Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno w 2017 roku

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 26332 Sławno, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 755-18-50 , fax. 44 755-18-51
  • Data zamieszczenia: 2016-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
    26332 Sławno, woj. łódzkie
    tel. 44 755-18-50, fax. 44 755-18-51
    REGON: 59064817800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia 1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia. 1.1.1 Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno w roku 2017. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Sławno, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012, przyjętego Uchwałą Nr XXVI/481/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego w dniu 21 czerwca 2012 r. oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.). Odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania należy bezwzględnie przekazywać do instalacji do przetwarzania odpadów zgodnie z Uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012. Baza magazynowo – transportowa oraz cały sprzęt Wykonawcy winien spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. 1.2. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: 1.2.1 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Sławno. 1.2.2 Powierzchnia gminy: 128 km2. Gmina Sławno położona jest we wschodniej części województwa łódzkiego, w odległości 80 km od Łodzi, 20 km od Tomaszowa Mazowieckiego oraz 10 km od Opoczna. Graniczy od północy z gminą Tomaszów Mazowiecki i Inowłódz, od wschodu z gminą Opoczno, od południa z gminami Białaczów i Paradyż, od zachodu z Mniszkowem. Przez obszar gminy przebiega droga krajowa Nr 12 relacji Piotrków Trybunalski-Radom, droga wojewódzka Nr 713 Opoczno-Łódź. W skład gminy wchodzą 33 sołectwa, 34 miejscowości. Gminę Sławno według złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zamieszkuje 6680 osób – stan na 2016.11.24. Długość dróg na terenie Gminy Sławno – 122,486 km. GMINA SŁAWNO Z PODZIAŁEM NA SOŁECTWA 1.2.3. Dane dotyczące liczby mieszkańców według złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz szacowanej liczby nieruchomości wg stanu na dzień 2016.11.24. Lp. Miejscowość Liczba mieszkańców według złożonych deklaracji na 2016 rok Szacunkowa liczba nieruchomości w tym zabudowa wielorodzinna: 1. Antoninów 248 63 2. Antoniówka 310 84 3. Bratków 213 56 4. Celestynów 64 27 5. Dąbrowa 74 24 6. Dąbrówka 136 38 7. Gawrony 564 151 8. Grążowice 227 62 9. Grudzeń Kolonia 74 24 10. Grudzeń Las 171 59 w tym 3 bloki (43 mieszkania) 11. Józefów 64 19 12. Kamień 276 78 13. Kamilówka 157 42 14. Kozenin 252 68 15. Kunice 346 103 16. Ludwinów 73 15 17. Olszewice 18 6 18. Olszowiec 282 72 19. Ostrożna 157 38 20. Owadów 85 21 21. Popławy 109 34 22. Prymusowa Wola 367 106 23. Psary 238 65 24. Sepno – Radonia 39 16 25. Sławno 383 114 26. Sławno Kolonia 114 34 27. Szadkowice 185 55 28. Tomaszówek 169 56 29. Trojanów 95 24 30. Unewel 168 63 31. Wincentynów 178 38 32. Wygnanów 250 58 33. Zachorzów 315 82 34. Zachorzów Kolonia 279 78 6680 1873 Na terenie Gminy Sławno położonych jest 40 nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. 1.2.4. Szacunkowa ilość odpadów. Ilość odebranych odpadów komunalnych w 2015 roku wynosiła łącznie ok. ~ 773 Mg ( w tym: selektywne ~ 428 Mg; zmieszane ~ 344 Mg). Wskazane ilości odebranych od 1 stycznia 2015 roku do 31 grudnia 2015 roku odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego z uwagi na m.in. zmianę liczby nieruchomości zamieszkałych (zmniejszenie lub zwiększenie) oraz zmianę liczby mieszkańców spowodowaną migracją ludności. 1.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 1) z zamieszkałych posesji: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - papier i tektura o kodzie 20 01 01, - tworzywa sztuczne o kodzie 20 01 39, - szkło o kodzie: 20 01 02. 2) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne: a) przeterminowane leki i chemikalia, b) zużyte baterie i akumulatory, c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) zużyte opony, f) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, g) odpady zielone. 3) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 – wykaz punktów: a) ul. Jana Pawła II Nr 20 Sławno – przy aptece, b) ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31 Sławno – przy ośrodku zdrowia, c) Szadkowice Nr 51 – przy ośrodku zdrowia. 4) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 z następujących punktów: a) Zespół Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli, b) Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Szadkowicach, c) Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie, d) Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu, e) Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozeninie, f) Publiczna Szkoła Podstawowa im. W. i H. Ossowskich w Kunicach, g) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie, h) Publiczna Szkoła Podstawowa w Zachorzowie, i) Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31. Odbiór w/w będzie odbywać się w dniu funkcjonowania PSZOK. 1.4. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1.4.1. W ramach zamówienia Zamawiający wyznacza na PSZOK teren gminnego składowiska odpadów komunalnych w Sławnie Kol. 1.4.2. Dopuszcza się odbiór odpadów do pojemników przeznaczonych na poszczególne grupy odpadów ustawionych na pojeździe, który będzie dostarczał i odbierał pojemniki w dniu w którym PSZOK będzie czynny. 1.4.3. PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z Uchwałą Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów oraz Uchwałą Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno. 1.4.4. Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. 1.4.5. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców raz w miesiącu – wg harmonogramu w godz. 1000 – 1800. 1.4.6. Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z Uchwalą Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów oraz Uchwałą Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno. 1.4.7. Obsługa PSZOK, w tym zapewnienie pracownika leży po stronie Wykonawcy. 1.5. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, mebli oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego. 1.5.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych w ramach umowy powinien być zrealizowany raz w roku. W roku 2017 – miesiąc wrzesień. 1.5.2. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną, bądź ujęte w harmonogramie. 1.5.3. Zbiórka polega na : - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, - zagospodarowaniu odebranych odpadów, - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady wielkogabarytowe, z odpadów wielkogabarytowych lub ich części i elementów tych odpadów. 1.5.4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 1.6. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.6.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w: - Uchwale Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów – załącznik Nr 7 do siwz - oraz Uchwale Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno – załącznik Nr 8 do SIWZ na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami bez ponoszenia przez właścicieli nieruchomości z tego tytułu kosztów. 1.6.2. Przekazywane pojemniki powinny być sprawne technicznie, czyste i estetyczne, z nadrukiem logo firmy, wyposażone w kółka jezdne i klapę, przystosowane do mechanicznego opróżniania przez śmieciarki. 1.6.3. Jeżeli na terenie nieruchomości odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny to nieruchomość będzie wyposażone w: - 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady zmieszane, - 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady segregowane z przeznaczeniem na makulaturę, tworzywa sztuczne, puszki, opakowania wielomateriałowe, - 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady segregowane z przeznaczeniem na szkło. 1.6.4. Jeżeli na terenie nieruchomości odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny to nieruchomość będzie wyposażona w: - 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady zmieszane. 1.6.4.1. Nieruchomości zamieszkałe na terenie Gminy Sławno Lp. Nieruchomości zamieszkałe przez: Liczba * 1. 1 mieszkańca 221 2. 2 mieszkańców 414 3. 3 mieszkańców 325 4. 4 mieszkańców 384 5. 5 mieszkańców 264 6. 6 mieszkańców 140 7. 7 mieszkańców 71 8. 8 mieszkańców 30 9. 9 mieszkańców 13 10. 10 mieszkańców 7 11. 11 i więcej mieszkańców 3 Razem: 1872 * - szacunkowa liczba nieruchomości 1.6.5. Punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych umiejscowione będą przy budynkach użyteczności publicznej między innymi: a) Zespół Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli, b) Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Szadkowicach, c) Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie, d) Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu, e) Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozeninie, f) Publiczna Szkoła Podstawowa im. W. i H. Ossowskich w Kunicach, g) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie, h) Publiczna Szkoła Podstawowa w Zachorzowie, i) Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31. które należy wyposażyć w następujące pojemniki: a) po 1 pojemniku na odpady segregowane - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne o poj. 120 l; b) po 1 pojemniku na odpady segregowane - z przeznaczeniem na szkło o poj. 120 l; 1.6.6. Ilość posesji w których odpady gromadzone będą w sposób nieselektywny może wynosić ok. ~ 0,1 % wszystkich posesji. 1.6.7. Koszt wyposażenia w pojemniki należy wkalkulować w oferowaną cenę ryczałtową zamówienia. 1.6.8. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w Uchwale Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. 1.6.9. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w terminie: a) 7 dni od podpisania umowy w przypadku pierwszego wyposażenia nieruchomości w pojemniki, b) w terminie 2 dni – od przyjęcia przez zamawiającego zlecenia - w przypadku wyposażenia nieruchomości w dodatkowe pojemniki. W terminie 14 dni od daty podpisania umowy wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 1.6.10. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem Uchwał Rady Gminy stanowiących załącznik nr 7 i 8 do SIWZ. 1.6.11. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. Odbiór jak z PSZOK – raz w miesiącu. 1.6.12. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 1.7. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.7.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością – zmieszane odpady komunalne – odbiór raz w miesiącu oraz segregowane odpady komunalne – odbiór raz w miesiącu zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. 1.7.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym. 1.7.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogramu wywozu odpadów z poszczególnych miejscowości. 1.7.4. Harmonogram odbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów obejmujący okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. powinien być opracowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia w formie papierowej do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu odbierania odpadów w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. 1.7.5. Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić zmiany w harmonogramie w terminie 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego, przekazać Zamawiającemu zmieniony harmonogram do akceptacji, a po zaakceptowaniu niezwłocznie dostarczyć harmonogram właścicielom nieruchomości w formie papierowej. 1.7.6. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji również innych dokumentów związanych ze zbiórką odpadów komunalnych (ulotki) dostarczonych od Zamawiającego o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. 1.7.7. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 1.7.8. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK w dniu jego funkcjonowania, tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 1.7.9. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych raz w miesiącu. 1.7.10. Wykonawca zobowiązany będzie odbierać z pojemników przeterminowane leki, zużyte baterie oraz akumulatory raz w miesiącu. 1.7.11. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. 1.7.12. W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 1.8. Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 1.8.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 1.8.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 1.8.3. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 1.8.4. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną z datownikiem. 1.9. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1) Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 2) Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. 3) Jako załączniki do faktury kwartalnej wykonawca załączy karty przekazania zmieszanych odpadów komunalnych (uwzględniające nr karty, datę, kod, rodzaj, wagę) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) oraz odpadów selektywnie zebranych – zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Sławno. 4) Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury). 1.10. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.10.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi w tym zakresie. 1.10.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.10.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą Nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012 zmienionej uchwałą Nr XXXV/687/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 26 kwietnia 2013 r., uchwałą Nr XXXVIII/726/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 24 czerwca 2013 r., uchwałą Nr XLI/765/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 29 października 2013 r., uchwałą Nr XLV/834/14 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 31 marca 2014 r., uchwałą Nr XIII/150/15 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 15 lipca 2015 r. oraz uchwałą Nr XII/278/16 Sejmiku Województwa łódzkiego z dnia 26 kwietnia 2016 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012. 1.10.4. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). 1.10.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru – taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2 - Usługi związane z odpadami 90.51.31.00-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 90.53.30.00-2 - Usługi zagospodarowania odpadów 90.51.20.00-9 - Usługi transportu odpadów, 90.51.40.00-3 - Usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00-2 - Usługi gospodarki odpadami 1.12. Obowiązujące przepisy prawa Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: USTAWY: 1) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r., poz. 672 ze zm.), 2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), 3) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), 4) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.), 5) ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688), 6) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1803), 7) ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 ze zm.), ROZPORZĄDZENIA: 1) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973), 2) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), 3) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), 4) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934), 5) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), 6) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO: 1) Uchwała Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. 2) Uchwała Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno. 2. Wymagania stawiane Wykonawcy: 2.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość usług oraz zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2.2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 2.3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 2.4. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 2.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3. Standardy sanitarne wykonywania usług oraz ochrony środowiska: Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących minimalnych wymagań: 1. Posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego. Należy zapewnić aby: 1) w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; 2) pojazdy były w widocznym miejscu trwale i czytelnie oznakowane nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; 3) na terenie bazy magazynowo - transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 2. Utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 1) urządzenia, były utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym; 2) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu; 3) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; 4) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt 3; 5) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. 3. Spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 1) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; 2) pojazdy były wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych; 3) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 4. Wymogi dotyczące zatrudnienia pracowników 1. Stosownie do postanowień zawartych w przepisie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający określa następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonywanie w ocenie Zamawiającego jest wykonywaniem pracy w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 Kodeksu pracy, tj. wykonywaniem pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę: a. odbiór (w tym załadunek) odpadów i transport (przewóz odpadów) we wskazane przez Zamawiającego miejsce/a oraz ich rozładunek, a w razie konieczności również uprzątnięcie terenu w przypadku jego zanieczyszczenia, b. przygotowywanie dokumentacji ilościowo – jakościowej odpadów i raportów dla Zamawiającego. 2. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących, wskazane wyżej czynności. 3. Wykonawca składa wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przed przystąpieniem do wykonywania prac. 4. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych. 5. Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w ust. 3 nie wymaga aneksu do umowy (wykonawca przedstawia korektę listy osób oddelegowanych do wykonywania zamówienia do wiadomości zamawiającego). 6.Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę w wykazie, o którym mowa w ust. 3. 7.Osoby oddelegowane przez wykonawcę są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas kontroli przeprowadzanej przez zamawiającego. 8.W razie odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących prace zamawiający wzywa wykonawcę do wydania zakazu wykonywania przez te osoby prac do momentu wyjaśnienia podstawy ich zatrudnienia oraz wzywa wykonawcę do złożenia pisemnego oświadczenia wskazującego dane osób, które odmówiły podania imienia i nazwiska podczas kontroli zamawiającego. 9. Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 2 dni od dnia wezwania przez zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o prace osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w ustępie 3 – jeżeli zamawiający o to wystąpi. 10. Wykonawca do każdej faktury musi złożyć oświadczenie o zatrudnianiu wszystkich osób wskazanych w wykazie o którym mowa w ust. 3 na podstawie umowy o pracę. 11.Zamawiający jako administrator danych osobowych w rozumieniu przepisu art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) zobowiązuje się do zachowania poufności danych osobowych, o których mowa w pkt. 4.4, oraz do ich zabezpieczenia przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach