Gmina Boguchwała ogłasza przetarg
- Adres: 36040 Boguchwała, ul. Tkaczowa
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel. 017 8755201 , fax. 017 8755209
- Data zamieszczenia: 2017-01-23
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Boguchwała
ul. Tkaczowa 134
36040 Boguchwała, woj. podkarpackie
tel. 017 8755201, fax. 017 8755209
REGON: 69058200000000 - I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Etap 1 pn: „Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Ludowego w Mogielnicy z przeznaczeniem na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy” Etap 2 pn: „Rozbudowa budynku OSP w Mogielnicy” - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa budynku Lokalnego Ośrodka Kultury i Ochotniczej Straży Pożarnej w Mogielnicy z utworzeniem pomieszczeń na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy. Obiekt zlokalizowany jest przy drodze powiatowej 1407 oraz posiada bezpośredni z nich zjazd. Jest to budynek o prostej bryle, dwukondygnacyjny, z poddaszem nieużytkowym o wymiarach ok. 29,51 m x 21,99 m i wysokości 10,03 m w kalenicy. Powierzchnia zabudowy wynosi 438,10 m2, powierzchnia użytkowa wynosi 610,55 m2, kubatura stanowi 3262 m3. Roboty związane z przebudową polegać będą między innymi na: robotach demontażowych ścianek działowych i ścian zewnętrznych w niezbędnym zakresie, robotach demontażowych istniejących w budynku instalacji: elektrycznej i sanitarnej oraz wykonaniu nowych instalacji: elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, wentylacji, klimatyzacji, centralnego ogrzewania, ppoż. robotach wzmacniających układ konstrukcyjny, robotach rozbiórkowych okładzin ściennych i posadzek oraz wykonaniu nowych, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, robotach wykończeniowych. przebudowie i wykonaniu przyłączy sanitarnych 9woda, kanalizacja, gaz), utwardzeniu terenu: wykonaniu placu manewrowego, dojść, dojazdów, chodników, wyposażeniu w urządzenia technologii kuchni oraz meble kuchenne, dostawie i montażu windy osobowej dla osób niepełnosprawnych, dostawie i montażu akustycznej ścianki mobilnej, Budynek podlega termomodernizacji. Rozbudowa związana będzie z wykonaniem garaży dla wozów bojowych OSP. Są to nowe pomieszczenia bezpośrednio połączone z budynkiem podlegającym przebudowie. Wymiary garaży: 14,15 m x 11,15 m, wysokość 8,25 m. Roboty polegać będą na: wykonaniu posadzki, wykonaniu instalacji elektrycznej oraz wodociągowej, wykonaniu odciągu spalin, montażu stolarki okiennej i drzwiowej, wykonaniu tynków, gładzi, powłok malarskich, wykonaniu pokrycia dachowego, wykonaniu elewacji. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączonych do SIWZ Projektach wykonawczych, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót. Wskazane z nazwy materiały i urządzenia podane w dokumentacji projektowej oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych, stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ, należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż podane w dokumentacji technicznej. Minimalne wymagania materiałów i urządzeń równoważnych podają instrukcje równoważności stanowiące załączniki do dokumentacji projektowej. Zamawiający wprowadza następujące wymagania: 1. Drewno użyte do realizacji elementów budowlanych projektu oraz drewno użyte do wykonania elementów wyposażenia musi mieć legalne źródło pochodzenia. 2. W ramach realizacji projektu zastosowane zostaną urządzenia o klasie energetycznej min. A + oraz wykorzystane energooszczędne źródła oświetlenia. 3. Wykonawca zapewnieni pracownikom i procesom technologicznym dostęp do niezbędnych mediów w zgodzie z obowiązującymi przepisami (woda, ścieki, odpady energia elektryczna). 4. W trakcie przebudowy i rozbudowy powstaną ścieków bytowe wytworzone przez pracowników realizujących inwestycję. W związku z tym należy usytuować przenośne toalet typu Toi-Toi. Ścieki socjalne gromadzone będą w szczelnych zbiornikach, stanowiących wyposażenie kabiny sanitarnej i odbierane przez specjalistyczną firmę zewnętrzną. 5. Na placu budowy zostaną wydzielone miejsca do czasowego magazynowania wytworzonych odpadów. Wytworzone odpady będą przekazane podmiotom posiadającym wymagane prawem decyzje administracyjne. 6. W okresie budowy wykonawca robót będzie miał obowiązek utrzymania terenu budowy w należytym stanie, a także zobowiązany będzie do stosowania przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i wokół budowy oraz do unikania uszkodzeń lub uciążliwości względem osób lub dóbr publicznych i innych a wynikających z nadmiernego hałasu, wibracji, zanieczyszczenia lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego działań. Stosownie do art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ustawy Pzp, wykonawca powołujący się na zastosowanie materiałów równoważnych powinien wykazać, iż spełniają one wymogi zamawiającego w szczególności poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty informacjami na temat parametrów techniczno - wytrzymałościowych, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów i urządzeń w stosunku do przyjętych w projekcie. Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz uwzględniające potrzeby użytkowników zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacja projektowa). Obliczona cena będzie miała charakter ryczałtowy. Wymagania dotyczące stosowania art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych: 1. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, a w szczególności roboty: betoniarskie, zbrojarskie, murarskie, tynkarskie, posadzkarsko-okładzinowe. 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez Wykonawcę obowiązków dotyczących zatrudnienia. 4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego a wymienione poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 5. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kar umownych w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.. 6. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8. Niezależnie od obowiązku zapłaty kar umownych, o których mowa w § 13 ust. 1 pkt j-l umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, skierowanie - do wykonywania czynności określonych w pkt 1 - osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, stanowić będzie podstawę do odstąpienia odmowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 51112000-0
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości:40.000,00 zł (czterdzieści tysięcy złotych).
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną