Przetargi.pl
”Budowa Otwartych Stref Aktywności OSA na terenie Gminy i Miasta Uniejów”

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2018-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ”Budowa Otwartych Stref Aktywności OSA na terenie Gminy i Miasta Uniejów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 3 Otwartych Stref Aktywności na terenie gminy i miasta Uniejów, w 3 różnych lokalizacjach, tj. przy: Szkole Podstawowej w Uniejowie, Szkole Podstawowej w Wilamowie, Szkole Podstawowej w Wieleninie. 2. Zakres robót obejmuje wykonanie Otwartych Stref Aktywności: wariant podstawowy - 2 obiekty, wariant rozszerzony - 1 obiekt. Każdy z 3 obiektów będzie składał się z siłowni plenerowej wyposażonej łącznie w 22 urządzenia do ćwiczeń, strefy relaksu wyposażonej w stoły do tenisa i piłkarzyków oraz w stoły do szachów i warcabów. W jednej ze stref będzie dodatkowo plac zabaw wyposażony w linarium, zestaw wielofunkcyjny, poręcze z pomostem linowym, zestaw wspinaczkowy i motor sprężynowiec. W/w elementy zostaną zainstalowane na podłożu trawiastym. Każda z Otwartych Stref Aktywności będzie wyposażona w ławki (20 szt.), kosze na śmieci (8 szt.), tablice z regulaminem (3 szt.), w jednej znajdzie się stojak na rowery. Ponadto zostanie wykonane nasadzenie zieleni i trawniki. Przed każdą z lokalizacji stanie tablica informująca o otrzymanym dofinansowaniu na realizację inwestycji za Środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (wzór tablicy w załączniku nr 8). 3. Szczegółowy zakres inwestycji obejmuje: A) ”Budowa Otwartej Strefy aktywności przy Szkole Podstawowej w Uniejowie” (wariant rozszerzony)Główne elementy zakresu zamówienia: 1) Lokalizacja inwestycji: Szkoła Podstawowa w Uniejowie, ul. Kościelnicka 26/28, 99 - 210 Uniejów, Działki nr 1514/1, 1513, 1515 i 1516/2 2) Zakup, transport i montaż urządzeń: a) urządzenia rekreacyjne dla dzieci starszych - siłownia zewnętrzna: - wahadło II – 1 szt.,- sternik 4 – 1 szt., - narciarz biegowy – 1 szt., - drążek uniwersalny – 1 szt., - biegacz – 1 szt., - prostownik pleców – 1 szt., b) elementy rekreacyjne dla dzieci młodszych - plac zabaw o charakterze sprawnościowym: - linarium fi 2,1 - 1szt., - zestaw wielofunkcyjny - 1 szt., - poręcze z pomostem linowym - 1 szt., - zestaw spinaczkowy - 1 szt., - motor sprężynowiec - 1 szt.; c) elementy małej architektury - strefa relaksu: - stojak na rowery – 1 kpl. (8 stanowisk), - stolik rekreacyjny (szachy/warcaby/ping-pong) – 5 szt., - ławki/ławki z pedałkami – 12 szt., - zieleń strefy relaksu – 1 szt., - wiata z ławostołem - 1szt., - kosze na śmieci – 4 szt., - tablica z regulaminem – 1 szt.; 3) Pozostałe roboty: a) przygotowanie terenu, b) wyłożenie nawierzchni trawiastej, c) ogrodzenie placu zabaw - ok. 73 mb, d) tablica informacyjna OSA. B)”Budowa Otwartej Strefy aktywności przy Szkole Podstawowej w Wilamowie” (wariant podstawowy) Główne elementy zakresu zamówienia: 1) Lokalizacja inwestycji: Szkoła Podstawowa w Wilamowie Wilamów 50, 99 - 210 Uniejów Nr działki 478 i 573/1; 2) Zakup, transport i montaż urządzeń: a) Urządzenia rekreacyjne dla dzieci starszych - siłownia zewnętrzna: - orbitrek – 1 szt., - wyciskanie + wyciąg – 1 szt., - wioślarz – 1 szt., - odwodziciel+ stepper – 1 szt., - wahadło + biegacz + twister – 1 szt., - motyl integracyjny – 1 szt., - tablica z regulaminem - 1 szt., - rower - 1 szt., - jeździec - 1 szt. b) urządzenia strefy relaksu - stół do tenisa – 1 szt., - stół do piłkarzyków – 1 szt., - stół do szachów i warcabów - 1 szt. - ławki – 4 szt., - kosze na śmieci – 2 szt. 3) Pozostałe roboty: a) przygotowanie terenu, b) nasadzenie krzewów Tawula – 40 szt., c) wyłożenie nawierzchni trawiastej, d) tablica informacyjna OSA. C)”Budowa Otwartej Strefy aktywności przy Szkole Podstawowej w Wieleninie” (wariant podstawowy), Główne elementy zakresu zamówienia: 1)Lokalizacja inwestycji:Szkoła Podstawowa w Wieleninie, Wielenin - Kolonia 30 a, 99 - 210 Uniejów, Nr działki 133/5, 2) Zakup, transport i montaż urządzeń: a) Urządzenia rekreacyjne dla dzieci starszych - siłownia zewnętrzna: - orbitrek – 1 szt., - wyciskanie + wyciąg – 1 szt., - wioślarz – 1 szt., - odwodziciel+ stepper – 1 szt., - wahadło + biegacz + twister – 1 szt., - motyl integracyjny – 1 szt., - tablica z regulaminem - 1 szt., - rower - 1 szt., - jeździec - 1 szt. b) urządzenia strefy relaksu wraz z wyposażeniem: - stół do tenisa – 1 szt., - stół do piłkarzyków – 1 szt., - stół do szachów i warcabów - 1 szt. - ławki – 4 szt., - kosze na śmieci – 2 szt. - Pozostałe roboty: -a) wyrównanie terenu, b) nasadzenie krzewów Tawula – 40 szt., c) wyłożenie nawierzchni trawiastej, c) tablica informacyjna OSA. 4. Wszystkie urządzenia sportowe stanowiące wyposażenie Otwartej Strefy Aktywności muszą być fabrycznie nowe, wykonane z trwałych i bezpiecznych materiałów oraz posiadać aktualne atesty, certyfikaty, wydane przez zewnętrzne jednostki certyfikujące. Z dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że dane urządzenie jest objęte certyfikatem. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres robót oraz wszystkie dane techniczne niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia znajdują się w dokumentacji dołączonej do niniejszej specyfikacji. 6. Do zakresu robót należy również wykonanie prac towarzyszących polegających na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp. Powyższe Wykonawca realizuje własnym staraniem i na swój koszt. 7. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie udostępnionych przez Zamawiającego informacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i/lub przeoczeniach. 8. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt oraz zobowiązany jest do stosowania wyrobów budowlanych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz dopuszczonymi do stosowania przez ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm. 9. Użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały nie mogą obniżać wartości użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia ani ujemnie wpływać na wytrzymałość, funkcjonalność i bezpieczeństwo użytkowania i korzystania z terenu robót i w jego granicach. 10. Jeżeli w SIWZ oraz jej załącznikach wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych tj. takich, w których Wykonawcy mogą zaproponować realizację przedmiotu zamówienia za pomocą materiałów i technologii o parametrach nie gorszych od podanych przez Zamawiającego. 11. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania produktów równoważnych do określonych w dokumentacji postępowania, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych produktów wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem jakościowym i funkcjonalnym. Nie wykazanie produktów równoważnych traktowane będzie jako deklaracja dostarczenia produktów wymienionych w dokumentacji przetargowej. 12. Pod pojęciem produktu równoważnego Zamawiający rozumie produkty o nie gorszych parametrach jakościowych, posiadające te same walory estetyczne (faktura, barwa etc.) oraz posiadające co najmniej takie same parametry techniczne, użytkowe i funkcjonalne co artykuły określone przez Zamawiającego. 13. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu, gdzie będą prowadzone roboty w celu zapoznania się z terenem przyszłej budowy, stanem istniejącym i warunkami prac objętych przedmiotem zamówienia, oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 14. Wykonawca udzieli rękojmi za wady wynoszącej minimum 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. UWAGA: Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia. 15. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 15. 1. przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji, przed rozpoczęciem robót, 3 koncepcji rozmieszczenia elementów i urządzeń rekreacyjnych oraz elementów małej architektury na terenie każdej z lokalizacji inwestycji, 15.2.przedstawienia Zamawiającemu, przed zakończeniem robót, treści regulaminu korzystania z otwartej strefy aktywności (dla każdej z lokalizacji), 15.3. dostarczenia Zamawiającemu w dniu przekazania placu budowy oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 15.4. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 15.5. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 15.6. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 15.7. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 15.8. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 15.9. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 15.10. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 15.11. wykonania robót zgodnie ze sztuką budowlaną i standardami budowlanymi, obowiązującymi przepisami i normami technicznymi oraz technologicznymi, przy zachowaniu obowiązujących przepisów BHP. 16. Transport wszelkich materiałów oraz urządzeń na miejsce realizacji robót i ich eksploatacja obciążają Wykonawcę. 17. Język w jakim mogą być sporządzane oferty w postępowaniu: język polski. 18. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. 19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 20. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium. 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 3. Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2016 r. Nr 359) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 18 8557 0009 2005 0200 0130 0026 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XIII SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. Wadium należy opatrzyć dopiskiem na przelewie: Wadium na zadanie: „Budowa Otwartych Stref Aktywności OSA na terenie Gminy i Miasta Uniejów” 5. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: Wadium na zadanie: „Budowa Otwartych Stref Aktywności OSA na terenie Gminy i Miasta Uniejów” - nie otwierać przed 08.10.2018 r. godz. 1330.” 6. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów b) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ) c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ) d) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 6 stosuje się odpowiednio 8. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-6 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 9. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu 2) Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (Załącznik nr 2 do SIWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. 2. Pozostałe dokumenty, składane przez Wykonawcę wraz z ofertą: 1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę, wraz z: - Pełnomocnictwem do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; jeżeli dotyczy - Dokumentami, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS które mogą być poświadczone przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. poz. 570 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 2) Potwierdzenie wniesienia wadium. 3) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5) W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 8. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust 5. PZP przekazuje Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielnie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach