Przetargi.pl
ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE JAROSŁAW

Gmina Jarosław ogłasza przetarg

  • Adres: 37-500 Jarosław, ul. Piekarska 5
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 6248610 , fax. 016 6248613
  • Data zamieszczenia: 2015-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarosław
    ul. Piekarska 5 5
    37-500 Jarosław, woj. podkarpackie
    tel. 016 6248610, fax. 016 6248613
    REGON: 65090048200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug.jaroslaw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE JAROSŁAW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: 1). Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pn.: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE JAROSŁAW polegająca na: a). Systematycznym odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych (zmieszanych i posegregowanych) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jarosław, b). Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (obwoźna zbiórka odpadów i ich odbiór spod posesji właścicieli nieruchomości zamieszkałych), c). Odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie oczyszczalni ścieków we wsi Tuczempy i Kostków dostarczonych przez właścicieli nieruchomości. 2). Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ramach zaoferowanej ceny. 3). Na terenie Gminy Jarosław obowiązywał będzie system mieszany zbiórki odpadów komunalnych tj. pojemnikowo - workowy. Wywóz odpadów zmieszanych oraz segregowanych odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jarosław określonego Uchwałą Nr VIII/87/2012 Rady Gminy Jarosław z dnia 21 listopada 2012 r. - stanowiącym Załącznik Nr 10 do SIWZ. 2. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1) Teren Gminy Jarosław wynoszący 11,4 tys. ha, zamieszkuje 13 199 mieszkańców, w skład gminy wchodzi 13 sołectw. Gmina Jarosław usytuowana jest na południu, północy i wschodzie m. Jarosławia, tworząc trzy makroregiony; - Makroregion Południe obejmujący sołectwa: Munina, Morawsko, Tuczempy, - Makroregion Północ obejmujący sołectwa: Koniaczów, Makowisko, Sobiecin, Surochów, Zgoda, - Makroregion Wschód obejmujący sołectwa: Kostków, Leżachów Osada, Pełkinie, Wola Buchowska, Wólka Pełkińska. Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Jarosław wynosi 13 199 osób, z czego w zabudowie jednorodzinnej 12 490 osób, w zabudowie wielorodzinnej 709 osób. Około 10 % ogółu mieszkańców zamieszkuje poza terenem gminy. 2) Zestawienie ilości budynków, lokali mieszalnych oraz ilości zameldowanych osób w poszczególnych miejscowościach gminy - stanowi Załącznik Nr 11 do SIWZ: 3) Sposób odbierania odpadów komunalnych: a). Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. b). Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. c). Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, w celu załączenia go do umowy. Harmonogram powinien zostać sporządzony zgodnie z wytycznymi: - odbiór odpadów w danej miejscowości powinien przypadać zawsze na te same dni tygodnia, - powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, - powinien zawierać co najmniej następujące dane: - teren wywozu (miejscowość, dzień tygodnia, rodzaj odbieranych odpadów). Wykonawca rozpowszechniał będzie harmonogram wywozu odpadów wraz z ulotkami o rodzajach i terminach odbioru odpadów segregowanych bez naliczania dodatkowych opłat. d). W przypadkach nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów, w takim przypadku Wykonawca jest odpowiedzialny za bieżące poinformowanie Zamawiającego oraz właścicieli nieruchomości, których dotyczy zmiana terminu. e). Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. f). W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. g). Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników lub worków podczas dokonywania odbioru jak również uprzątnięcie nieczystości luzem powstałych podczas ładowania. h). Odpady segregowane powinny być odbierane w sposób wyodrębniony od odpadów zmieszanych. i). Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, obiektów użyteczności publicznej (szkoły, świetlice wiejskie itp.), czy też podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. 4). Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych: a). Zmieszanych niesegregowanych z budynków jednorodzinnych i wielorodzinnych - co dwa tygodnie (tj. 26 razy w ciągu roku), b). Segregowanych odpadów komunalnych gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach zebranych w sposób selektywny takich jak: papier i tektura, tworzywa sztuczne, oraz szkło - co cztery tygodnie (tj. 13 razy w ciągu roku), c). Pozostałych odpadów powstających w gospodarstwach domowych takich jak: odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (obwoźna zbiórka odpadów i ich odbiór spod posesji właścicieli nieruchomości zamieszkałych) - co najmniej raz na pół roku (tj. 3 razy w ciągu realizacji zamówienia - trwania umowy), 5). Odpady komunalne odbierane z terenu gminy gromadzone będą : a). Odpady komunalne zmieszane w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - pojemniki o pojemności 110 l. - 120 l. lub ich wielokrotność. Dopuszcza się gromadzenie odpadów komunalnych zmieszanych w workach foliowych koloru czarnego o podwyższonej wytrzymałości o pojemności od 60 l. do 120 l. b). Odpady zbierane w sposób selektywny, takich jak: papier i tektura, tworzywa sztuczne, oraz szkło, w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - pojemniki lub worki foliowe o podwyższonej wytrzymałości o pojemności od 60 l. do 120 l. lub ich wielokrotność, 6). Worki do gromadzenia odpadów komunalnych segregowanych winny posiadać następujące kolory: a). niebieski - przeznaczone na papier i makulatura; b). żółty - przeznaczone na tworzywa sztuczne; c). biały - przeznaczone na szkło. d). Worki na odpady segregowane zabezpieczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. e). Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 7). Odbiór odpadów komunalnych segregowanych: a). Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: - prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi, - rzetelność segregacji odpadów, - w przypadku stwierdzenia, że właściciele nieruchomości, którzy zdeklarowali, że odpady komunalne będą gromadzili w sposób selektywny a wystawiają je w sposób mieszany, Wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy Jarosław a odpady te odbiera, jako zmieszane. Na tą okoliczność sporządzi np. dokumentację fotograficzną, notatkę itp. umożliwiającą wydane przez zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. b). Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Urzędowi Gminy Jarosław informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów stanowić będzie naruszenie umowy. c). Wykaz nieruchomości, których właściciele zdeklarowali selektywną zbiórkę odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy po zebraniu deklaracji i po podpisaniu umowy. 8). Odbiór odpadów komunalnych z Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. a). Na terenie Gminy Jarosław znajdują się dwa PSZOK usytuowane na terenie oczyszczalni ścieków w miejscowości Tuczempy i Kostków. Każdy z tych PSZOK wyposażony jest w następujące pojemniki na odpady dostarczane przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy Jarosław: - pojemnik o pojemności 120 l. - szt. 1 - na przeterminowane leki, - pojemnik o pojemności 240 l. - szt. 2 - na chemikalia, - pojemnik o pojemności 240 l. - szt. 1 - na zużyte baterie i akumulatory, - pojemnik o pojemności 240 l. - szt. 2 - na metale, - kontener KP 7 - szt. 1 - na odpady zielone, - kontener KP 7 - szt. 1 - na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - kontener KP 7 - szt. 1 - na meble i inne odpady wielkogabarytowe, - kontener KP 7 - szt. 1 - na odpady budowlane i rozbiórkowe, - kontener KP 7 - szt. 1 - na zużyte opony, b). Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK - uzależniona będzie od ilości dostarczonych odpadów (nie rzadziej niż raz w miesiącu). Każdy wywóz odpadów z PSZOK zlecany będzie telefonicznie z podaniem ilości pojemników oraz asortymentu odpadów. Termin wywozu w ciągu 2 dni od daty zgłoszenia. c). Obsługa PSZOK w zakresie przyjmowania odpadów od właścicieli nieruchomości należeć będzie do Zamawiającego. 9). Zagospodarowanie odpadów: a). Wykonawca odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przekazywania odebranych odpadów - selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach. b). Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metal - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). c). Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, ze szczególnym uwzględnieniem instalacji właściwej dla regionu wschodniego zgodnie z Uchwałą Nr XXXVII/703/13 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 26 sierpnia 2013 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/409/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego zmienionej Uchwałą Nr XXVIII/540/12 z dnia 21 grudnia 2012 r. Odbiór odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów komunalnych uwzględnioną w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego oraz odbiór odpadów przez instalację odzysku i unieszkodliwiania odpadów - zapewnia sobie Wykonawca. d). Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiana odpadów komunalnych. 10). Raporty i sprawozdania: a). Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy, zgodnie z art. 9n oraz art. 9na ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15.05.2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). b). Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) bądź innej instalacji do odbioru odpadów selektywnie zebranych (do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia) - zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), jako załączniki do faktury za wykonanie usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: KryteriumIlość zbiórek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ug.jaroslaw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach