Przetargi.pl
Budowa dwóch oddziałów przedszkolnych przy Przedszkolu nr 1 w Wągrowcu.

Burmistrz Miasta Wągrowca ogłasza przetarg

  • Adres: 62-100 Wągrowiec, ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 2621522, 67 2680320 , fax. 67 2620325
  • Data zamieszczenia: 2018-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Wągrowca
    ul. Kościuszki 15 a
    62-100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie
    tel. 67 2621522, 67 2680320, fax. 67 2620325
    REGON: 570791282
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wagrowiec.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dwóch oddziałów przedszkolnych przy Przedszkolu nr 1 w Wągrowcu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku obejmującego dwa oddziały przedszkolne z wymaganym zapleczem oraz dostarczeniem wyposażenia obiektu zgodnie z dokumentacją projektową. Projektowany budynek zlokalizowany na miejscu wyburzonej kotłowni na paliwo stałe na terenie Przedszkola nr 1 w Wągrowcu przy ul. Kcyńskiej 61,zgodnie z wydanym przez Starostę Wągrowieckiego pozwoleniem na budowę 468/18 z dnia 28 sierpnia 2018 r. 1. Budynek przeznaczony na dwa oddziały przedszkolne z niezbędnym zapleczem. Zaprojektowany budynek będzie umożliwiał opiekę przedszkolną dla dwóch grup, każda po 25 dzieci. Odrębność zaprojektowanego obiektu umożliwi to przyjęcie dzieci w okresie wakacyjnym w formie dyżurów bez uruchamiana wszystkich pomieszczeń budynku istniejącego przedszkola. Budynek posiad wszystkie wymagane pomieszczenia zaplecza oraz stanowi odrębną strefę pożarową. 2. Zmiany w zagospodarowaniu terenu wokół projektowanego budynku dotyczą konieczności przeniesienia urządzeń istniejącego placu zabaw wykonanego w 2018 r. w okresie opracowywania dokumentacji projektowej (w związku z tym w dokumentacji załączony jest plan zagospodarowania istniejącego placu zabaw). W zakresie instalacyjnym zmiany dotyczą poprowadzenia przyłączy kanalizacji deszczowej pod projektowanym budynkiem, rezygnacji z przyłącza gazu i studni wodomierzowej [wodomierz w budynku]. 3. Wyposażenie budynku w urządzenia i instalacje. 1) Instalacja wodno – kanalizacyjna:  Doprowadzenie wody z sieci miejskiej bezpośrednio do budynku, wodomierz w budynku.  Ciepła woda użytkowa z węzła cieplnego.  Kanalizacja sanitarna i deszczowa podłączona do sieci miejskiej.  Urządzenia instalacji wod.-kan. 2) Instalacje centralnego ogrzewania. 3) Instalacja elektryczna. 4) Instalacja przyzywowa – widefonowa. 5) Instalacja odgromowa. 6) Obiekt wyposażony w meble i urządzenia, zgodnie z dokumentacją techniczna. II. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) wykonanie wszystkich robót budowlanych w zakresie szczegółowo określonym w Dokumentacji Technicznej (SSTWiOR, przedmiary robót, projekt wykonawczy, projekt budowlany) dotyczącej budowy dwóch oddziałów przedszkolnych) tj. w szczególności min. :  Roboty budowlano – montażowe budynku przedszkola;  Roboty w zakresie budowy układu komunikacyjnego (parkingi i dojście do budynku) wraz z zagospodarowanie terenu i 24 – miesięcznym okresem pielęgnacji zieleni;  Założenie trawnika pomiędzy granicą z działką 771/7 i 772/7 a obniżonym krawężnikiem, oraz regeneracja zieleni zniszczonej podczas prowadzenia robót;  Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne;  wewnętrzne sieci wod-kan,  zewnętrzne sieci wod-kan,  zewnętrzna sieć kanalizacji deszczowej,  instalacje c.o. i c.w.  Roboty elektryczne;  Wewnętrzna linia zasilająca wraz z rozdzielnicą,  instalacja oświetlenia wewnętrznego,  instalacja gniazd wtykowych i wypustów,  instalacja odgromowa i uziomu,  instalacja przyzywowa – wideofonowa,  wyposażenie obiektu w meble i urządzenia zgodnie z dokumentacja. 2) wykonanie robót budowlanych objętych pozwoleniem ( nr 468/18 z dnia 28 sierpnia 2018 r.) na budowę dwóch oddziałów przedszkolnych, przy Przedszkolu nr 1 w Wągrowcu 3) wykonanie robót budowlanych, usług lub dostaw, których konieczność wykonania ujawni się w trakcie wykonywania przedmiotu umowy (np. gdyby prace nie były wyraźnie wymienione w Umowie, jego załącznikach lub wykraczały poza szczegółowe wyliczenia czynności i prace w nich zawarte, ale które posiadający odpowiednią wiedzę i doświadczenie wykonawca powinien był przewidzieć w świetle obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i administracyjnych, jak również wiedzy technicznej i doświadczenia) 4) wykonanie całości robót budowlanych w zakresie szczegółowo określonym w opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 9 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (Dokumentacja Techniczna); 5) prowadzenie robót budowlanych z godnie z zapisami umowy i przepisami prawa, 6) wyposażenie obiektu w podstawowy sprzęt p.poż. wraz z ich oznakowaniem i oznakowaniem dróg ewakuacyjnych, 7) przestawienie kolidujących z inwestycją urządzeń wyposażenia istniejącego placu zabaw, ich elementów i stref bezpieczeństwa, z zachowaniem stref bezpieczeństwa, zgodnie z ustaleniami z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego i autorem projektu, 8) docieplenie szczytu istniejącego Przedszkola nr 1 – szczytu do którego dobudowany zostanie nowy obiekt, 9) wykonanie prac związanych z zagospodarowaniem zieleni (założenie nowego trawnika, regeneracja zniszczonego) 10) pielęgnacja zieleni przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót, 11) dostawa i montaż elementów wyposażenia (w tym meble i zabawki), dostarczane elementy wyposażenia należy wcześniej uzgodnić z Zamawiającym i dyrekcją Przedszkola, 12) pomieszczenia sal dydaktycznych należy pomalować farbą o pierwszej klasie odporności na ścieranie i szorowanie na mokro, 13) likwidacja wszystkich kolizji, które ujawnią się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 14) uzyskanie odbiorów poszczególnych prac specjalistycznych przez zarządców odpowiednich gestorów sieci, 15) przygotowania i zamontowania instrukcji obsługi dla urządzeń tego wymagających i obiektu oraz przeszkolenie w tym zakresie pracowników oraz operatora tego urządzenia w Przedszkolu oraz przekazać w dniu odbioru końcowego harmonogramu przeglądów okresowych zamontowanych przez niego urządzeń i instalacji, 16) uzyskanie pozytywnych wyników badań wody z instalacji wodociągowej obiektu, wykonanych przez PSSE w Wągrowcu, 17) przeprowadzenie badania i pomiarów elektrycznych w tym badanie natężenia oświetlenia, 18) sporządzenia świadectwa energetycznego obiektu, 19) sporządzenia instrukcji bezpieczeństwa p.poż i urządzeń z nim związanych, 20) sporządzenie w 2 egzemplarzach kompletnej, potwierdzonej przez ośrodek geodezyjny starostwa powiatowego w Wągrowcu, dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej najpóźniej w dniu odbioru obiektu Zamawiającemu, 21) uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego i przekazanie Zamawiającemu ostatecznej i bezwarunkowej, prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Obiektu wybudowanego wskutek realizacji Zadania Inwestycyjnego; 22) udzielenie gwarancji i rękojmi na zastosowane materiały i wykonane roboty budowlane Roboty oraz świadczenie bezpłatnego serwisu w okresie gwarancji, zgodnie z dalszymi postanowieniami Umowy. 23) Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać i wykonywać polecenia osób sprawujących nadzór nad realizacją niniejszej umowy ze strony Zamawiającego. 24) Projekty budowlany oraz wykonawczy należy traktować uzupełniająco, jeśli w którymś z projektów coś jest niewymienione a zostało to ujęte w drugim z projektów to należy to wykonać. III. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest m.in. do: 1. Przestrzegania wszelkich zasad bezpieczeństwa, higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych, a także odpowiedzialny jest za zapewnienie swoim pracownikom właściwej odzieży ochronnej. 2. Wykonanie robót budowlanych obywać się będzie przy funkcjonującym przedszkolu. Teren, na którym realizowana będzie inwestycja będzie dostępny dla osób trzecich nie związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Należy zachować szczególne środki ostrożności i zabezpieczyć teren budowy w związku z wykonywanie robót na terenie czynnego obiektu. Roboty należy tak zorganizować aby wykluczyć narażenie użytkowników i osoby trzecie na jakiekolwiek niebezpieczeństwo. Od momentu przejęcia placu budowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów oraz wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 3. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za szkody odniesione przez osoby trzecie w wyniku realizacji Robót Budowlanych, o których mowa w § 1 ust. 1, na skutek jego działań lub zaniechań. 4. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za bezpośrednie otoczenia miejsca robót i za szkody spowodowane przez niego w wyniku realizacji Robót Budowlanych na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego. 5. Wykonawca po zakończeniu Robót Budowlanych zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu przy podpisaniu protokołu odbioru końcowego. 6. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania i przestrzegania norm prawa powszechnego i prawa miejscowego z zakresu ochrony środowiska, utrzymanie miejsca wykonywania prac w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, usuwanie na bieżąco na własny koszt zbędnych materiałów, odpadów, śmieci, urządzeń prowizorycznych, które nie są już potrzebne. 7. Wykonawca w trakcie realizacji robót zobowiązany jest na własny koszt i ryzyko do utylizacji materiałów odpadowych. Prace te należy wykonywać zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz.1987 z późn.zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) oraz z powszechnie obowiązującymi przepisami miejscowymi. 8. Wykonawca jest zobowiązany składować materiały i urządzenia nie stwarzając przeszkód komunikacyjnych. 9. Wykonawca zobowiązuje się własnym kosztem i staraniem zapewnić energię elektryczną, wodę oraz zrzut ścieków na potrzeby budowy, w szczególności poprzez zamontowanie i bieżącą konserwację na czas budowy przyłączy energetycznych i wodno-kanalizacyjnych dla potrzeb placu budowy oraz liczników pomiarowych, pozwalających na rozliczenie z dostawcami zużytej dla potrzeb budowy energii elektrycznej i wody, których koszt został uwzględniony w wynagrodzeniu ryczałtowym. Wykonawca jest odpowiedzialny za wystąpienie i uzyskanie zgody od właściciela sieci na podłączenia się do tych mediów i zainstalowanie odpowiednich podliczników. 10. Ponadto do obowiązków Wykonawcy na własny koszt i własnym staraniem, w zakresie realizacji robót w niniejszym zamówieniu, należy również: 1) opracowanie planu BIOZ; 2) prowadzenie dziennika budowy; 3) sporządzenie raportu odzwierciedlającego istniejący stan obiektów, budynków, dróg i wszystkich elementów w bezpośredniej bliskości miejsca placu budowy i przekazanie Zamawiającemu najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy; 4) sporządzenie raportu z prowadzonych prac archeologicznych – jeśli zachodzi taka potrzeba; 5) zorganizowanie zaplecza socjalno - technicznego budowy na potrzeby organizowania rad budowy oraz na potrzeby zespołu Inspektorów Nadzoru; 6) zapewnienie ochrony osób i mienia znajdującego się na Terenie Budowy, w szczególności pod względem przeciwpożarowym; 7) powołanie kierownika budowy, na którym będą ciążyły wszystkie obowiązki wymienione w art. 22 ustawy o Prawo budowlane, prowadzenie dziennika budowy, książki obmiarów oraz pozostałej dokumentacji budowy; 8) zapewnienie udziału swojego przedstawiciela w odbiorach przedmiotu Umowy; 9) usunięcia wszelkich wad i usterek lub pominięć w realizowanych Robotach Budowlanych, stwierdzonych w czasie odbiorów częściowych i końcowego, a następnie wezwania Zamawiającego do wykonania ponownego odbioru; 10) uzyskanie na rzecz Zamawiającego niezbędnych zezwoleń, uzgodnień, opinii i zatwierdzeń dotyczących budowy (np. na przejściowe wyłączenie z użytku dróg publicznych, na przyłączenie oraz położenie mediów), dokonanie zgłoszeń wymaganych przepisami obowiązującego prawa oraz doprowadzenie do wszelkich urzędowych odbiorów niezbędnych w trakcie realizacji Zadania Inwestycyjnego, wraz z uzyskaniem ostatecznej i prawomocnej decyzji właściwego organu o pozwoleniu na użytkowanie Obiektu; 11) uczestniczenia w corocznych przeglądach w okresie gwarancji, zwoływanych przez Zamawiającego do końca okresu gwarancji; 12) przestrzegania pozostałych zapisów umowy, której wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ Zaleca się, aby ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Wykonawcy dokonali we własnym zakresie oględzin terenu, celem uzyskania wszystkich informacji, które mogą ułatwić właściwe rozpoznanie warunków realizacji niniejszego zamówienia, co będzie przydatne na etapie przygotowania oferty. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp. W przypadku gdy w jakimkolwiek dokumencie stanowiącym element opisu przedmiotu zamówienia pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, należy rozumieć, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a określenia te należy traktować jako przykładowe pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych, wskazując, iż minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w tych dokumentach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium: w wysokości 20.000 (słownie dwadzieścia tysięcy) 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U z 2016 r. poz.359). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Informacja dla Wykonawców wnoszących wadium w formie pieniężnej: Konto bankowe ogłaszającego przetarg: Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu nr konta: 69 8959 0001 0000 5106 2000 0060 Wadium w formie pieniężnej musi być wpłacone do dnia 08 października 2018 r. do godziny 09:30, dowód wpłaty musi być załączony do oferty. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wszystkich wykonawców, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ),o którym mowa w art. 25a ustawy Pzp, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:  nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23, ust. 5 pkt 1,2 i 4 oraz  spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1b. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podwykonawcach w ww. oświadczeniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w ww. oświadczeniu. 3) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 4) pełnomocnictwo – jeśli dotyczy, 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca (Załącznik nr 5 do SIWZ) – jeśli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach