Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Bobolice ogłasza przetarg

  • Adres: 76-020 Bobolice, ul. Polanowska 12
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3187221 , fax. 094 3187487
  • Data zamieszczenia: 2014-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Bobolice
    ul. Polanowska 12 12
    76-020 Bobolice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3187221, fax. 094 3187487
    REGON: 33004404500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bobolice.szczecinek.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki. Trasa omawianego odcinka drogi przebiega w istniejącym pasie ograniczonym drzewostanem, na terenie Leśnictwa Łanki. Całkowita długość odcinka przewidzianego do budowy wynosi ok. 1,33 km. Nawierzchnia gruntowa o szerokości 3,5-4,0m. Liczne wysadziny, wyboje i zaniżenia powodują zastoiny wody deszczowej oraz utrudniają komunikację. W okresie wysokich opadów lub roztopów przejazd drogą jest bardzo utrudniony. Teren można zakwalifikować do falistych pod względem przydatności drogowej, rzędne wahają się od ok. 156,5 m n.p.m. do 164,5 m n.p.m. W ciągu drogi leśnej zlokalizowano 3 przepusty. Obiekty nr 1 i 3 wymagają czyszczenia - są w dobrym stanie, przepust 2 jest zarwany i całkowicie niedrożny -przeznaczony do remontu. W podłożu stwierdzono występowanie piasków drobnych i średnich. Podłoże zakwalifikowano do grupy G1. Przyjęto następujące parametry projektowanej drogi: - prędkość projektowa Vp = 30 km/h, - jezdnia jednopasowa, - szerokość korony drogi min.5,0 m, - szerokość jezdni - podstawowa 3,5 m, - przekrój daszkowy 2,0%, na łukach pochylenia zgodnie z PZT, - szerokość poboczy 2 x 0,75 m, - spadek poprzeczny poboczy max. 6%, - nawierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm, - nośność 10 t/oś, - odwodnienie powierzchniowe, - minimalne pochylenie podłużne niwelety 0,1 %, - maksymalne pochylenie podłużne niwelety mniejsze niż 6%, - zjazdy, mijanki, rowy- wskazane przez zamawiającego w terenie. Początek odcinka robót przyjęto na terenie leśnym, za zjazdem z DW205. Roboty budowlane branży drogowej polegać będą na: - prace pomiarowe wykonywane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną, polegające na wytyczeniu głównych punktów drogi, zabezpieczeniu punktów osnowy geodezyjnej, - roboty przygotowawcze tj. usunięcie humusu - ściółki leśnej, usunięcie pni, karczy pozostałych po wycince drzew, - remont i czyszczenie przepustów, - wykonaniu nasypów, wykopów, - przygotowanie, wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża / koryta, - wbudowaniu warstw podbudowy, - wykonaniu nawierzchni jezdni, składnic przyzrębowych, zjazdów, - wyprofilowanie i zagęszczenie poboczy i skarp, rowów. Projektowaną jezdnię stanowić będzie kruszywo naturalne, łamane 0-31.5mm grubości 9cm, zagęszczone mechanicznie do stopnia określonego w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Szerokość jezdni na łukach zwiększono w celu zapewnienia prawidłowej przejezdności pojazdów o znacznej długości. Lokalizację poszerzeń oraz długości prostych przejściowych zaznaczono na planie sytuacyjnym. Wycinka drzew kolidujących z planowaną budową zostanie wykonana przez Inwestora - Lasy Państwowe. Wykonawca robót zobowiązany jest do wykarczowania pni. Zaprojektowane obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m i pochyleniu max. 6,0%. Nawierzchnię poboczy stanowić będzie grunt rodzimy zagęszczony mechanicznie do stopnia określonego w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Pochylenie skarp nasypów i wykopów powinno wynosić maksymalnie 1:1.5. Nad drogą powinna być zachowana wolna przestrzeń, tzw. skrajnia. W skrajni nie mogą znajdować się drzewa, ani grubsze gałęzie, które mogłyby uniemożliwić poruszanie się pojazdów straży pożarnej, pojazdów obsługujących prace leśne. W celu umożliwienia prowadzenia prawidłowej gospodarki leśnej na rozpatrywanym obszarze, zaprojektowano zjazd na teren leśny, drogi zrywkowe. Nawierzchnię zjazdów stanowić będzie grunt rodzimy stabilizowany mechanicznie. W celu umożliwienia prowadzenia prawidłowej gospodarki leśnej na rozpatrywanym obszarze, zaprojektowano trzy składnice przyzrębowe. Lokalizacja, oraz powierzchnia składnic została zaprojektowana zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym. Nawierzchnię składnic stanowić będzie kruszywo łamane 0-31,5mm, gr. 15cm, stabilizowane mechanicznie. Lokalizacja oraz konstrukcja poszczególnych elementów drogi, zostały przedstawione w części rysunkowej projektu. W porozumieniu z Inwestorem, konstrukcję nawierzchni drogi zaprojektowano w następujący sposób: jezdnia - warstwa wierzchnia - kruszywo łamane 0-31,5mm, stabilizowane mechanicznie gr. 9cm - podbudowa z pospółki 0-31,5mm stabilizowanej mechanicznie gr. 20 cm, Wz=1.0 - zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=1.0 pobocza - warstwa wierzchnia gruntu rodzimego stabilizowanego, Wz=0.98 - zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=0.98 składnice przyzrębowe - warstwa wierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 12.5cm, Wz=1.0 - zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=0.98 zjazdy na drogi zrywkowe - warstwa wierzchnia z gruntu rodzimego stabilizowanego mechanicznie Wz=0.98 - zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=0.98 Po zdjęciu humusu i wykonaniu wykopów i nasypów należy dogęścić podłoże wibracyjnie. Nasypy należy układać i zagęszczać warstwami. Wszystkie roboty ziemne należy wykonać zgodnie z normą Roboty ziemne PN-S-02205. Prace ziemne prowadzić w porze suchej. Materiały stosowane do budowy dróg muszą spełniać wymagania obowiązujących przedmiotowych norm, zatwierdzonych lub zalecanych przepisów technicznych lub być dopuszczone na podstawie świadectw lub aprobat technicznych wydanych przez uprawnione do tego instytucje. Jakość materiałów oraz technologię ich wbudowania powinny spełniać wymagania odpowiednich norm i specyfikacji wykonania i odbioru robót, posiadać wymagane aprobaty, certyfikaty. Rozwiązanie wysokościowe planowanej inwestycji wykonano w oparciu o mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych, wykonaną przez uprawnioną jednostkę geodezyjną, dostarczoną przez Inwestora. Na przebieg wysokościowy projektowanej niwelety drogi, wpływ miało: - istniejąca rzeźba terenu, - istniejące i projektowane zagospodarowanie terenu. Rzędne wysokościowe zaprojektowano w oparciu o wykonany profil podłużny, założony w osi jezdni. Na placu budowy, przed przystąpieniem do robót, należy sprawdzić istniejące rzędne wysokościowe terenu i porównać z rzędnymi wysokościowymi istniejącego terenu, w oparciu o które został wykonany projekt. Ewentualne rozbieżności należy zgłosić Inspektorowi nadzoru i Inwestorowi. Roboty ziemne zawierają usunięcie warstwy humusu/ściółki gr. ok. 20 cm, wykonanie koryta wraz z przemieszczeniem mas ziemnych w celu wymaganego wyprofilowania podłoża. Grunt pozyskany z wykopu należy wykorzystać na miejscu budowy do tworzenia nasypów. Ewentualny nadmiar gruntu wywieźć w miejsce wskazane przez Inwestora. Wodę opadową z projektowanych nawierzchni przewiduje się odprowadzić powierzchniowo, za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych, do rowów przydrożnych i dalej, na przyległe tereny leśne. W ciągu drogi leśnej w km 1+169,02 znajduje się przepust 2 wymagający remontu. Zaprojektowano wymianę rur betonowych na rury z tworzywa PEHD. Średnica, oraz długość przepustu pozostaną niezmienione. Przepusty nr 1 i 3 należy oczyścić z nagromadzonych liści i namułu. Wykonawca robót zobligowany jest do wykarczowania pni pozostałych po wycince drzew przeprowadzonej przez Inwestora. Ilość, oraz średnice pni do karczowania zgodnie z Przedmiarem Robót. Doły powstałe podczas karczowania należy zasypać materiałem uzyskanym z wykopów. Podłoże gruntowe powinno być wyrównane oraz odpowiednio zgęszczone. Teren robót powinien być odpowiednio odwodniony. Grunt oraz kruszywo należy zagęszczać przy wilgotności optymalnej oraz warstwami o grubości dostosowanej do mocy sprzętu zagęszczającego. Niniejsze roboty budowlane polepszają warunki dojazdu maszyn i sprzętu do terenu leśnego. Wszystkie roboty należy wykonywać pod nadzorem osoby kierownika budowy uprawnionej do prowadzenia robót drogowych z zachowaniem wszystkich norm dotyczących robót drogowych. Prace szczegółowo nieopisane wykonywać zgodnie z wiedzą inżynierską, sztuką budowlaną i wytycznymi budowy dróg. W czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów BHP dotyczących robót drogowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 7 000,00 (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100), Wadium musi być wniesione zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ Koszalin 52 2030 0045 1110 0000 0048 8340, z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Należy dołączyć do oferty kserokopię dowodu przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium wnoszone w formie pieniądza musi się znaleźć na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej do dnia 31.07.2014 r. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć do oferty w formie oryginału. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie przez Zamawiającego wadium wraz z odsetkami określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia przesłanek do jego zatrzymania wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum, wadium wniesione w innej formie niż pieniądz, musi być wniesione w imieniu konsorcjum. Zamawiający zwróci wadium z zastrzeżeniem i z postanowieniami art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_bobolice/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach