Przetargi.pl
Budowa przepustu na rzece Witonii na drodze gminnej w Kocierzewie Południowym.

Gmina Kocierzew Południowy ogłasza przetarg

  • Adres: 99-414 Kocierzew Południowy, Kocierzew Południowy
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-46 838-48-25 , fax. 0-46 838-48-25
  • Data zamieszczenia: 2019-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kocierzew Południowy
    Kocierzew Południowy 83
    99-414 Kocierzew Południowy, woj. łódzkie
    tel. 0-46 838-48-25, fax. 0-46 838-48-25
    REGON: 54781000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kocierzewpoludniowy.bipst.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przepustu na rzece Witonii na drodze gminnej w Kocierzewie Południowym.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbiórce istniejącego mostu oraz wykonanie w tym samym miejscu przepustu wraz z przebudową dojazdów w km 13+665 rz. Witonia, w ciągu drogi gminnej nr 105202E. 2. Szczegółowy zakres prac obejmuje a. ROZBIÓRKA INSTNIEJĄCEGO MOSTU Rozbiórka mostu będzie prowadzona przy całkowitym wstrzymaniu ruchu pojazdów i pieszych, wg tymczasowej organizacji ruchu przewidującej objazdy drogami powiatowymi. Rozbiórkę mostu (konstrukcji nośnej, przyczółków, skrzydełek, obetonowań) należy wykonać do poziomu 1,0 m poniżej rzędnej projektowanej nawierzchni do rzędnej 94,80 m. Wykonanie projektu technologicznego rozbiórki mostu należeć będzie do Wykonawcy robót w dostosowaniu do jego możliwości sprzętowych, doświadczenia, warunków miejscowych. W projekcie należy ująć sposób zapewnienia bezpieczeństwa dla ludzi i pojazdów. Roboty rozbiórkowe należy prowadzić sposobem mechanicznym lub ręcznym. Zakłada się możliwość rozkuwania i cięcia elementów mostu sprzętem elektrycznym lub pneumatycznym. Sposób rozbiórki do wyboru przez Wykonawcę robót. W trakcie robót należy przestrzegać wymogów z decyzji o udzielenie pozwolenia wodnoprawnego na rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego przepustu. Kolejność wykonania robót:  roboty przygotowawcze: organizacja placu rozbiórki,  demontaż wyposażenia mostu: nawierzchnia jezdni i poboczy, balustrady,  wykopy niezbędne do rozbiórki elementów mostu,  rozbiórka konstrukcji nośnej i gzymsów istniejącego mostu.  rozbiórka przyczółków, obetonowań i skrzydełek, b. BUDOWA PRZEPUSTU Przepust z dojazdami będzie znajdować się w km 13+665 rzeki Witonia, w ciągu drogi gminnej nr 105202E, w m. Kocierzew Południowy, w gminie Kocierzew Południowy, powiat łowicki, województwo łódzkie. Przepust z umocnieniami: wlotu, wylotu, skarp nasypów i rzeki, dna rzeki oraz barierami ochronnymi, zlokalizowany jest na działkach nr: 563/1, 563/2, 563/3, 576, 577. Zaprojektowano przepust stalowy z ocynkowanej blachy falistej. Przekrój przepustu spełnia wymagania rozporządzenia MTiGM z 30.05.2000 r. i jest zgodny z otrzymanym w obliczeniach hydrologicznych i hydraulicznych. Parametry przepustu, umocnienia: skarp przepustu, skarp i dna rzeki Witonia, zgodne są z wydanym pozwoleniem wodnoprawnym. Parametry techniczne przepustu:  województwo łódzkie  powiat łowicki  gmina Kocierzew Południowy  lokalizacja: droga gminna nr 105202E klasa L  ciek: rzeka Witonia  km rzeki 13+665  najbliższa miejscowość Kocierzew Południowy  materiał: stalowa blacha karbowana;  konstrukcja: rura spłaszczona;  światło poziome 2970 mm;  światło pionowe 2000 mm;  długość po osi: sklepienie dolne 11,6 m;  rzędna wlotu koryta rzeki do przepustu 93,11 m npm  rzędna wylotu koryta rzeki z przepustu 93,05 m npm  normatyw obc. ruchomego PN-S-10030 klasa A;  nośność projektowana 500 kN;  posadowienie ława kruszywowa. Technologia budowy przepustu Budowa przepustu będzie prowadzona z uwzględnieniem tymczasowej organizacji ruchu wyłączającą z ruchu odcinek drogi obejmujący istniejący most. Budowa przepustu musi być skoordynowana z rozbiórką istniejącego mostu. Wykonanie projektu technologicznego budowy przepustu i zapewnienia przepływu wody w rzece, należeć będzie do Wykonawcy robót w dostosowaniu do jego możliwości sprzętowych, doświadczenia, warunków miejscowych, wybranego producenta konstrukcji przepustu. Wykonanie fundamentu kruszywowego. Po wykonaniu robót ziemnych należy potwierdzić występowanie przyjętych warunków gruntowych w poziomie spodu fundamentu, czyli piasków średnich średniozagęszczonych. Moduł odkształcenia wtórnego podłoża gruntowego powinien wynosić min. 20 MPa. Na podłożu należy ułożyć geotkaninę separacyjną. Na fundament kruszywowy należy użyć mieszanek żwirowopiaskowych (o średnicy ziaren kruszywa 0-31,5 mm, wskaźniku różnoziarnistości min. 4. Podłoże należy ukształtować w kierunku podłużnym zgodnie z projektowanym pochyleniem przepustu i kształtem spodu rury stalowej. Fundament o grubości 30 cm należy zagęścić do wskaźników zagęszczenia wskazanych na rysunkach (podsypka pod rurę grubości 5 cm powinna być luźna, tak aby karby mogły się w niej zagłębić). Wierzch fundamentu powinien mieć wtórny moduł odkształcenia min. 50 MPa. Rura przepustu Konstrukcją przyjętą dla przepustu jest spłaszczona stalowa rura z blachy stalowej karbowanej o przekroju 2970/2000 mm, o grubości blachy min. 3,5 mm. Przepust może być wykonany z odcinków dostosowanych do technologii wykonania i organizacji montażu przyjętych przez Wykonawcę. Jako podstawowe zabezpieczenie antykorozyjne przyjęto 2 warstwy wykonane przez producenta: powłokę ocynku o grubości minimum 42 μm i dwustronną powłokę polimerową Trenchcoat. Wykonawca sam wybiera producenta przepustu stalowego, może wbudować podobną konstrukcję przepustu stalowego, ale musi spełnić następujące warunki:  musi uzyskać zgodę Nadzoru Inwestorskiego na zastosowanie konstrukcji;  płaszcz rury zamiennego typu musi mieć grubość minimum 3,5 mm;  zaproponowana konstrukcja musi posiadać AT IBDiM z informacją, że może być stosowana do wykonywania przepustów drogowych;  fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne nie może być gorsze od zaprojektowanego;  przekrój otworu rury musi być taki sam jak w niniejszym opracowaniu - wymiary wbudowanej rury i jej kształt może się różnić do +2% i –1% od zaprojektowanej.  rura musi mieć zdolność przeniesienia obciążenia klasy „A” wg PN-85/S-10030  długość rury należy dostosować do wymiarów typowych dla wybranego producenta, Sposób układania rury. Rurę należy układać na uprzednio przygotowanym fundamencie po wytyczeniu osi przepustu. Ponieważ początek rury na wlocie ma ścięcie zgodnie z projektowanym pochyleniem skarpy nasypu 1:1, należy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie rury, dopasowujące ścięcie do kształtu nasypu (pochylenia). Początek ułożonej rury powinien wystawać około 10 cm z płaszczyzny skarpy. Nierówność tą należy zlikwidować umocnieniem. Montaż należy wykonać zgodnie z aprobatą techniczną i wytycznymi producenta przepustu. Głowice wlotowa i wylotowa. Wlot i wylot przepustu oraz teren w ich pobliżu zostanie umocniony ażurowymi płytami betonowymi z wypełnieniem betonem, na 10 cm podsypce cementowo piaskowej 1:3, z ograniczeniem z obrzeży chodnikowych 30x8 cm. Powierzchnię umocnienia należy kształtować tak, aby zakrywała koniec rury stalowej. Łączna grubość umocnienia wynosi 20 cm. Krawędzie brukowania należy zabezpieczyć obrzeżami betonowymi 8x30 cm na podsypce cementowo piaskowej. Nachylenie skarp wlotu i wylotu 1:1 ÷ 1:1.5. Dalsze odcinki skarp będą umocnione przez humusowanie o grubości 10 cm i obsianie trawą oraz dopasowane do stanu istniejącego. Sposób zasypywania wykopu. Zasypkę „inżynierską” piaskową o frakcji 0-32 mm należy wykonać zgodnie z rysunkiem przekroju poprzecznego. Zasypka powinna być wykonana warstwami 20÷30 cm ściśle według instrukcji producenta konstrukcji przepustu lub dokumentu dopuszczającego do stosowania przepustów (np. aprobaty technicznej) i spełniać wymagania STWIORB. Geomembrana W celu zabezpieczenia stalowej rury przepustu przed wodą opadową przesączającą się do powierzchni rury należy ułożyć, na 15 cm warstwie zasypki nad rurą, geomembranę z dwóch zewnętrznych warstw geowłókniny i środkowego pasma uszczelniającego z płachty folii HDPE. Geomembranę ułożyć na szerokości 4,0 m i długości 6,5 m, w spadku 10 % od osi przepustu na zewnątrz i przykryć min. 15 cm warstwą zasypki. Geomembrana także poprawi warunki pracy ruragrunt. Wykonawca sam wybiera te materiały do wbudowania. Wybrane materiały muszą posiadać Aprobatę Techniczną IBDiM stwierdzającą, że mogą być użyte do wbudowania w nasypy drogowe. Wykonawca musi uzyskać zgodę Nadzoru Inwestora na wbudowanie wybranych materiałów. c. ROBOTY DROGOWE Droga na dojazdach do przepustu będzie przebudowana na odcinkach od osi rzeki Witonia: 27,0 m w kierunku m. Kocierzew Południowy oraz 26,0 m w kierunku m. Kocierzew Północny. Droga będzie miała przekrój jednojezdniowy, o dwóch pasach ruchu po 2,50 m, z poboczami gruntowymi po 0,75 lub po 1,25 m w przekrojach z barierą ochronną. Na tym odcinku droga jest na prostej oraz w łuku poziomym o promieniu R = 520 m w planie, będzie miała przekrój daszkowy o spadkach poprzecznych 2 %. Odwodnienie drogi jest powierzchniowe, zapewnione przez spadki podłużne i poprzeczne. Nachylenie skarp nasypów drogowych na dojazdach 1:1.5 będą umocnione przez humusowanie o grubości 10 cm i obsianie trawą oraz dopasowane do stanu istniejącego. Istniejącą nawierzchnię asfaltową i podbudowę drogi gminnej należy rozebrać w zakresie umożliwiającym wykonanie nowej nawierzchni i podbudowy. Założono, że istniejąca podbudowa nawierzchni będzie poszerzona o warstwę ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej o grubości 15 cm . Na odcinkach początkowych i końcowych przebudowy nastąpi przejście z szerokości projektowanej 5,0 m do istniejącej. Na tym samym odcinku należy wykonać przejście z konstrukcji nawierzchni projektowanej do istniejącej. Technologię wykonania tych odcinków opracuje Wykonawca robót po dokonaniu odkrywek w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru i ewentualnie z Projektantem. Parametry projektowe drogi gminnej:  Prędkość projektowana 30 km/h teren niezabudowany  Klasa drogi L – lokalna  Kategoria obciążenia ruchem KR 2  Szerokość pasa ruchu 2,5 m  Szerokość pobocza gruntowe 0,75 – 1,25 m  Bariery ochronne N2, W3, B w granicy pobocza umocnione  Nawierzchnia jezdni bitumiczna Konstrukcja nawierzchni drogi dla KR2 i poboczy:  warstwa ścieralna z AC 11S – 4 cm  warstwa wiążąca z AC 16W – 8 cm  warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 – 20 cm  warstwa wyrównująca z gruntu niewysadzinowewgo (nasyp drogowy) – 0 ÷ 15 cm  warstwa ulepszonego podłoża (poszerzenie istniejącej podbudowy) z mieszanki niezwiązanej z kruszywem CNR – 15 cm  konstrukcja poboczy umocnionych o nawierzchni ulepszonej z mieszanki niezwiązanej z  kruszywem C90/3 – 15 cm. Bariery ochronne Odcinek drogi z przepustem będzie wyposażony w bariery ochronne o minimalnych parametrach N1, W3, B wg PN – EN 1317. Parametry barier zostały przyjęte zgodnie z normą PN-EN 1317. Zaprojektowano bariery o długości podstawowej 20 m, z odcinkami początkowymi i końcowymi o długości 8 i 4 m. Całkowita długość barier ochronnych nie może być mniejsza niż podana w sprawozdaniu badania zderzeniowego wykonanego zgodnie z normą PN-EN 1317. Lokalizacja barier ochronnych w rejonie przepustu na planie sytuacyjnym. Producent bariery do wyboru przez Wykonawcę robót w uzgodnieniu z Inwestorem. Przy montażu wybranego typu bariery należy zwrócić szczególną uwagę na rozstaw oraz długość słupków bariery i ewentualne kolizje z rurą przepustową. Na barierze ochronnej zaprojektowano balustradę mocowaną do słupków bariery. Zabezpieczenie antykorozyjne przez ocynkowanie. Szczegóły na rys. nr 8. Przebudowa i umocnienie rzeki Witonia Lokalizacja przepustu jest dopasowana do osi rzeki przed wlotem i za wylotem oraz do osi projektowanej drogi. Brzegi rzeki i dno na odcinku 3,0 m + 2,0 m (dopływ) przed wlotem do przepustu i 3,0 m + 7,0 m za wylotem będzie przebudowany i dopasowany do stanu istniejącego i do przepustu. Szerokość rzeki na wlocie i wylocie z przepustu jest dopasowana do geometrii konstrukcji rury i wynosi 2,0 – 2,5 m. Na długości po 3,0 m nastąpi przejście do wymaganej szerokości koryta rzeki, która wynosi 2,00 m. Skarpy o nachyleniu 1:1,5 i dno rzeki przed wlotem i za wylotem przepustu będzie umocnione:  na długości po 3 m, materacami gabionowymi 20 cm z kamieniem frakcji do 15 cm, na podsypce z pospółki 15 cm i geotkaninie separacyjnej,  skarpy na długości 2 m przed wlotem i 7 m za wylotem, materacami gabionowymi 20 cm z kamieniem frakcji do 15 cm, na podsypce z pospółki 15 cm i geotkaninie separacyjnej,  dno na długości 2 m przed wlotem i 7 m za wylotem, narzutem kamiennym 20 cm z kamienia frakcji do 15 cm, na podsypce z pospółki 15 cm i geotkaninie separacyjnej, Skarpy głowic przepustu o nachyleniu 1:1 – 1:1,5 będą umocnione płytami betonowymi ażurowymi z wypełnieniem betonem na 10 cm podsypce cementowo piaskowej 1:3, z ograniczeniem z obrzeży chodnikowych 30x8 cm. d. Uwaga!!! W projekcie zaplanowano prace związane z usunięciem 10 drzew gatunek jesion wyniosły, kolidujących z budowa przepustu i barier ochronnych. Zamawiający informuje, że wskazane drzewa zostały już usunięte. Kosztów usunięcia drzew nie należy więc doliczać do składanej oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221100-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych). 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej w Łowiczu oddział Kocierzew nr 76 9288 1053 1300 0390 2000 0030 z adnotacją: "Wadium – Przepust na rzece Witonii".
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie określa szczegółowo warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ------

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach