbiór i zagospodarowanie odpadów z ogólnodostępnych punktów tzw. „gniazd” usytuowanych na terenie poszczególnych miejscowości. 1) W ramach zamówienia Wykonawca będzie odbierał odpady z „gniazd”: szkło bezbarwne (1 raz na kwartał), szkło kolorowe (1 raz na kwartał), papier (1 raz w miesiącu), metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (1 raz w miesiącu). 2) Gniazda zlokalizowano: Mokrsko – 2 „gniazda”, Krzyworzeka – 1 „gniazdo”, Ożarów – 1 „gniazdo”, Komorniki – 1 „gniazdo”, Chotów – 1 „gniazdo”, Słupsko – 1 „gniazdo”. 3) Wykonawca wyposaży każde „gniazdo” w pojemnik na papier, oznaczony napisem „papier” o pojemności min. 1,1 m3 do dnia 30.06.2018 r. 4) Zamawiający wyposaży każde „gniazdo” w pojemnik IGLOO na szkło bezbarwne, w pojemnik IGLOO na szkło kolorowe, w pojemnik „druciak” na tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe. 2.7. Obowiązek zapewnienia pojemników i worków 1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemników i worków na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mokrsko. Worki i pojemniki powinny mieć określone pojemności oraz oznaczenia i kolorystykę, przy uwzględnieniu okresów przejściowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, nieuszkodzone, czyste i estetyczne, oznakowane dla właściwej frakcji odpadów. 1. Odpady komunalne należy gromadzić: - papier i tektury oraz odpady z tektury oraz odpady opakowaniowe z tektury zbiera się w worki koloru niebieskiego oznaczone napisem „Papier”, - papier i tektury oraz odpady z tektury oraz odpady opakowaniowe z tektury zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Papier” (dotyczy całodobowo ogólnodostępnych stanowisk na terenie gminy), - szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Szkło”, - metale i tworzywa sztuczne, w których skład wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, - bioodpady zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Bio”, - szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Szkło bezbarwne” (dotyczy całodobowo ogólnodostępnych stanowisk na terenie gminy), - szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła kolorowego zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Szkło kolorowe” (dotyczy całodobowo ogólnodostępnych stanowisk na terenie gminy), - zmieszane odpady komunalne zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Zmieszane”. 3. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne z liczbą i rodzajem pojemników, worków, w jakie należy wyposażyć nieruchomości. 4. Pojemniki i worki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mokrsko. Zamawiający zastrzega możliwość wyposażenia nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy w więcej niż 1 komplet pojemników lub więcej niż 1 pojemnik dla danego rodzaju odpadu. Wykonawca wyposaży do dnia 30.06.2018 r. każdą nieruchomość zamieszkałą w 2 szt. worków na papier, a następnie w ilość worków odpowiadającą ilości worków z papierem odebranych z nieruchomości. Wykonawca, w razie wystąpienia potrzeby dostarczy do siedziby Zamawiającego worki na papier w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia zapotrzebowania. Przewiduje się, że ilość worków nie przekroczy 50 szt. półrocznie. Wykonawca w terminie 14 dni od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 5. Pojemniki i worki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na nieruchomości w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2018 r. W terminie do dnia 10.07.2018r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników, worków znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 30.06.2018r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). Wykonawca w terminie do dnia 30.06.2018r. przekaże mieszkańcom informację o sposobie oznaczenia pojemników (worków) na poszczególne rodzaje odpadów oraz o rodzajach odpadów, które można umieszczać w danym pojemniku (worku). 6. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy Mokrsko w terminie do 30.06.2018 r. 7. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach w terminie do 30.06.2018 r. 8. Wykonawca wyposaży każde „gniazdo” w pojemnik na papier o pojemności min. 1,1 m3 w terminie do 30.06.2018 r. 9. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. W przypadku uszkodzeń powstałych z winy osób użytkujących pojemniki, będących następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi użytkownik, np. kradzież, spalenie, użytkowanie pojemników do innych celów, niezgodnie z ich przeznaczeniem, naprawa pojemników lub ich wymiana dokonywana jest na koszt użytkownika danego pojemnika. 8 2.8. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mokrsko. 2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów, uzgodnionym z Zamawiającym. 3. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym terminy wywozu odpadów, opracuje i dostarczy do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogram wywozu odpadów do dnia 30.06.2018r. na rok 2018). Na kolejne lata harmonogram Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego. 4. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi (zmieszanymi). 5. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 6. Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady z PSZOK i punktów w przychodniach zdrowia w takiej częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia pojemników, z zastrzeżeniem, że w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności, Wykonawca odbierze je w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia. 7. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz nieruchomości, do utwardzonej drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. 8. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (np. brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości. 2.9. Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nieprzestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 3. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 5 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 2.10. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1. Raportów kwartalnych zawierających informację o ilości i rodzaju przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 2. Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3. Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. 4. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa powyżej, Zamawiający może Zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów. 5. Jako załączniki do faktury Wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Mokrsko. 2.11. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. Jeżeli na terenie gminy będą funkcjonowały podmioty skupujące odpady papieru, metali, tworzyw sztucznych i złożą sprawozdanie o ich ilości to Zamawiający udostępni Wykonawcy informację o ilości tych odpadów. Zamawiający nie posiada badań składu morfologicznego odpadów komunalnych terenu gminy Mokrsko. 2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 3. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu II lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XL/503/17 z dnia 20 czerwca 2017 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016-2020 z uwzględnieniem lat 2023-2028. 4. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru – taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15 000 PLN (słownie: piętnaście tysięcy zł). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ruścu O/Mokrsko, nr rachunku 49 9264 0009 0020 0006 2000 0110 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZFIiS.271.3.2018. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest wykazać , że: - jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zmianami), - posiada aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 roku poz. 21) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, - jest wpisany do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w rozdziale 4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą oświadczenia (aktualne na dzień składania ofert) w zakresie wskazanym w załączniku Nr 4 i 5 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 4 i 5 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te, mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1. SIWZ 3. Dowody, o których w rozdziale 4.5.1 SIWZ, w szczególności pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego złożone na zasadach określonych w rozdziale 4.4 – 4.5 SIWZ - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 4. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 5.11 SIWZ w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach