Przetargi.pl
Budowa tras rowerowych Singletrack Glacensis” w ramach projektu ,,Singletrack Orlicko – Kladsko

Miasto Gmina Międzylesie ogłasza przetarg

  • Adres: 57-530 Międzylesie, pl. Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 126 327 , fax. 748 126 126
  • Data zamieszczenia: 2019-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gmina Międzylesie
    pl. Wolności 1
    57-530 Międzylesie, woj. dolnośląskie
    tel. 748 126 327, fax. 748 126 126
    REGON: 53062000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa tras rowerowych Singletrack Glacensis” w ramach projektu ,,Singletrack Orlicko – Kladsko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach projektu „Singletrack Orlicko – Kladsko” nr rej. CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_025/0001239 w ramach programu Interreg V-A Republika Czeska-Polska w osi priorytetowej 2; w ramach priorytetu inwestycyjnego Wspieranie wzrostu gospodarczego sprzyjającego zatrudnieniu poprzez rozwój potencjału endogenicznego jako elementu strategii terytorialnej dla określonych obszarów, w tym poprzez przekształcenie upadających regionów przemysłowych i zwiększenie dostępu do określonych zasobów naturalnych i kulturowych oraz ich rozwój, planuje się budowę tras rowerowych typu Singletrack Glacensis wraz z elementami infrastruktury towarzyszącej, min. bram wjazdowych , tablic regulaminowych, stojaków na rowery, koszy na śmieci, kładek przejazdowych, barierek, szykan zwalniających, punktu wypoczynkowego, oznakowania tras za pomocą słupków informacyjnych – zgodnie z projektami budowalno- wykonawczymi. 1. Zamówienie składa się z dwóch części. 1.1. Część 1 - Budowa Pętli Jodłów (łączna długość pętli wynosi 11.400 mb), w tym zakres robót obejmuje: - 7.000 mb – budowa ścieżki typu singletrack - 3.200 mb – modernizacja istniejącej drogi transportu rolnego Zadanie obejmuje wykonanie tras rowerowych o szerokości do 1,00 m i łącznej długości 7000 mb (+/-10%) o przekroju poprzecznym jednostronnym bądź 2 stronnym, odwodnienie ścieżki z pochyleniem w kierunku zgodnym ze spadkiem stoku do 5%. Zaprojektowano konstrukcję jezdni o nawierzchni kamiennej. Na ścieżce typu „singletrack” należy wykonać następujące rodzaje prac: „korytarz” ścieżki, trasowanie ścieżki, czyszczenie ścieżki, prace ziemne, ręczne prace wykończeniowe, nawierzchnie ścieżki (zewnętrzna warstwa z kruszywa kamiennego), profil ścieżki, oraz modernizacje istniejącej drogi na długości 3200 mb (+/-10%) (droga powrotna z pętli Jodłów w kierunku Ostoi, droga nr 2 do asfaltu). Zadanie realizowane jest w obrębie obszaru Natura 2000 Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika (PLH020016) zgodnie z wytycznymi Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu. Wykaz obiektów do wykonania: a) ścieżka rowerowa 7000 mb (+/-10%), b) modernizacja istniejącej drogi 3200 mb (+/-10%), c) Przewiduje się wykonanie w miejscu wjazdu na trasę 1 bramy wjazdowej o nazwie „Singletrack Glacensis – Jodłów”, d) obiekty małej architektury i urządzenia terenowe: - brama wjazdowa - słupki z oznakowaniem występujące na ścieżce - należy je zamontować na kątowniku ocynkowanym osadzanym w gruncie. - szykany zwalniające – należy je zamontować na kątowniku ocynkowanym, - kładki drewniane – z elementów drewnianych szerokości 1 m i 1,5 m - rynny odwadniające, - oznakowanie terenowe do trasy, - infrastruktura towarzysząca: tablice informacyjne, wieszaki na rowery, kosze na śmieci. 1.2. Część druga – Budowa pętli Międzylesie – łączna długość 9.500 mb Zadanie obejmuje wykonanie tras rowerowych o szerokości do 1,00 m i łącznej długości 9500 mb(+/-10%) o przekroju poprzecznym jednostronnym bądź 2 stronnym, odwodnienie ścieżki z pochyleniem w kierunku zgodnym ze spadkiem stoku do 5%. Zaprojektowano konstrukcję jezdni o nawierzchni kamiennej. Na ścieżce typu „singletrack” należy wykonać następujące rodzaje prac: „korytarz” ścieżki, trasowanie ścieżki, czyszczenie ścieżki, prace ziemne, ręczne prace wykończeniowe, nawierzchnie ścieżki (zewnętrzna warstwa z kruszywa kamiennego), profil ścieżki. Wykaz obiektów do wykonania: e) ścieżka rowerowa 9500 mb (+/-10%), f) Przewiduje się wykonanie w miejscu wjazdu na trasę 1 bramy wjazdowej o nazwie „Singletrack Glacensis – Międzylesie”, g) obiekty małej architektury i urządzenia terenowe: - punkt wypoczynkowy - słupki z oznakowaniem występujące na ścieżce - należy je zamontować na kątowniku ocynkowanym osadzanym w gruncie. - szykany zwalniające – należy je zamontować na kątowniku ocynkowanym, - kładki drewniane – z elementów drewnianych szerokości 1 m i 1,5 m - rynny odwadniające, - oznakowanie terenowe do trasy, - infrastruktura towarzysząca: tablice informacyjne, wieszaki na rowery, kosze na śmieci. 2. Opis przedmiotu zamówienia. Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlano-wykonawczy (załącznik nr 10 do SIWZ) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 11 do SIWZ). UWAGA ! Zakres zamówienia obejmuje budowę ujętych w projekcie budowlanym jedynie odcinków Pętla Jodłów i Pętla Międzylesie. Załączone przedmiary robót (załącznik nr 12 i 13 do SIWZ) mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że w ramach niniejszego zamówienia przewidziane jest rozliczenie ryczałtowe w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pozycji robót niezbędnych do zrealizowania zamówienia nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę wystąpienia rozbieżności pomiędzy przedmiarem a zakresem prac niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem i STWiOR Wykonawca powinien zwrócić się do Zamawiającego w celu ich wyjaśnienia. Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy Pzp w treści opisu przedmiotu zamówienia odniesiono się do Polskich Norm przenoszących normy europejskie. W nawiązaniu do powyższego (na podstawie art. 30 ust. 4 ustawy Pzp) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Jednocześnie, o czym mowa w art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowana przez niego robota budowlana, dostawa, usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca powziąwszy informację, o której mowa w zdaniu poprzednim zobowiązuje się do realizacji przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z następującymi zasadami wykorzystania Polskich Norm użytych w treści dokumentacji technicznej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. Zamawiający w dokumentacji technicznej stanowiącej przedmiot zamówienia posłużył się Polskimi Normami i wskazał, czy dana norma przenosi normy europejskie (literowo- cyfrowe oznaczenie normy). Jeżeli wykorzystana w treści dokumentacji technicznej Polska Norma nie przenosi normy europejskiej, to obowiązkiem Wykonawcy w miejscu podanej Polskiej Normy nie przenoszącej normy europejskiej jest uwzględnienie w podanej kolejności: (1) europejskich aprobat technicznych, (2) wspólnych specyfikacji technicznych, (3) norm międzynarodowych, (4) innych technicznych systemów odniesienia ustanowionych przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku aprobat, specyfikacji, norm i innych technicznych systemów odniesienia, o których mowa w lit. b obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie w podanej kolejności: (1) Polskich Norm, (2) polskich aprobat technicznych, (3) polskich specyfikacji technicznych. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiający będzie wymagał złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. 3. W ramach realizacji inwestycji Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązany będzie do : - zapewnienia wyznaczenia i oznakowanie w terenie przebiegu ścieżek rowerowych przez osobę posiadającą certyfikat projektowania i planowania ścieżek IMBA, - sporządzenie operatu kolaudacyjnego, - urządzenia terenu budowy, kosztów zużycia wody i energii elektrycznej, - uzyskania decyzji na zajęcia pasa drogowego i umieszczenia w pasie drogowym urządzeń niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi oraz poniesienia opłat z nich wynikających, - uzyskanie innych pozwoleń na wjazd oraz poniesienia opłat z nich wynikających, - oznakowania miejsca realizacji robót, - odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, - wykonania badań, prób, jak również wykonanie odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, - składowania, wywozu i utylizacji mas ziemnych i odpadów. 4. Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę (na własny koszt) oględzin miejsca, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zamówienia i jego otoczenia i zaleca szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją techniczną. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § l ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku -Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108) tj.: wykonujących czynności w zakresie: robót ogólnobudowlanych. 6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów. 7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, wskazane w ust. l (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. l) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 roku r. ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1000), tj. w szczególności bez adresów, m PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 8. Za niewywiązanie się przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z obowiązku przedłożenia kopii umowy/umów o pracę potwierdzającej /cych zatrudnienie osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności na podstawie umowy o pracę polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § l ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (Dz. U . z 2018 roku, poz. 108 z późn. zm.), oraz niedopełnienie wymogu zatrudnienia Pracowników wykonujących czynności na podstawie urnowy o pracę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: l) za niewywiązanie się z obowiązku przedłożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę określonego w ust. 7 pkt l zawartych z osobami, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia w wysokości 50,00 zł, za każdy dzień zwłoki i każdy stwierdzony przypadek. Nałożenie kary umownej nie zwalnia Wykonawcy od złożenia wymaganych dokumentów; 2) za niewywiązanie się z obowiązku przedłożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego kopii umowy/umów o pracę potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy o pracę określonych w ust. 7 pkt 2 umowy - w wysokości l 00,00 zł za każdy dzień opóźnienia za każdy przypadek liczony od osoby. Nałożenie kary umownej nie zwalnia Wykonawcy od złożenia wymaganych dokumentów, 9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę łub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 10. Wymagania dotyczące gwarancji. 1. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 36 miesięcy. 2. Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres minimum 36 miesięcy. 11.Warunki płatności: 1. Rozliczenie za wykonane roboty odbywać się będzie fakturami częściowymi wystawianymi za wykonane elementy robót według stanu na koniec maja 2019 r., sierpnia 2019 r., oraz fakturą końcową wystawioną po zakończeniu i odbiorze całości robót. 2. Podstawą do wystawienia faktur częściowych będzie świadectwo wykonania elementów robót, podpisane przez inspektora nadzoru i kierownika budowy, a w przypadku wykonywania robót przez podwykonawcę świadectwo wykonania elementów robót z określeniem zakresu i wartości prac wykonanych przez podwykonawcę podpisane przez inspektora nadzoru, kierownika budowy i podwykonawcę. 3. Podstawę do wystawienia faktury końcowej stanowić będzie protokół odbioru końcowego robót podpisany przez inspektora nadzoru i kierownika budowy i przedstawicieli Zamawiającego, a w przypadku wykonywania robót przez podwykonawcę również świadectwo wykonania elementów robót z określeniem zakresu i wartości prac wykonanych przez podwykonawcę podpisane przez inspektora nadzoru i kierownika budowy. 4. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy należnego za odebrane roboty budowlane nastąpi w terminie do 30 dni od daty złożenia faktury.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: - 7.000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) – dla części nr 1 - 7.000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) – dla części nr 2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Jeśli wadium jest wnoszone w formie przelewu na rachunek bankowy, musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnosić przelewem na konto Zamawiającego, Bank Spółdzielczy Kłodzko o/Bystrzyca Kłodzka Nr 91 9523 1040 0100 2176 2001 0004. Do oferty należy załączyć kopię przelewu 4. Wadium wpłacone na konto Zamawiającego powinno mieć adnotację – „wadium – Singletrack Glacensis – część …..”. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiający zwraca wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 8. Jeżeli Wykonawca nie zabezpieczy oferty wadium lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy to oferta Wykonawcy zostanie odrzucona. 9. Jeżeli Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużenie terminu związania ofertą o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy Pzp to oferta Wykonawcy zostanie odrzucona. 10. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa powyżej w ust. 2 pkt 2.2-2.5 Wykonawca składa wraz z ofertą. Uwaga! Zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest wpłacanie wadium gotówką w banku zapewniającym bankową obsługę budżetu gminy Międzylesie. Wpłata gotówkowa nie spełnia wymogu ustawy Prawo zamówień publicznych – art. 45 ust.7 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Dokumenty składane wraz z ofertą. 1) Do formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące załączniki do SWZ (załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ ). Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o których mowa w pkt 1). niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zmówienie. Oświadczenia te mają potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3) Na żądanie Zamawiającego wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenia o których mowa w pkt 1). 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - składa także oświadczenia o których mowa w pkt 1) dotyczące tych podmiotów (zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1). 5) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę. 6) Kopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 7) W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 3. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę po terminie składania ofert: 1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 5) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w : a) ust. 3 pkt 4) lit. a,b,c - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) dokumenty, o których mowa w pkt 5) lit. a tiret 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 5) lit. a tiret 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis lit.b stosuje się. d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8) W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia (Dz. U. z 2016r, poz. 1126). 9) Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. IX. Niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów wymaganych przez Zamawiającego potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach