Przetargi.pl
„BIORÓŻNORODNOŚĆ OPOLSZCZYZNY – SKARBEM DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO” – projekt działań na rzecz ochrony bioróżnorodności opolskich wsi, na przykładzie działań mających na celu poprawę jakości życia i jakości środowiska w pobliżu rezerwatu przyrody Staw Nowokuźnicki” – odbudowa rowu opaskowego wraz z częściowym zabiciem ścianki szczelnej oraz modernizacja ścieżki edukacyjnej na terenie rezerwatu Staw Nowokuźnicki” – etap II

Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 45-061 Opole, ul. Katowicka
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. +48774425742 , fax. +48774425742
  • Data zamieszczenia: 2017-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Katowicka 39
    45-061 Opole, woj. opolskie
    tel. +48774425742, fax. +48774425742
    REGON: 00010051785953
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „BIORÓŻNORODNOŚĆ OPOLSZCZYZNY – SKARBEM DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO” – projekt działań na rzecz ochrony bioróżnorodności opolskich wsi, na przykładzie działań mających na celu poprawę jakości życia i jakości środowiska w pobliżu rezerwatu przyrody Staw Nowokuźnicki” – odbudowa rowu opaskowego wraz z częściowym zabiciem ścianki szczelnej oraz modernizacja ścieżki edukacyjnej na terenie rezerwatu Staw Nowokuźnicki” – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą „BIORÓŻNORODNOŚĆ OPOLSZCZYZNY – SKARBEM DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO” – projekt działań na rzecz ochrony bioróżnorodności opolskich wsi, na przykładzie działań mających na celu poprawę jakości życia i jakości środowiska w pobliżu rezerwatu przyrody Staw Nowokuźnicki” – odbudowa rowu opaskowego wraz z częściowym zabiciem ścianki szczelnej oraz modernizacja ścieżki edukacyjnej na terenie rezerwatu Staw Nowokuźnicki” – etap II w skład, którego wchodzi wykonanie między innymi: 1. Ścieżki edukacyjnej 2. Mostku 3. Tarasu widokowego - TW1 4. Tarasu widokowego na wodzie - TW2 5. Wieży widokowej 6. Elementów małej architektury 7. Balustrady 8. Wymiany nawierzchni parkingu Modernizacja ścieżki edukacyjnej między innymi polegać będzie na:  Wykonaniu nowej drewnianej ścieżki edukacyjnej ułożonej na podwalinach drewnianych opieranych na monolitycznych filarkach żelbetowych. Ścieżka edukacyjna szerokości 1,5 m i długości ok. 719 m. Wymiary desek, z których wykonana zostanie ścieżka to szerokość min. 15 cm i grubość min 5 cm.  Wykonaniu mostku drewnianego znajdującego się nad Prószkowską oraz ścieżki wiodącej do niego. Nawierzchnia pomostu z desek szerokości min. 15 cm i grubości min 5 cm.  Wykonaniu dwóch nowych punktów obserwacyjnych (taras widokowy TW-1 i taras widokowy TW-2), o konstrukcji drewnianej z balustradami. Taras TW-2 należy posadowić na palach dębowych o średnicy 30 cm i długości 8 m. Deski podłogi tarasów nie mogą być węższe niż 15 cm. Podłoga tarasów oraz stopni z desek grubości min. 5 cm. Stopnice schodów wejściowych z desek ryflowanych.  Budowie nowej wieży widokowej dwukondygnacyjnej o konstrukcji drewnianej, wysokości do 10 m z zadaszeniem. Stopnice schodowe oraz deski spoczników powinny być ryflowane. Deski podłogi nie mogą być węższe niż 15 cm. Podłoga wieży oraz stopnie nie mogą być cieńsze niż 5 cm. Wieża widokowa będzie uzupełnieniem infrastruktury turystycznej i będzie służyć do nieinwazyjnego obserwowania przyrody. Platforma widokowa stanowić będzie dodatkową atrakcję turystyczną i winna nawiązywać do istniejącej infrastruktury. Wieża obserwacyjna umożliwi doskonałą obserwację zbiornika wodnego, lasu oraz otaczającego krajobrazu. Funkcja obserwacyjna będzie główną funkcją użytkową planowanej wieży.  Wykonaniu i osadzeniu obiektów takich jak: tablice informacyjne, ławy, stoły, kosze na śmieci, zarówno przy ścieżce jak i przy tarasach widokowych.  Wymianie drewnianych barierek znajdujących się na początkowym odcinku ścieżki, przy ul. Spacerowej oraz remont istniejącej nawierzchni parkingu z zastosowaniem nowych materiałów – kostki granitowej. Do wszystkich elementów drewnianych należy zastosować drewno „twarde” tj. dąb, jesion lub buk. Ponadto drewno musi być oheblowane (wolne od zadziorów), odpowiednio wysuszone, zaimpregnowane ciśnieniowo, odporne na warunki atmosferyczne oraz ognioodporne. Niedopuszczalne jest aby drewno użyte do wykonania przedmiotu zamówienia miało widoczne zepsute i smołowe sęki, siniznę, rdzenie podwójne, czerwień, zgniliznę miękką, rakowatość, zagrzybienie oraz pęknięcia mrozowe i piorunowe. Drewno musi być zabezpieczone środkiem grzybo-, ognio-, i owadobójczym. Drewno jako materiał budowlany winny być wolny od zadziorów, odporny na warunki atmosferyczne, ogień i wandalizm. Materiały zastosowane do wykonania przedmiotu zamówienia powinny odznaczać się trwałością, wysoką odpornością na warunki atmosferyczne, posiadać atesty dopuszczenia do obrotu i powszechnego stosowania. Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.), Wykonawca jest odpowiedzialny za sprawdzenie materiałów pod względem posiadania przez nie odpowiednich certyfikatów, ich właściwości i zgodności z dokumentacja projektową. Wykonawca jest zobowiązany do gromadzenia certyfikatów, świadectw i aprobat w celu udokumentowania, że zastosowane materiały pochodzą z dopuszczalnego źródła i spełniają wymagania Zamawiającego. Materiały takie jak: drewno, metal, impregnaty, gwoździe, śruby oraz wszystkie inne materiały budowlane należy dostarczyć na budowę wraz ze świadectwami jakości, wymaganymi atestami, protokołami odbioru technicznego. Dostarczone na miejsce budowy materiały należy sprawdzić pod względem kompletności i zgodności z danymi wytwórcy a w przypadku stwierdzenia wad lub nasuwających się wątpliwości mogących mieć wpływ na jakość wykonania robót, materiały należy przed ich wbudowaniem poddać badaniom określonym przez dozór techniczny robót. Wszystkie materiały i urządzenia stosowane przy wykonywaniu umowy muszą być:  dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem i posiadać wymagane prawem deklaracje lub certyfikaty zgodności i oznakowanie,  zgodne z postanowieniami umowy i poleceniami osoby odpowiedzialnej z ramienia WZMiUW w Opolu za prowadzenie nadzoru nad robotami,  nowe i nieużywane. Materiały nie odpowiadające wymaganiom Jeżeli podczas realizacji Wykonawca dostarczy na plac budowy materiały, które w opinii osoby odpowiedzialnej za prowadzenie nadzoru nad robotami z ramienia Zamawiającego będą nieodpowiedniej jakości, to Wykonawca będzie zobowiązany na własny koszt dostarczyć nowe właściwe materiały. Materiały nieodpowiadające wymaganiom Zamawiającego zostaną przez Wykonawcę wywiezione z placu budowy. Każdy rodzaj robót, w którym znajdą się materiały niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, bez prawa żądania zapłaty. Roboty takie będą zatrzymane, a nieodpowiednie materiały rozebrane i usunięte z placu budowy na koszt Wykonawcy. Planowana inwestycja dotyczy robót w obrębie rezerwatu przyrody dlatego materiały budowlane wykorzystane na budowie winny stanowić w większości naturalny budulec. Zastosowanie takich elementów pozwoli uzyskać spójność stylistyczną inwestycji z przyległymi terenami i ich charakterem. Konstrukcja drewniana tarasów widokowych i wieży widokowej powinna również zostać wykonana z materiałów zapewniających wysoką jakość i trwałość użytkową oraz częściowo nawiązywać stylistycznie do ogólnych założeń planowanej ścieżki. Przed złożeniem oferty, Wykonawca winien odbyć wizytację terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny kosztu i ryzyka wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące do prowadzenia robót budowlanych. Roboty budowlane muszą być wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązującymi polskich przepisów prawa, norm i instrukcji oraz dostępnej wiedzy technicznej. Nie wyszczególnienie w niniejszych wymaganiach Zamawiającego jakichkolwiek obowiązujących aktów prawnych nie zwalnia Wykonawcy od ich stosowania. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za: 1) jakość wykonania zgodnie z obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami Techniczno-Budowlanymi, 2) prowadzenie robót zgodnie z dokumentacją projektową oraz poleceniami osoby odpowiedzialnej z ramienia WZMiUW w Opolu nadzór nad robotami, 3) jakość zastosowanych materiałów, 4) zabezpieczenie terenu budowy, 5) ochronę środowiska w czasie wykonania robót, 6) ochronę przeciwpożarową, 7) bezpieczeństwo i higienę pracy, 8) stosowanie się do prawa i innych przepisów. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za dokładne wytyczenie trasy ścieżki i miejsca ustawienia elementów małej architektury. Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób zapewniający jego harmonijne połączenie z zagospodarowaniem terenów przyległych z zapewnieniem równowagi ekosystemu, a jednocześnie odporności na destrukcyjne oddziaływanie warunków atmosferycznych. Po wykonaniu robót teren przylegający do inwestycji należy uporządkować w taki sposób, aby w maksymalnym stopniu przywrócić stan sprzed rozpoczęcia robót budowlanych. Wykonawca ponosi całą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w środowisku, powstałe w wyniku prowadzonych prac. Wykonawca będzie podejmował wszelkie niezbędne działania, aby stosować się do przepisów i normatywów z zakresu ochrony środowiska na placu budowy i poza jego terenem. Będzie unikał szkodliwych działań szczególnie w zakresie zanieczyszczeń powietrza, wód gruntowych, nadmiernego hałasu i innych szkodliwych dla środowiska i otoczenia czynników powodowanych działalnością przy wykonywaniu robót budowlanych. W trakcie prowadzenia prac budowlanych zabrania się konserwacji i napraw sprzętu na terenie budowy. W czasie trwania robót budowlanych nie należy dopuścić do zanieczyszczenia wód i gruntu stosowanymi substancjami, ściekami lub odpadami powstającymi w związku z realizowanymi pracami. Roboty budowlane prowadzone będą w taki sposób, aby minimalizować ilość wytworzonych odpadów budowlanych. Odpady powstające podczas realizacji przedsięwzięcia będą segregowane i składowane w wydzielonym miejscu, w pojemnikach. Wykonawca robót zapewni ich regularny odbiór przez uprawnione podmioty. Odpady niebezpieczne, jakie mogą się pojawiać w ramach robót budowlanych będą segregowane i oddzielane od odpadów obojętnych i innych niż niebezpieczne celem wywozu do specjalistycznych przedsiębiorstw zajmujących się utylizacją. Zaleca się ograniczenie emisji spalin poprzez użycie nowoczesnych maszyn oraz zminimalizowanie emisji pyłów przez zraszanie wodą dróg dojazdowych i technologicznych w okresach suszy, a podczas silnych wiatrów wstrzymanie robót. Zamówienie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 6 000,00 zł 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa oraz winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu Bank Polskiej Spółdzielczości 68 1930 1028 2010 0002 7704 0002 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) Wadium wnoszone w dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 39, piętro 1 (Sekretariat)- oryginał, ponadto Wykonawca dołączy kopię wadium do oferty i połączy ją z ofertą w sposób trwały. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uzna za wniesione, jeżeli wpłynęło w wyznaczonym terminie na rachunek Zamawiającego. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a u.p.z.p. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający zwróci się o ponowne wniesienie wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 6. Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a u.p.z.p., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 u.p.z.p., pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 u.p.z.p., co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach