Przetargi.pl
„Budowa Gminnego Centrum Usług Opiekuńczych w Rudzińcu”

Gmina Rudziniec ogłasza przetarg

  • Adres: 44-160 Rudziniec, Gliwicka 26
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (32) 400-07-00 , fax. (32) 400-07-03
  • Data zamieszczenia: 2023-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rudziniec
    Gliwicka 26
    44-160 Rudziniec, woj. śląskie
    tel. (32) 400-07-00, fax. (32) 400-07-03
    REGON: 276257802
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudziniec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa Gminnego Centrum Usług Opiekuńczych w Rudzińcu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia sąroboty budowlane związane z realizacją przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: „Budowa Gminnego Centrum Usług Opiekuńczych w Rudzińcu”w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski ŁadProgram Inwestycji StrategicznychSzczegółowe informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia i jego zakresu oraz sposobu realizacji zawiera niniejsza specyfikacja warunków zamówienia wraz z załącznikami:a) Załącznik nr 1 do SWZ - Formularz ofertowy,b) Załącznik nr 2 do SWZ – projektowane postanowienia umowy,c) Załącznik nr 3 do SWZ – dokumentacja projektowa d) Załącznik nr 4 do SWZ – oświadczenie z art. 125 ust. 1 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy w związku z sankcjami nałożonymi na Federację Rosyjską,e) Załącznik nr 5 do SWZ –zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy,f) Załącznik nr 6 do SWZ – oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy,g) Załącznik nr 7 do SWZ – oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu z 125 ust. 1 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy w związku z sankcjami nałożonymi na Federację Rosyjskąh) Załącznik nr 8 do SWZ – oświadczenie Wykonawcy o grupie kapitałowej,i) Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz robót j) Załącznik nr 10 do SWZ – Wykaz osóbZamawiający wymaga wykonania całego przedmiotu zamówienia zgodnie z przedstawioną w ramach niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia dokumentacją postępowania, tj. zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia wraz z załącznikami, modyfikacjami i zmianami wnoszonymi przez Zamawiającego w trakcie trwania postępowania. Zamawiający informuje, iż przedstawiona przez Zamawiającego dokumentacja postępowania stanowi całość i należy ją rozpatrywać łącznie.Zamawiający informuje, że sposób finansowania zamówienia dla na zasadach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy a wynikających z zewnętrznych źródeł finansowania.Zamawiający informuje, że posiada decyzję o pozwoleniu na budowę wydaną na podstawie załączonej dokumentacji projektowej.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na własny koszt uzyskał wszystkie niezbędne do realizacji i użytkowania dokumenty – jeżeli będą konieczne - w szczególności ekspertyzy, opinie, operaty, badania, dopuszczenia, certyfikaty itp. zgodnie z obowiązującymi przepisami.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji na okres: 1) minimum 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane liczone od dnia podpisania odbioru końcowego2) Zamawiający informuję, iż okres gwarancji stanowi drugie kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty.3) Niezależnie od okresu udzielanej przez Wykonawcę gwarancji, Zamawiającemu przysługują wszystkie prawa wynikające z rękojmi za poszczególne zakresy zamówienia w okresach wynikających z przepisów prawa.4) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zrównał rękojmię za wady z okresem udzielanej gwarancji.5) W przypadku gdy Wykonawca nie poda okresu gwarancji na poszczególne elementy zamówienia Zamawiający przyjmie okres gwarancji na podstawie ogólnego oświadczenia złożonego w formularzu ofertowym.6) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca najpóźniej w dniu odbioru końcowego dostarczył dokumenty gwarancyjne potwierdzające zakres objęty gwarancją.7) Zamawiający wymaga dokonania Odbioru pogwarancyjnego w terminie, co najmniej 14 dni przed upływem terminu udzielonych gwarancji.Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane były wykonywane pod nadzorem osób posiadających odpowiednie wykształcenie, uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia.Zamawiający w celu potwierdzenia obliczonego wynagrodzenia przed zawarciem umowy żąda od Wykonawcy przedłożeniu kosztorysu sporządzonego w formie uproszczonej, wskazującego wyliczenie ceny ofertowej podanej w ofercie na formularzu ofertowym, do kosztorysu należy dołączyć tabele elementów scalonych robocizny / materiałów/ sprzętu i zestawienie czynników cenotwórczych zawierające w szczególności dane: stawka roboczogodziny (w przypadku, gdy stawki są różne dla poszczególnych przedmiarów należy je wyspecyfikować), procentowy wskaźnik narzutów kosztów pośrednich i kosztów zysku;Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy posiadał ubezpieczenie obejmujące wszystkie ryzyka ubezpieczeniowe mogące wynikać z postanowień umowy, przez cały okres jej wykonywania, na sumę gwarancyjną złożonej oferty. Przed zawarciem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz dokumenty potwierdzające opłacenie składek. Wszystkie opisane w SWZ i załącznikach roboty budowlane, dostawy, a także technologie, procedury, wyposażenie stanowią minimalne wymagania Zamawiającego, co do parametrów technicznych i użytkowych.Tam, gdzie w dokumentacji projektowej tj. projekt budowlany i wykonawczy (wraz z branżami), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach robót, uzupełnieniach i zmianach z czerwca 2021r., i specyfikacji wykonania zamówienia wraz z załącznikami został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust.1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:- gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),- parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),- parametrów bezpieczeństwa użytkowania,- standardów emisyjnych.W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca musi wraz z formularzem ofertowym przedstawić oferowane rozwiązanie oraz dołączyć dowody dokumentujące podstawowe parametry techniczne i analizę porównawczą, z których jednoznacznie wynikać będzie, że są one w pełni równoważne do wskazanych przez Zamawiającego urządzeń, materiałów, technologii w dokumentacji postępowania. Zaproponowane rozwiązanie równoważne powinno posiadać wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, dopuszczenia oraz spełniać wymagania określone w dokumentacji postępowania.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie wykonania robót budowlanych nie tworzył ograniczeń w dostępności dla osób niepełnosprawnych, w myśl art. 100 ustawy Pzp oraz ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.). Wykonawca zapewni ochronę przekazywanych danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej RODO). Obowiązek poinformowania Podwykonawców, podmiotów udostepniających swoje zasoby i pozostałych Wykonawców występujących wspólnie o przetwarzaniu danych osobowych spoczywa na Wykonawcy.Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę dalszego Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszej umowy, takich jak: roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 poz. 641), dalej KP.a) Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem dotyczy realizacji przedmiotu umowy na roboty budowlane.b) Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem nie dotyczy pracowników wykonujących krótkookresowe prace specjalistyczne oraz osób nadzorujących roboty budowlane oraz dostawców materiałów budowlanych czy roślin.c) Zamawiający nie dopuszcza zastąpienia umowy o pracę umową cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w art. 22 § 1 KP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysiecy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt. 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na następujący rachunek bankowyZamawiającego:59 8454 1024 2008 0041 4588 0001.Z podaniem numeru i tytułu postępowania: „UE.42.4.2023 – Budowa Gminnego Centrum Usług Opiekuńczych w Rudzińcu”UWAGA:1) Brak nazwy nie będzie stanowił o niewniesieniu wadium pod warunkiem, że Zamawiający będzie mógł zidentyfikować, że dotyczy niniejszego postępowania.2) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego, tj. faktyczny wpływ środków na konto Zamawiającego, a nie termin zlecenia (dokonania) przelewu przez Wykonawcę. Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Urzędu.3) wadium wniesione przez inny podmiot niż Wykonawcę składającego ofertę musi w tytule przelewu zawierać informację którego Wykonawcy ofertę zabezpiecza.4) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp bez potwierdzania tych okoliczności;2) wskazanie sumy gwarancyjnej,3) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Rudziniec7) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji/ubezpieczyciela;8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np.: konsorcjum, spółkę cywilną);9) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji,6. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wnioseko zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3 Pzp. zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt.14 Pzp.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 Pzp dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający żąda, aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub posiadał zdolność kredytową na kwotę, co najmniej 2 000 000,00 złZamawiający informuje, iż na podstawie art. 117 ustawy Pzp określa warunki udziału w postępowaniu dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w art. 58 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. konsorcjum, spółki cywilne) spełnią warunek udziału w postępowaniu, jeżeli jeden z nich lub wspólnie będą posiadali środki finansowe lub zdolność kredytową na żądaną kwotę.4) zdolności technicznej i zawodowej:a) w zakresie posiadanego doświadczenia: Zamawiający żąda, aby Wykonawca udowodnił, że prawidłowo zrealizował: okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – jedną robotę budowlaną porównywalną do udzielanego zamówienia polegającą na budowie budynku wyposażonego we wszystkie instalacje na kwotę 2 000 000,00 zł brutto.Zamawiający informuje, iż:- porównywalne roboty budowlane nie oznaczają usług takich samych lub identycznych, ale jedynie, że stopień skomplikowania wykonanych robót budowlanych był pod względem technicznym lub organizacyjnym na takim samym poziomie i stopniu trudności ich wykonania, co przedmiot zamówienia,- Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 117 ustawy Pzp określa warunki udziału w postępowaniu dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w art. 58 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. konsorcjum, spółki cywilne) spełnią warunek udziału w postępowaniu, jeżeli jeden z nich lub wspólnie będą posiadali wymagane doświadczenie na żądaną kwotę.- W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np.: konsorcjum, spółki cywilne), to Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień w zakresie faktycznie i konkretnie zrealizowanego zakresu czynności oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków, czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.b) w zakresie dysponowania osobami, które skieruje do realizacji zamówienia:Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował wraz z podstawą dysponowania osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia, wykształcenie i doświadczenie nadzorowania robót budowlanych tj.: udokumentowanych poprzez wskazanie uprawnień budowlanych do nadzorowania robót budowlanych i przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, doświadczenia w nadzorowaniu robót budowlanych w okresie łącznym minimum 2 lat,b1) Kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, który nadzorował robotę budowlaną w okresie ostatnich dwóch lat na kwotę minimum 3 000 000,00zł brutto ze wskazaniem inwestora, lokalizacji i pełnieniu funkcji kierownika budowy.b2) Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych bez ograniczeńb3) Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,b4) Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeńZamawiający informuje, iż:- Pod pojęciem uprawnień budowlanych Zamawiający rozumie przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2016 r. poz.65).- Pod pojęciem przynależności do odpowiedniej izby samorządu zawodowego Zamawiający rozumie przynależność, która może być potwierdzona zaświadczeniem z tej izby o opłaceniu składek na ubezpieczenie.- Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem posiadania przez tą samą osobę wymaganych uprawnień i doświadczenia.- Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 117 Pzp określa warunki udziału w postępowaniu dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w art. 58 Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. konsorcjum, spółki cywilne) spełnią warunek udziału w postępowaniu, jeżeli jeden z nich lub wspólnie będą posiadali wymagany potencjał osobowy.- W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np.: konsorcjum, spółki cywilne), to Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień w zakresie faktycznie i konkretnie zrealizowanego zakresu czynności oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków, czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.2. W przypadku zdolności technicznej i zawodowej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy zrealizują usługi lub roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.3. Powyższe dotyczy również podmiotów udostępniających Wykonawcy niezbędne zasoby, a którymi wykonawca się posłuży przy wykazaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach