Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej nr 150258W ulicy Marylskiego we wsi Książenice Gmina Grodzisk Mazowiecki

Gmina Grodzisk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 555 146 , fax. 227 555 327
  • Data zamieszczenia: 2020-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisk Mazowiecki
    ul. Kościuszki 32A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 227 555 146, fax. 227 555 327
    REGON: 52478900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grodzisk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej nr 150258W ulicy Marylskiego we wsi Książenice Gmina Grodzisk Mazowiecki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis podstawowego zakresu robót: 1. OGÓLNY ZAKRES ROBÓT: Zamówienie obejmuje zakres budowy ulicy Marylskiego od km 0+813,00 do km 2+495,40 dokumentacji projektowej pod nazwą: „Rozbudowa drogi (ciągu komunikacyjnego) łączącej drogę powiatową 1504W (ul. Widokowa we wsi Radonie) z drogą powiatową nr 1503W (ul. Mazowiecka we wsi Książenice) w gminie Grodzisk Mazowiecki wraz z budową oświetlenia i kanalizacji deszczowej, przebudową sieci wodociągowej, gazowej, sieci nn oraz sieci telekomunikacyjnej” dołączonej do SIWZ. Ogólny zakres robót obejmuje: • demontaż istniejącej nawierzchni jezdni z płyt żelbetowych • demontaż jezdni z kostki betonowej (do ponownego ułożenia) • budowę jezdni o nawierzchni asfaltowej • budowa jezdni o nawierzchni z kostki brukowej • budowę / przebudowę chodników i zjazdów z kostki brukowej betonowej • budowę ścieżek rowerowych o naw. Asfaltowej • budowę skrzyżowania o ruch okrężnym na połączeniu z drogą powiatową • przebudowę istniejącego skrzyżowania o ruchu okrężnym na połączeniu z al. Spacerową • korektę lokalizacji istniejących słupów energetycznych, • budowę oświetlenia ulicznego; • przebudowę sieci telekomunikacyjnej – napowietrznej, kablowej telefonicznej i światłowodowej • przebudowę sieci wodociągowej • przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej, • przebudowę sieci gazowej, • przebudowę sieci nn • budowę kanału kanalizacji deszczowej • budowę stałej organizacji ruch • wycinkę drzew i wykonanie zieleni • budowa kanalizacji teletechnicznej na potrzeby Urzędu Miasta i monitoringu miejskiego Uwaga: wzdłuż linii kablowej oświetlenia (na całej długości) należy ułożyć dodatkowo kanalizację z rur HDPE 40 mm jako rezerwę pod przyszłe instalacje teletechniczne z wyprowadzeniem do skrzynek na fundamentach (skrzynka o wymiarach 40/40/25 na fundamencie z obudową termoutwardzalną, stopień ochrony IP44, klasa odporności: II. liczba skrzynek - 5 sztuk, skrzynki mają być wyposażone w 2 gniazda 230V). Na całej długości w kanalizacji należy ułożyć przewód światłowodowy jednomodowy minimum 72 włókna oraz przewód zasilający YKY3x4mm z wyprowadzeniem tych przewodów do skrzynek. Ponadto należy wykonać przyłącze wody z rur PE 40 mm SDR11 dł. ok. 20 m zakończone studzienką wodomierzową prefabrykowaną fi 1000 mm z ujęciem czerpalnym na poziomie gruntu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym z drogą powiatową. Szczegółowy zakres robót objętych umową określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz SIWZ. Roboty będą realizowane na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez Pracownię projektową: DROMACC Maciej Białoszewski, ul. Goworowska 31a/5, 07-410 Ostrołęka, wymienionej poniżej: I. Dokumentacja budowlana: 1) Projekt budowlany – Projekt zagospodarowania terenu, branża drogowa 2) Projekt budowlany – Projekt oświetlenia ulicznego 3)Projekt budowlany - Projekt usunięcia kolizji NN 4) Projekt budowlany – Projekt przebudowy sieci telekom. 5) Projekt budowlany – Projekt gospodarowania drzewostanem 6) Projekt budowlany – BIOZ 7) Projekt badań geotechnicznych II. Dokumentacja wykonawcza: 1)Projekt wykonawczy drogowy, 2)Projekt wykonawczy – Przebudowa sieci wodociągowej, budowa kanalizacji deszczowej oraz przebudowa sieci gazowej, 3)Projekt wykonawczy – Projekt oświetlenia ulicznego 4)Projekt wykonawczy – Przebudowa sieci nn 5)Projekt wykonawczy – Przebudowa sieci telekom. 6)Projekt stałej i czasowej organizacji ruchu 7)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót 8)Przedmiary robót. Uwaga 1: Załączone przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Szczegółowy zakres robót objętych umową określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz SIWZ. Uwaga 2: Płyty z rozbiórki istniejących nawierzchni betonowych (płyty MON) Wykonawca jest zobowiązany wykorzystać do utwardzenia nawierzchni ulic w odległości do 5 km od lokalizacji rozbiórki. W skład robót wchodzi: wykonanie jezdni z płyt żelbetowych MON (z rozbiórki) na podsypce piaskowej gr. około 5 cm i warstwie odsączającej z piasku o gr. 10 cm wraz z wykonaniem koryta o głębokości ok. 20 cm. Pobocza z kruszywa (klińca kamiennego warstwa 10 cm.) o szer. 0,75 m. Według schematu układania płyt załączonego do dokumentacji projektowej. Uwaga 3: W ramach inwestycji Wykonawca wystąpi do gestorów sieci o aktualizację wszystkich zdezaktualizowanych warunków technicznych (energetycznych i sanitarnych) do dokumentacji projektowej oraz dopełni formalności niezbędnych do podpisania umów z PGE Dystrybucja dotyczących przebudowy linii energetycznych. Koszt ww. aktualizacji uzgodnień i formalności ponosi Wykonawca i jest uwzględniony w cenie oferty. Podstawowe warunki i wymagania dotyczące realizacji robót: 1) Rozliczanie terminowo-rzeczowe i finansowe realizacji inwestycji dokonywane będzie w oparciu o harmonogram Wykonawcy. Zmiana harmonogramu wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. 2) Zakres robót określa dokumentacja projektowa, STWIOR i SIWZ. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych elementów dokumentacji projektowo-kosztorysowej obowiązuje zakres najszerszy i najkorzystniejszy dla Zamawiającego, przy czym szczegółowe jego ustalenie musi być dokonane pisemnie, wpisem do dziennika budowy. 3) Zamawiający zabrania stosowania materiałów szkodliwych dla otoczenia. Materiały nieodpowiadające wymaganiom zostaną usunięte z terenu budowy na koszt Wykonawcy. 4) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zanieczyszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych. 5) Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do użytkowania – dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie inspektora nadzoru. 6) Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakość materiałów użytych do realizacji zamówienia przez siebie i swoich podwykonawców. Inspektor nadzoru dopuści do użycia tylko te materiały, które posiadają certyfikat na znak bezpieczeństwa, wskazujący, że zapewniono zgodność z Polskimi Normami, aprobatami technicznymi oraz właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi lub które posiadają deklaracje zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną dla wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy. 7) Szczegółowe rozwiązania materiałowe muszą być uzgadniane z Zamawiającym. 8) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji inwestycji, ochrona mienia związanego z budową (materiały i sprzęt Wykonawcy oraz mienie użytkownika). 9) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia placu budowy od terenów ogólnie dostępnych 10) Przedstawicielem Zamawiającego na budowie będzie inspektor nadzoru. Wykonawca będzie miał obowiązek umożliwić inspektorowi pełnienie obowiązków oraz udostępniać dokumenty i informacje związane z robotami. 11) Wraz z dokumentacją odbiorową Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia projektów powykonawczych z naniesionymi i aprobowanymi zmianami, warunków gwarancji, atestów, certyfikatów wraz z oświadczeniem o ich wbudowaniu, pomiarów i badań kontrolnych, braku sprzeciwu organów na użytkowanie obiektu. 12) Wykonawca w żadnym przypadku nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonych przez Zamawiającego przedmiarach, które mają jedynie charakter pomocniczy, a ich treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Podstawą zamówienia jest dokumentacja /którą Wykonawca przed złożeniem oferty powinien dokładnie przeanalizować/ i pozostałe dokumenty przetargowe tworzące SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest zaplanować wszystkie czynności dla realizacji zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami bez względu na to, czy czynności te /prace/ są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie. Przyjmuje się, że zestawienie planowanych prac, na podstawie którego zostało ustalone wynagrodzenie, sporządził Wykonawca. 13) Wykonawca w ciągu 14 dni od podpisania umowy sprawdzi przekazaną przez Zamawiającego dokumentację projektową i zgłosi do Zamawiającego ewentualne braki /usterki/uchybienia. 14) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania miesięcznych raportów o postępie robót i przedkładania ich Inspektorowi nadzoru. 15) W przypadku rozbieżności co do zakresu robót określonych w poszczególnych częściach dokumentacji projektowej i pozostałych dokumentach przetargowych obowiązujący jest zakres najszerszy, chyba że Zamawiający w sposób jednoznaczny wyłączył określone roboty lub dostawy z zakresu objętego przetargiem. 16) W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji, STWiOR itp.) określono jakikolwiek materiał, urządzenie lub wyrób poprzez podanie nazwy producenta lub w inny podobny sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, dopuszcza się dla tych materiałów, urządzeń lub wyrobów możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, tzn. przy zachowaniu nie gorszych parametrów niż przewidziane w projekcie. Każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub pochodzenie użyte w SIWZ winny być interpretowane jako definicje standardów i propozycje projektanta, na podstawie których dokonał on stosownych obliczeń, rozmieszczenia urządzeń itp., a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie i należy je odczytać z dopiskiem „lub równoważne”. 17) W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego powinno ono spełniać następujące warunki: - Wszystkie urządzenia zastosowane w systemie równoważnym oraz system jako całość muszą być zaakceptowane przez inspektora nadzoru. - Na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek wykonać zamiennie obliczenia dokumentujące uzyskanie nie gorszych efektów niż w rozwiązaniu projektowym. - Co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wykonaną przez uprawnionych projektantów dokumentację projektową o stopniu szczegółowości nie mniejszym niż dokumentacja projektowa załączona do SIWZ. UWAGA: 1. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych elementów dokumentacji projektowej obowiązuje zakres najszerszy i najkorzystniejszy dla Zamawiającego. 2. Inwestycja została zgłoszona do dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. 3. Wykonawca na 7 dni przed planowanym terminem wycinki drzew przedłoży Inspektorowi nadzoru i Zamawiającemu plan wycinki drzew, uwzględniający do wycinki tylko te drzewa, których lokalizacja faktycznie koliduje z planowaną do wykonania trasą infrastruktury. Koszty związane z wykonaniem planu wycinki i wycinką ponosi Wykonawca. 4. Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, pisemnymi uzgodnieniami między stronami umowy, zgodnie z umową, zasadami wiedzy technicznej, poleceniami nadzoru inwestorskiego i autorskiego, zgodnie z prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisami BHP, przeciwpożarowymi, sanitarnymi, ochrony środowiska. 5. Wykonawca oświadcza, że przed podpisaniem umowy przeanalizował dokumentację projektową, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz warunki wykonania robót określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokonał potrzebnych mu pomiarów i badań, jak również uzyskał wszystkie niezbędne informacje dotyczące: a) warunków i możliwości urządzenia zaplecza technicznego i zasilenia go w niezbędne media, b) występowania urządzeń i elementów wymagających demontażu na czas robót i ponownego ich montażu, jeżeli nie podlegają wymianie na nowe, c) stanu i systemu dróg dojazdowych, d) zapewnienia dojazdu do placu budowy w trakcie wykonywania robót, e) innych danych niezbędnych do wykonania robót i mogących mieć wpływ na ryzyko i koszty realizacji umowy. 6. Wykonawca oświadcza, że wszystkie wymienione wyżej okoliczności uwzględnił w cenie swojej oferty. 7. Szczegółowy zakres robót objętych umową określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz SIWZ (zał. Nr 9a i 9b do SIWZ)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 40 000,00 zł (czterdzieści tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 3. lit. b) - e) powyżej (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego należy złożyć wraz z ofertą. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 8. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w rozdziale ust. 3 lit. b) - e) powyżej (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 9. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego „…...” oznaczenie sprawy: ………………. 10. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w rozdziale ust. 3 powyżej. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 11. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kompletna oferta musi zawierać: 1) Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ, 2) Wykaz elementów rozliczeniowych, zgodny z treścią Załącznika nr 1A do SIWZ, 3) Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu –zgodnego z treścią Załącznika nr 2 i 3 do SIWZ, 4) Zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp) (jeżeli dotyczy), 5) Pełnomocnictwo w - oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (jeżeli dotyczy), 6) Pozostałe dokumenty – informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wykaz robót wraz z poświadczeniem należytego ich wykonania, wykaz osób, oświadczenie o niezaleganiu z opłaceniem podatków i opłat lokalnych, ZUS, US składane są przez Wykonawcę najwyżej ocenionego w rankingu ofert, na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, 7) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (KRS, CEIDG) składa Wykonawca najwyżej oceniony w rankingu ofert, na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem, że jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym (załącznik nr 1) wskaże dostępność tego dokumentu, w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnopolskiej i bezpłatnej bazy danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tej bazy danych wskazany przez Wykonawcę dokument, 8) Dowód wniesienia wadium. 1) W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4 do SIWZ (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem). Przedmiotowe oświadczenie można również przesłać na adres: zamowienia@grodzisk.pl w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach