Przetargi.pl
Budowa infrastruktury teleinformatycznej i dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem w ramach projektu Eliminacja wykluczenia cyfrowego w Gminie Bieruń etap II

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3242400 , fax. 32 2164777
  • Data zamieszczenia: 2014-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 32 3242400, fax. 32 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa infrastruktury teleinformatycznej i dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem w ramach projektu Eliminacja wykluczenia cyfrowego w Gminie Bieruń etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiotem zamówienia jest budowa w systemie Zaprojektuj i wybuduj infrastruktury teleinformatycznej oraz dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem w ramach projektu pn. Eliminacja wykluczenia cyfrowego w gminie Bieruń - etap II. Przedmiot umowy jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion, Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki. B. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Opracowanie dokumentacji budowlano - wykonawczej oraz powykonawczej budowy sieci szkieletowej i dystrybucyjnej. 2. Budowę w formule Zaprojektuj i wybuduj na terenie gminy Bieruń: a) sieci szkieletowej i dystrybucyjnej (światłowodowej) o długości ok. 20 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz jej zainstalowanie i uruchomienie w celu umożliwienia dostępu do Internetu beneficjentom końcowym projektu. b) sieci bezprzewodowej jako sieci dostępowej (bezprzewodowych punktów dostępu PIAP) oraz jej zainstalowanie i uruchomienie w celu umożliwienia dostępu do Internetu beneficjentom końcowym projektu. 3. Dostawę, zainstalowanie i uruchomienie 95 zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem, okablowaniem i wymaganymi urządzeniami peryferyjnymi niezbędnych dla utworzenia i uruchomienia stanowisk komputerowych w gospodarstwach domowych i jednostkach sektora publicznego zlokalizowanych na terenie gminy Bieruń (w tym 10 specjalistycznych stanowisk komputerowych dostosowanych do osób niepełnosprawnych). 4. Pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji budowy infrastruktury teleinformatycznej, w okresie od dnia rozpoczęcia budowy do dnia uzyskania przez Wykonawcę robót budowlanych pozwolenia na użytkowanie (jeżeli jest wymagane). Zamawiający dopuszcza możliwość podziału zadania na etapy, budowanie sieci odcinkami. A. W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za: 1. Zaprojektowanie i budowę światłowodowej sieci szkieletowej i dystrybucyjnej. 2. Realizację projektu w fazie instalacji infrastruktury sieciowej, w tym realizacja procesu instalacji infrastruktury teleinformatycznej (w trybie zaprojektuj i wybuduj), umożliwiającej przyłączenie beneficjentów końcowych do Internetu, wybudowana infrastruktura będzie wykonana w technologii bezprzewodowej (WLAN). Wybudowana infrastruktura dedykowana jest wyłącznie grupie docelowej projektu, w tym: a. Dostawę, zainstalowanie i uruchomienie urządzeń stacji bazowych. b. Dostawę, zainstalowanie i uruchomienie urządzeń stacji abonenckich. c. Dostawę, zainstalowanie i uruchomienie radiolinii pomiędzy stacjami bazowymi. d. Wykonanie łącza technicznego do operatora krajowego sieci Internet. e. Integrację infrastruktury oraz systemu monitoringu z I etapem projektu pn. Eliminacja wykluczenia cyfrowego w Gminie Bieruń. f. Wykonanie dokumentacji projektowej i wykonawczej. g. Wykonanie dokumentacji powykonawczej. h. Przygotowanie i uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych pozwoleń i decyzji niezbędnych do uruchomienia sieci. i. Przekazanie Zamawiającemu protokołu odbioru oraz kompletu dokumentacji powykonawczej wybudowanej infrastruktury teleinformatycznej. 3. Dostawę, uruchomienie i podłączenie do Internetu 95 zestawów komputerowych (komputerów wraz z niezbędnym oprogramowaniem, okablowaniem urządzeniami peryferyjnymi) do beneficjentów końcowych w 40 gospodarstwach domowych i 23 jednostkach podległych w Gminie Bieruń. a. Użyte do realizacji zamówienia urządzenia, materiały muszą być fabrycznie nowe. b. Rok produkcji urządzeń nie wcześniej niż IV kwartał 2013. c. Dostarczony sprzęt i oprogramowanie muszą być dopuszczone do obrotu na terenie Polski i posiadać wymagane deklaracje i poświadczenia polskie lub Unii Europejskiej. 4. Przekazanie sprzętu protokołem zdawczo - odbiorczym beneficjentom końcowym w gospodarstwach domowych i jednostkach podległych objętych projektem. 5. Opracowanie projektów budowlano - wykonawczych w zakresie budowy sieci światłowodowej, wraz z niezbędną dokumentacją związaną z uzyskaniem stosownych pozwoleń; 6. Opracowanie harmonogramu dostawy uwzględniającego daty dostarczenia sprzętu oraz zawierającego wskazane przez Zamawiającego adresy i numery kontaktowe do osób odbierających sprzęt w miejscach docelowej dostawy zestawów. W celu precyzyjnego opracowania harmonogramu konieczne jest, aby Wykonawca wcześniej skontaktował się z beneficjentami końcowymi, aby umówić termin dostawy sprzętu pod wskazany adres. Najpóźniej na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem dostaw, harmonogram musi być dostarczony do siedziby Zamawiającego w celu jego zatwierdzenia. 7. Wykonanie dostawy zgodnie z opracowanym harmonogramem. 8. Dostarczenie każdemu beneficjentowi sprzętu wraz z niezbędnym oprogramowaniem, okablowaniem, urządzeniami peryferyjnymi - zgodnie ze złożoną przez siebie ofertą i wymogami SIWZ. 9. Przekazanie Zamawiającemu po wykonaniu dostaw zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem, okablowaniem i urządzeniami peryferyjnymi, oryginału protokołu przekazania, na który będą się składać następujące dokumenty: a. Zrealizowanego Harmonogramu dostaw zestawów komputerowych. b. Listy z potwierdzeniem odbioru przez każdego beneficjenta końcowego projektu, zawierającą szczegółową specyfikację sprzętu wraz z niezbędnym oprogramowaniem, okablowaniem, urządzeniami peryferyjnymi. c. Protokołów przekazania zestawów komputerowych beneficjentom końcowym projektu. d. Umów użyczenia sprzętu beneficjentom końcowym projektu. e. Karty gwarancyjne producentów sprzętu. 10. Podpisanie końcowego protokołu zdawczo-odbiorczego w siedzibie Zamawiającego, potwierdzającego wykonanie zamówienia zgodnie ze złożoną przez siebie ofertą i wymogami SIWZ, w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia wykonanych prac. Załącznikami do protokołu zdawczo-odbiorczego będą dokumenty wymienione w ust.9 pkt a - e. 11. Oznakowane wszystkich przygotowanych dokumentów zgodnie z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007 - 2013 (PO IG). Wytyczne znajdują się na stronie internetowej, pod adresem www.wwpe.gov.pl B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania infrastruktury sieci oraz dostaw zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem, okablowaniem i urządzeniami peryferyjnymi znajduje się w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Zakres realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. C. Jeżeli w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach podanych w PFU. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia nie gorszego niż poziom jakościowy, technologiczny. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. W świetle zapisów Prawa zamówień publicznych (art. 30) należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: 1) europejskie aprobaty techniczne; 2) wspólne specyfikacje techniczne; 3) normy międzynarodowe; 4) inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art. 30 ust. 2 ustawy pzp, uwzględnia się w kolejności: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne. Zgodnie z art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności ( t. j. Dz. U. z 2010 Nr 138 poz.935 z późn. zm.): zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. W związku z powyższym Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy stosownego oświadczenia w stosunku do wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. Wykonawca zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe i nieużywane materiały i urządzenia. D. Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art. 29 ust.4 ustawy pzp. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych. E. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36 a) ust. 2 ustawy pzp. F. Nazwy i kody według słownika CPV: 45000000-7 - roboty budowlane 71320000-7 - usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45231100-6 - ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 32562000-0 - kable światłowodowe 32520000-4 - sprzęt i kable telekomunikacyjne 32418000-6 - sieć radiowa 45312330-9 - montaż anten radiowych 32413100-2 - rutery sieciowe 32415000-5 - sieć ethernet 32412110-8 - sieć internetowa 32344210-1 - sprzęt radiowy 32420000-3 - urządzenia sieciowe 32421000-0 - okablowanie sieciowe 32422000-7 - elementy składowe sieci 45315600-4 - instalacje niskiego napięcia 45310000-3 - roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 - roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45453000-7 - roboty remontowe i renowacyjne 72400000-4 - usługi internetowe 72720000-3 - usługi w zakresie rozległej sieci komputerowej 44212263-0 - maszty kratowe 45300000-0 - roboty instalacyjne w budynkach 48822000-6 - serwery komputerowe 30213000-5 - komputery osobiste 30231300-0 - monitory ekranowe 45314000-1 - instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 120 000,00 zł. Wadium w wysokości 120 000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ punkcie Terminy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: ZP.271.30.2014 Przetarg nieograniczony na wybór Wykonawcy - Budowa infrastruktury teleinformatycznej i dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem w ramach projektu Eliminacja wykluczenia cyfrowego w Gminie Bieruń etap II. Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu (I piętro, pokój nr 8, segment B) nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert. W przypadku przesyłania wadium pocztą, należy na opakowaniu umieścić zapis: Wadium do przetargu (nazwa postępowania). Należy przekazać do kasy Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 43-150 Bieruń, Rynek 14 do godz.10:00 (wpisać dzień składania ofert). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu przelewem, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158 z późniejszymi zmianami). Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, zaleca się wskazać informacyjnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 2. Zasady zwrotu wadium. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 1) Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp. 2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego. 3. Utrata wadium. Zgodnie z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach