Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu Gminy Sulęcin oraz podległych jej jednostek organizacyjnych w latach 2020-2023

Urząd Miejski w Sulęcinie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-200 Sulęcin, ul. Lipowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 553 601 , fax. 957 552 122
  • Data zamieszczenia: 2019-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Sulęcinie
    ul. Lipowa 18
    69-200 Sulęcin, woj. lubuskie
    tel. 957 553 601, fax. 957 552 122
    REGON: 52617900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.sulecin.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu Gminy Sulęcin oraz podległych jej jednostek organizacyjnych w latach 2020-2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bankowa obsługa budżetu Gminy Sulęcin oraz jednostek organizacyjnych Gminy: 1) Urząd Miejski w Sulęcinie 2) Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulęcinie 3) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Sulęcinie 4) Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w Sulęcinie 5) Szkoła Podstawowa im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie 6) Szkoła Podstawowa im. Polskich Strażaków w Trzemesznie Lubuskim 7) Przedszkole nr 1 im. Małego Przyrodnika w Sulęcinie 8) Przedszkole nr 2 im. Małego Odkrywcy w Sulęcinie 2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres: 1) Otwarcie, likwidację i prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych, w tym: - możliwość otwierania dodatkowych rachunków podstawowych i pomocniczych również w walutach obcych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie, - możliwość obrotu walutowego między rachunkami jak również za pośrednictwem poleceń przelewu, - potwierdzanie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, - oprocentowanie środków na rachunkach, liczone jako stawka WIBOR 1M, przy czym kapitalizacja odsetek następować będzie raz na koniec każdego miesiąca tj. w ostatnim dniu kalendarzowym, - oprocentowanie rachunków walutowych wg stawek obowiązujących w banku Wykonawcy. 2) Bezpłatne przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych (przy czym wpłaty i wypłaty realizowane będą w formie otwartej). 3) Bezpłatną realizację przelewów przekazywanych w formie elektronicznej jak i papierowej, na następujących zasadach: - przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej muszą być realizowane w czasie rzeczywistym, tj. w momencie zatwierdzenia do realizacji; - przelewy złożone w formie papierowej do godziny 15:00 powinny być realizowane w tym samym dniu; - możliwość dokonywania poleceń przelewów zagranicznych. 4) Bezpłatne potwierdzanie stanu salda na każdy dzień roboczy (tj. codziennym sporządzaniu WB do pobrania w formie pliku elektronicznego lub odbieranych w banku w formie papierowej). 5) Bezpłatne wdrożenie w terminie 7 dni od daty podpisania umowy systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych, w tym: - zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej zarówno w Urzędzie Miejskim jak i w jednostkach podległych, przy założeniu, że system bankowy składa się z dwóch części tj. bazy danych i aplikacji. Cześć bazodanowa może być zlokalizowana zarówno u Oferenta jak i Zamawiającego, przy zachowaniu wszystkich niezbędnych zabezpieczeń. Wszystkie niezbędne licencje, prawa licencyjne do części bazodanowej i części aplikacyjnej muszą być dostarczone nieodpłatnie. Aplikacja musi zapewnić import pojedynczych przelewów lub paczek przelewów eksportowanych przez system księgowy Zamawiającego. Dostęp do systemu bankowego w rozumieniu zalogowania się przez osobę upoważnioną i pracę na nim musi być dodatkowo tak zabezpieczony, aby miało to miejsce tylko i wyłącznie z lokalizacji wymienionych w ust. 1 części III SIWZ, w przypadku zlokalizowania części bazodanowej u Oferenta; - serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych, usuwanie awarii w możliwie najkrótszym czasie, przy czym reakcja serwisu od chwili zgłoszenia powinna nastąpić w ciągu 12 godzin; - w przypadku awarii systemu lub braku łączności z bankiem - przyjmowanie i wydawanie zleceń płatniczych składanych na zewnętrznych nośnikach danych lub w formie pisemnej bez dodatkowych opłat; - przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego, w zależności od zgłoszonych potrzeb. 6) Bezpłatna usługa rozmiany gotówki w oddziale banku. 7) Bezpłatne wydawanie blankietów czekowych do rachunków bankowych. 8) Bezpłatne wydawanie kart płatniczych do rachunku bieżącego oraz generowanie (wydruk) transakcji z karty płatniczej. 9) Bezpłatne zerowanie rachunków bankowych podstawowych i pomocniczych, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot na wskazany rachunek bankowy. 10) Bezpłatne przeksięgowanie skapitalizowanych odsetek od rachunków bankowych zgodnie ze złożonymi dyspozycjami w tym zakresie. 11) Bezpłatne wydawanie opinii i zaświadczeń oraz historii prowadzonych rachunków na wniosek posiadacza rachunku. 12) Lokowanie wolnych środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych (w tym również typu overnight), bez pobierania opłat i prowizji z tytułu obsługi lokat, z możliwością negocjowania stawek oprocentowania przy lokowaniu nadwyżek środków na okresy niestandardowe. 13) Zagwarantowanie dostępności do usług w Sulęcinie (województwo lubuskie, powiat sulęciński) t.j. dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych, odbieranie czeków, przez wszystkie dni w roku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy oraz sobotami, w godzinach 9.30-16.30. 14) Zapewnienie dostępności wymiany walut obcych (EURO, CHF) na terenie Sulęcina. 15) Uruchamianie na wniosek zamawiającego kredytu w rachunku bieżącym (w każdym roku budżetowym) z przeznaczeniem na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego z uwzględnieniem przepisów ustawy o finansach publicznych i Prawa bankowego do kwoty określonej w każdym roku przez Radę Gminy u uchwale budżetowej. Zgodnie z Uchwałą na rok 2019, ustalono maksymalną kwotę kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Gminy do kwoty 2.000.000,00 zł. Oprocentowanie kredytu oparte jest na stawce WIBOR 1M plus stała marża banku. Zgodnie z art. 89 ust.1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, jednostki samorządu terytorialnego mogą zaciągać kredyty i pożyczki oraz emitować papiery wartościowe na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Kredyt podlega spłacie w tym samym roku, w którym został zaciągnięty. Pozostałe warunki dotyczące kredytu w rachunku bieżącym: - bezpłatne rozpatrzenie wniosku o kredyt w rachunku bieżącym, udzielenie kredytu w rachunku bieżącym, bez opłat i prowizji od niewykorzystanej części linii kredytowej, - kredyt oprocentowany będzie na dany dzień wg stawki WIBOR 1M ustalonej na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego kolejny miesięczny okres odsetkowy, powiększonej lub pomniejszonej o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, stałą w okresie obowiązywania zamówienia, - odsetki naliczane będą w okresach miesięcznych od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu, - zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. 16) Realizacja wypłat w placówkach Banku poprzez - zlecenie przez Zamawiającego przy wykorzystaniu systemu bankowości elektronicznej listy odbiorców gotówki z danymi o kwocie wypłaty, beneficjencie z podaniem co najmniej imienia i nazwiska, danych identyfikacyjnych w postaci nr PESEL lub serii i nr dowodu osobistego / paszportu, szczegółów zlecenia, terminie zlecenia wypłaty i terminie do kiedy beneficjent może odebrać gotówkę, 17) Wykonywanie operacji za pomocą terminali do obsługi płatności kartami. Akceptacja kart płatniczych z paskiem magnetycznym i z procesorem. 3. System bankowości elektronicznej winien zapewniać co najmniej: 1) dostęp do usług przez 24 godziny w każdym dniu roboczym, 2) dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym, 3) możliwość dokonywania przelewów bankowych, składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania i modyfikowania przed datą realizacji, 4) generowanie (wydruk) wyciągów bankowych wraz z załącznikami, 5) pełną informację o dacie i godzinie operacji, 6) przechowywanie przelewów i wyciągów w archiwum systemu, 7) umożliwienie użytkownikowi korzystania z podpisu elektronicznego, 8) autoryzację sporządzonych przelewów przez minimum dwie osoby, 9) wykonywanie analiz i raportów z operacji i transakcji za wskazane okresy z możliwością ich drukowania, 10) system ten musi być systemem bezpiecznym - dostęp zabezpieczony chronionym hasłami, natomiast autoryzacja operacji winna się odbywać za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego, gdzie Zamawiający otrzyma nieodpłatnie co najmniej 7 zestawów do autoryzacji operacji w systemie bankowości elektronicznej oraz co najmniej po 2 zestawy dla każdej jednostki wymienionej w ust. 1 cz. III SIWZ. Dodatkowe narzędzia służące do autoryzacji również muszą być wydawane nieodpłatnie. 11) system w wersji home-banking lub bankowości internetowej we wszystkich jednostkach. W przypadku awarii systemu leżącego po stronie Wykonawcy zapewnienie obsługi przelewów w formie papierowej na warunkach jak dla przelewów elektronicznych, 12) udostępnianie elektronicznego podglądu operacji na rachunkach bankowych, 13) przyjmowanie wpłat za pomocą terminali płatniczych z zastrzeżeniem zagwarantowania identyfikowalności wpłaty, 14) system w wersji „on-line”, 15) możliwość generowania wirtualnych kont bankowych wraz z implementacją do oprogramowania firmy Sputnik Software (aktualne oprogramowanie do obsługi płatności masowych w Gminie Sulęcin), 16) dostępność do konsultanta, umożliwiającego pomoc od godziny 9.30 do 15.30 w dni robocze 4. Obsługa i rozliczenia operacji dokonywanych kartami płatniczymi Obsługa i rozliczenia płatności mobilnych, na poniższych zasadach: Wykonawca zapewni: 1) Terminale stacjonarne w ilości do 2 szt. umożliwiające łączność za pośrednictwem linii telefonicznej. 2) Obsługę wszystkich kart wydawanych przez banki (w tym zbliżeniowe). 3) Bezpłatną instalację terminali we wskazanym punkcie Zamawiającego. 4) Dostęp do centrum obsługi klienta, który działa 24h na dobę. 5) Dokonanie bezpłatnego przeszkolenia pracowników Zamawiającego tj. przeprowadzenie szkolenia wdrożeniowego oraz szkoleń uzupełniających w przypadku zatrudnienia nowych pracowników oraz w przypadku wprowadzenia, przez Wykonawcę zmian w systemie. 6) Na bieżąco przez cały czas okresu obowiązywania umowy wyjaśniać i pomagać Zamawiającemu w sprawach związanych z obsługą kart płatniczych. 7) Serwis terminali od poniedziałku do piątku obejmujący: usuwanie problemów związanych z dokonywaniem płatności kartami płatniczymi oraz usuwanie awarii terminali. 8) Do wykonania przelewu należnych Zamawiającemu kwot, w następnym dniu roboczym do godziny 14:00 po dokonaniu prawidłowo przeprowadzonych, potwierdzonych przez Wykonawcę dokonanych kartami płatniczymi operacji. 9) Za obsługę i rozliczanie operacji dokonywanych przy użyciu kart płatniczych będzie pobierał stałą prowizję, liczoną procentowo od wartości podanej w przedstawionych do rozliczenia dowodach sprzedaży, a przeznaczoną na pokrycie opłat pobieranych przez wystawców kart. 5. Inne wymogi w stosunku do przedmiotu zamówienia: 1) W trakcie obowiązywania umowy nie wzrosną prowizje ani opłaty od czynności bankowych objętych przedmiotem zamówienia, w odniesieniu do ich wartości określonych w ofercie oraz umowie zawartej z Zamawiającym. 2) Zgoda Banku na negocjowanie stawek oprocentowania przy lokowaniu nadwyżek środków na okresy niestandardowe - warunek zostanie zawarty w umowie. 3) Zobowiązanie się do miesięcznej kapitalizacji odsetek na rachunkach bankowych Zamawiającego, zgodnie z oprocentowaniem podanym w ofercie. 4) Zobowiązanie się do corocznego uruchamiania kredytu w rachunku bieżącym z uwzględnieniem przepisów ustawy o finansach publicznych i Prawa bankowego. 5) Wykonawca musi być uczestnikiem systemu ELIXIR i zapewni tzw. zerową datę waluty na płatności z konta Zamawiającego. 6) Zobowiązanie do udostępnienia elektronicznego podglądu operacji na rachunkach bankowych (dla każdej z jednostek wymienionych w ust. 1 części III SIWZ w zakresie jej rachunków oraz dla Gminy Sulęcin do wszystkich rachunków bankowych). 7) Zobowiązanie się do stosowania takich samych warunków umowy i współpracy w okresie trwania umowy dla wszystkich jednostek wymienionych ust. 1 części III SIWZ oraz ewentualnych jednostek organizacyjnych Gminy, które powstaną w trakcie trwania umowy. 6. Zamawiający informuje, że: • sprawozdania budżetowe do pobrania: http://www.bip.sulecin.pl/313/Sprawozdania_finansowe/ • uchwały Rady Gminy do pobrania: http://www.bip.sulecin.pl/53/Akty_przedmiotowe/ • opinie RIO do pobrania: http://www.bip.sulecin.pl/328/Opinie_RIO/ 7. Zamawiający określa: 1) Zastrzega się, iż w całym okresie obowiązywania umowy ilość rachunków bankowych jak również ilość jednostek organizacyjnych może ulec zmianie. 2) Zastrzega się, aby wszystkie jednostki organizacyjne Gminy miały takie samo prawo do zawarcia umów na wykonanie bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego określonego w tabelach kosztowych dla każdej jednostki. W przypadku łączenia, przekształcenia bądź utworzenia nowych jednostek organizacyjnych Gminy, Wykonawca podpisze z nimi umowę na prowadzenie obsługi bankowej na takich samych zasadach i warunkach, jakie zostaną zawarte w umowach podpisanych z Wykonawcą. 3) Z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Gminy zostaną zawarte odrębne umowy bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego określonego w tabelach kosztowych dla każdej jednostki oddzielnie. Według wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki np. brak kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku bieżącym. 4) Zamawiający wymaga aby bank stosował warunki podane w ofercie dotyczące opłat i oprocentowania środków w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy, które posiadają lub otworzą rachunki w banku wybranym w wyniku rozstrzygnięcia przetargu. 5) Bank nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej Gminy Sulęcin i jego jednostek żadnych innych opłat niż określone w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenia działalności bankowej wydane, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.), lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy wg załącznika nr 1 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) Pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 3) Oświadczenie wykonawcy, zgodnie z pkt.VI.3.1) SIWZ wg Załącznika nr 2 do SIWZ. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) Oświadczenie wykonawcy, zgodnie z pkt. VI.3.2) SIWZ wg Załącznika nr 2 do SIWZ. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 5) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - podpisane przez uprawnionych przedstawicieli tych podmiotów, wg załącznika nr 5 do SIWZ (załączyć w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów). 6) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp,– wg załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej w/w oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach