Przetargi.pl
Obsługa prawna projektu inwestycyjnego pn. Budowa pawilonu wystawowego służącego celom Centrum Dialogu Przełomy, objętego dofinansowaniem z budżetu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013

Muzeum Narodowe w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-561 Szczecin, ul. Staromłyńska 27
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4315200 , fax. 091 4315204
  • Data zamieszczenia: 2012-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Szczecinie
    ul. Staromłyńska 27 27
    70-561 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4315200, fax. 091 4315204
    REGON: 00027686000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.muzeum.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa prawna projektu inwestycyjnego pn. Budowa pawilonu wystawowego służącego celom Centrum Dialogu Przełomy, objętego dofinansowaniem z budżetu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest obsługa prawna projektu inwestycyjnego pn. Budowa pawilonu wystawowego służącego celom Centrum Dialogu Przełomy realizowanego przez Zamawiającego. Projekt jest objęty dofinansowaniem z budżetu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Zakres Projektu obejmuje budowę Pawilonu wystawowego Centrum Dialogu Przełomy, wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych i zewnętrznych, zagospodarowaniem terenu, zakupem wyposażenia obiektu, zakupem elementów małej architektury, wykonaniem ekspozycji stałej, pozyskaniem materiałów archiwalnych towarzyszących wystawie, przygotowaniem działalności edukacyjnej związanej z wystawą, oraz z zakupem dzieł sztuki. Obiekt będzie pełnił funkcję wystawową. Na poziomie kondygnacji podziemnej powstanie sala wystawowa (ekspozycja stała), sala konferencyjna oraz sala wystaw czasowych, stoisko sprzedaży książek, zaplecze socjalne. Kondygnacja nadziemna to głównie przedsionek - hol wiodący do części wystawowej, znajdą się na niej również szatnia, zaplecze biurowe, kawiarnia, pomieszczenie ochrony itp. Główne wejście do budynku wiedzie z poziomu chodnika od strony wschodniej. Budynek przystosowany będzie do potrzeb osób niepełnosprawnych (platforma oraz winda). Budynek ma tworzyć wspólną kompozycje wraz z przestrzenią Placu, zaprojektowany został tak aby nie burzyć kompozycji architektonicznej otoczenia w którym w niedługim czasie powstać ma również nowy gmach Filharmonii Szczecińskiej. Autorem budynku jest jeden z najzdolniejszych Architektów młodego pokolenia p. Robert Konieczny. Założeniem stworzenia nowoczesnego gmachu Muzeum Centrum Dialogu Przełomy jest pokazanie w ciekawy i przejrzysty sposób najnowszej historii Szczecina i Pomorza Zachodniego, edukacja historyczna mieszkańców Szczecina, budowanie tożsamości społecznej, stworzenie forum dyskusyjnego - miejsca wymiany opinii przedstawicieli różnych kręgów społecznych i politycznych oraz wzbogacenie walorów kulturalno - historycznych miasta. Centrum ma stanowić jedyny tego rodzaju obiekt w województwie zachodniopomorskim. Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana w dniu 20 stycznia 2012 r. Kopia umowy o dofinansowanie stanowi rozdział III niniejszej specyfikacji. Przedmiot zamówienia polegać będzie na świadczeniu pomocy prawnej w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach realizacji Projektu obejmującej: - pomoc w doborze wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego, - pomoc przy sporządzeniu części formalnoprawnej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym w zakresie formułowania warunków udziału, kryteriów oceny w postępowaniu, - opracowanie we współpracy z Zamawiającym wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego załączonego do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - opracowanie ogłoszenia o zamówieniu przekazywanego do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych/Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz ogłoszenia o zamówieniu publikowanego na stronie internetowej zamawiającego a także ogłoszeń o zmianach, - pomoc w odpowiedziach na zapytania wykonawców do części formalnoprawnej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego, - pomoc w rozstrzyganiu zagadnień proceduralnych w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - formalnoprawnej analizy złożonych ofert, - pomoc w formułowaniu treści zapytań / wniosków / powiadomień oraz innych pism proceduralnych, do opracowania jakich w toku postępowania przetargowego zobowiązany będzie Zamawiający, - opiniowanie zasadności odwołań wnoszonych do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, - pomoc w opracowaniu projektów protokołów z postępowania i ogłoszeń o udzieleniu zamówienia, - udział w pracach komisji przetargowych w zakresie realizacji II etapu robót budowlanych oraz wyboru wykonawcy wystawy. (2)wsparciu prawnym w trakcie wykonywania umów zawartych w ramach realizacji Projektu w zakresie: - oceny możliwości dokonania zmian umowy, - oceny dopuszczalności udzielania ewentualnych zamówień dodatkowych i zamówień uzupełniających, - udział w negocjacjach/uzgodnieniach mających na celu wprowadzenie zmian do treści umów jeżeli zajdzie taka potrzeba, - sporządzeniu / opiniowaniu projektów treści zmian do umów, - doradztwa w sprawach spornych na etapie przedprocesowym; - wykładni umów; - doboru instrumentów prawnych w przypadku niewykonywania lub nienależytego wykonywania zobowiązań przez wykonawców, - pomocy w opracowaniu / opiniowania pism wzywających wykonawców do należytego wywiązywania się z podjętych zobowiązań. (3)doradztwie prawnym w zakresie prawnych aspektów realizacji Projektu wynikających z dokumentów programowych i wytycznych polskich i unijnych instytucji zaangażowanych w nadzorowanie i finansowanie ww. Zadania, w zakresie: - interpretacji umowy o dofinansowanie, - wsparcia w kontrolach Instytucji Wdrażającej, Instytucji Zarządzającej, Instytucji Audytowej, Komisji Europejskiej, Urzędu Zamówień Publicznych oraz Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, -odwołań od decyzji o nałożeniu korekt finansowych. (4)doradztwie prawnym - udzielaniu wyjaśnień, konsultacji oraz sporządzania opinii prawnych w zakresie stosowania i interpretowania prawa - w wszelkich pozostałych sprawach związanych lub wynikających z realizacji Projektu, w przypadku zaistnienia takiej potrzeby po stronie Zamawiającego. 4.4.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy polegającej na stałym kontakcie z Zamawiającym za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu i telefonu oraz na osobistej bytności w siedzibie Zamawiającego zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Realizacja przedmiotu zamówienia poprzez osobistą bytność w siedzibie Zamawiającego będzie następowała w dniu ustalonym przez Zamawiającego i Wykonawcę. Ze strony Wykonawcy realizacja przedmiotu zamówienia będzie następować przez osoby wskazane w ofercie. Wykonywanie przedmiotu zamówienia za pomocą innych osób wymaga uzyskania zgody Zamawiającego. 4.5.Czynności, stanowiące przedmiot zamówienia, będą wykonywane w terminach ustalonych przez Strony, z uwzględnieniem interesu i potrzeb Zamawiającego, terminów wyznaczanych przez polskie i unijne instytucje zaangażowane w nadzorowanie i finansowanie Projektu oraz stopnia złożoności danej sprawy i zakresu przewidywanej pracochłonności. Naczelną zasadą przy ustalaniu terminu jest zapewnienie Zamawiającemu pomocy prawnej na czas gdy jest ona konieczna, by mógł on właściwie zadbać o swój dobrze pojęty interes oraz wywiązać się z nałożonych przez uprawnione do tego podmioty terminów realizacji spraw. 4.6 Podstawowym terminem na sporządzenie opinii prawnej dotyczącej stosowania lub interpretacji przepisów prawa jest 7 dni kalendarzowych, terminem na zaakceptowanie projektu umowy są 3 dni kalendarzowe, terminem na weryfikację projektów opracowywanej dokumentacji przetargowej są 2 dni kalendarzowe. W sytuacjach, gdy ze względu na szczególnie skomplikowany charakter sprawy wydanie opinii prawnej lub zaakceptowanie / weryfikację projektu wymagać będzie terminu dłuższego niż podstawowy, strony wspólnie ustalą inny, wiążący je termin, uwzględniający potrzeby i interes Zamawiającego a także możliwości Wykonawcy. 4.7 W celu umożliwienia kontaktu Wykonawca wskaże Zamawiającemu stosowne numery telefonów oraz adresy poczty elektronicznej. O każdorazowej zmianie numerów telefonów oraz adresów poczty elektronicznej Wykonawca jest zobowiązany informować niezwłocznie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791100008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 32 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10000 zł ,słownie: dziesięciu tysięcy złotych. Wadium może być wnoszone w formach wskazanych w art. 45 ust. 6 PZP. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego nr : 74 1500 1722 1217 2001 2158 0000 na adres: Kredyt Bank S.A. II Oddz. w Szczecinie, ul. Starzyńskiego 1. Wadium wnoszone w innych formach należy załączyć do oferty. W tytule wadium wnoszonego w pieniądzu należy wskazać dane identyfikujące postępowanie, tak aby przyporządkowanie wadium do danego postępowania nie budziło żadnych wątpliwości, przykładowo: Postępowanie nr MNS/ZP/A/3/12 - Obsługa prawna Centrum Dialogu Przełomy. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna winno zawierać w dokumencie poręczenia lub gwarancji oznaczenie postępowania którego wadium dotyczy, zgodnie z przykładem wskazanym powyżej. Zamawiający dokona zwrotu wadium w przypadkach opisanych w art. 45 ust. 1 - 2 PZP. Zamawiający będzie uprawniony do zatrzymania wadium w przypadkach opisanych w art. 45 ust. 5 i art. 45 ust. 4a PZP Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w formie pieniężnej musi wpłynąć na konto Zamawiającego przed terminem składania ofert. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy PZP. Dokument wniesienia wadium musi być załączony do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie w kompleksowej obsłudze prawnej projektów inwestycyjnych finansowanych z budżetu UE
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach