Przetargi.pl
Adaptacja muru cmentarnego na kolumbarium przy ul. Wrocławskiej w Legnicy

Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 59220 Legnica, ul. Nowodworska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 76 8566350 , fax. 76 8566355
  • Data zamieszczenia: 2018-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
    ul. Nowodworska 60
    59220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 76 8566350, fax. 76 8566355
    REGON: 39008153600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja muru cmentarnego na kolumbarium przy ul. Wrocławskiej w Legnicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest adaptacja muru cmentarnego na kolumbarium przy ul. Wrocławskiej w Legnicy. 2.Zakres robót określonych w dokumentacji projektowej obejmuje w szczególności: 1)roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu zachowanych kamiennych elementów architektonicznych i zachowanych w murze kamiennych epitafiów nagrobnych oraz zabezpieczeniu ich pod kątem docelowego wbudowania, odkryciu istniejącego muru do poziomu ław w celu założenia izolacji pionowej, usunięciu z istniejącego muru odparzonego tynku oraz zmurszałej zaprawy spoinowej, wykarczowanie pni po usuniętych przez Zamawiającego drzewach, 2)roboty ziemne, w ramach których mieści się m.in. ręczne usunięcie ziemi roślinnej wraz z jej przewozem poza granice robót, odkopanie fundamentów muru do poziomu posadowienia, zasypanie wykopów po zakończeniu robót wzmacniających fundamenty wraz z zagęszczeniem gruntu, wywiezienie nadmiaru ziemi i humusu, 3)roboty betoniarskie i zbrojarskie polegające na poszerzeniu i wzmocnieniu istniejącego fundamentu i ściany poniżej poziomu terenu, 4)roboty obejmujące wykonanie izolacji przeciwwilgociowej poziomej i pionowej, 5)roboty murarskie, w ramach których mieści się wykonanie muru z cegły ceramicznej pełnej kl. 10 na zaprawie cementowo- wapiennej M-7, wykonanie gzymsów z cegły klinkierowej pełnej kl. 35 na zaprawie systemowej do klinkieru (zaprawa trasowa), oblicowania wskazanych fragmentów murów cegłą klinkierową pełną kl. 35 na zaprawie systemowej do klinkieru oraz zamontowanie prefabrykowanych nisz urnowych, 6)roboty tynkarskie i malarskie obejmujące wykonanie tynków zewnętrznych gładkich kat. III cementowo- wapiennych na zaznaczonych w projekcie fragmentach muru, wykonanie powłoki malarskiej farbami silikatowymi fasadowymi na powierzchniach tynkowych, wykonanie zabezpieczenia powierzchni muru do wysokości gzymsu pośredniego preparatami antygrafiti, 7)roboty kamieniarskie polegające m.in. na oczyszczeniu istniejących okładzin kamiennych wraz z uzupełnieniem brakujących fragmentów i naprawą uszkodzeń, wykonaniu okładzin z płyt kamiennych piaskowca powierzchni zewnętrznych obiektu (okładziny elewacyjne), gzymsy, przekrycia ścian, 8)roboty obejmujące wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej i granitowej. 3.Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa sporządzona przez firmę Leszek Karendał Pracownia Projektowa „DOM”, według poniższego wykazu: 1)Projekt Budowlany, 2)Specyfikacja techniczna odbioru i wykonania robót (STWIOR), 3)Przedmiar robót (obmiar). Uwaga: Drzewa wskazane do wycinki przez Wykonawcę zgodnie z dokumentacją projektową sporządzoną przez firmę Leszek Karendał Pracownia Projektowa „DOM” zostały wycięte przez Zamawiającego, który dysponował pozwoleniem na wycinkę drzew ważnym do dnia 31.12.2017r. (decyzja nr DOW-S.VII.7120.307.2016.KB, L.dz. 2262/10/2016 wydana przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego w dniu 21.10.2016r.). Po dokonaniu wycinki drzew przez Zamawiającego do wykonania dla Wykonawcy pozostało ręczne karczowanie pni oraz wywiezienie karpiny. W związku z powyższym zmianie uległy ilości (obmiar) w poz. 15 i 16 w przedmiarze robót na 0,42 mp (wywożenie karpiny i gałęzi- dodatek za każde 0,5 km wywozu oraz opłata za składowanie karpiny i gałęzi). 4.Roboty prowadzone będą zgodnie z decyzją nr 187/2017 z dnia 11.04.2017r. wydaną przez Prezydenta Miasta Legnicy (pozwolenie na budowę). 5.Do niniejszej SIWZ dołączona jest pełna dokumentacja projektowa wraz z w/w decyzją. Przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał pomocniczy i informacyjny, ułatwiający Wykonawcy sporządzenie oferty i wyliczenie ceny przedmiotu zamówienia. 6.Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 45.00.00.00-7: Roboty budowlane, 45.11.27.14-3: Roboty w zakresie kształtowania cmentarzy, 45.11.10.00-8: Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne, 45.26.25.12-3: Kamieniarskie roboty wykończeniowe, 45.26.25.22-6: Roboty murarskie, 45.40.00.00-1: Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych. 7.Roboty będące przedmiotem zamówienia będą realizowane na czynnym obiekcie, tj. w czasie przechodzenia konduktów pogrzebowych i wykonywania pochówków. 8.Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących w ramach realizacji umowy czynności w zakresie robót betoniarsko-zbrojarskich i murarsko-tynkarskich. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w powyższym zakresie będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974r.- Kodeks Pracy (Dz. U. z 2016r., poz. 1666, 2138 i 2255 oraz z 2017r. poz. 60 i 962). Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej dotyczy również Podwykonawców. 9.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 10.Jeżeli w Opisie przedmiotu zamówienia (w tym również w dokumentacji projektowej) wskazano dla niektórych materiałów znaki towarowe, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Producenta, to Zamawiający dopuszcza w stosunku do nich składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi. Wszelkie wyroby, określone w Opisie przedmiotu zamówienia pochodzące od konkretnych Producentów, określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą one odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamieszczone w Opisie przedmiotu zamówienia nazwy własne charakteryzujące wyroby dostarczane przez konkretnych Producentów nie są wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisywanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Wykonawca może zaoferować inny model wyrobu, ale musi on być równoważny jakościowo do określonego w Opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że w ofercie może być zaoferowany wyrób o właściwościach takich samych lub zbliżonych do tych, które posiada konkretny wyrób wskazany w Opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczony innym znakiem towarowym, patentem, pochodzeniem, źródłem lub charakteryzujący się innym szczególnym procesem. Ponadto dopuszcza się zamienne rozwiązania (w oparciu o produkty innych Producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych. Wykonawca, który zastosował wyrób (materiał) równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały zostały zamienione i określić, jakie materiały w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne, jakościowe i użytkowe. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż oferowane przez niego roboty budowlane (w tym materiały) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty dokumentów, które potwierdzają, iż proponowane materiały są równoważne w stosunku do wymagań Zamawiającego. 11.Wykonawca winien zebrać wszelkie informacje niezbędne do właściwej kalkulacji ceny oferty. Przed złożeniem oferty Wykonawca ma możliwość dokonania wizji lokalnej terenu, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. Wszelkie koszty związane z dokonaniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 12.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia, o których mowa powyżej mogą zostać udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego w przypadku gdy zaistnieje potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego o wykonanie podobnych robót budowlanych do robót, o których mowa w pkt IV.2 SIWZ i § 2 ust. 3 wzoru umowy (Załącznik nr 4 do SIWZ), których szczegółowy opis zawarty został w dokumentacji projektowej wskazanej w pkt IV.3 SIWZ. W takim przypadku Zamawiający przekaże Wykonawcy zaproszenie do negocjacji zawierające w szczególności opis przedmiotu zamówienia, wzór umowy oraz warunki udziału w postępowaniu i podstawy wykluczenia z postępowania. Zapisy umowne zawarte we wzorze umowy (w tym wynagrodzenie Wykonawcy) będą podlegały negocjacjom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. 2. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium, którego wysokość wynosi 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, określonego w pkt XII.1. SIWZ. 4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. okres określony w pkt X.1. SIWZ. 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r., poz. 359 i 2260 oraz 2017r. poz. 1089). 6. Nie dopuszcza się składania wadium w innej walucie niż PLN. Zapis ten dotyczy również wadium złożonego w innej formie niż w pieniądzu. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/ poręczeń, gwarancja/ poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji, poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem, c) kwotę gwarancji, poręczenia, d) termin ważności gwarancji/ poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do: zapłacenia kwoty gwarancji/ poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca:-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub -w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BZ WBK S.A. I O/Legnica, nr 87 1090 2066 0000 0005 4200 0959. W takim przypadku WADIUM na koncie Zamawiającego musi znaleźć się najpóźniej do dnia i godziny składania ofert, określonych w pkt XII.1. SIWZ i być oznaczone: „WADIUM DO PRZETARGU TP/TI/6/2017”. 9. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 10. Wykonawca winien dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub c) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Przedłużenie okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, wniesienie nowego wadium może nastąpić w przypadkach określonych w art. 85 ust. 4 ustawy Pzp. 14. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, jeżeli Zamawiający żądał wniesienia wadium. 15. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie Wykonawcę, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada kompetencje i uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Formularz ofertowy, sporządzony według Załącznika nr 1 do SIWZ. 2) W sytuacji gdy Wykonawca na podstawie art. 22a ust. 1 ustawy Pzp w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, winien: a)złożyć zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia sporządzone wg Załącznika nr 5 do SIWZ. Do zobowiązania należy dołączyć dokument (pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii), z którego będzie wynikać, że osoba(-y) podpisująca(-e) zobowiązanie jest(są) uprawniona(-e) do dokonania takiej czynności, jeżeli nie wynika to z dokumentów rejestrowych innego podmiotu (CEIDG/KRS),b) w treści oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ zamieścić informacje o podmiotach, na zasoby których się powołuje w celu wykazania braku istnienia wobec tych podmiotów podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu. 3) W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika załącza on dokument pełnomocnictwa (oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię) podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawcy zgodnie z dokumentami rejestrowymi. 4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię). W pełnomocnictwie Wykonawcy ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestrowymi. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania, oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. 5) Dowód wpłacenia/ wniesienia wadium. 6) W przypadku gdy Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej) ze wskazaniem znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Producenta (dotyczy np. wskazanej przez Zamawiającego w Projekcie budowlanym przykładowej kostki betonowej, tj. Libet - ANTICO/ Romano), to Wykonawca winien zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp wykazać, iż oferowane przez niego roboty budowlane (w tym materiały) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, tj. dołączyć do oferty dokumenty, które potwierdzają, iż proponowane materiały są równoważne w stosunku do wymagań Zamawiającego oraz zgodnie z zapisami pkt IV.13 SIWZ wskazać w swojej ofercie, jakie materiały zostały zamienione i określić, jakie materiały w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne, jakościowe i użytkowe. W przypadku gdy Wykonawca nie dołączy do oferty dokumentów, o których mowa powyżej i nie wskaże jakie materiały zostały zamienione, to Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaoferował te same rozwiązania (materiały), które Zamawiający opisał w Opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej). 7) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp dotyczące przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp sporządzone według Załącznika nr 3 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej- dokumenty i/lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie winno być złożone przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia odrębnie, bądź przez Pełnomocnika występującego w imieniu Wykonawców, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. Wykonawca winien bez wezwania przekazać Zamawiającemu w/w oświadczenie w terminie 3 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego informacji, o której mowa w pkt XII.12. SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach