Przetargi.pl
Budowa ścieżki rowerowej Bratian-Iława – Etap II Radomno-Iława oraz rozbudowa drogi gminnej w Radomnie – etap I

Gmina Nowe Miasto Lubawskie ogłasza przetarg

  • Adres: 13-300 Mszanowo, Podleśna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4726300, 4726317, , fax. 564 726 305
  • Data zamieszczenia: 2019-01-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowe Miasto Lubawskie
    Podleśna 1
    13-300 Mszanowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 56 4726300, 4726317, , fax. 564 726 305
    REGON: 87111892200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminanml.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżki rowerowej Bratian-Iława – Etap II Radomno-Iława oraz rozbudowa drogi gminnej w Radomnie – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i remont dróg na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwa zadania: 1) Zadanie I - „Budowa ścieżki rowerowej Bratian - Iława – Etap I Bratian - Radomno”. Zamówienie będzie finansowane ze środków własnych Zamawiającego oraz ze środków uzyskanych z dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2014 – 2020, Poddziałanie 6.2.3. „Efektywne wykorzystanie zasobów.” Umowa z Samorządem Województwa Warmińsko - Mazurskiego z dnia 31.07.2018 r. Nr RPWM.06.02.03-28-0017/17-00. Elementy przewidziane do wykonania w trakcie realizacji inwestycji: a) ścieżka rowerowa:  ścieżka rowerowa - nawierzchnia bitumiczna szer. 2,50 m,  kategoria ruchu - KR 1,  pobocze - humusowanie, obsianie trawą,  odwodnienie - rowy drogowe, powierzchniowe  przepust pod ścieżką - Ø 400 mm  krawędź ścieżki - obrzeża betonowe 8x30 cm  krawędź zjazdów - krawężniki betonowe najazdowe 15x22 cm  utwardzenie istniejącej nawierzchni masą bitumiczną, nadanie normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych;  wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;  zamontowanie w ciągu ścieżki ławek betonowych (5 szt.). Konstrukcja placu pod ławką taka sama jak na ścieżce;  wykonanie na całym odcinku po obu stronach ścieżki poboczy trawiastych o szerokości 1,00 m;  montaż bariero poręczy ochronnych stalowych. b) Konstrukcja ścieżki:  warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S o uziarnieniu kruszywa 0/11 mm i grubości 3 cm,  warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC11S o uziarnieniu kruszywa 0/11 mm i grubości 3 cm,  warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0-31,5 mm i grubości 15 cm,  warstwa odsączająca piaskowo/żwirowa o grubości 15 cm.  szerokość ścieżki – 2,50m. Spadek poprzeczny jednostronny 1%. c) Zjazdy:  wykonanie zjazdów na drogi gminne o długości 1,5 m i szerokości 5,0 - 6,0 m. Dostosowane rzędnych wysokościowych do ścieżki rowerowej. Umocnienie krawędzi zjazdów krawężnikami betonowymi najazdowymi 15x22 cm ustawionymi na wysokości 1 cm względem nawierzchni zjazdu. Ława betonowa z oporem C12/15.  Konstrukcja zjazdów: • warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S o uziarnieniu kruszywa 0/11 mm i grubości 3 cm, • warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC11S o uziarnieniu kruszywa 0/11 mm i grubości 4 cm, • warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0-31,5 mm i grubości 15 cm, • warstwa odsączająca piaskowo/żwirowa o grubości 15 cm. d) Pobocza - na całej długości ścieżki należy wykonać pobocze trawiaste o szerokości 1,0 m i spadku poprzecznym 6%. e) Wykonanie odwodnienia ścieżki poprzez wykonanie spadków podłużnych i poprzecznych i odprowadzanie wody powierzchniowo do odnawianych rowów przydrożnych infiltrujących. f) Wykonanie przepustu z rur PCV karbowanych o przekroju okrągłym Ø400 mm, L=6,0m, SN>8kN/m2. Przy wlocie i wylocie przepustu ścianki czołowe prefabrykowane. Skarpy i dno rowu umocnione kamieniem polnym na zaprawie cementowej. g) Pętla indukcyjna do monitorowania ilości rowerzystów – „licznik rowerów” - pętlę indukcyjną należy umieścić pod asfaltem na głębokości od 2 do 4 cm. Sterownik do zliczania rowerzystów bez podziału na kierunki ruchu. Bateria o żywotności min. 6 lat (72 m-cy) lub wymiana na nową baterię – wymogiem jest utrzymanie żywotności baterii przez okres 6 lat od odbioru końcowego (UWAGA: Zamawiający tym samym modyfikuje zapis dokumentacji projektowej o żywotności baterii z okresu min. 2 lat na okres 6 lat), specyfikacja urządzenia zawarta jest w dodatkowych informacjach do OPZ – (dokumentacja projektowa - załącznik nr 7). h) Zestawienie parametrów głównych elementów do wykonania:  długość ścieżki rowerowej: od 0+000 do 2+450 – dł. 2 450,00 mb  łączna powierzchnia ścieżki rowerowej – 6 125,00 m2  powierzchnia zjazdów na drogi gminne – 30,00 m2  powierzchnia placów pod ławki – 22,50 m2  długość przepustu Ø 400 mm – 1 x 6 mb  długość krawężników – 32,00 mb  długość obrzeży – 4 920,00 mb  długość barieroporęczy typ „olsztyński” – 148,00 mb  znaki pionowe – 8 sztuk  ławki parkowe żelbetowe z oparciem: 5 szt. i) Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do wykonania badań i prób, jak również do dokonania odkrywek i odwiertów w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na każdym etapie realizowanych robót. 2) Zadanie II – „Rozbudowa drogi gminnej w Radomnie – etap I” Elementy przewidziane do wykonania w trakcie realizacji inwestycji: a) W ramach branży drogowej (kategoria ruchu - KR 1): Konstrukcja jezdni:  I odcinek A-B km 0+000-0+100: • warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S gr. 4 cm • frezowanie w-wy ścieralnej gr. 4 cm  II odcinek C-D km 0+000-0+0+250 • warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S gr. 4 cm • warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC16W gr. 4 cm • podbudowa z KSM 0/31,5 mm gr. 20 cm • podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 20 cm  III odcinek C-D km 0+250-0+780 • warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S gr. 4 cm • warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC16W gr. 4 cm • podbudowa z KSM 0/31,5 mm gr. 20 cm • w-wa odsączająca z piasku gr. 20 cm  wykonanie zjazdów i placów utwardzonych z kostki betonowej gr. 8 cm o łącznej powierzchni ok. 555 m2,  pobocza – wykonanie utwardzonego pobocza szerokości 0,75 m z kruszywa stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 15 cm po zagęszczeniu,  odwodnienie – przebudowa przepustów pod drogą i pod zjazdami, ułożenie kanałów z rur z tworzywa sztucznego, studni z kręgów betonowych oraz montaż wpustów ulicznych i kraty ściekowej,  umocnienie skarp płytami ażurowymi – ok. 644 m2,  wykonanie murów oporowych z prefabrykowanych elementów żelbetowych – 188 mb,  wykonanie oznakowania pionowego (14 znaków) i poziomego,  montaż barier ochronnych – 132 mb.  po ułożeniu kanalizacji deszczowej na terenie działki nr 145 niezwłoczne wyrównanie terenu i naprawa ubytków poprzez położenie żywej trawy dywanowej rolowanej; Wykonawca zobowiązany jest do poniesienia ewentualnych skutków finansowych z tytułu szkód związanych z uszkodzeniem drzew, krzewów lub innych szkód powstałych w wyniku prac na rzecz właściciela działki nr 145 w wysokościach określonych w projekcie umowy. UWAGA: Pozostałe fragmenty odcinków objęte projektem budowlanym Zamawiający wyłącza z zakresu przedmiotu zamówienia. b) W ramach branży telekomunikacyjnej m.in.:  umieszczenie dodatkowej rury przepustowej RHDPE,  zabezpieczenie kabli rurami dwudzielnymi lub rurami osłonowymi typu HDPE,  budowa nowego odcinka kablowego,  demontaż kabla telekomunikacyjnego. c) W ramach branży energetycznej - przebudowa linii energetycznej napowietrznej 0,4 KV i linii oświetleniowej. UWAGA: Zamawiający informuje, iż roboty stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany skoordynować z robotami związanymi z budową oświetlenia drogowego (które będą stanowiły przedmiot odrębnego zamówienia), sieci szerokopasmowej (wykonawcą będzie firma Ivendo z Iławy) oraz przebudową linii kablowej w tej drodze (zleceniodawcą będzie Energa Operator S.A.). 2. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do wykonania badań i prób, jak również do dokonania odkrywek i odwiertów w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na każdym etapie realizowanych robót. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji technicznej. Dokumentacja techniczna składa się z dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i przedmiaru robót: 1) Zadanie Nr 1 - Załącznik Nr 7 do SIWZ, 2) Zadanie Nr 2 - Załącznik Nr 8 do SIWZ. 4. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy i służy do zobrazowania skali robót budowlanych, ma on za zadanie pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów zamówienia. Ustanawia się następującą hierarchię dokumentów w celu ustalenia w przypadku wątpliwości czy dany element do wykonania wchodzi w zakres niniejszego zamówienia: 1) projekt budowlany, 2) szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, 3) przedmiar robót. 5. Wizja lokalna w terenie. Pomimo „Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia”, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu budowy, układu komunikacyjnego oraz otoczenia miejsca realizacji robót budowlanych w celu oszacowania przez Wykonawcę na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyk oraz wszelkich danych jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt własny Wykonawcy. 6. Równoważność: 1) Wszędzie tam, gdzie Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych lub odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i/lub systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 2) Rozwiązania równoważne zaproponowane przez Wykonawcę będą posiadały co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne, co najmniej w zakresie opisanym danym znakiem towarowym lub daną normą i nie obniżą określonych przez Zamawiającego standardów. 3) Pod pojęciem „równoważności” rozwiązania w szczególności rozumie się: wykazanie, że oferowane rozwiązanie posiada co najmniej takie same lub lepsze – opisane daną normą lub znakiem – parametry techniczne i funkcjonalne cechy jakościowe, które dotyczą wartości użytkowych przedmiotu zamówienia, odpowiednich dla zastosowanego materiału, komponentu, produktu, takie jak: funkcjonalność, wydajność, wytrzymałość, żywotność, odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo, komfort użytkowania, standard wykończenia oraz cechy, które opisują fizyczne właściwości przedmiotu zamówienia, takie jak wielkość (długość, szerokość, wysokość), kubatura, gęstość, kształt, kolorystyka, struktura, rodzaj materiału i komponentu. 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5) W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych – innych niż określone w SIWZ – do oferty należy załączyć dokumenty potwierdzające, że zastosowane rozwiązania równoważne spełniają wymogi Zamawiającego (np. opisy, karty katalogowe, karty techniczne). 7. Wszystkie zapisy SIWZ należy rozpatrywać łącznie z opisami technicznymi zawartymi w dokumentacji projektowej. 8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 9. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Nie wykazanie podwykonawstwa przez Wykonawcę w ofercie oznaczać będzie, że przedmiot zamówienia zrealizowany zostanie wyłącznie przez Wykonawcę. 10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 11. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, a w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 12. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady wynosi 3 lata (36 miesięcy) od daty podpisania protokołu odbioru końcowego inwestycji. 13. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga, aby Wykonawca lub ewentualny podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące wszystkie czynności dla których nie są wymagane kwalifikacje, uprawnienia, wykształcenie, które pracownik wykonuje pod nadzorem Wykonawcy/podwykonawcy, za wynagrodzeniem i w miejscu wskazanym przez Wykonawcę/podwykonawcę w szczególności związane z: 1) wykonywaniem wszystkich prac przygotowawczych, 2) wykonywaniem czynności związanych z obsługą sprzętu budowlanego wykorzystywanego na budowie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia - koparki, walce, samochody samowyładowcze, zagęszczarki, przecinarki do betonu, itp. 3) wykonaniem prac związanych z wykonaniem wykopów, podbudowy, posadowieniem krawężników, obrzeży. 4) oraz pozostałe roboty drogowe wykonywane zgodnie ze szczegółowymi specyfikacjami technicznymi, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 14. Powyższy wymóg nie jest skuteczny w przypadku, gdy w/w czynności zostaną powierzone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, które w/w czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z wykonawcą lub podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego. 15. Zamawiający nie narzuca wymiaru etatu, na jaki ma lub mają być zatrudnione osoba lub osoby wykonujące w/w czynności. 16. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni osoby te na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przez zakończeniem tego okresu, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę. 17. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, zostały określone dla Zadania Nr I w Załączniku nr 6 a oraz dla Zadania Nr II w załączniku 6 b do SIWZ – projekcie umowy. Powyższe wymagania określają w szczególności: 1) rodzaj czynności w zakresie realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, 3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. 18. Podwykonawca, o którym mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, winien być rozumiany jako podmiot, z którym zawarto umowę o podwykonawstwo zdefiniowaną w art. 2 pkt 9b) ustawy Pzp. Pod pojęciem umowy o podwykonawstwo rozumie się umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami (art. 2 pkt 9b) ustawy Pzp). Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6a/6b do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1) Dla zadania Nr 1 – 6 000,00 zł, brutto (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100), 2) Dla zadania Nr 2 – 5 000,00 zł, brutto (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), - przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Brodnicy nr rachunku 95 9484 1121 2001 0121 6053 0005, z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu RI.271.1.2.2019.ZP na „Budowę ścieżki rowerowej Bratian-Iława – Etap II Radomno-Iława oraz rozbudowę drogi gminnej w Radomnie – etap I”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy do oferty winni przedłożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty: 1) Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. ust.1 pkt. 1 niniejszej SIWZ. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt.1 niniejszej SIWZ. 4) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Projekt zobowiązania stanowi załącznik nr 2a do SIWZ. 6) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy PZP oraz, o których mowa w rozdz. V ust. 2 pkt 2 SIWZ. 7) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 5). 9) Na wezwanie zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 2) nin. rozdziału. 10) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z tj.: 3) inne dokumenty: - kosztorys ofertowy sporządzony metodą uproszczoną opracowany na podstawie załączonego do SIWZ przedmiaru robót. 3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, Wykonawca składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy PZP, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. Wzór Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 niniejszego rozdziału: 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) dokument/y, o którym mowa w pkt 1 winien/winny być wystawiony/e nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 4 pkt 1 nin. rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 4 pkt 2 nin. rozdziału stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. Zamawiający zgodnie z art. 24aa ustawy PZP, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie PZP i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U z 2016 r. poz. 1126 – dalej rozporządzenie). 10. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, oraz o których mowa w rozdz. V ust.2 pkt 2 SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdz. V ust 1 pkt 2 SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia o których mowa w ust.1 pkt. 1 niniejszego rozdziału – składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w ust. 3 nin. rozdziału składa każdy z Wykonawców (każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej). 5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani – każdy z Wykonawców (każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej) – na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w ust. 2 pkt. 2 nin. Rozdziału. 11. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz.VI. 1. niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. poz. 570 ze zm.). 13. W przypadku Wykonawców z zagranicy są oni zobowiązani do podania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, z których Zamawiający może pobrać bezpłatne dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli wykonawca zagraniczny nie wskaże danego rejestru, zamawiający uzna, że dany dokument nie jest dostępny bezpłatnie w rejestrze publicznym i wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. 14. W przypadku, o którym mowa w ust. 13, zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach