Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, pochodzących z Miejskiej Oczyszczalni Ścieków zlokalizowanej przy ul. Poligonowej 1 w Sulejówku

Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Sulejówku ogłasza przetarg

  • Adres: 05-070 Sulejówek, ul. Wodociągowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 830 165 , fax. 227 600 144
  • Data zamieszczenia: 2020-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Sulejówku
    ul. Wodociągowa 10
    05-070 Sulejówek, woj. mazowieckie
    tel. 227 830 165, fax. 227 600 144
    REGON: 01221677100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mzwik.sulejowek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, pochodzących z Miejskiej Oczyszczalni Ścieków zlokalizowanej przy ul. Poligonowej 1 w Sulejówku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie na własny koszt komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, pochodzących z Miejskiej Oczyszczalni Ścieków zlokalizowanej przy ul. Poligonowej 1 w Sulejówku z zachowaniem wymogów określonych niżej wyspecyfikowanymi przepisami: 1.1. Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020.0.797 ze zm.) 1.2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 06 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2015., poz.257) 1.3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014., poz. 1973 ze zm.) 1.4. Ustawa Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. 2020.0.1219 ze zm.) 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie osadów ściekowych ilości maksymalnie do 4400 ton rocznie. 3. Podana w pkt. 2 ilość jest szacowaną ilością maksymalną Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu rzeczowego bez możliwości zgłaszania roszczeń wobec Zamawiającego z tego tytułu. 4. Jakość osadu podlegającego odbiorowi określona została w sprawozdaniu z badań stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wywozu kontenera w dniu jego wypełnienia. Zgromadzony osad kontenerem, powinien opuścić teren oczyszczalni w ciągu trzech godzin od telefonicznego powiadomienia przez Zamawiającego o zaistniałym obowiązku. Dla umożliwienia Oferentom szczegółowego zapoznania się z warunkami przejmowania osadu Zamawiający przeprowadzi wizję lokalną na terenie Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Sulejówku ul. Poligonowa 1, w terminie 29.10.2020 r. o godz. 1000 lub innym wcześniej uzgodnionym. 6. Ustalenie ilości komunalnych osadów ściekowych następować będzie przez zważenie na wadze samochodowej, przeprowadzone w atestowanym punkcie kontroli obustronnie uzgodnionym. 7. Dopuszcza się ważenie na przyrządach pomiarowych odbierającego, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 8. Zamawiający dopuszcza odzysk przedmiotowych osadów ściekowych, polegający na ich stosowaniu w zakresie wymienionym w art. 96 ust. 1 pkt. 1 -5 ustawy o odpadach pod warunkiem, że odpady spełniać będą wymagania dla takiego sposobu zagospodarowania oraz będzie zachowana ciągłość odbiorów osadu. W przypadku rolniczego wykorzystania osadów Wykonawca bierze na siebie wszelkie obowiązki i odpowiedzialność związane z badaniem gleb, osadów oraz właściwym dawkowaniem osadów. Wykonawca poniesie wszystkie dodatkowe koszty związane z takim zagospodarowaniem osadów. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu badań gleby, na której ma być stosowany osad oraz dawki osadu, o których mowa w art. 96 ustawy o odpadach. Badania gleby z terenu działek, na których ma być stosowany osad muszą być wykonane przez laboratoria, o których mowa w art. 147a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2020.0.1219 ze zm.). W przypadku, gdy osady nie będą spełniać warunków do ich zastosowania w sposób określony w art.96 ust. 1 pkt 1-5 ustawy o odpadach lub wystąpią okoliczności opisane w art.96 ust. 12 pkt 5 ustawy o odpadach , Zamawiający wymaga przetwarzania ich przez kompostowanie. Stąd Wykonawca powinien posiadać i dołączyć do oferty decyzję na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku R3 (kompostowanie) wraz z decyzją Ministra Rolnictwa wprowadzającą przetworzony odpad do obrotu, jako produkt zgodnie z ustawą z dnia 10 lipca 2007r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. 2020.796 ze zm.).Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował wdrożoną i sprawdzoną kompletną technologią przetwarzania osadów ściekowych, pozwalającą na docelowe, ostateczne i kompletne zagospodarowanie wszystkich produktów i odpadów powstałych w trakcie przetwarzania osadów ściekowych. 9. Odbiór osadu do zagospodarowania odbywa się bezpośrednio spod przenośnika umieszczonego wewnątrz Wielofunkcyjnego Budynku Technologicznego – stacja mechanicznego odwadniania osadu, gdzie przewidziano gromadzenie a następnie wywożenie osadu również dla ciągników siodłowych z naczepą o ładowności do 30 ton. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych pojemników, spełniających wymagania i uzgodnionych z Zamawiającym. 10. Wykonawca zobowiązany jest do transportu osadu przy użyciu własnego sprzętu wskazanego w wydanej przez właściwy organ decyzji na odbiór i transport odpadów będących przedmiotem postępowania. 11. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia utrzymania odpowiedniego stanu czystości nawierzchni dróg (na terenie Oczyszczalni Ścieków oraz dróg publicznych) w czasie świadczenia usługi. 12. Osady mają być transportowane i zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności w zakresie prawa ochrony środowiska. 13. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania numeru BDO. 14. Każdorazowy odbiór osadu wymaga zatwierdzenia przez Wykonawcę lub osobę przez niego upoważnioną karty przekazania odpadu w programie BDO. 15. Z chwilą przekazania osadów Wykonawca przejmuje od Zamawiającego odpowiedzialność za ich odbiór, transport, zagospodarowanie, wykorzystanie lub unieszkodliwienie. 16. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za skutki ewentualnych wypadków podczas wywozu oraz naruszeń ustawy szczególności ustawy o odpadach i ustawy Prawo ochrony środowiska. 17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia podwykonawcom prac związanych z zagospodarowaniem (odzysk lub unieszkodliwianie) osadu. 18. Ilość wytwarzanych osadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalona ilość jest szacunkowa i może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość osadów wytworzonych przez oczyszczalnię.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 5.000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Posiadają, dysponują lub będą dysponować uprawnieniami do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj.: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie aktualnego zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie oraz transport komunalnych osadów ściekowych wydane na podstawie Ustawy o odpadach przez właściwy organ i wpis do rejestru BDO. Jeżeli w wyniku przetwarzania komunalnych osadów ściekowych powstaje produkt w myśl ustawy z dnia 10 lipca 2007r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. 2020.796 ze zm.) Wykonawca musi posiadać decyzję Ministra Rolnictwa zezwalającą na wprowadzenie produktu do obrotu. Jeżeli w wyniku przetwarzania powstają produkty, które nie będą wprowadzane do gleby, Wykonawca musi posiadać dokumenty, na podstawie których zostały one wprowadzone do obrotu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach