Przetargi.pl
Administrowanie i utrzymanie trzech cmentarzy komunalnych, zlokalizowanych w Knurowie przy ulicach: Rakoniewskiego, 1 Maja - Plebiscytowej oraz Słonecznej przez okres 24 miesięcy

Gmina Knurów ogłasza przetarg

  • Adres: 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3392308 , fax. 32 2351521, 3392292
  • Data zamieszczenia: 2013-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Knurów
    ul. dr. Floriana Ogana 5 5
    44-190 Knurów, woj. śląskie
    tel. 32 3392308, fax. 32 2351521, 3392292
    REGON: 27625758700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.knurow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Administrowanie i utrzymanie trzech cmentarzy komunalnych, zlokalizowanych w Knurowie przy ulicach: Rakoniewskiego, 1 Maja - Plebiscytowej oraz Słonecznej przez okres 24 miesięcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia obejmuje administrowanie i utrzymanie trzech cmentarzy komunalnych, zlokalizowanych w Knurowie przy ulicach: Rakoniewskiego, Słonecznej oraz 1 Maja - Plebiscytowej na okres 24 miesięcy. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie czynności związanych z administrowaniem i utrzymaniem cmentarzy należy wykonywanie niżej wymienionych prac, przez cały okres trwania umowy : 1.1. W zakresie administrowania cmentarzami komunalnymi: a) prowadzenie prawidłowej i racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi zgodnie z planem zagospodarowania cmentarzy, b) zabezpieczenie obsługi ludności w celu załatwienia spraw związanych z pochówkiem oraz przebywającej na terenie cmentarzy w godzinach podanych w Regulaminie korzystania z cmentarzy komunalnych w Knurowie, c) pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy i urządzeń cmentarnych według cen ustalonych przez Zamawiającego na podstawie Uchwały Nr V/48/11 Rady Miasta Knurów z dnia 16 lutego 2011r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z miejsc, obiektów i urządzeń na cmentarzach komunalnych w Knurowie, oraz wpłacanie pobranych za każdy miesiąc opłat do kasy Urzędu Miasta Knurów w ostatnim dniu miesiąca. Na pobierane opłaty Wykonawca wystawiał będzie stronom faktury VAT. d) przekazanie Zamawiającemu w ostatnim dniu każdego miesiąca protokołu odbioru prac objętych umową wraz z wykazem wystawionych zainteresowanym stronom faktur VAT z ich kopiami, e) ustalanie terminów i warunków pogrzebów, f) umożliwienie bliskim osób pochowanych urządzenia grobu zgodnie z ich życzeniem przez wybranego usługodawcę z zachowaniem zasad zagospodarowania cmentarza, g) całodobowe przyjmowanie zwłok do chłodni na cmentarzu przy ul. Rakoniewskiego, h) otwieranie i zamykanie bram cmentarzy zgodnie z informacją podaną na tablicach informacyjnych, i) prowadzenie dokumentacji cmentarnej, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. z 2001 r, Nr 90 poz. 1013 z późn. zm.). Niezbędne do prowadzenia w/w dokumentacji księgi zostaną przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy. W przypadku wystąpienia braku możliwości dokonywania w nich kolejnych wpisów, nowe księgi zostaną zakupione przez Wykonawcę na jego koszt. Księgi zakupione przez Wykonawcę muszą odpowiadać wymaganiom formalnym określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. z 2001 r, Nr 90 poz. 1013 z późn. zm.). Po zakończeniu realizacji umowy, dokumentacja przekazana zostanie Zamawiającemu nieodpłatnie. j) prowadzenie dokumentacji pomocniczej niezbędnej przy administrowaniu i utrzymaniu cmentarza: - rejestru kart zgonów wg wzoru ustalonego z Zamawiającym, - rejestru miejsc rezerwowych wg wzoru ustalonego z Zamawiającym, - ksiąg obiektów budowlanych, w tym wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów, - aktualizacji planu zagospodarowania i wykorzystania miejsc na cmentarzu. Po zakończeniu realizacji umowy, w/w dokumentacja przekazana zostanie Zamawiającemu nieodpłatnie, k) prowadzenie na bieżąco bazy danych programu komputerowego CMENTARZ przy ul. Rakoniewskiego - system ewidencji grobów i zmarłych oraz jego bieżąca obsługa i aktualizacja. Program zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego nieodpłatnie. Wykonawca uprawniony jest do korzystania z programu komputerowego oraz bazy danych w nim zawartej wyłącznie dla celów realizacji niniejszej umowy, l) przedstawianie pisemnego sprawozdania o stopniu wykorzystania miejsc grzebalnych każdorazowo na żądanie Zamawiającego, m) egzekwowanie od wykonawców usług pogrzebowych utrzymania porządku oraz usuwania nadmiaru ziemi w przypadku wykonywania grobu murowanego, n) pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i jego obiektach przez podmioty gospodarcze świadczące usługi pogrzebowe, o) przyjmowanie oraz rejestrowanie zgłoszeń, interwencji i wniosków od mieszkańców, udzielanie im niezwłocznie odpowiedzi o sposobie załatwienia sprawy oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi, interwencje i wnioski złożone u Zamawiającego, p) dokonanie ubezpieczenia, obejmującego cały okres obowiązywania umowy, obiektów znajdujących się na terenie cmentarzy, w szczególności : - dla cmentarza przy ul. Rakoniewskiego: - budynku od ognia i innych zdarzeń losowych z rozszerzeniem o dewastację, - wyposażenia od ognia i innych zdarzeń losowych, - wyposażenia od kradzieży z włamaniem i rabunku, - dla cmentarzy przy ul. Słonecznej i ul. 1 Maja - Plebiscytowej: - budynków od ognia i innych zdarzeń losowych, - nagrobków od ognia i innych zdarzeń losowych z rozszerzeniem o upadek drzew, oraz okazanie polis ubezpieczenia na wezwanie Zamawiającego. 1.2. W zakresie utrzymania trzech cmentarzy komunalnych: a) systematyczne (minimum siedem razy w sezonie) koszenie i wygrabianie trawników oraz terenów przeznaczonych pod miejsca grzebalne, b) wykaszanie mogił zaniedbanych, c) wykaszanie pasa zieleni izolacyjnej o szer. do 3 m bezpośrednio przylegającego do terenu cmentarza, d) pielęgnacja zieleni znajdującej się na cmentarzach w tym: bieżące uzupełnianie ubytków, przycinanie oraz zabezpieczanie na okres zimowy, a w okresie letnim systematyczne podlewanie, e) odchwaszczanie na bieżąco alejek i terenów wokół drzew i nasadzeń w przypadku zarastania trawą lub chwastami w ciągu całego okresu konserwacyjnego, f) wykonywanie prac korekcyjno - pielęgnacyjnych drzew, krzewów i bylin, g) bieżąca naprawa sieci wodociągowej, h) czyszczenie basenów na wodę oraz zabezpieczenie ujęć wody przed zamarzaniem na okres zimowy, i) bieżące utrzymywanie w czystości alejek cmentarnych, uzupełnianie ubytków w nawierzchniach alejek, j) systematyczne usuwanie opadłych liści, k) bieżąca konserwacja i dokonywanie napraw (w tym z powodu wandalizmu) w celu utrzymania cmentarzy, obiektów i urządzeń cmentarnych w stanie nie pogorszonym oraz wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity z 2011 r. Dz. U. Nr 118, poz. 687 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi, l) w czasie opadów śniegu odśnieżanie i posypywanie piaskiem alejek cmentarnych i chodników przyległych do cmentarza (posypywanie należy wykonać do godz. 9 rano, odśnieżanie w przypadku ciągłych opadów na bieżąco w miarę potrzeb) m) egzekwowanie od osób opiekujących się mogiłami zachowania porządku na cmentarzu, nadzór nad zachowaniem się osób i wjeżdżających na teren cmentarza pojazdów w celu nie dopuszczenia do dewastacji grobów, alejek lub urządzeń cmentarnych, n) kopanie grobów i grzebanie zwłok z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, o) nadzór nad kopaniem grobów i grzebaniem zwłok w przypadku wykonywania tych czynności przez inną firmę, p) utrzymywanie tablic ogłoszeniowych i regulaminowych przy wejściach na cmentarze w stanie zdatnym do użytku, q) wyposażenie cmentarzy w niezbędną liczbę kontenerów na odpady oraz bieżące ich opróżnianie, r) zawarcie umów na dostawę mediów, niezbędnych do funkcjonowania cmentarzy, oraz wywóz nieczystości ciekłych i ponoszenie kosztów z tym związanych. s) zawarcie umowy na odbiór odpadów z Przedsiębiorcą wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej na okres do 30.06.2013 r., t) złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wnoszenie opłat z tym związanych zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami, u) wykonanie zgodnie z przepisami przeglądów technicznych obiektów budowlanych i instalacji, v) zwiększenie w dniach od 27.10 do 05.11. każdego roku zatrudnienia osób do prac porządkowo - konserwatorskich, utrzymania stałego dyżuru w godzinach nocnych oraz zapewnienia dodatkowego sprzętu umożliwiającego utrzymanie czystości i porządku na zarządzanym terenie. w) inne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania cmentarza prace zalecone przez Zamawiającego, 1.3. W zakresie utrzymania cmentarza komunalnego przy ul. Rakoniewskiego: a) bieżące utrzymanie czystości cmentarza, domu przedpogrzebowego (sali eksportacyjnej, przechowalni zwłok, szatni żałobników, korytarzy, pomieszczeń biurowych, poczekalni, magazynu, schowków porządkowych, pomieszczeń grabarza, poczekalni, wc personelu i zewnętrznych oraz wyposażenie pomieszczeń wc w niezbędne środki higieniczne), chodników wewnątrz i wzdłuż cmentarza, placu przy domu przedpogrzebowym, parkingu przed cmentarzem, miejsca pamięci z krzyżem, b) wykaszanie terenu bezpośrednio przyległego (o szer. 1,5 m) do parkingu i zatoczki autobusowej przy cmentarzu, c) okresowa wymiana wodomierza sprzężonego, d) obsługa węzła dezynfekcyjnego polegająca na: - kontroli wielkości dopływu wód drenażowych i odpowiedniego dozowania neutralizatora podchlorynu sodowego, zakup podchlorynu sodowego i jego uzupełnianie w zbiorniku, - dokonywanie zapisów ruchowych w specjalnie prowadzonej Karcie parametrów ruchowych węzła dezynfekcyjnego zgodnie z instrukcją obsługi węzła dezynfekcyjnego z częstotliwością: - pora sucha - 1 raz na miesiąc, - pora deszczowa -1 raz na tydzień, - kontroli szczelności instalacji, - ocenie stanu technicznego węzła na podstawie oględzin zewnętrznych, - konserwacji i regulacji obiektu w tym: - zabezpieczenie obiektu i urządzeń przed nadmiernym zużyciem i zepsuciem, - zabezpieczenie eksploatowanego obiektu i urządzeń przed korozyjnym wpływem środowiska, w którym pracują, - wykonywanie prac przewidzianych w dokumentacjach techniczno - ruchowych urządzeń i elementów, - bezzwłoczne powiadamianie Urzędu Miasta - Wydziału GKRiOŚ o wystąpieniu awarii, - przeszkolenie pracowników obsługi w zakresie: - bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych odnośnie manipulacji substancjami żrącymi i trującymi, - przepisów o transporcie materiałów niebezpiecznych. e) odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodnika i dojazdu do cmentarza, a także parkingu i zatoczki autobusowej przy cmentarzu w miarę potrzeb, (posypywanie należy wykonać do godz. 9 rano, odśnieżanie w przypadku ciągłych opadów na bieżąco w miarę potrzeb), f) każdorazowe przygotowanie kaplicy do ceremonii w zależności od jej charakteru wyznaniowa/świecka, g) bieżąca konserwacja nagłośnienia kaplicy, h) zapewnienie całodobowego dozoru na cmentarzu, i) systematyczna wymiana zamierających wrzosów na klombie znajdującym się przed domem przedpogrzebowym na nowe nasadzenia zgodnie z obecną kolorystyką. 1.4. W zakresie utrzymania cmentarza komunalnego przy ul. 1 Maja-Plebiscytowej: a) bieżące utrzymanie czystości cmentarza, utrzymanie w czystości i konserwacja budynku gospodarczego, utrzymanie szaletu i jego wyposażenie w niezbędne środki higieniczne, remont pomieszczeń gospodarczych (uzupełnianie ubytków w tynku, czyszczenie rynien, malowanie pomieszczeń gospodarczych i administracyjnych itp.) oraz malowanie bram, furtek i ławek, konserwacja sieci drenarskiej w miarę potrzeb, b) bieżąca konserwacja i utrzymanie w czystości mogił poległych żołnierzy i pomnika Powstańców Śląskich, wykonanie lub zakup wieńców o średnicy minimum 60 cm, z kwiatów żywych w kolorach biało - czerwonych (1 szt. na jedno miejsce) oraz zniczy (po 2 szt. na jedno miejsce) na dzień 1 września, 1 i 11 listopada oraz 3 maja. 1.5. W zakresie utrzymania cmentarza komunalnego przy ul. Słonecznej: a) bieżące utrzymanie czystości cmentarza, w tym: utrzymanie w czystości i konserwacja budynku gospodarczego, utrzymanie szaletu i jego wyposażenie w niezbędne środki higieniczne, remont pomieszczeń gospodarczych (uzupełnianie ubytków w tynku, czyszczenie rynien, malowanie pomieszczeń gospodarczych) oraz malowanie bram, furtek, konserwacja sieci drenarskiej w miarę potrzeb, b) dwukrotne koszenie terenu niezagospodarowanego (czerwiec, wrzesień), c) obsługa węzła dezynfekcyjnego w zakresie określonym w pkt-cie 1.3 ppkt d : d) obsadzanie waz łącznie z uzupełnianiem na bieżąco brakujących sadzonek w ilości 40 szt na 1 m2 oraz systematyczna ich pielęgnacja, e) urządzanie nowych terenów do pochówku na podstawie planu zagospodarowania kwatery (doraźne utwardzanie ścieżek komunikacyjnych), 2. Wykonawca zrealizuje wszystkie obowiązki wyszczególnione w pkt 1 przy ścisłym przestrzeganiu wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności: 2.1. ustawy z 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity z 2011 r. Dz. U. Nr 118, poz. 687 z późn. zm.), 2.2. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków, (Dz. U. z 2008 r. Nr 48, poz. 284) 2.3. rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 1 sierpnia 2001 roku w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. z 2001 r. Nr 90, poz. 1013 z póź. zm.), 2.4. rozporządzenia Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2001 roku w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. z 2001 r. Nr 153, poz. 1783 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania na czas realizacji umowy, lokalem stanowiącym miejsce obsługi administracyjnej cmentarzy i przyjmowania interesantów, oraz przechowywania dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością. Lokal winien znajdować się na terenie miasta Knurów, w promieniu 1 km od siedziby Urzędu Miasta Knurów przy ul.d r F. Ogana 5. 4. Wykonawca wybrany na administratora cmentarza zobowiązany jest nie nadużywać pozycji dominującej w zakresie świadczenia usług pogrzebowych. W związku z tym Wykonawca wybrany na administratora cmentarza: 4.1.nie będzie w żaden sposób ograniczał przedsiębiorcom pogrzebowym dostępu do świadczenia ww. usług, 4.2.nie będzie ustalał zasad korzystania z cmentarzy, budynków i urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia ceremonii pogrzebowej, które prowadziłyby do ograniczenia bądź wykluczenia konkurencji na rynku przedsiębiorców pogrzebowych. 5. Podwykonawcom nie można powierzyć prowadzenia dokumentacji cmentarnej i pomocniczej oraz pobierania opłat za korzystanie z cmentarzy i urządzeń cmentarnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983711115
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 2.Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pzp. 4.Wadium winno być ważne na cały okres związania ofertą. 5.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Knurów w: GETIN NOBLE Bank S.A., konto nr 67 1560 1081 2121 0517 3581 0006. 6.Wadium w pieniądzu przechowywane jest na rachunku bankowym. 7.Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale, w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, pok. 218, II piętro, nie później niż do terminu składania ofert wyznaczonego w SIWZ, i nie powinno ono stanowić załącznika do oferty - z uwagi na konieczność zwrotu dokumentu. 8.Wadium uważa się za wniesione w terminie: 8.1.z chwilą uznania rachunku bankowego zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert - w pieniądzu, 8.2.z chwilą złożenia w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów przed upływem terminu składania ofert - w pozostałych formach

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.knurow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach