Przetargi.pl
Budowa kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu oraz remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu na terenie Nadleśnictwa Babimost

Nadleśnictwo Babimost ogłasza przetarg

  • Adres: 66-110 Babimost, Leśna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 512 255 , fax. 683 512 475
  • Data zamieszczenia: 2018-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Babimost
    Leśna 17
    66-110 Babimost, woj. lubuskie
    tel. 683 512 255, fax. 683 512 475
    REGON: 97004030400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babimost.zielonagora.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu oraz remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu na terenie Nadleśnictwa Babimost
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych które obejmują: A. Budowę kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu. Zakres prac obejmuje: – budowę budynku administracyjno-biurowego – kancelaria szkółki leśnej, – budowę podziemnego zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe wraz z przyłączem kanalizacji, – utwardzenie dojść do budynku wraz z opaską żwirową budynku. B. Remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu. Zakres prac obejmuje: – zmianę organizacji części socjalno-sanitarnej pracowników szkółki pod kątem dostosowania jej do obowiązujących przepisów BHP. Projektuje się dwa odrębne zespoły sanitarne, – ocieplenie ścian zewnętrznych budynku. Projektowane rozwiązania nie powodują: – zmiany charakterystycznych parametrów obiektu, – zmian w konstrukcji obiektu (nie poszerza się otworów drzwi w ścianach zewnętrznych), – zmian w przyłączach, sieciach zewnętrznych. Oferta złożona w postepowaniu musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ. 2) Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacjach projektowych stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Na każdy rodzaj robót budowlanych sporządzona jest odrębna dokumentacja projektowa. Na budowę kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu zostało wydane pozwolenie na budowę. Prace remontowe budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu podlegają warunkom Zgłoszenia robót z dnia 09.01.2018 r. złożonego w Starostwie Świebodzińskim. 3) Harmonogram wykonania przedmiotu zamówienia: Etap I - Budowa kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu. Gmina Zbąszynek - obręb Rogoziniec; działka nr 99/3; Etap II - Remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu. Gmina Zbąszynek - obręb Rogoziniec; działka nr 99/3; 4) Etap I obejmuje budowę kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu. Forma architektoniczna i funkcja obiektu: Wolnostojący budynek o niewielkich gabarytach oraz nieskomplikowanej i zwartej bryle, jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia z nieużytkowym poddaszem, przykryty prostym dwuspadowym dachem o kącie nachylenia połaci 30° (spadek 57,7%) z kalenicą o kierunku równoległym do przyległej drogi publicznej. Wejście do budynku od strony południowej – schody, podest wejściowy i pochylnia dla osób niepełnosprawnych pod zadaszeniem od strony południowo-zachodniej na ścianie zachodniej. Konstrukcja dachu widoczna na szczytach. Budynek zaprojektowany w technologii szkieletowej, drewnianej, ocieplony. Poziom posadzki wyniesiony o 30 cm względem otaczającego terenu. Obiekt pełniący funkcję administracyjno-biurową na potrzeby obsługi szkółki leśnej. Budynek administracyjno–biurowy jako obiekt użyteczności publicznej, dostosowano dla osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie: – pochylni dla wózków inwalidzkich przy wejściu do budynku, – dojścia do wejścia budynku mają szerokość większą niż 1,5m – szerokość drzwi – 90 do 120 cm w świetle do pomieszczeń przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych, – WC o niezbędnej powierzchni oraz wyposażenie w uchwyty i urządzenia sanitarne o wymaganych parametrach użytkowych dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, – posadzek bez progów, – miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych przed budynkiem. Opis zakresu prac: Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe: Budynek zaprojektowany jest w konstrukcji drewnianej, szkieletowej na ławach fundamentowych. Ściany nośne mają być wykonane z drewna świerkowego klasy C27, czterostronnie struganego o wilgotności do 12%. Słupy szkieletu ścian w maksymalnym rozstawie 625mm układane na podwalinie drewnianej, zwieńczone oczepem. Usztywnienie podłużne ścian od strony wewnętrznej budynku przez płytę OSB/3, od strony zewnętrznej poprzez płytę MFP. Konstrukcja stropu nad parterem z belek drewnianych opartych na oczepie ścian nośnych. Konstrukcja dachu krokwiowo-jętkowa połączona z belką stropową. Podcień budynku wsparty drewnianą ramą konstrukcyjną z słupów drewnianych, belek oraz mieczy usztywniających, opartych na stopach fundamentowych. Zaprojektowano ściany zewnętrzne szkieletowe, drewniane z słupów 3,8x16cm lub systemowych słupów dwuteowych usztywnione płytami gr. 1,2cm OSB/3 od wewnątrz oraz płytą MFP od zewnątrz. Ocieplenie ścian między słupkami gr. 16cm i między rusztem drewnianym gr. 5cm na płycie zewnętrznej z wełny mineralnej lub wełny drzewnej. Ściany zewnętrzne od środa wykończone płytami G-K na ruszcie drewnianym z łat 3x5cm. Ściany działowe szkieletowe, drewniane na stelażu drewnianym o przekroju słupków 3,8x10cm z poszyciem płytami G-K gr. 1,25cm z wypełnienia z wełny mineralnej. Strop drewniany, belki stropowe czterostronnie strugane w części nad podcieniem z podbitką z desek struganych łączonych na pióro i wpust, wewnątrz budynku z podbitką z płyt OSB/3 wykończony wewnątrz budynku płytami G-K na ruszcie drewnianym z łat 3x5cm. Na stropie, na szerokości 1,50m mają być ułożone deski strugane gr. 3,8 cm – trakt dojścia technologicznego między ścianami szczytowymi. Dach drewniany, tradycyjny krokwiowo-jętkowy z belką stropową, oparty na drewnianych oczepach ścian, w części zewnętrznej budynku na drewnianych płatwiach. Konstrukcja widoczna na szczytach budynku. Sztywność podłużna więźby dachowej należy zapewnić w fazie montażu za pomocą drewnianych wiatrownic, w fazie eksploatacji za pomocą taśm perforowanych oraz łat. Pokrycie z blachy dachówkopodobnej w kolorze brązowym, szczeliny wentylacyjne – okapową i kalenicową należy zabezpieczyć przed dostępem ptactwa, gryzoni, owadów. Kominy wentylacyjne: – kominy wentylacyjne grawitacyjne – samonośne z pustaków wentylacyjnych dwu i trzykanałowych z betonu lekkiego o wymiarach (36)52x25cm i gr. ścianek 4cm, obmurowane bloczkami silikatowymi gr. 8cm i ocieplone w części ponad stropem i dachem. Przejścia kominów wentylacyjnych przez dach należy wykonać systemem uszczelniającym. Wykończenie kominów w części ponad połacią dachową z cegły klinkierowej. Wloty do przewodów zaopatrzone w wentylatory nakratkowe, w pom. WC sprzężone z oświetleniem w pozostałych włączane ręcznie. – czapy kominowe z blachy stalowej powlekane w kolorze brązowym. Wykończenie wewnętrzne: Podłogi - płytki ceramiczne 30x30 cm, klasa antypoślizgowości R10, V klasa ścieralności, zgodnie z kartą materiałową proj. wykonawczego, w pomieszczeniach nr 4 i 6 na płynnej folii 2x; Ściany i sufity W pomieszczeniu nr 4 płytki ceramiczne na płynnej folii x2 do wysokości 2,05m (do wysokości ościeża drzwi), w pomieszczeniu 6 kurtynka 0,5m do wysokości ponad meblami kuchennymi (ok. 1,3m od posadzki), po za tym tynk malowany farbą zmywalną do wnętrz, przeznaczoną do stosowania w pomieszczeniach mokrych, zgodnie z kartą materiałową; Pozostałe pomieszczenia – płyty G-K malować farbami akrylowymi, I klasy odporności na ścieranie (wg normy PN-EN 13300) w kolorze zgodnie z kartą materiałową. Sufity – płyty G-K malować farbami akrylowymi, I klasy odporności na ścieranie (wg normy PN-EN13300) w kolorze zgodnie z kartą materiałową. Drzwi Drzwi wewnętrzne drewniane, płytowe. Drzwi powinny mieć powierzchnię gładką, odporną na działanie wilgoci. Drzwi do pomieszczenia WC powinny posiadać w dolnej części otwory o sumarycznej powierzchni przekroju min. 0,022m2 dla dopływu powietrza. Ościeżnice regulowane z opaską maskującą styk ościeżnicy ze ścianą. Ściany chronić przed uderzeniem przez zastosowanie odbojników drzwiowych. Parapety Parapety wewnętrzne drewniane gr. 30mm, głębokość 200cm. Wykończenie zewnętrzne: Ściany – cokół – tynk mozaikowy na siatce zbrojącej, – ściany – deski elewacyjne, olejowane, Okna Projektowana stolarka okienna drewniana o współczynniku U(max) dla 0,9 [W/(m2K)], z możliwością rozszczelniania, okna wyposażone w nawiewniki higrosterowane umieszczone w ościeżnicy, profile w kolorze wg karty materiałowej. Parapety zewnętrzne Parapety zewnętrzne z blachy tytanowo-cynkowej gr. 0,7mm. Głębokość parapetu dostosować tak, aby okapnik wystawał 3,0-5,0 cm za lico ściany. Drzwi Drzwi zewnętrzne jednoskrzydłowe metalowe, antywłamaniowe, wyposażone w dwie wkładki antywłamaniowe klasy „C”, oraz klamkę klasy „C”, współczynnik przenikania ciepła 1,3 [W/(m2K)]. Ściany chronić przez zastosowanie odbojników drzwiowych. Szerokość w świetle ościeżnic drzwi wejściowych wynosi 120cm, skrzydło węższe blokowane. Projektowany budynek zasilany będzie z RG sąsiedniego budynku technicznego. Od istniejącego złącza telekomunikacyjnego na sąsiednim budynku technicznym należy poprowadzić w rurze osłonowej DKV 50mm kabel telekomunikacyjny. Podczas prac budowlanych z sąsiedniego budynku należy przenieść: – monitor + rejestrator od kamery; – linie kablowe od sterowania deszczowni z wzmacniaczem sygnału + komputer; – szafkę sterująca chłodni. Urządzenia sterujące należy przenieś do projektowanego obiektu przedłużając kable sterownicze. Zasilanie w wodę projektowanego budynku odbywać się będzie z wewnętrznej instalacji wody z istn. budynku szkółki leśnej. Odprowadzenie ścieków sanitarnych odbywać się będzie do zbiornika bezodpływowego. Projektuje się typowy zbiornik bezodpływowy żelbetowy o średnicy wewnętrznej 2,5m Wysokość zbiornika 2,00m. Pojemność czynna zbiornika ca 9,2m3. Zasilanie w ciepło budynku kancelarii odbywać się będzie z rozdzielacza zamontowanego w pomieszczeniu piwnicznym istn. budynku szkółki leśnej. Zagospodarowanie terenu. Należy wykonać utwardzenie terenu dojść do budynku. Konstrukcja nawierzchni: – 6 cm – nawierzchnia z płyt chodnikowych – kolor szary; – 3 cm – podsypka cementowo-piaskowa 1:4; – 15 cm – podbudowa zasadnicza z tłucznia (niesort) 0-63mm; – zagęszczony powierzchniowo grunt rodzimy. Roboty będą wykonywane na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Babimost, podlegają warunkom Pozwolenia na budowę - Decyzja nr 33/2018 z dnia 07.02.2018 r. wydana przez Starostę Świebodzińskiego (BOŚ.6740.5.8.2018.MK). Szczegółowy opis znajduje się w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ. 5) Etap II obejmuje remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu,. Opis zakresu prac: Prace demontażowe: – wyburzenie części ścian działowych, – wyburzenie murowanego komina wentylacyjnego oraz demontaż kominków wentylacyjnych, – demontaż zbędnych instalacji i urządzeń, – demontaż drzwi wewn. i zewn. wraz z ościeżnicami, – skucie okładzin ściennych i podłogowych, – skucie okładziny z płytek na schodach zewnętrznych i tarasie, – usunięcie istn. ocieplenia stropodachu i demontaż sufitów drewnianych i z płyt g-k, – tymczasowy demontaż elementów na elewacjach, – demontaż instalacji odgromowej, – demontaż instalacji i urządzeń które zostaną przeniesione do sąsiedniego budynku. Prace budowlane związane z organizacją zaplecza socjalnego: – wykonanie nowych ścian działowych (w tym poszerzenie wydzielonego wiatrołapu i korytarza do szerokości normatywnej 1,40m), – wymiana części stolarki drzwiowej wraz z ościeżnicami, – przebudowa wewnętrznej instalacji wod.-kan., elektrycznej telekomunikacyjnej i SWWiN, – przebudowa instalacji c.o. w całym budynku od przyłącza w pom. piwnicznym, – wykonanie „białego montażu” (umywalki, muszle ustępowe, natryski), – wykonanie instalacji wentylacyjnej – wspomaganej wraz zaślepieniem starych wyjść wentylacji ponad pokrycie dachu i obróbkami nowych wyjść, – wykonanie okładzin ściennych i podłogowych, – wykonanie nowej okładziny schodów zewnętrznych wraz barierką drewnianą. Prace związane z termomodernizacją obiektu: – ocieplenie ścian zewnętrznych całego budynku, – wymiana wszystkich parapetów zewnętrznych, – wymiana rynien i rur spustowych, – wykonanie nowych sufitów (dotyczy całego parteru), – ocieplenie stropodachu, Przewiduje się przebudowę następujących instalacji: – wod.–kan. – parter – centralnego ogrzewania (w całości), – instalacji elektrycznej: gniazd wtykowych i oświetlenia – parter, – instalacji odgromowej, – instalacji SWWiN – parter i piwnice. Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe: Ściany – Ściany działowe z bloczków gazobetonowych gr 6 i 12cm na systemowej zaprawie klejowej. Obudowy systemowe – płyty GK impregnowane gr. 12,5 mm na profilach systemowych – zabudowa spłuczek misek ustępowych. Nadproże – nadproża nad drzwiami zewnętrznymi parteru należy wymienić na nowe typowe belki żelbetowe prefabrykowane typu L19-Nn/120 o szerokości podstawy 12 cm po dwie sztuki nad każdym otworem, łączenie 4szt. Kominy wentylacyjne – wentylacja grawitacyjna i grawitacyjna ze wspomaganiem – przewody Ø150 ocieplone w przestrzeni stropodachu (zewn. Ø359). Przewody zakończyć systemowymi nasadami w kolorze dostosowanym do pokrycia dachu, – wentylatory nakratkowe sufitowe zintegrowane z oświetleniem, Wykończenie wewnętrzne a) Podłogi – płytki ceramiczne gres z cokolikami przyściennymi, na zaprawie klejowej wodoodpornej; klasa antypoślizgowości R10, V klasa ścieralności, (pom. nr 1 do 11). b) Ściany – ściany istniejące – oczyścić, usunąć odspojone tynki, naprawić spękania uzupełnić ubytki, nałożyć tynk gipsowy ze szpachlowaniem, (pom. nr 1 do 14); – ściany projektowane – tynk gipsowy ze szpachlowaniem; – w zespołach sanitarnych – okładzina z płytek ceramicznych na zaprawie klejowej wodoodpornej, do wys. 2,05m, płytki w gat. I, nasiąkliwość wodą <0,50; powyżej płytek gładź gipsowa, gruntowanie i malowanie farbą lateksową przeznaczoną do pom. mokrych, (pom. nr 6, 9, 11); – wzdłuż ciągu kuchennego w aneksie kuchennym – fartuch z płytek ceramicznych na zaprawie klejowej wodoodpornej, (pom. nr 3, 13); – w wiatrołapie, korytarzu i szatniach – po zagruntowaniu tynk mozaikowy o uziarnieniu 1,5mm odporny na szorowanie, (pom. nr 1, 2, 5, 7, 8, 10); – powyżej lamperii – po zagruntowaniu dwukrotne malowanie farbą lateksową matową w 2 klasie odporności na szorowanie i 1 klasie zdolności krycia, (pom. nr 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 13). c) Sufity – 2x płyty gipsowo – włóknowe gr. 12,5mm o zwiększonej odporności ogniowej (min. EI 30) na ruszcie systemowym z profili stalowych mocowanym do belek dolnego pasa kratownicy, szpachlowanie styków, gruntowanie i malowanie farbą lateksową do wnętrz, w pom. mokrych farba przeznaczona do stosowania w pom. mokrych, (pom. nr 1 do 14) d) Drzwi – drzwi wewnętrzne płytowe (o konstrukcji z płyty wiórowej otworowej), jednoskrzydłowe, szer. 90 cm, do kabin WC – szer. 80 cm, w okleinie drewnopodobnej, pełne lub szklone, z otworami nawiewnymi w dole skrzydła; – ościeżnice systemowe regulowane w okleinie jak skrzydła lub stalowe malowane proszkowo; – ściany chronić przed uderzeniem przez zastosowanie odbojników drzwiowych. e) Okna – na istniejących oknach w zespołach sanitarnych i w aneksie kuchennym - montaż nawiewników higrosterowanych (pom. nr 6, 9, 12); – na istniejących oknach w zespołach sanitarnych – naklejenie folii matujących do wys. min 1,7 (pom. nr 3, 6,9, 12, 13). W ramach wykonania remontu pomieszczenia należy wyposażyć: – zespoły sanitarne (pom. nr 6 i 9): 2x miska ustępowa ceramiczna na stelażu ze zbiornikiem spłukującym, spłuczka dwuprzyciskowa o max pojemności 6 l, 3x umywalki ceramiczne na stelażu z baterią stojącą szer. 60 cm, 3 x lustro wiszące wklejane między płytki, 3 x brodzik i systemowe drzwi rozwieralne do kabiny, 3 x wieszaki ścienne; – pom. nr 12 montaż nowej umywalki, miski ustępowej i brodzika. Przewiduje się przebudowę następujących instalacji: a) wod.–kan. – parter b) centralnego ogrzewania (w całości), c) instalacji elektrycznej: gniazd wtykowych i oświetlenia – parter, d) instalacji odgromowej, e) instalacji SWWiN – parter i piwnice. Roboty będą wykonywane na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Babimost i podlegają warunkom Zgłoszenia robót z dnia 09.01.2018 r. złożonego w Starostwie Świebodzińskim – Zaświadczenie Starosty Świebodzińskiego na zgłoszenie zamiaru wykonywania robót budowlanych z dnia 02.02.2018 r. (BOŚ.6743.6.2018.MK). Szczegółowy opis znajduje się w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ. 7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (rodzaj i ilość prac do wykonania) określa dokumentacja projektowa – osobna dla każdego z etapów prac budowlanych (zgodna z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), która zawiera: - projekt wykonawczy, - specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych , - przedmiar robót. i stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia – załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 10 000,00zł (dziesięć tysięcy złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP S.A O/Zielona Góra nr: 73 1020 5402 0000 0602 0115 2461 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy: „Budowa budynku kancelarii oraz remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu.” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne wyłącznie z chwilą uznania tego rachunku bankowego przed upływem terminu składania ofert, gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (przelew z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, stwierdzenie, czy wadium zostało wniesione przed upływem terminu składania ofert, nastąpi na podstawie dokumentu uzyskanego z banku. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, oraz w świetle przepisu art. 45 ust. 7 ustawy wniesienie wadium w formie pieniężnej może być dokonane tylko poprzez udzieloną bankowi przez Wykonawcę dyspozycję obciążenia jego rachunku kwotą wadium i uznania tą kwotą rachunku Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Dokument ten musi zawierać kwotę gwarancji. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej (poręczenia i gwarancje) należy oryginał dokumentu wadialnego dołączyć do oferty jako osobny dokument (bez spinania na trwałe z pozostałymi dokumentami oferty). Natomiast do dokumentów oferty należy załączyć i zszyć ich kserokopię. W przypadku przesyłania wadium (w formie innej niż w pieniądzu) drogą pocztową lub kurierem – Wykonawca odpowiada za właściwy opis koperty zapewniający jej skierowanie do siedziby Zamawiającego oraz zachowanie terminu na wniesienie wadium. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na etapie składania ofert Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia wstępne potwierdzające, że nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 6.1. SIWZ tj. 1) oświadczenie dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do SIWZ); 2) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do SIWZ); 3) Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt. 6.1 ppkt. 3) lit. a), c) SIWZ lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (warunki wskazane w pkt. 6.1. ppkt. 2) lit. b) SIWZ innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg wzoru – zał. nr 5 do SIWZ). Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się zamówienie, odpowiedniego zasobu. Z treści przedstawionego przez Wykonawcę wraz z ofertą dokumentu powinno jednoznacznie wynikać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. W oparciu o treść ww. dokumentu, Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 8.1. ppkt 1 i 2 SIWZ. 3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o Podwykonawcach na oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1. ppkt 1 SIWZ. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1. ppkt 1 i 2 SIWZ składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy każdy Wykonawca, który złożył ofertę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wg wzoru – zał. nr 6 do SIWZ) z innym Wykonawcą lub Wykonawcami, którzy złożyli oferty. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich Wykonawców. 6. Jeżeli zgodnie z postanowieniami art. 22a ustawy, Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.6 ppkt. 1 lit. a), b), c), d) SIWZ. 7. Zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 8.6. ppkt. 1 lit. a),b), c), d) SIWZ dotyczących Podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 8. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwość Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowalne, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 8.6. ppkt. 1) lit. a), b) i d) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 2) o których mowa w pkt 8.6. ppkt. 1) lit. c) SIWZ składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. 10. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt.9. ust. 1 lit. b) oraz w pkt 9 ust. 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 9. ust. 1) lit. a) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 11. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 10. stosuje się odpowiednio. 12. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 13. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; c) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; e) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna; f) Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.6. ppkt. 1) ust. a), b), c), d) SIWZ, obowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 14. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ należy załączyć: (1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz, (2) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki. 15. Kompletna oferta składana samodzielnie przez Wykonawcę powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru - zał. nr 1 do SIWZ); 2) wypełnione i podpisane 2 kosztorysy ofertowe - sporządzone metodą kalkulacji szczegółowej w oparciu o 2 przedmiary robót (stanowiące element dokumentacji projektowej – załącznik nr 2 do SIWZ); Wykonawca złoży 2 kosztorysy ofertowe osobno na budowę kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu oraz na remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu; 3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – (wg wzoru – zał. nr 4 do SIWZ); 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – (wg wzoru – zał. nr 3 do SIWZ); 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postepowaniu –(wg wzoru – zał. nr 5 do SIWZ); 6) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7) Oryginał wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna. 16. Kompletna oferta składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – zał. nr 1 do SIWZ); 2) wypełnione i podpisane 2 kosztorysy ofertowe – sporządzone metodą kalkulacji szczegółowej w oparciu o 2 przedmiary robót (stanowiące element dokumentacji projektowej – załącznik nr 2 do SIWZ); Wykonawca złoży 2 kosztorysy ofertowe osobno na budowę kancelarii szkółki leśnej w Rogozińcu wraz z zagospodarowaniem terenu oraz na remont budynku socjano-magazynowego szkółki leśnej w Rogozińcu; 3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia (wg wzoru – zał. nr 4 do SIWZ); 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy - oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru – zał. nr 3 do SIWZ); 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru – zał. nr 5 do SIWZ); 6) pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zawierać: a) oznaczenie postępowania, którego pełnomocnictwo dotyczy; b) oznaczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) wskazanie pełnomocnika; d) zakres pełnomocnictwa; e) podpisy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7) Oryginał wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach