Przetargi.pl
„Obsługa bankowa budżetu Powiatu Raciborskiego i jego jednostek organizacyjnych”

Powiat Raciborski ogłasza przetarg

  • Adres: 47-400 Racibórz, Plac Okrzei
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4597385
  • Data zamieszczenia: 2018-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Raciborski
    Plac Okrzei 4
    47-400 Racibórz, woj. śląskie
    tel. 32 4597385
    REGON: 276255111
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatraciborski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Raciborskiego i jego jednostek organizacyjnych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Powiatu Raciborskiego i jego jednostek organizacyjnych na jednakowych warunkach przez okres 48 miesięcy. Zamówienie obejmuje następujące jednostki oraz wszystkie nowo powstałe w trakcie trwania zamówienia: - Powiat Raciborski - Plac Stefana Okrzei 4, 47-400 Racibórz, - Starostwo Powiatowe w Raciborzu - Plac Stefana Okrzei 4, 47-400 Racibórz, - Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa przy Starostwie Powiatowym w Raciborzu, - Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 - ul. Kasprowicza 11, 47-400 Racibórz, - II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza - ul. Kard. S. Wyszyńskiego 3, 47-400 Racibórz, - Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 - ul. Wileńska 6, 47-400 Racibórz, - Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Mechanik - ul. Zamkowa 1, 47-400 Racibórz, - Zespół Szkół Ekonomicznych - ul. Gimnazjalna 3, 47-400 Racibórz, - Zespół Szkół Specjalnych - ul. Królewska 19, 47-400 Racibórz, - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - ul. Jana 14, 47-400 Racibórz, - Młodzieżowy Dom Kultury - ul. Stalmacha 12, 47-400 Racibórz, - Międzyszkolny Ośrodek Sportowy - ul. Klasztorna 9, 47-400 Racibórz, - Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy - ul. Szkolna 2, 47-430 Rudy, - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego - ul. Klasztorna 6, 47-400 Racibórz, - Powiatowy Urząd Pracy - ul. Klasztorna 6, 47-400 Racibórz, - Powiatowy Zarząd Dróg - ul. 1 Maja 3, 47- 400 Racibórz, - Dom Pomocy Społecznej „ Złota Jesień” - ul. Grzonki 1, 47-400 Racibórz, - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - ul. Klasztorna 6, 47-400 Racibórz, - Agencja Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim - ul. Zamkowa 2, 47-400 Racibórz. 3.2. Obsługa bankowa obejmować będzie: 1) Posiadanie przez Wykonawcę siedziby lub oddziału banku mieszczącego się w granicach administracyjnych Miasta Racibórz. 2) Utworzenie i prowadzenie punktu kasowego Banku w Starostwie Powiatowym w Raciborzu przy Pl. Okrzei. Kasa będzie czynna w godzinach i dniach pracy Starostwa Powiatowego tj. w chwili obecnej: - poniedziałek, środa, czwartek 7:30 – 15:30, - wtorek: 7:30 – 17:00, - piątek: 7:30 – 14:00 W przypadku zmiany godzin urzędowania Wykonawca zostanie poinformowany o tym fakcie drogą pisemną. Zostanie zawarta z Bankiem umowa w sprawie nieodpłatnego użyczenia pomieszczenia punktu kasowego. Umowa główna na obsługę bankową zostanie zawarta pomiędzy Bankiem, a Powiatem Raciborskim. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia indywidualnych umów na prowadzenie obsługi z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi w terminie umożliwiającym prawidłową realizację umowy. 3) Otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących, pomocniczych i innych niezbędnych w bieżącej działalności Powiatu Raciborskiego i jego jednostek organizacyjnych (w tym także kont dodatkowych VAT do kont rozrachunkowych wg wskazań jednostki). Szacunkowa ilość wszystkich posiadanych kont bankowych – 115 + 36 - dodatkowe konta VAT. W razie potrzeby otwarcie nowych rachunków bądź zamknięcie rachunków wskazanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne. 4) Otwarcie i prowadzenie rachunków walutowych dla każdej jednostki Powiatu, która zgłosi takie zapotrzebowanie. 5) Niezwłoczna realizacja poleceń przelewu, w tym przelewów zagranicznych, weryfikowanych według nazwy klienta i numeru rachunku. Średnia miesięczna ilość przelewów wewnętrznych: 380 (w ramach banku między jednostkami) Średnia miesięczna ilość przelewów: 14.100, w tym: - wychodzących 6.400, - przychodzących 7.700. 6) Przyjmowanie wpłat gotówkowych. Średnia miesięczna ilość wpłat gotówkowych na rachunek – 3.100. 7) Umożliwienie dokonywania w utworzonym w Starostwie Powiatowym punkcie kasowym i w oddziale banku, który wygra przetarg, bezgotówkowych płatności na rzecz Powiatu za pomocą wszystkich rodzajów kart płatniczych dostępnych na rynku przy użyciu terminala płatniczego (dotyczy płatności dokonywanych przez podatników, podatków i opłat lokalnych, innych należności budżetowych związanych z działalnością Powiatu oraz realizacją zadań własnych i zleconych Powiatowi np.: opłaty komunikacyjne, geodezyjne). 8) Dokonywanie wypłat gotówkowych na rzecz osób fizycznych i prawnych na podstawie polecenia wypłaty przygotowanego przez Zamawiającego np.: wypłaty zasiłków dla bezrobotnych, dofinansowania ze środków Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), nagrody. Szacunkowa miesięczna ilość wypłat świadczeń dla osób fizycznych dokonywanych przez bank na podstawie polecenia wypłaty przygotowanego przez Powiat: 50. Średnia miesięczna ilość wypłat gotówkowych dokonywanych przez jednostki organizacyjne powiatu: 60. 9) Średnia miesięczna ilość czeków – 32, w tym e-czeki - 10 10) Szacunkowa ilość czytników – 56 11) Szacunkowa ilość kart do czytników – 81 12) Codzienne przygotowywanie i dostarczanie do siedziby Zamawiającego wyciągów bankowych z rachunków za każdy dzień roboczy w terminie do dnia następnego w formie elektronicznej i papierowej z ustaleniem salda, przelewy powinny być czytelne opatrzone szczegółowym opisem na dokumencie bez dokumentów źródłowych. Usługa ta powinna być dostępna dla wszystkich jednostek organizacyjnych Powiatu. Ponadto dla jednostki Starostwo Powiatowe wyciągi bankowe w formie papierowej powinny być dostępne w punkcie kasowym utworzonym i prowadzonym w Starostwie przy Placu Stefana Okrzei 4 w Raciborzu. 13) Zapewnienie ciągłości dostarczania obsługiwanym jednostkom druków obowiązujących w banku w ramach bieżącej obsługi. 14) Udostępnienie i realizację czeków (lub zastępczej formy poboru gotówki) przez posiadacza rachunków oraz jego jednostki organizacyjne. 15) Zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej dla Powiatu Raciborskiego i jego jednostek organizacyjnych w ramach którego umożliwiona będzie: realizacja przelewów, sprawdzanie stanu rachunków, uzyskiwanie informacji i historii o wszystkich operacjach wykonywanych w dniu bieżącym i w dniach poprzednich na rachunkach bankowych, w tym: instalacja systemu, obsługa systemu, bezpłatne przeszkolenie pracowników, aktualizacja i serwis systemu bankowości elektronicznej, bezpłatne świadczenie usług konsultacyjno-doradczych w sprawach związanych z obsługa bankową. W przypadku wystąpienia awarii systemu wymagane jest bezzwłoczne podjęcie działań w celu jej usunięcia. Za przestoje spowodowane awarią systemu naliczane będą kary umowne. 16) W przypadku awarii w punkcie kasowym (brak Internetu, zepsucie sprzętu, itp.) zapewnienie sprawnej obsługi klientów poprzez ręczne przyjmowanie wpłat. 17) Możliwość składania dokumentów w wersji papierowej w punkcie kasowym znajdującym się w Starostwie (min. przelewy), gdy brak możliwości przesłania zlecenia w formie elektronicznej (np. blokada karty). 18) Wykonawca będzie prowadzić dla zamawiającego rachunek skonsolidowany. Przez rachunek skonsolidowany zamawiający rozumie konsolidację na koniec każdego dnia roboczego sald rachunków bankowych wskazanych przez zamawiającego. W przypadku, gdy na rachunku budżetu powiatu wystąpi saldo debetowe, suma sald uzyskana wskutek konsolidacji posłuży do zredukowania debetu – w takiej sytuacji zamawiający poniesie koszty kredytu w rachunku bieżącym jedynie do takiej wysokości, w jakiej debet na wskazanym rachunku nie zostanie zredukowany przez sumę sald pozostałych rachunków podlegających konsolidacji. Środki służące redukcji debetu na rachunku budżetu powiatu nie będą podlegały oprocentowaniu – oprocentowanie dotyczyć będzie dodatniej sumy sald uzyskanej podczas konsolidacji sald. Konsolidacja będzie przeprowadzona w sposób wirtualny, tj. bez dokonywania przeksięgowań sald między rachunkami. Odsetki z tego tytułu bank będzie przekazywał na jeden rachunek wskazany przez zamawiającego. Bank będzie codziennie przekazywał raport z konsolidacji sald. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania tych danych w formie dziennego raportu przesyłanego elektronicznie. 19) Możliwość zaciągania kredytu w rachunku bieżącym. Minimalna wysokość kredytu 8.000.000 zł. Kredyt zostanie uruchomiony i realizowany bez dodatkowych opłat poza oprocentowaniem zmiennym, uwzględniającym stawkę średniego jednomiesięcznego WIBOR-u za miesiąc poprzedni i marżę banku stałą w całym okresie trwania umowy. W uchwale budżetowej na kolejne lata może ulec zmianie wysokość kredytu zaciąganego na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Powiatu Raciborskiego. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco (podpisany przez dwóch członków Zarządu Powiatu Raciborskiego) wraz z deklaracją wekslową (podpisaną przez dwóch członków Zarządu Powiatu Raciborskiego i kontrasygnowaną przez Skarbnika Powiatu Raciborskiego). 20) Możliwość wglądu w rachunki bankowe jednostek organizacyjnych Powiatu przez Starostę i Skarbnika Powiatu. 21) Wydawanie historii prowadzenia rachunków, opinii bankowej i zaświadczeń o prowadzonych rachunkach bankowych oraz innych opinii i zaświadczeń na potrzeby Zamawiającego. 22) Udzielanie "na hasło" osobom upoważnionym przez posiadacza rachunku informacji telefonicznych o stanie salda na rachunkach i wszelkich operacjach przeprowadzonych danego dnia, w przypadku awarii systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych. 23) Średniomiesięczne saldo środków pieniężnych na rachunku głównym budżetu Powiatu wynosi około 500.000 zł. Lokowanie środków na lokatach bankowych: średnio 30 lokat na miesiąc na kwotę ok.1.400.000 zł. 24) Oprocentowanie środków na wszystkich prowadzonych rachunkach. Wysokość oprocentowania środków na rachunkach zgodnie z ofertą Banku. Wysokość oprocentowania środków zgromadzonych na rachunkach obliczana będzie według zmiennej stopy procentowej, uwzględniającej stawkę średniego jednomiesięcznego WIBID-u za miesiąc poprzedni, skorygowanej o marżę banku stałą w całym okresie trwania umowy. 25) Miesięczna kapitalizacja odsetek od środków zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych Starostwa i podległych jednostek. 26) Automatyczne zakładanie - bez odrębnego zlecenia - lokat typu: „overnight” i „weekendowych” bez limitu, zgodnie ze stanem środków na rachunku, w przypadku gdy oprocentowanie lokaty będzie korzystniejsze od oprocentowania środków na rachunku. Dotyczy środków na rachunku skonsolidowanym Zamawiającego. 27) Lokowanie środków na innych lokatach krótko i długoterminowych ( z wyjątkiem „overnight” i „weekendowych”) dostępnych w ofercie Banku na warunkach każdorazowo ustalonych w wyniku indywidualnych negocjacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 28) Wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem rachunków wynikających z przepisów prawa bankowego. 29) Obsługa Powiatu w Banku poza kolejnością (Starostwo + jednostki organizacyjne). Zapewnienie wydzielonego stanowiska (osoby) do obsługi (również w zakresie obsługi kasowej) Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. Zamawiający dopuszcza, by z wydzielonego stanowiska do obsługi korzystali inni klienci wykonawcy , a także dopuszcza kasową obsługę zamawiającego i jednostek organizacyjnych we wszystkich kasach placówki/oddziału, pod warunkiem obsługi zamawiającego i jednostek organizacyjnych poza kolejnością. 30) Możliwość rozmieniania pieniędzy przez Starostwo w punkcie kasowym. 31) Wydanie i obsługa dwóch kart płatniczych do rachunków bankowych Starostwa. W ramach świadczonej obsługi bankowej budżetu Powiatu Raciborskiego i jego jednostek organizacyjnych Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania przez Bank dodatkowych opłat ponad ustalona cenę ryczałtową, w tym w szczególności nie dopuszcza pobierania: - dodatkowych opłat za otwarcie i prowadzenie rachunku skonsolidowanego, rachunków bieżących, pomocniczych i innych niezbędnych w bieżącej działalności Powiatu i jego jednostek organizacyjnych, - dodatkowych opłat za zamknięcie rachunków wskazanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne, - prowizji ani opłat za realizację przelewów (w tym także zagranicznych), - opłat i prowizji do wydanych kart płatniczych (np. bez opłaty za wydanie karty, brak opłaty gdy Starostwo nie korzysta/nie płaci z karty/kartą), - opłat i prowizji od wypłat gotówkowych dokonywanych na rzecz osób fizycznych i prawnych np.: wypłaty zasiłków dla bezrobotnych, dofinansowania ze środków Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), - opłat i prowizji od wpłat gotówkowych oraz realizowanych za pomocą karty płatniczej dokonywanych na rzecz Powiatu przez podatników, podatków i opłat lokalnych, innych należności budżetowych związanych z działalnością Powiatu oraz realizacją zadań własnych i zleconych Powiatowi ( np.: opłaty komunikacyjne, geodezyjne), - prowizji od klientów Starostwa dokonujących wpłaty na rachunek obcej instytucji dot. opłaty ściśle związanej ze sprawami załatwianymi w Starostwie i realizacją zadań statutowych Powiatu (np. wpłata do Urzędu Miasta dot. opłaty skarbowej), - opłat za wydawanie blankietów czekowych, opłat za wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych na wniosek Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, - opłat z tytułu instalacji, udostępniania, serwisu i usuwania ewentualnych awarii oraz aktualizacji w siedzibie Zamawiającego i jednostkach organizacyjnych pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej oraz z tytułu przeszkolenia wskazanych pracowników, - opłat z tytułu zainstalowania czytników i kart do czytników, - opłat za sporządzanie i udostępnianie wyciągów bankowych, opłat z tytułu zmiany karty wzorów podpisów, - opłat i prowizji za przyjmowanie zagranicznych wpływów na rachunki Powiatu i jednostek organizacyjnych. Informacje zawarte w opisie przedmiotu zamówienia, wyliczone są na podstawie danych za 2017 rok. 3.3. Wymagania dotyczące zatrudnienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:  obsługa punktu kasowego banku w Starostwie Powiatowym w Raciborzu. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy w zakresie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia stawianych wymagań oraz dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśniania w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia wymagań, c) przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania świadczenia. 3) W celu potwierdzenia w trakcie realizacji zamówienia spełnienia wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1), wykonawca na każde wezwanie przedłoży zamawiającemu odpowiednie dowody zgodnie z treścią wezwania. Wezwanie winno zawierać wykaz dowodów z listy dokumentów niżej wymienionych oraz terminy ich dostarczenia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego; wykonawca ma obowiązek przedłożyć oświadczenie zamawiającemu w terminie 7 dni od otrzymania wezwania, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy, o którym mowa w pkt a), wraz z dokumentami regulującymi zakres obowiązków, jeżeli zostały sporządzone; kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników), a informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; wykonawca ma obowiązek przedłożyć dokumenty zamawiającemu w terminie 14 dni od otrzymania wezwania, c) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopie dowodów potwierdzających zgłoszenie pracowników przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych; wykonawca ma obowiązek przedłożyć zgłoszenia zamawiającemu w terminie 21 dni od otrzymania wezwania. 4) Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych dowodów, o których mowa w pkt 3) traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1). Z tytułu niespełnienia przedmiotowych wymagań zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien posiadać uprawnienia do działania zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. 2017 poz. 1876 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach