Przetargi.pl
Obsługa bankowa Powiatu Sulęcińskiego i podległych jednostek

Powiat Sulęciński ogłasza przetarg

  • Adres: 69-200 Sulęcin, ul. Lipowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7555243 do 46 , fax. 957 555 557
  • Data zamieszczenia: 2020-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Sulęciński
    ul. Lipowa
    69-200 Sulęcin, woj. lubuskie
    tel. 095 7555243 do 46, fax. 957 555 557
    REGON: 21046690200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatsulecinski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa Powiatu Sulęcińskiego i podległych jednostek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Powiatu Sulęcińskiego oraz następujących jednostek organizacyjnych, służb i inspekcji podległych powiatowi: 1) Starostwo Powiatowe w Sulęcinie, 2) Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych im. Unii Europejskiej w Sulęcinie, 3) I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Sulęcinie, 4) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Sulęcinie, 5) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sulęcinie, 6) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie, 7) Dom Dziecka w Sulęcinie, 8) Dom Pomocy Społecznej w Tursku, 9) Powiatowy Urząd Pracy w Sulęcinie, 10) Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie, 11) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Sulęcinie. Liczba jednostek organizacyjnych jak również ich forma organizacyjna w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. W przypadku zwiększenia liczby jednostek organizacyjnych bądź zmiany ich formy organizacyjnej, nowe jednostki zawrą umowy na warunkach wynikających z przeprowadzonego postępowania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres: A. dla każdej jednostki objętej zamówieniem: 1) Otwarcie, prowadzenie oraz bieżąca obsługa rachunków bankowych: a) podstawowych, b) pomocniczych, c) depozytowych (pod pojęciem rachunków depozytowych Zamawiający rozumie rachunki bankowe, na których Zamawiający będzie przechowywał: - środki finansowe pochodzące z przetargów takie jak wadia wpłacone przez Wykonawców, środki pozostawione jako zabezpieczenie należytego wykonania umowy, itp. - rachunek, na którym będą gromadzone środki własne pensjonariuszy przebywających w DPS w Tursku. ) prowadzonych w walucie polskiej oraz w walutach obcych, na warunkach zadeklarowanych w ofercie. 2) Dokonywanie rozliczeń pieniężnych w obrocie: a) krajowym, b) zagranicznym. 3) Bezpłatne wdrożenie i objęcie systemem bankowości elektronicznej w terminie do 10 dni od daty zawarcia umowy – zgodnie z wymaganiami opisanymi w pkt 3 ppkt 6: 4) Bezpłatną realizację przelewów z wykorzystaniem drogi elektronicznej. 5) Bezpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych w formie otwartej na rachunki w Banku świadczącym obsługę bankową Zamawiającego, przy czym wpłaty gotówkowe dokonywane w kasie oddziału Banku, przyjmowane będą poza kolejnością. 6) Transport gotówki z kasy Starostwa Powiatowego do Banku, dokonywany do trzech razy w tygodniu. 7) Bezpłatne dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunków w Banku świadczącym obsługę bankową Zamawiającego, przy czym wypłaty gotówkowe w kasie oddziału Banku, realizowane będą poza kolejnością. 8) Bezpłatna usługa rozmiany gotówki w oddziale banku. 9) Bezpłatne wydawanie kart płatniczych do rachunków bankowych. 10) Bezpłatne wydawanie blankietów czekowych do rachunków bankowych. 11) Bezpłatne zakładanie lokat terminowych/nocnych zlecanych przez Zamawiającego. 12) Prowadzenie operacji bankowych do ostatniego dnia roku (przez pełen rok kalendarzowy) oraz dokonywanie – bezpłatnie - w ostatnim dniu roku dyspozycji zerowania sald zgodnie ze zleceniami złożonymi przez Zamawiającego. 13) Miesięczna kapitalizacja odsetek na rachunkach Zamawiającego. 14) Bezpłatne przeksięgowywanie odsetek skapitalizowanych od rachunków bankowych zgodnie ze złożonymi dyspozycjami w tym zakresie. 15) Bezpłatne wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek podległych. Zaświadczenie/opinia bankowa winna zostać wydana w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania przez Wykonawcę stosowanego wniosku. 16) Dostępność w systemie bankowości elektronicznej wyciągów bankowych od godz. 8.00 następnego dnia roboczego. 17) Oprocentowanie rachunków prowadzonych w walucie PLN (w tym: podstawowych, pomocniczych, depozytowych), obliczane zgodnie z ofertą Wykonawcy. B. dla budżetu powiatu: Uruchomienie na wniosek Zamawiającego - w każdym roku budżetowym - kredytu w rachunku bieżącym budżetu powiatu z przeznaczeniem na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego - z uwzględnieniem przepisów ustawy o finansach publicznych i Prawa bankowego - do kwoty określonej w każdym roku przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej. W budżecie powiatu na rok 2020 r. kwota kredytu na finansowanie przejściowego deficytu wynosi 2.000.000 zł. W następnych latach kwota kredytu krótkoterminowego mającego charakter odnawialny będzie wynikała z określonego przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej upoważnienia udzielonego Zarządowi Powiatu do zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Pozostałe warunki dotyczące kredytu w rachunku bieżącym: 1) Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku budżetowym następować będzie po złożeniu przez Zamawiającego stosownego wniosku. 2) Oprocentowanie kredytu będzie liczone jako suma stawki WIBOR 1M (ustalonej na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc rozliczeniowy) oraz stałej marży banku (stała marża dla całego okresu trwania umowy, podana przez Wykonawcę w ofercie). 3) Odsetki naliczane będą w okresach miesięcznych (miesiąc kalendarzowy) od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu i płatne ostatniego dnia miesiąca (nawet jeśli ostatni dzień miesiąca przypada na dzień wolny od pracy). 4) Brak opłat i prowizji związanych z rozpatrzeniem wniosku o udzielenie kredytu, uruchomieniem, odnowieniem, wykorzystaniem i spłatą kredytu. 5) Brak prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. 6) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracja wekslową, przy czym weksel in blanco oraz deklaracja wekslowa będą kontrasygnowane przez Skarbnika Powiatu. 3. Inne wymogi Zamawiającego: 1) Zagwarantowanie dostępności do usług w Sulęcinie (min. dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych, rozmiana gotówki, odbiór czeków) przez wszystkie dni w roku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy oraz sobotami, w godzinach 10.00-15.00. 2) Zapewnienie przez Wykonawcę jednakowych warunków obsługi budżetu powiatu i jego jednostek podległych objętych niniejszym Zamówieniem, a także jednostek, które powstaną w trakcie trwania umowy. 3) Zobowiązanie Wykonawcy do niepobierania opłat i prowizji bankowych za czynności realizowane bezpłatnie wymienione w pkt 2A i 2 B. 4) Zobowiązanie do corocznego uruchamiania kredytu w rachunku bieżącym – na wniosek Zamawiającego - z uwzględnieniem przepisów ustawy o finansach publicznych i Prawa bankowego. 5) Możliwość lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach w innych bankach. 6) Wymagania zamawiającego dotyczące systemu bankowości elektronicznej a) Wykonawca zapewni w zakresie bankowości elektronicznej: - bezpłatnie wszystkie usługi związane z systemem elektronicznej łączności z Wykonawcą, w tym min. zainstalowanie, wdrożenie, szkolenie użytkowników systemu, serwis oraz pomoc techniczną, - nieodpłatnie udostępni urządzenia oraz niezbędne elementy służące do autoryzacji operacji w systemie bankowości elektronicznej, udostępnianego w ramach umowy w ilości do 50 szt., - nieodpłatnie udostępni nowe urządzenia lub elementy umożliwiające autoryzację w przypadku wygaśnięcia ważności dotychczasowych lub też w przypadku niesprawności tych użytkowanych urządzeń lub elementów oraz nieodpłatnie wyda urządzenia nowym użytkownikom zgłoszonym przez Zamawiającego, a także w razie awarii systemu bankowości elektronicznej z powodu leżącego po stronie Wykonawcy – zapewni bezpłatną obsługę przelewów w formie papierowej, b) System bankowości elektronicznej winien zapewnić co najmniej: - dostęp do usług dla pracowników Starostwa Powiatowego w Sulęcinie oraz pracowników jednostek podległych przez 24 godziny w każdym dniu roboczym, - dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym, - możliwość sporządzania przelewów bankowych, w tym składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed datą realizacji, - możliwość importu pojedynczych przelewów lub paczek przelewów eksportowanych przez system księgowy Zamawiającego, - dostęp on-line do informacji: o obrotach na rachunku bankowym, bieżącym stanie realizacji zleceń (w tym samym dniu), bieżącym stanie środków na rachunku bankowym, o historii rachunku, - wyszukiwanie dokonanych operacji wg. poszczególnych elementów przelewu takich jak: kwota, data, nazwa kontrahenta, - pobieranie wyciągów bankowych, - uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o statusie wszystkich operacji, - pełne zarządzanie uprawnieniami przez Wykonawcę, na podstawie przekazywanych Wykonawcy zakresów uprawnień w postaci odrębnych wniosków, - dostęp do konsultanta, umożliwiającego pomoc we wszystkich aspektach dotyczących bankowości elektronicznej od godziny 10.00 do 15.00, w dni robocze. c) Minimalne wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego systemu bankowości elektronicznej: - możliwość logowania się do bankowości elektronicznej z dwóch wiodących przeglądarek, - możliwość dostępu do Systemu wyłącznie z określonych adresów IP wskazanych przez Zamawiającego, - dostęp do systemu zabezpieczony zgodnie z dyrektywą PS2D, - system powinien zapewnić automatycznie blokadę konta użytkownika po 3-krotnie błędnie wpisanym identyfikatorze/haśle, bądź haśle z urządzenia autoryzacyjnego, - możliwość autoryzacji sporządzonych przelewów przez minimum dwie osoby.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.), tj. posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach