Przetargi.pl
Bankowa obsługa Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej trzydziestu jednostek organizacyjnych, a także prowadzenie obsługi kasowej w budynku Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim przy al. Powstańców Wielkopolskich 18

Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 63400 Ostrów Wielkopolski, Aleja Powstańców Wielkopolskich
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062 5822400, 7366241 , fax. 625 918 206
  • Data zamieszczenia: 2018-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski
    Aleja Powstańców Wielkopolskich 18
    63400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 062 5822400, 7366241, fax. 625 918 206
    REGON: 63197600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umostrow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej trzydziestu jednostek organizacyjnych, a także prowadzenie obsługi kasowej w budynku Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim przy al. Powstańców Wielkopolskich 18
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Bankowa obsługa Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej trzydziestu jednostek organizacyjnych, a także prowadzenie obsługi kasowej w budynku Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim przy al. Powstańców Wielkopolskich 18. I. W skład jednostek organizacyjnych wchodzą: 1. Urząd Miejski, 2. Miejski Zarząd Dróg, 3. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 4. Dzienny Dom „Senior +”, 5. Ostrowskie Centrum Usług Wspólnych, 6. Żłobek Miejski, 7. Szkoły Podstawowe nr 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 14 8. Publiczne Przedszkola nr 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Kluczowe części zamówienia na obsługę bankową, które wykonawca musi wykonać osobiście literalnie zawarto w pkt 3.2.2., za wyjątkiem pkt 3.2.2.35, w którym podaje się jakie czynności można w ramach przetargu powierzyć podwykonawcy. 2. W ramach realizacji zamówienia wykonawca zobowiązany jest do: 1) prowadzenia rachunków bieżących i rachunków pomocniczych, 2) przyjmowania wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat gotówkowych, 3) realizacji poleceń przelewów (w tym masowych uznań) krajowych i zagranicznych, 4) realizacji zleceń stałych złożonych przez zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych bez prowizji, 5) aktywacji i realizacji polecenia zapłaty złożonych przez zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych bez prowizji, 6) otwarcia, prowadzenia i likwidacji na zlecenie zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych rachunków wyodrębnionych (w ilości nie mniejszej niż 263), pozwalających na gromadzenie środków na określony cel, bez opłat i prowizji, w tym rachunków w walucie obcej, 7) w przypadku łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych lub powoływania nowych jednostek organizacyjnych zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie, 8) nieodpłatnego wydawania opinii bankowej o prowadzonych rachunkach bankowych oraz innych opinii odnośnie udzielania wsparcia w zdefiniowaniu struktury rachunków odpowiadającej potrzebom zamawiającego i zaświadczeń – w zależności od potrzeb zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, 9) wyznaczenia bezpłatnie opiekuna – doradcy zamawiającego – dla Urzędu Miejskiego i pozostałych jednostek organizacyjnych, w przypadku zmiany doradcy wymagane podanie sposobu kontaktu, 10) wydawania kart płatniczych bez opłat i prowizji w ilości nie mniej niż 50 szt., 11) zapewnienia bezpłatnego elektronicznego systemu obsługi bankowej wraz z: a) zainstalowaniem w siedzibie każdej z jednostek organizacyjnych pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej, b) serwisem oprogramowania (w tym bieżącej aktualizacji), c) przeszkoleniem wskazanych przez zamawiającego pracowników jednostek organizacyjnych, d) zapewnieniem połączenia poprzez łącze internetowe, e) dostarczeniem urządzeń zapewniających pełną obsługę bankowości internetowej, bez opłat i prowizji, 12) realizowania poleceń przelewu środków pieniężnych na rachunki kontrahentów, 13) realizowania czeków rozrachunkowych, 14) oprocentowania opartego na stawce WIBID 1 M środków pieniężnych gromadzonych na bieżących rachunkach bankowych, 15) realizacji transferu środków pieniężnych w systemie ELIXIR w ciągu jednego dnia, 16) wysyłania, odbierania i księgowania trzech sesji międzybankowych tego samego dnia, 17) zapewnienia realizacji przelewów złożonych do godziny 15.00 w tym samym dniu, 18) sporządzania w formie papierowej bez opłat i prowizji wyciągów bankowych wraz z dokumentacją umożliwiającą prawidłową kwalifikację dowodów i księgowania operacji bankowych za każdy dzień roboczy w terminie do godziny 1000 następnego dnia roboczego, 19) potwierdzenia bez opłat i prowizji w formie papierowego wyciągu bankowego za każdy miesiąc kalendarzowy w terminie do 10 dnia następnego miesiąca wysokości pobranych prowizji od danej jednostki organizacyjnej w rozbiciu na poszczególne rodzaje prowizji z wszystkich rachunków dla danej jednostki organizacyjnej, 20) możliwości korzystania przez zamawiającego z wpływów bieżących, 21) bezpłatnego dokonywania przelewów w obrębie banku, 22) prowadzenia obsługi rozliczania masowych płatności: a) przychodzących przelewem od kontrahentów, b) dokonywanych gotówką w kasie przez kontrahentów, umożliwiające ich automatyczną identyfikację poprzez identyfikację płatności w numerze rachunku bankowego zgodnym ze standardem NRB oraz sprawne ich zaksięgowanie i uzgodnienie; przekazywanie danych powinno odbywać się w niezmienionym formacie, niezależnie od kanału jakim bank otrzymał wpłatę oraz formy jej dokonania przez płatnika, 23) zaadoptowania, wyposażenia i uruchomienia w budynku Urzędu Miejskiego punktu obsługi kasowej w pomieszczeniu wskazanym przez zamawiającego – nie później niż w ciągu 8 dni roboczych licząc od dnia obowiązywania umowy: a) w którym nie będzie prowadzona promocja i bezpośrednia sprzedaż produktów bankowych oferowanych przez wykonawcę, b) który musi funkcjonować do końca obowiązywania umowy na obsługę bankową, c) w którym wykonawca odpowiada za pobraną gotówkę oraz za jej transport i konwojowanie, d) w którym wykonawca może przyjmować inne należności z zachowaniem pierwszeństwa dla wpłat zobowiązań podatkowych, należności budżetowych, wypłat z tytułu zwrotów bez opłat i prowizji, e) w którym pracownicy zamawiającego z zachowaniem pierwszeństwa będą dokonywać wpłat i wypłat, bez opłat i prowizji, f) w którym pracownicy zamawiającego z zachowaniem pierwszeństwa będą dokonywać wypłat w walucie wymienialnej w ilości nominałów wskazanych przez zamawiającego oraz wpłat w walucie wymienialnej, bez opłat i prowizji, g) w którym obsługa podatników i pracowników zamawiającego nie może być utrudniona w wyniku obsługi innych klientów wykonawcy. 24) zapewnienia stałej i sprawnej obsługi interesantów zamawiającego w punkcie kasowym zlokalizowanym w budynku Urzędu Miejskiego w każdy dzień roboczy w godzinach od 8.00 do 15.30 z jedną półgodzinną przerwą, a w szczególności w terminach płatności: a) podatków lokalnych przypadających na: 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada każdego roku, b) opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, wraz z uruchomieniem dodatkowego stanowiska kasowego na 5 dni przed i po wskazanych terminach i nie pobierania od zamawiającego i wpłacających opłat od wpłat gotówkowych na rachunki bankowe Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej jednostek organizacyjnych, a także w innych terminach wynikających ze zmiany w przepisach prawa wskazane przez zamawiającego, 25) zapewnienia obsługi kasowej w co najmniej 1 punkcie na terenie Miasta Ostrowa Wielkopolskiego (poza punktem w budynku Urzędu Miejskiego) i w tym miejscu nie pobierania od zamawiającego i wpłacających opłat i prowizji od wpłat gotówkowych na rachunki bankowe Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej jednostek organizacyjnych. Obsługa kasowa w tym punkcie będzie prowadzona dla interesantów oraz dla pracowników jednostek organizacyjnych poza kolejnością lub/i w punkcie tym zostanie otwarty punkt dla wpłat/wypłat gotówkowych na rachunki zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji, 26) do dnia uruchomienia w budynku Urzędu Miejskiego punktu obsługi kasowej zapewnienia obsługi zgodnie z opisem w ppkt 23 wraz z umieszczeniem w formie widocznej informacji w pobliżu pomieszczenia wskazanego przez zamawiającego na punkt obsługi kasowej o przekierowaniu czasowym klientów, z uwagi na adaptację pomieszczenia, 27) przyjmowania wypłat gotówkowych z rachunków bankowych Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej jednostek organizacyjnych w punktach, o których mowa w ppkt 24 – 26 bez pobierania od zamawiającego opłat i prowizji, 28) przyjmowania wpłat i wypłat gotówkowych w walutach wymienialnych bez opłat i prowizji, 29) przyjmowania i realizacji zmian w kartach wzorów podpisów zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych bez opłat i prowizji, 30) odblokowania dostępu do konta i realizowanych zleceń płatniczych zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych bez opłat i prowizji, 31) wydawania zamawiającemu i jego jednostkom organizacyjnym kopert z hasłami dostępu bez opłat i prowizji, 32) przyjmowania bilonu w ilości przekraczającej 50 sztuk od zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych bez opłat i prowizji, 33) realizacji zleceń „zerowania” rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazywaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostających na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy bez opłat i prowizji, 34) realizacji i wydawania książeczek czekowych zamawiającemu i jego jednostkom organizacyjnym bez opłat i prowizji, 35) zapewnienia, że w czasie trwania umowy przedmiot zamówienia będzie wykonywał samodzielnie, tj. zamawiający zastrzega, że żadna część przedmiotu zamówienia nie może być powierzona podwykonawcy, za wyjątkiem usługi ochrony i konwojowania oraz wyposażenia punktu kasowego w budynku Urzędu Miejskiego, 36) przyjmowania i wydawania zleceń płatniczych w formie papierowej, w przypadku awarii systemu lub braku łączności z bankiem bez opłat i prowizji, 37) zakładania lokat terminowych każdorazowo negocjowanych z bankiem o ile wysokość osadu stanowić będzie kwotę co najmniej 50 000,00 zł bez opłat i prowizji, 38) zakładania lokat typu „overnight” dla jednostki Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski bez opłat i prowizji, 39) prowadzenia rachunku Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej prowadzonej przy jednostce budżetowej Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim bez opłat i prowizji, 40) realizowania przelewów grupowych wykorzystywanych do przelewów płacowych zgodnie z dyspozycją zamawiającego, z ograniczoną możliwością edycji i przeglądania, za wyjątkiem osób wskazanych przez zamawiającego, 41) przyznania Gminie limitu zadłużenia w rachunku bieżącym w stosunku rocznym do kwoty 500.000,00 zł z oprocentowaniem nie większym niż: WIBOR 1M z dnia 10.10.2018 r. (1,64%) + punkty procentowe zaoferowane na formularzu ofertowym, bez prowizji za udzielenie kredytu i prowizji od niewykorzystanego salda. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. III. Wymagania stawiane wykonawcy. 1. wykonawca musi być BANKIEM w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zmianami), 2. wykonawca podczas realizacji zamówienia tj. od dnia 1 stycznia 2019 roku do dnia 31 grudnia 2022 roku musi posiadać na terenie miasta Ostrowa Wielkopolskiego swoją siedzibę, oddział lub filię, z wyłączeniem umów franczyzy oraz agencyjnego punktu kasowego, 3. wykonawca musi zapewnić, że wszystkie rachunki Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz jej jednostek organizacyjnych obsługiwane będą na tych samych warunkach, 4. wykonawca dołoży wszelkiej staranności w zakresie bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych zamawiającego, 5. zamawiający wymaga, aby na umowę o pracę zatrudnione były osoby wykonujące czynności związane z: 1) przyjmowaniem wpłat i wypłat gotówkowych, 2) realizowaniem czeków rozrachunkowych, 3) sporządzaniem w formie papierowej wyciągów bankowych. IV. Ustawy, których przepisów musi przestrzegać wykonawca podczas realizacji umowy: 1. ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zmianami), 2. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025), 3. ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zmianami).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca wnosi wadium w wysokości 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca będący Bankiem wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zmianami),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ: 1. Wykonawca, który w załączniku nr 3 złoży oświadczenie dotyczące podmiotu, na którego zasoby się powołuje, na zasadach określonych w art. 22a Pzp, składa w formie oryginału zobowiązanie lub inne oświadczenie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia dotyczących: 1) doświadczenia – na spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 6.2.3.a. SIWZ: Zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału (załącznik nr 4a). W sytuacji gdy wykonawca nie złoży zobowiązania z wykorzystaniem załącznika nr 4a, przedstawia w ofercie w formie oryginału inne oświadczenie wystawione i podpisane przez podmiot oddający do dyspozycji te zasoby, które musi: - zawierać nazwę i adres podmiotu oddającego do dyspozycji zasoby, - wskazywać nazwę i adres wykonawcy, któremu oddaje się do dyspozycji zasób, - zawierać okres, na jaki udostępniany jest zasób, - zawierać zakres powierzonego zasobu, - zawierać informacje, że podmiot, na zdolności, którego wykonawca powołuje się, zrealizuje te usługi. 2) potencjału technicznego wykonawcy – na spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 6.2.3.b. SIWZ Zobowiązanie musi być złożone w formie oryginału (załącznik nr 4b). W sytuacji gdy wykonawca nie złoży zobowiązania z wykorzystaniem załącznika nr 4b, przedstawia w ofercie w formie oryginału inne oświadczenie wystawione i podpisane przez podmiot oddający do dyspozycji te zasoby, które musi: - zawierać nazwę i adres podmiotu oddającego do dyspozycji zasoby, - wskazywać nazwę i adres wykonawcy, któremu oddaje się do dyspozycji zasób, - zawierać okres, na jaki udostępniany jest zasób, - wskazywać, co zostanie powierzone oraz zawierać opis, w jaki sposób wykonawca będzie rzeczywiście korzystał z tego zasobu w trakcie realizacji zamówienia. 2. Wykonawca składa w formie oryginału oświadczenie o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom (załącznik nr 5). II. DOKUMENT SKŁADANY PO OPUBLIKOWANIU INFORMACJI, O KTÓREJ MOWA W ART. 86 UST. 5 PZP: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekaże zamawiającemu w formie oryginału wypełniony i podpisany załącznik nr 6 do SIWZ, w którym znajduje się oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach