Przetargi.pl
II przetarg nieograniczony Termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach

Gmina Prusice ogłasza przetarg

  • Adres: 55110 Prusice, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 126 224 , fax. 713 126 229
  • Data zamieszczenia: 2018-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prusice
    Rynek 1
    55110 Prusice, woj. dolnośląskie
    tel. 713 126 224, fax. 713 126 229
    REGON: 93193510600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    II przetarg nieograniczony Termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania obejmującego wybrane roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach” zlokalizowanego w Prusicach przy ul. Jana Pawła II 7, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu pt. „Termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach” Oś Priorytetowa nr 3 Gospodarka niskoemisyjna, Działanie nr 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym, Poddziałanie 3.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – OSI. Schemat nr 3.3 A Projekty związane z kompleksową modernizacją energetyczną budynków użyteczności publicznej. 2. Zadanie będzie realizowane na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Trzebnickiego nr 133/12 z dnia 22 lutego 2012 r. udzielającej pozwolenia na wykonanie robót budowlanych oraz decyzji Starosty Trzebnickiego nr 426/13 z dnia 4.06.2013 r. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach, na działce nr 131 AM-1 i części działek 130/1, 133/1, 656 AM-1 obręb Prusice, wymienionych w Projekcie wykonawczym (projekcie zamiennym) w pełnym zakresie, to jest między innymi: a) modernizacji przegrody strop zewnętrzny poprzez skucie istniejącej warstwy posadzki betonowej i docieplenie styropianem, wykonaniem izolacji oraz odtworzeniem warstw konstrukcyjnych wraz nawierzchnią docelową z płytek gres szary o wymiarach 60x30 cm w pomieszczeniach piwnicznych, b) modernizacji przegrody ściana zewnętrzna 48 cm piętro - zakłada się docieplenie ściany styropianem, oraz wykonanie warstw fakturowych zgodnie z projektem Wykonawczym, c) modernizacji przegrody Stropodach niewentylowany - Zakłada się docieplenie stropodachu styropapą, oraz wykonanie nowych obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, wykończenia ścian attyk, kominów itp., d) modernizacji przegrody ściana zewnętrzna 48 cm sala - Zakłada się docieplenie ściany styropianem, oraz wykonanie warstw fakturowych zgodnie z projektem Wykonawczym. e) modernizacji przegrody ściana zewnętrzna 66 cm - zakłada się docieplenie ściany styropianem, oraz wykonanie warstw fakturowych zgodnie z projektem Wykonawczym, f) modernizacji przegrody ściana na gruncie sala - Zakłada się docieplenie ścian w gruncie styropianem do głębokości fundamentów. Przed wykonaniem trzeba osuszyć i zaizolować przeciwwilgociowo ściany, wykonanie iniekcji, opaska obwodowa drenarska wraz z wpięciem do kanalizacji, g) modernizacji przegrody ściana na gruncie 66 cm - Zakłada się docieplenie ścian w gruncie styropianem do głębokości fundamentów. Przed wykonaniem trzeba osuszyć i zaizolować przeciwwilgociowo ściany, wykonanie iniekcji, opaska obwodowa drenarska wraz z wpięciem do kanalizacji, h) modernizacji przegrody ściana zewnętrzna 24 cm II piętro - zakłada się docieplenie ściany styropianem, oraz wykonanie warstw fakturowych zgodnie z projektem Wykonawczym, i) modernizacji przegrody dach sala - zakłada się docieplenie dachu dodatkowa warstwą izolacji z wełny ułożoną na wierzchu i pokrytej np. membraną PVC, oraz wykonanie nowych obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, wykończenia ścian attyk, kominów itp., j) modernizacji przegrody OZ 1 ''Wentylacja grawitacyjna'' - zakłada się montaż nowych okien wyposażonymi w nawiewniki higrosterowalne, k) modernizacji przegrody DZ 1 - DZ6 ''Wentylacja grawitacyjna'' - zakłada się montaż nowych drzwi, l) modernizacji instalacji ciepłej wody użytkowej - zakłada się wykonanie instalacji centralnej z wykorzystaniem dwufunkcyjnej pompy ciepła powietrze-woda, m) modernizacji instalacji grzewczej - zakłada się montaż pompy ciepła powietrze-woda dwufunkcyjnej, n) wymiany starych grzejników wraz z instalacją zaworów termostatycznych, o) montażu instalacji Fotowoltaicznej - zakłada się montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy około 10 kWp pozwalającą wyprodukować około 9454,03 kWh, p) wymiany oświetlenia wewnętrznego - wymiana oświetlenia wewnętrznego na LED, q) wymiana stolarki zewnętrznej okiennej i drzwiowej wraz z nowymi parapetami zewnętrznymi i wewnętrznymi ( sala widowiskowa zamurowania otworów okiennych), r) wykonanie nowych barierek, poręczy oraz daszków, s) wykonanie nowej instalacji odgromowej, t) remont tarasu zewnętrznego, u) wykonanie trawników zewnętrznych, v) wykonanie schodów zewnętrznych oraz nawierzchni wraz z przebudową pochylni dla niepełnosprawnych i wycieraczkami, w) przebudowa i rozbudowa wraz z wymianą liczników i uzgodnieniami z TAURON szaf elektrycznych, x) wykonanie nowych drzwi z ościeżnicami okalającymi typu POLSKONE lub PORTA lub innym odpowiadającym w pomieszczeniach piwnicznych, y) Wykonanie białego montażu w pomieszczeniach sanitarnych pomieszczeń piwnicznych, z) Wykonanie nowej instalacji elektrycznej w pomieszczeniach kondygnacji piwnicznych, aa) likwidacja starego zejścia do kotłowni, bb) Instalacja klimatyzacji z normowaniem temperatury w okresie letnim w pomieszczeniu sali kinowej na kondygnacji parteru – wg części graficznej opracowania, pracujące na wspólnym agregacie na zewnątrz. Projektowane klimatyzatory kasetonowe dopasować do istniejącej aranżacji sufitu w pomieszczeniu, cc) po zakończeniu prac związanych z wymianą stolarki, montażem instalacji, należy przewidzieć na terenie całego obiektu wykończenie ścian, sufitów, ościeży i posadzek, poprzez szpachlowanie ubytków, tynkowanie, malowanie farbami lateksowymi zgodnie z: 1) Projektem zamiennym (wykoanwczym) „Termomodernizacji i Przebudowy Budynku Gminnego Ośrodka Kultury I Sportu W Prusicach Ul. Jana Pawła II 7” wykonanym przez DOMAR Budownictwo Architektura ul. Strumykowa 30, 63-400 Ostrów Wielkopolski, 2) „Projektem budowlanym termomodernizacji budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach” wykonanym przez Pracowanie Audytorską inż. Jacek Stępień, 27-400 Ostrowiec Św. ul. Bławatna 22, 3) „Projektem koncepcyjnym architektury wnętrza Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Prusicach” wykonanym przez AVprojekt 54-440 Wrocław, ul. Rogowska 127, 4) „Audytem energetycznym” wykonanym przez DASTORE Marcin Domagała Ul. Kościuszki 13A, 63-400 Ostrów Wlkp. 4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa w/w dokumentacja projektowa w tym projekt budowlany, zamienny projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku rozbieżności pomiędzy elementami dokumentacji projektowej pierwszeństwo mają zamienny projekt budowalny oraz wykonawczy a następnie specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 5. Zamawiający informuje, iż z uwagi na fakt, że w obiekcie został wyznaczony lokal wyborczy, roboty budowlane w zakresie Sali widowiskowej, sanitariatów oraz ciągów komunikacyjnych prowadzących do Sali widowiskowej winny zostać rozpoczęte przez Wykonawcę dopiero po zakończeniu wyborów samorządowych tj. końcem grudnia 2018 r. Zamawiający w załączniku nr 10 do SIWZ oznaczył kolorem pomieszczenia, które Wykonawca pozostawi w stanie nienaruszonym do zakończenia wyborów samorządowych i zostaną przekazane wykonawcy po zakończeniu wyborów samorządowych tj. końcem grudnia 2018 r. Zamawiający informuje jednakże i plac budowy w zakresie powyższych pomieszczeń zostanie przekazany nie później niż do dnia 21 grudnia 2018 r. Do dnia przekazania w/w pomieszczeń, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia dostępu mediów do tych pomieszczeń. Wykonawca jest również zobowiązany do zapewnienia dostępu mediów do pomieszczeń biurowych znajdujących się w górnych kondygnacjach budynku, w sposób zapewniający nieprzerwane funkcjonowanie jednostki. 6. Wszędzie gdziekolwiek przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie, należy rozumieć, iż wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważny”. W przypadku wystąpienia w specyfikacji technicznej zastrzeżonych nazw własnych oraz znaków towarowych producentów lub produktów, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy pzp, dopuszcza się oferowanie produktów równoważnych do wymaganych przy pełnym zagwarantowaniu przez Wykonawcę spełnienia parametrów nie niższych niż opisanych w dokumentacji projektowej. Użyte w dokumentacji projektowej i specyfikacji nazwy marek (firm), wyrobów budowlanych czy technologii, należy traktować w myśl art. 29 ust. 3 ustawy pzp, jako informację na temat oczekiwanego standardu poziomu jakości, a nie ściśle jako wyrób konieczny do użycia. 7. Obowiązkiem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia na etapie wykonania robót budowlanych jest: 1) zapewnienie kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy zwanymi łącznie dalej prawem budowlanym w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Przy czym Zamawiający wymaga, aby: a) osoba pełniącą funkcje kierownika budowy była obecna na budowie minimum 3 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, b) osoby pełniące funkcje kierowników robót poszczególnych branż były obecne na budowie w trakcie realizacji robót obejmujących dane branże minimum 2 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, c) obowiązkiem kierownika budowy oraz kierowników robót będzie uczestniczenie w radach budowy, które odbywać będą na wniosek którejś ze stron w miarę bieżących potrzeb; 2) złożenie na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa do właściwego organu nadzoru budowlanego zawiadomień: a) zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, b) o zakończeniu wykonywania robót budowlanych bądź uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie (w przypadku nałożenia niniejszego obowiązku przez właściwy organ wydający decyzję pozwolenie na budowę) wraz z niezbędnymi dokumentami zgodnie z wymogami prawa budowlanego, c) uzyskanie decyzji pozwolenie na użytkowanie obiektu lub potwierdzenia możliwości przystąpienia do użytkowania wydanego przez właściwy organ Nadzoru Budowlanego jeśli jest wymagane przepisami prawa, d) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz dokumentacji powykonawczej, geodezyjnej z naniesieniem obiektów w terenie i inwentaryzacji. 8. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 t.j.). Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) roboty murarskie i tynkarskie b) roboty wykończeniowe i malarskie, c) roboty dekarskie i stolarskie, d) roboty hydrauliczne, e) roboty ziemne. 9. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w pkt. 8, tj. pisemnego oświadczenia Wykonawcy lub pisemnych oświadczeń pracowników wraz z podaniem imion i nazwisk osób zatrudnionych przez Wykonawcę potwierdzających, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku zmian w tym zakresie Wykonawca powiadomi Zamawiającego w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia zmiany. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 10. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. 1) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1) i 9.2) w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane, jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 zł, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną; 2) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 9.1) i 9.2) SIWZ, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Prusice nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty 10 000,00 zł. 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. np. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy. 7) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, tj. beneficjentem gwarancji jest: Gmina Prusice, ul. Rynek 1 55-110 Prusice, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji powinno wynikać, że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy",  zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art, 25 ust, 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3) ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej.", 8) Postanowienia pkt 7 stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach