Przetargi.pl
Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie posesji prywatnych w Gminie Żarki

Gmina Żarki ogłasza przetarg

  • Adres: 42310 Żarki, ul. Kościuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 148 036 , fax. 343 148 036
  • Data zamieszczenia: 2017-07-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żarki
    ul. Kościuszki
    42310 Żarki, woj. śląskie
    tel. 343 148 036, fax. 343 148 036
    REGON: 15139853400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie posesji prywatnych w Gminie Żarki
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części Część I: Przedmiotem zamówienia jest: 1. budowa instalacji solarnych systemów grzewczych centralnej wody użytkowej – łącznie 320 instalacji; Zakres zamówienia: 1. Opracowanie zmian do istniejącej dokumentacji projektowej (jeżeli będzie konieczna) niezbędnej do zainstalowania kompletnego zestawu solarnego na potrzeby przygotowania C.W.U dla użytkowników prywatnych -3 kpl. w wersji papierowej + 1 elektroniczna Wykonawca opracuje dokumentację projektową: - przedmiar robót w oparciu o dokumentację techniczną umożliwiający etapowe rozliczanie inwestycji, - dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, - instrukcje eksploatacji, obsługi urządzeń. 2. Wykonanie niezbędnych ekspertyz Przed przystąpieniem do realizacji Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do realizacji prac zgodnie z dokumentacją techniczną każdego z obiektów przedstawionych przez Zamawiającego. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, otrzyma od Zamawiającego: - wykaz osób i budynków objętych realizacją przedmiotu umowy (zamówienia), - ankiety doboru instalacji solarnej. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie do weryfikacji przekazanych przez Zamawiającego danych oraz informowania Zamawiającego o zauważonych w nich występujących istotnych rozbieżnościach w odniesieniu do stanu faktycznego. 3. Wykonanie inwentaryzacji i wizji lokalnej Przed złożeniem oferty Wykonawca winien odbyć wizytacje terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlano – montażowych. 4. Wykonanie projektu konstrukcji pod kolektory słoneczne (o ile wymagany) 5. Wykonanie projektów elektrycznych ( o ile wymagany). 6. Uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń, zezwoleń, itp. Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie, i decyzje niezbędne do wybudowania i uruchomienia instalacji. 7.Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót 8. Wykonanie robót budowlano-instalacyjnych polegających na montażu kompletnych systemów solarnych. 9. Podłączenie do istniejącej instalacji C.W.U., C.C.W. i Z.W. wraz z zabezpieczeniami przed wzrostem ciśnienia w instalacji. 10. Podłączenie drugiego źródła ciepła (źródeł ciepła jeżeli istnieją inne) do górnej wężownicy zasobnika solarnego w oparciu o wykonaną dokumentację. 11. Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: - dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. 2. budowa instalacji pompy ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej – łącznie 17 instalacji. Zakres zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie zmian do istniejącej dokumentacji projektowej (jeżeli będzie konieczna) niezbędnej do zainstalowania pompy ciepła o mocy 2,57 kW ze zbiornikiem 200 litrów 2W (z dwiema wężownicami) do istniejącej instalacji CWU w budynku na potrzeby przygotowania c.w.u. -3 kpl w wersji papierowej + 1 elektroniczna 2. Wykonanie inwentaryzacji i wizji lokalnej Przed złożeniem oferty Wykonawca winien odbyć wizytacje terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlano – montażowych. 3. Prace budowlano- montażowe: W trakcie robót należy wykonać następujące czynności: - do istniejącego pomieszczenia technicznego (kotłownia) wstawić urządzenie – pompa ciepła w sposób trwały. - następnie należy wykonać przebicia otworów przez ścianę zewnętrzną celem wyprowadzenia obiegu powietrza do pompy. Po osadzeniu przewodów przepływu powietrza należy otwory obrobić zaprawą oraz uszczelnieniem elastycznym. - kolejnym krokiem jest wykonanie instalacji podłączenia zasilania CWU z zasobnika 200l (nowo projektowanego) do zasilania ZW (zimnej wody) istniejącego już zasobnika CWU wraz z ręcznym zaworem trójdrogowym umożliwiającym przełączanie priorytetu użytkowania danego zasobnika CWU (zima – lato). Dopuszcza się także demontaż starego zbiornika CWU – wtedy należy podłączyć górną wężownicę zasobnika 200l do istniejącego kotła C.O. Przewody wykonać z rur PEX lub PP, dopuszcza się również miedz oraz stal. Przewody prowadzić po ścianie lub pod stropem trwale montując je poprzez uchwyty o średnicy dn25. Przewody należy zaizolować termicznie otulinami typu Thermaflex. Przewody prowadzone powinny być w sposób, który umożliwi ich konserwację lub naprawę oraz w sposób nieograniczający obsługę i dostępu do urządzeń w kotłowni. - na końcu należy podłączyć obieg CWU istniejący do pompy ciepła rurami z materiału, z jakiego wykonano istniejącą instalację CWU. 4. Po wykonaniu robót montażowych należy rozpocząć uruchamianie całego układu i przeprowadzenia niezbędnych prób. 5. Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: - dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. Wszystkie roboty wykonywać zgodnie z : - Dokumentacja Techniczno-Rozruchowa pompy ciepła - Sztuką budowlaną - Obowiązującymi normami budowlanymi - Przepisami prawa - Zasadami BHP CZĘŚĆ II: Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wybudowanie 134 instalacji fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną o optymalnej mocy szacunkowej na budynkach domków jednorodzinnych na terenie Gminy Żarki. a. Prace projektowe: W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie przygotowania do realizacji prac, Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu sporządzi ewentualne zmiany do istniejących dokumentów technicznych, ponadto przedłoży: - przedmiar robót umożliwiający etapowe rozliczanie inwestycji, - dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, - skuteczne zgłoszenie mikroinstalacji do Sieci Elektroenergetycznej z niezbędnymi załącznikami po zakończonym montażu i odbiorze prac. b. Roboty montażowe i instalatorskie: W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie wykonawstwa, Wykonawca wykona prace budowlane obejmujące: - wybudowanie instalacji paneli fotowoltaicznych o mocy nie mniejszej niż 2; 2,5; 3; 3,5;4 kW ( moc sumaryczna będzie zależna od mocy pojedynczego panela fotowoltaicznego) dla każdego z obiektów wskazanych w dokumentacji technicznej, - wykonanie niezbędnych konstrukcji dla instalacji paneli PV, - wykonanie zabezpieczeń pod konstrukcje, jak także dla przewodów i zabezpieczenie ich, - położenie okablowania do podłączenia paneli PV, - zamontowania rozdzielnicy dla obsługi paneli PV, - podłączenia rozdzielnicy paneli PV do systemu elektroenergetycznego inwestora, - wykonanie prac porządkowych (np. malowanie, tynkowanie) mających na celu doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego. c. Prace organizacyjno-szkoleniowe: W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie wykonawstwa, Wykonawca wykona prace organizacyjno- szkoleniowe: - przeszkolenie wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych ujętych w wyciągu z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanymi z użytkowaniem zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej, - posiadanie przez wykonawcę 24 godzinnego serwisu urządzeń, dostępnego przez 24 godziny doradztwa technicznego, - czas dojazdu serwisanta do klienta będzie nie dłuższy niż 36 godzin od powiadomienia serwisu. d) Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa dla instalacji fotowoltaicznych została przygotowana w oparciu o panele o wymiarach 2 m x 1 m, w przypadku złożenia oferty na panele o wymiarach znacząco odbiegających od wymiarów wskazanych w projektach oferent winien przedłożyć projekty zamienne celem ustalenia faktycznych możliwości montażu instalacji. Szczegółowo przedmiot i zakres zamówienia określa wyciąg z dokumentacji technicznej, przedmiar robót dołączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w formie załączników. Zamawiający wymaga, aby wszyscy robotnicy budowlani wykonujący roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy lub Kierownika robót byli zatrudnieni przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego, które spełniają wymagania norm i przepisów oraz założone parametry projektowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach