Przetargi.pl
Modernizacja budynku OSP w Kłudnie Starym w gminie Grodzisk Mazowiecki

Gmina Grodzisk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 555 146 , fax. 227 555 327
  • Data zamieszczenia: 2020-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisk Mazowiecki
    ul. Kościuszki 32A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 227 555 146, fax. 227 555 327
    REGON: 52478900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grodzisk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja budynku OSP w Kłudnie Starym w gminie Grodzisk Mazowiecki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Inwestycja zlokalizowana jest na działce nr ew. 89/2 obręb 0013 Kłudno Stare, jednostka ewidencyjna 140504 Grodzisk Maz., Kłudno Stare 48. 2) Budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w Kłudnie Starym to obiekt wolnostojący, niepodpiwniczony, parterowy, z poddaszem nieużytkowym. Wybudowany w technologii tradycyjnej murowanej, strop żelbetowy, konstrukcja dachu drewniana, pokrycie z blachodachówki. 3) Remontowi podlega część wewnętrzna, elewacja, częściowa wymiana nawierzchni przed budynkiem, wymiana instalacji sanitarnych (c.o. z grzejnikami, wentylacja, inst. wodociągowa, kanalizacja) oraz przebudowa instalacji gazowej (na pozwolenie na budowę). Łączna powierzchnia pomieszczeń przeznaczonych do remontu wynosi 235,3 m2 4) Podstawowy zakres modernizacji zawiera m.in. n/w roboty: -remont ścian wewnętrznych i sufitu, -wymiana posadzek (gres/ panele podłogowe), -wymiana parapetów wewnętrznych, -wymiana stolarki wewnętrznej -wykonanie nowej kolorystyki elewacji, -wymiana nawierzchni asfaltowej na kostkę betonową, -wykonanie opaski monolitycznej. -instalacja centralnego ogrzewania (przewody, armatura i grzejniki), -instalacja wentylacyjna (wentylatory, kanał wentylacyjny), -instalacja wodociągowa (przewody, armatura), -instalacja kanalizacji sanitarnej (przewody, przybory sanitarne), -dostawa zmywarki, -rozdzielnice i tablice elektryczne, -instalacje oświetleniowe z oprawami (podstawowe, awaryjne, zewnętrzne), -instalacja gniazd wtykowych, -instalacja niskonapięciowa (LAN, SSWiN), -instalacja odgromowa, ochrony przeciwnapięciowej i przeciwporażeniowej, -przebudowa instalacja gazowej, -montaż nowego kotła i dostosowanie do niego komina. 5) Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę geodezyjną, zabezpieczenie terenu robót, wykonanie dokumentacji powykonawczej (w tym inwentaryzacji powykonawczej) oraz, dla przebudowy instalacji gazowej (pkt. III.2.2), uzyskanie niezbędnych dokumentów umożliwiających użytkowanie obiektu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa na w/w zadania inwestycyjne, z której wyciąg stanowi zał. 8 do SIWZ, w tym: 1/ Załącznik 8.1- Remont budynku OSP w Kłudnie Starym w gminie Grodzisk Mazowiecki Dokumentacja projektowa opracowana przez firmę ModernEko Wojciech Świerczyński zawiera: -Projekt remontu w branży architektonicznej -Projekt remontu w branży sanitarnej -Projekt remontu w branży elektrycznej -Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót w branży architektonicznej -Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót w branży sanitarnej -Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót w branży elektrycznej -Przedmiar robót w branży architektonicznej -Przedmiar robót w branży sanitarnej -Przedmiar robót w branży elektrycznej 2/ Załącznik 8.2- Przebudowa instalacji gazowej w budynku OSP w Kłudnie Starym w gminie Grodzisk Mazowiecki Dokumentacja projektowa opracowana przez firmę Sekama Lechosław Góralczyk zawiera: -Projekt budowlany przebudowy instalacji gazowej w budynku OSP -Decyzja nr 1410/18 z dn. 11.09.2018r.- pozwolenie na przebudowę wewnętrznej instalacji gazowej w budynku OSP Uwaga: Cały zakres przedmiotu zamówienia (w tym przebudowa instalacji gazowej) znajduje się w dokumentacji projektowej remontu budynku OSP w Kłudnie Starym wykonanej przez firmę ModernEko. Projekt budowlany przebudowy instalacji gazowej wykonany przez firmę Sekama został zamieszczony w dokumentacji przetargowej ze względu na to, że stanowi załącznik do pozwolenia na budowę. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z projektem remontu budynku OSP firmy ModernEko, który w zakresie przebudowy instalacji gazowej jest zgodny z projektem firmy Sekama (w/w przebudowa jest na pozwolenie). W projekcie firmy SEKAMA przewidziano przeniesienie istniejącego kotła w inne miejsce. W zakres niniejszego zamówienia wchodzi montaż nowego kotła kondensacyjnego z zamkniętą komorą spalania wraz z przynależnym osprzętem. 7. Wytyczne realizacji robót: 1) Wykonawca ma obowiązek zlecić na własny koszt nadzór techniczny nad robotami w zbliżeniu z istniejącymi mediami gestorom tych mediów (ZWiK sp. z o.o., PGE, PGNiG, operator telekomunikacyjny) oraz usunąć na własny koszt kolizje z istniejącymi mediami. 2) Nadmiar ziemi z wykopów i materiały z rozbiórki Wykonawca musi odwieźć na legalne dostępne składowisko. 3) Wykonawca ma obowiązek przed rozpoczęciem robót zabezpieczyć istniejące na terenie krzewy i drzewa. 4) Zamawiający zabrania stosowania materiałów szkodliwych dla otoczenia. Materiały nie odpowiadające wymaganiom zostaną usunięte z terenu budowy. 5) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zanieczyszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych. 6) Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do użytkowania – dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie inspektora nadzoru. 7) Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakość materiałów użytych do realizacji zamówienia. Inspektor nadzoru dopuści do użycia tylko te materiały, które posiadają certyfikat na znak bezpieczeństwa, wskazujący, że zapewniono zgodność z Polskimi Normami, aprobatami technicznymi oraz właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi lub, które posiadają deklaracje zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną dla wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy. Szczegółowe rozwiązania technologiczne według projektu oraz specyfikacji technicznych. 8) Szczegółowe rozwiązania materiałowe muszą być uzgadniane z Projektantem i Zamawiającym. 9) Wraz z dokumentacją odbiorową wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia warunków gwarancji, atestów ,certyfikatów wraz z oświadczeniem o ich wbudowaniu, pomiarów i badań kontrolnych /dotyczy to również odbiorów częściowych/. 10) Obowiązkiem wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową /materiały i sprzęt wykonawcy oraz mienie użytkownika/. 11) Przedstawicielem zamawiającego na budowie będzie inspektor nadzoru. 12) Wykonawca będzie miał obowiązek umożliwić inspektorowi pełnienie obowiązków oraz udostępniać dokumenty i informacje związane z robotami oraz odpowiednie narzędzia i urządzenia pomiarowe. 13) Zakończenie robót nastąpi po zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości do odbioru, potwierdzeniu przez inspektora wykonania, uzyskanie niezbędnych dokumentów umożliwiających użytkowanie obiektu oraz odbiór przedmiotu zamówienia przez komisję powołaną przez Inwestora. 14) Jeżeli Wykonawca zamierza zastosować materiały inne niż w dokumentacji projektowej, zmiana taka wymaga zgody projektanta i Zamawiającego. 8. Podstawowe warunki i wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 1) W przypadku rozbieżności co do zakresu robót określonych w poszczególnych częściach dokumentacji i pozostałych dokumentach przetargowych obowiązujący jest zakres najszerszy, chyba że Zamawiający w sposób jednoznaczny wyłączył określone roboty lub dostawy z zakresu objętego zamówieniem. 2) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji projektowej) określono jakikolwiek materiał, urządzenie lub wyrób poprzez podanie nazwy producenta lub w inny podobny sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, dopuszcza się dla tych materiałów, urządzeń lub wyrobów możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych tzn. przy zachowaniu nie gorszych parametrów niż przewidziane w projekcie. Każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub pochodzenie użyte w niniejszej SIWZ winny być interpretowane jako definicje standardów i propozycje projektanta, na podstawie których dokonał on stosownych obliczeń, rozmieszczenia urządzeń itp., a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie i należy je odczytać z dopiskiem „lub równoważne”. 3) W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego powinno ono spełniać następujące warunki: - Wszystkie urządzenia zastosowane w systemie równoważnym oraz system jako całość muszą być zaakceptowane przez Inspektora nadzoru. - Na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek wykonać zamiennie obliczenia dokumentujące uzyskanie nie gorszych efektów niż w rozwiązaniu projektowym. - Co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wykonaną przez uprawnionych projektantów dokumentację projektową o stopniu szczegółowości nie mniejszym niż dokumentacja projektowa załączona do SIWZ. 4) Wszelkie ewentualne spory między stronami umowy dotyczące np. robót dodatkowych, zamiennych itp. będą rozstrzygane po zakończeniu i odbiorze robót i nie mogą być podstawą do przerwania robót przez Wykonawcę. 5) Wykonawca nie może uzupełniać Wykazu Elementów Scalonych o dodatkowe pozycje ani też pomijać w wycenie robót części pozycji. Wycenę robót, które zdaniem Wykonawcy nie są ujęte w przedmiarach lub są ujęte w niewłaściwych zakresach, a są niezbędne do prawidłowego wykonania zadania inwestycyjnego należy ująć w odpowiednich pozycjach załączonej Wykaz Elementów Scalonych. 6) Przed zamówieniem poszczególnych materiałów, urządzeń i wyposażenia Wykonawca powinien uzyskać od Inspektora Nadzoru ostateczną akceptację ich parametrów użytkowych, wyglądu, koloru itp., szczególnie gdy nie były one wystarczająco określone w dokumentacji projektowej. 7) Wykonawca nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonych przez Zamawiającego przedmiarach robót, które mają jedynie charakter pomocniczy, a ich treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Podstawą wyceny zamówienia jest dokumentacja projektowa i pozostałe dokumenty tworzące SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany zaplanować i wycenić wszystkie czynności niezbędne dla realizacji zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami, uwzględniając przyjęte technologie i warunki wykonywania robót bez względu na to, czy czynności te (prace) są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie. Wykonawca powinien wycenić w ofercie również wszelkie prace czasowe i pomocnicze niezbędne do wykonania zamówienia jak np. drogi dojazdowe, wytyczenia i inwentaryzacje geodezyjne, odtworzenie stanu istniejącego terenu, zabezpieczenie drzew itp. Zaleca się wykonanie wizji w terenie przed złożeniem oferty (dostęp do terenu nie jest ograniczony). Przyjmuje się, że zestawienie planowanych prac, na podstawie którego zostało ustalone wynagrodzenie sporządził Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 4 000,00 zł (cztery tysiące złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 3. lit. b) - e) powyżej (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego należy złożyć wraz z ofertą. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 8. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w rozdziale ust. 3 lit. b) - e) powyżej (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 9. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Modernizacja budynku OSP w Kłudnie Starym w gminie Grodzisk Mazowiecki” ZP.271.92.2020. 10. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w rozdziale ust. 3 powyżej. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 11. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 12. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w oryginale, w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę umocowaną do podpisania dokumentu stanowiącego wadium, na adres e-mail: zamowienia@grodzisk.pl”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ, 2) Wypełnioną Tabelę Elementów Scalonych, zgodną z treścią Załącznika nr 1A do SIWZ, 3) Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnego z treścią Załącznika nr 2 i 3 do SIWZ, 4) Zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp) (jeżeli dotyczy), 5) Pełnomocnictwo w - oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (jeżeli dotyczy), 6) Pozostałe dokumenty – wykaz robót wraz z poświadczeniem należytego ich wykonania, wykaz osób, oświadczenie o niezaleganiu z opłaceniem podatków i opłat lokalnych, ZUS, US składane są przez Wykonawcę najwyżej ocenionego w rankingu ofert, na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp. 7) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (KRS, CEIDG) składa Wykonawca najwyżej oceniony w rankingu ofert, na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem, że jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym (załącznik nr 1) wskaże dostępność tego dokumentu, w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnopolskiej i bezpłatnej bazy danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tej bazy danych wskazany przez Wykonawcę dokument. 8) Dowód wniesienia wadium. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4 do SIWZ. Przedmiotowe oświadczenie można również przesłać na adres: zamowienia@grodzisk.pl w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach