Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Lubasz

Gmina Lubasz ogłasza przetarg

  • Adres: 64720 Lubasz, ul. B. Chrobrego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 255 60 12 , fax. 67 255 64 62
  • Data zamieszczenia: 2016-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubasz
    ul. B. Chrobrego 37
    64720 Lubasz, woj. wielkopolskie
    tel. 67 255 60 12, fax. 67 255 64 62
    REGON: 57079110600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Lubasz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Lubasz, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) oraz innymi przepisami prawa oraz Uchwałą Nr XXV/252/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lubasz i Uchwała Nr XVIII/136/16 Rady Gminy Lubasz z dnia 10 marca 2016 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/252/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 27 czerwca 2013 roku w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubasz. Zakres zamówienia obejmuje: odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i czasowo – łącznie z nieruchomościami zabudowanymi budynkami letniskowymi), w tym: a) odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) – kod 20 03 01, b) odbieranie odpadów segregowanych: - odpadów ulegających biodegradacji (odpadów zielonych) – kod 20 02 01, - odpadów wielkogabarytowych – kod 20 03 07, - zużytych opon – kod 16 01 03, - opakowań po środkach ochrony roślin i chemikaliów (w tym chemia gospodarcza) - kod 15 01 07, 15 01 02, 15 01 04, - opakowań z papieru i tektury – kod 15 01 01, -opakowań ze szkła – kod – 15 01 07, - opakowań z tworzyw sztucznych – kod 15 01 02, z zastrzeżeniem, że Wykonawca odbierze każdą ilość wyżej wymienionych odpadów komunalnych. Odbieranie odpadów z terenu nieruchomości: Na terenie nieruchomości zamieszkałych stale i czasowo obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01): a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i czasowo) – właściciele nieruchomości zapewniają w/w pojemniki na danych nieruchomościach oraz utrzymują je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, b)częstotliwość odbioru (wywozu) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, c)w zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników typu SM-1100 - właściciele (zarządcy) nieruchomości zapewniają w/w pojemniki na danych nieruchomościach oraz utrzymują je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, d)ilość budynków (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i czasowo) podano w pkt 4 „Dane charakteryzujące zamówienie”, e)obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów selektywnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. Zgodnie z obowiązującymi zapisami prawa odpady zmieszane i odpady ulegające biodegradacji powinny trafić do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych - zgodnie z zapisami Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012 – 2017. Wykonawca w trakcie trwania umowy – czyli od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego o zmianie miejsca gdzie dostarczane są odpady z Gminy Lubasz. f)obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków, w przypadku gdy pojemność pojemnika w danym miesiącu będzie niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilości dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) - kody 20 02 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 15 01 01: a)odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych w zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się dwa rodzaje worków: - worek zielony – na odpady ulegające biodegradacji (odpady zielone) – kod odpadów 20 02 01, - worek żółty – na opakowania po środkach ochrony roślin i chemikaliach (w tym chemii gospodarczej) – kody odpadów 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, b)worki do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych (dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji, itp.) zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: - materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, pojemność: 120 l, c)worki do pierwszego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć mieszkańcom w ilościach zapewniających funkcjonowanie systemu, d)w zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie pojemnikowym tj. w pojemnikach o pojemności min. 1.100 l zawierających wyraźne oznaczenie zbieranych w nich odpadów tj.: - pojemnik zielony - na odpady ulegające biodegradacji (odpady zielone), - pojemnik żółty – na opakowania po środkach ochrony roślin i chemikaliach (w tym chemii gospodarczej), e)częstotliwość wywozu selektywnie zebranych odpadów komunalnych - 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Wykonawcę z Zamawiającym, f) obowiązkiem Wykonawcy będzie: -uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, - zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. g)Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon odbywać się będzie bezpośrednio przed posesjami właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i czasowo). h)Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon – 2 razy w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. roku zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. i)Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. j)Wykonawca zobowiązany jest odbierać od właścicieli nieruchomości odpady komunalne zbierane selektywnie (szkło, papier, tworzywa sztuczne) z ogólnodostępnych punktach zlokalizowanych na terenie miejscowości Gminy Lubasz. Opróżnianie tych pojemników następować będzie z taką częstotliwością, która zapobiega ich przepełnieniu. Miejsca magazynowania odpadów komunalnych winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1)Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 2)Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach (art.45 ustawy): a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 ze zm.). Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na konto Urzędu Gminy Lubasz, Bank Spółdzielczy w Czarnkowie O/Lubasz Nr 89 8951 0009 1300 2176 2000 0040. Na dowodzie wpłaty wadium należy podać nazwę zadania, którego dotyczy przetarg – Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubasz. 3. Wadium wnoszone w innych formach przewidzianych w ustawie wnosi się w kasie Urzędu Gminy, biuro nr 106, w godzinach: poniedziałki od 7.30 do 17.55, a od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.25. Zamawiający sprawdza wpłynięcie wadium na konto bankowe lub do kasy przed upływem terminu składania ofert tj. w dniu 12 grudnia 2016r., o godzinie 10:00. Do tego czasu wadium wniesione w pieniądzu musi znajdować się na koncie Zamawiającego, a w innej formie – w kasie Urzędu Gminy. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa stanowiąca formę wniesienia wadium winna być dostarczona w postaci oryginału. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Lubasz 2) określać kwotę gwarantowaną w złotych (ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach