Przetargi.pl
Obsługa ruchu turystycznego, dozorowanie oraz ochrona osób, mienia, wystaw i eksponatów na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ oraz Palmiarni w Wałbrzychu.

Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58306 Wałbrzych, ul. Piastów Śląskich
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 746 643 850 , fax. 746 643 862
  • Data zamieszczenia: 2016-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o.
    ul. Piastów Śląskich 1
    58306 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 746 643 850, fax. 746 643 862
    REGON: 89001155000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa ruchu turystycznego, dozorowanie oraz ochrona osób, mienia, wystaw i eksponatów na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ oraz Palmiarni w Wałbrzychu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie dla Zamawiającego usług:a)w zakresie obsługi ruchu turystycznego, polegających w szczególności na kontrolowaniu biletów wstępu, formowaniu grup turystycznych, koordynowaniu pracy przewodników oraz świadczeniu usług właściwych dla poszczególnych posterunków, szczegółowo opisanych w pkt.2 poniżej,b) w zakresie fizycznej ochrony i dozoru osób oraz mienia – w szczególności mienia w postaci: wystaw i eksponatów (stałych i czasowych), w tym muzealnych, nasadzeń trwałych i sezonowych,c)w zakresie ochrony osób i mienia w takcie imprez o charakterze niemasowym oraz ochrony nasadzeń trwałych i sezonowych znajdujących się na tarasach zamkowych.2.Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie niżej wymienionych nieruchomości:a) na obszarze Kompleksu zamkowo-parkowego Książ w Wałbrzychu przy ulicy Piastów Śląskich 1 - nieruchomość wg. ewidencji gruntów na działkach nr 41 i nr 54, obręb nr 0051 Książ, ma ustanowiony wpis do księgi wieczystej w Wałbrzychu pod numerem 9426 i obejmuje obszar 25,9680 ha, w tym 4,4159 ha terenu zabudowanego, na którym znajduje się 10 budynków. Kompleks zamkowo-parkowy Książ nie jest objęty obowiązkową ochroną w rozumieniu przepisów art. 5 Ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.b) Palmiarnia w Wałbrzychu przy ulicy Wrocławskiej 158, obejmuj nieruchomość zlokalizowaną wg. ewidencji gruntów na działkach nr 83/28 i nr 83/29, obręb nr 2 Szczawienko, ma ustanowiony wpis do Księgi wieczystej w Wałbrzychu pod numerem SW 1W/00086282/5 i obejmuje obszar 2,0060 ha. Palmiarnia w Wałbrzychu nie jest objęta obowiązkową ochroną w rozumieniu przepisów art. 5 Ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.3.Przedmiot zamówienia polega w szczególności na: a) obsłudze ruchu turystycznego oznaczającej kontrolowanie biletów wstępu, formowanie grup turystycznych, koordynowanie pracy przewodników z wejściami grup turystycznych do zwiedzania, dozór sal i ekspozycji, w tym eksponatów muzealnych oraz świadczenia usługi szczegółowo opisanych w pkt 2 poniżej, w tym w czasie i w związku z organizowanymi przez Zamawiającego imprezami nie mającymi charakteru imprez masowych.b) ochronie osób oznaczającej działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej osób przebywających na terenach i w obiektach objętych ochroną,c) dozorze i ochronie mienia w obrębie obu lokalizacji wskazanych powyżej w pkt 2 wraz z rzeczami znajdującymi się wewnątrz budynków, w tym wystawami i eksponatami(również muzealnymi) oraz nasadzeniami–zarówno trwałymi,jak i sezonowymi, oznaczającym działania ochrony zapobiegające przestępstwom i wykroczeniem przeciwko mieniu, takim w szczególności jak:kradzieże z włamaniem, napady rabunkowe, akty wandalizmu, zamachy terrorystyczne, a także działania przeciwdziałające powstawianiu szkody wynikającej z tych zdarzeń oraz niedopuszczenie do wstępu osób nieupoważnionych na teren chroniony,d) działaniach grupy interwencyjnej w obrębie obu lokalizacji wskazanych powyżej w pkt 2, oznaczających działanie, co najmniej dwóch pracowników ochrony posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, którzy po uzyskaniu sygnału – wezwania realizują zadanie ochrony osób i mienia, w formie bezpośredniej ochrony fizycznej doraźnej na terenie chronionego obszaru, obiektu i działających w zakresie dopuszczalnym prawem.2.SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji przedmiotu zamówienia w niżej opisany szczegółowy sposób i dla wymienionych poniżej posterunków:2.1. OBSŁUGA CIĄGU TURYSTYCZNEGO ZAMKU KSIĄŻ w Wałbrzychu odbywać będzie się w ramach przedstawionych poniżej stanowisk oraz w przedstawionym wymiarze godzinowym.A.Okres 1–poza sezonem 01.12.2016 r.-31.03.2017 r. - 15 stanowisk, razem 10.950 r/g; B.Okres 2 - sezon: 01.04.2017 r. - 31.10.2017 r.- 21 stanowisk, razem 41.454 r/g; C.Okres 3 -poza sezonem 01.11.2017 r.- 30.11.2017 r.- 15 stanowisk razem 2640 r/g. D. Godziny świadczenia usług ochrony sal i ekspozycji oraz obsługi ruchu turystycznego w Zamku Książ (tzw. ciągu turystycznego w Zamku Książ):POZA SEZONEM W MIESIĄCACH : GRUDZIEŃ, STYCZEŃ, LUTY, MARZEC poniedziałek - piątek: - zamek czynny w godz. 10:00 – 16:00;sobota ,niedziela , święta: - zamek czynny w godz. 10:00 – 17:00.Zamek nie będzie czynny dla zwiedzających w dniach: - Pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia - 25.12.2016 r., Nowy Rok - 01.01.2017 r., - Pierwsze poniedziałki w miesiącach: grudzień, luty, marzec, tj. 05.12.2016 r., 06.02.2017 r.,06.03.2017 r.oraz w dniu 01.11.2017 r.–Święto Zmarłych.W SEZONIE TURYSTYCZNYM: - W MIESIĄCACH: KWIECIEŃ, MAJ, WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK poniedziałek - piątek:- zamek czynny w godz. 9:00-18:00; sobota, niedziela, święta: - zamek czynny w godz.9:00–19:00.Zamek nie będzie czynny dla zwiedzających w pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych -16.04.2017 r.- W MIESIĄCACH:CZERWIEC,LIPIEC,SIERPIEŃ -we wszystkie dni tygodnia-zamek czynny w godz.9:00–19:00.2.2.OCHRONA I OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO W PALMIARNI:A. Zestawienie posterunków i godzin pracy: w okresie od 01.12.2016 r. do 30.11.2017 r.-1 posterunek; 2746 r/g; w okresie od 01.04.2017 r.-30.09.2017 r.- 1 posterunek sezonowy 1513 r/g. Godziny świadczenia usług ochrony i obsługi ruchu turystycznego w Palmiarni:POZA SEZONEM W MIESIĄCACH : GRUDZIEŃ, STYCZEŃ, LUTY, MARZEC poniedziałek-piątek:-Palmiarnia czynna w godz.10:00–16:00; sobota, niedziela, święta: - Palmiarnia czynna w godz.10:00-17:00.Palmiarnia nie będzie czynna dla zwiedzających w dniach:-Pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia-25.12.2016 r.,Nowy Rok-01.01.2017 r.,-Pierwsze poniedziałki w miesiącach: grudzień, luty, marzec, tj. 05.12.2016 r., 06.02.2017 r.,06.03.2017 r. oraz w dniu 01.11.2017 r.– Święto Zmarłych.W SEZONIE TURYSTYCZNYM:- W MIESIĄCACH: KWIECIEŃ, MAJ, WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK poniedziałek - piątek:- Palmiarnia czynna w godz. 10:00-18:00;sobota, niedziela, święta: -Palmiarnia czynna w godz.10:00-19:00.Zamek nie będzie czynny dla zwiedzających w pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych-16.04.2017 r.- W MIESIĄCACH: CZERWIEC, LIPIEC, SIERPIEŃ -we wszystkie dni tygodnia - Palmiarnia czynna w godz.10:00–19:00.3. W ramach przedmiotu niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia gotowości i wykonania na wniosek Zamawiającego wzmocnienia osobowego ochrony w sytuacjach nieprzewidzianych lub w przypadku zaistnienia takiej potrzeby poprzez: a) utworzenie dodatkowego posterunku/stanowiska ochrony fizycznej lub wzmocnienia osobowego istniejącego posterunku/ stanowiska ochrony i obsługi ruchu turystycznego. b) zapewnienie dodatkowej ochrony imprez organizowanych na terenach administrowanych lub zarządzanych przez Zamawiającego, w tym imprez okazjonalnych, festynów lub imprez sportowo-rekreacyjnych nie będących imprezami masowymi.3.1.Wzmocnienie takie następuje każdorazowo na pisemny wniosek Zamawiającego zgłoszony nie później niż na 5 dni przed planowaną zmianą, na podstawie uzgodnień Wykonawcy z Zamawiającym. 3.2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zdolności do realizacji wskazanego wzmocnienia osobowego ochrony w wymiarze dodatkowych 10.000 roboczogodzin w całym okresie, na jaki udzielane jest zamówienie. Szczegółowy wykaz stanowisk i posterunków oraz obowiązków zawarty jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.4. DODATKOWE OBOWIĄZKI WYKONAWCY.Do obowiązków Wykonawcy należy również:4.1.Wyposażenie pracowników w ubiór służbowy stosowny do charakteru świadczonej usługi oraz warunków klimatycznych.4.2.Wyposażenie pracowników w identyfikatory zaopatrzone w imię i nazwisko oraz zdjęcie pracownika.4.3.Wyposażenie pracowników w niezbędne środki łączności umożliwiające bezpośrednie komunikowanie się pracowników ochrony, wezwanie grupy interwencyjnej czy służb specjalistycznych.4.4.W każdym czasie, gdy sytuacja będzie tego wymagała, Wykonawca zapewni niezwłoczny przyjazd grupy interwencyjnej i podjęcie przez nią czynności przewidzianych prawem w czasie nie dłuższym niż 30 minut od momentu wezwania. Wezwania grupy interwencyjnej dokonuje pracownik Wykonawcy oceniający realne możliwości własnej interwencji w konkretnym zdarzeniu, oceny stopnia zagrożenia dla osób i mienia lub uprawniony pracownik Zamawiającego. Zamawiający nie ponosi dodatkowych kosztów przyjazdu i interwencji takiej grupy. 4.5.Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książek dyżurów,do której pracownicy Wykonawcy będą wpisywać wszelkie spostrzeżenia,uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze świadczeniem usługi ochrony mienia Zamawiającego. Zamawiającemu przysługuje prawo wglądu do książek dyżurów.4.6. Wykonawca w terminie do 3 dni licząc od daty odpisania umowy zapozna się z aktualnie obowiązującymi u Zamawiającego "Planami ochrony" - dla kompleksu zamkowo - parkowego Książ uwzględniającego wymogi Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zabytków w Warszawie w zakresie ochrony dóbr kultury-muzealiów w salach ciągu turystycznego i dla Palmiarni w Wałbrzychu oraz zapozna z planami pracowników wskazanych do wykonania zamówienia i zobowiąże ich do przestrzegania planów.5.Pracownicy winni wyróżniać się:5.1. właściwymi predyspozycjami psychicznymi i fizycznymi do wykonywania zawodu;5.2. szybkim czasem reakcji, umiejętnością analizy sytuacji,szybkim podejmowaniem decyzji;5.3.wysoką kulturą osobistą i komunikatywnością;5.4. umiejętnością posługiwania się podstawowymi środkami łączności umożliwiającymi bezpośrednie komunikowanie się pracowników ochrony, wezwanie grupy interwencyjnej czy służb specjalistycznych.6. Pracownicy wykonujący czynności związane z ochroną sal i ekspozycji, w tym muzealnych oraz obsługą ruchu turystycznego, zwłaszcza osoby wykonujące usługę ochrony na stanowisku "organizator wejść” winny wykazać się dodatkowo podstawową znajomością języka angielskiego lub niemieckiego, w celu udzielenia podstawowych informacji turystom obcojęzycznym. Warunkiem udziału w postępowaniu zgodnie treścią ust. I pkt 2.3. 2) lit c) Części III SIWZ jest zapewnienie posiadania tej kompetencji przez co najmniej jednego pracownika – skierowanego na Stanowiska nr 2 - organizator wejść.7. Zamawiający wymaga, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, aby pracownicy wykonujący czynności, o których mowa w Części II SIWZ pkt. I, uszczegółowione w Załączniku nr 1 do SIWZ byli zatrudnieni przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Zamawiający nie określa sposobu zatrudnienia pracowników grup interwencyjnych.7.1. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować fakt zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w pkt 7. powyżej za pomocą przedkładanych na żądanie Zamawiającego zanonimizowanych w zakresie danych osobowych pracowników kopii Umów o pracę lub dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek, w szczególności w postaci zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.7.2. Zamawiający uprawniony jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia wymogu wynikającego z punktu 7 powyżej w drodze skierowanego do Wykonawcy żądania przedłożenie dokumentów wymienionych w pkt 7.1. powyżej w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 7 dni roboczych.7.3. W przypadku nieprzedłożenia przez Wykonawcę żądanych dokumentów i tym samym niedopełnienia wymogu zatrudnienia pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę, Zamawiający uprawniony będzie do żądania od Wykonawcy zapłaty kary umownej w wysokości stanowiącej równowartość iloczynu 100 zł brutto za każdy dzień stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę tego wymogu.8. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zastępstwa na czas urlopu czy choroby osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizowania przedmiotu zamówienia. Osoba na zastępstwo posiadać musi kwalifikacje odpowiadające kwalifikacjom wymaganym przez Zamawiającego od osoby zastępowanej. 9. Zamawiający w rozliczeniu z Wykonawcą dokona zapłaty tylko za godziny faktycznie przepracowane przez pracowników Wykonawcy. 10. Obowiązki i dodatkowe wymagania zawarte są w projekcie umowy dołączonym do SIWZ, który stanowi Załącznik nr 8.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98341120-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach