Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia BHP w przedmiotach zawodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. Sprawa znak: MSD- ZP/271/8/2014

Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ogłasza przetarg

  • Adres: 30-003 Kraków, ul. Lubelska 23
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 623-76-56, 623 76 46 , fax. 12 623 77 41
  • Data zamieszczenia: 2014-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
    ul. Lubelska 23 23
    30-003 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 623-76-56, 623 76 46, fax. 12 623 77 41
    REGON: 12138578500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcdn.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia BHP w przedmiotach zawodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. Sprawa znak: MSD- ZP/271/8/2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia BHP w przedmiotach zawodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. 2.Zamówienie publiczne udzielane jest zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego. 3. Opis przedmiotu zamówienia 3.1. Przedmiotem zamówienia zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia BHP w przedmiotach zawodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. 3.2.Celem szkolenia jest: a/dostarczenie uczestnikom umiejętności w zakresie prawidłowej organizacji i wyposażenia nowoczesnych stanowisk pracy, uwzględniających najnowsze wymagania ergonomii, bhp, ochrony p-poż, p-poraż. i środowiska b/przygotowanie uczestników szkolenia do kształcenia u ucznia podczas wykonywania zadań zawodowych nawyku używania środków i przedmiotów produkcji (maszyn i urządzeń) zgodnie z normami technicznymi oraz wymaganiami ochron indywidualnych i zbiorowych a także doborem rodzaju środków ochrony indywidualnej i zbiorowej dla poszczególnych zawodów i specjalności (elektryczna, elektromechanicznych, mechaniczna, samochodowa, ogólnobudowlana) 3.3 Szkolenie dla każdej grupy powinien obejmować 40 godzin dydaktycznych, z tego 10 [h] to godziny zajęć teoretycznych, a 30 [h] to godziny zajęć praktycznych wraz z egzaminem. 3.4.Program szkolenia musi obejmować następujące bloki tematyczne: I. Pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią - 2[h] II. Zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska w Polsce - 2[h] III.Prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w zakresie bhp. - 4[h] IV.Zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka oraz mienia i środowiska związane z wykonywaniem zadań zawodowych-4[h] V. Zagrożenia związane z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy - 4[h] VI. Skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka- 4[h] VII.Stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bhp,ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska- 4[h] VIII.Środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych- 4[h] IX. Zasady bhp oraz przepisy prawa dotyczące ochrony przeciwpożarowej i ochrony Środowiska-2h] X.Pierwsza pomoc poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia - 4[h] XI.BHP w zawodach: mechanicznych, elektrycznych, elektromechanicznych, samochodowych i ogólnobudowlanych - 6[h] 3.5. Etap I przedmiotu zamówienia-zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia BHP w przedmiotach zawodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. 3.6. Zakres przedmiotu zamówienia w zakresie etapu I obejmuje: a/ przeszkolenie 73 (w 3 grupach szkoleniowych: I grupa Nawojowa 29 osób, II grupa Oświęcim 24 osób, III grupa Dobra: 20 osób) nauczycieli przedmiotów zawodowych szkół zawodowych w Małopolsce. Szkolenie obejmuje 40 godzin dydaktycznych z tego co najmniej 30 godzin zajęć praktycznych. b/ przygotowanie szczegółowego programu szkolenia w oparciu o bloki tematyczne o których mowa w pkt. 3.4 specyfikacji. c/ przygotowanie harmonogramu szkolenia w oparciu o wcześniej przygotowany program szkolenia. d/ zapewnienie kadry szkoleniowej w ilości min. 3 osób e/ prowadzenie dokumentacji szkolenia (łącznie z fotograficzną- min. 10 zdjęć) i przekazanie jej (po zakończeniu szkolenia) do Zamawiającego f/ opracowanie, powielenie i przekazanie każdemu uczestnikowi kursu niezbędnych materiałów szkoleniowych, takich jak: skrypt, zestawy pytań wraz z odpowiedziami, które wchodzą w skład testu końcowego g/ zapewnienie uczestnikom poczęstunku w postaci kawy, herbaty, ciasteczek itp. 3.7. Wykonawca winien podczas szkolenia dla każdej grupy oddzielnie: a/zabezpieczyć pełny zestaw materiałów do szkolenia, w tym: skrypt zawierający skrócone treści objęte programem szkolenia, przykłady testów egzaminacyjnych, przykłady ćwiczeń problemowych z zakresu określonego ryzyka zawodowego dla poszczególnych branż zawodowych, zestaw materiałów audio-wizualnych, fantom - cała postać z kontrolerem monitorującym rytm i głębokość ucisku przy wykonywaniu masażu serca oraz wentylacji, apteczka I pomocy, aparaty powietrzne. b/zapewnić każdemu uczestnikowi zestawu: skrypt zawierający skrócone treści objęte programem szkolenia, przykłady testów egzaminacyjnych, przykłady ćwiczeń problemowych z zakresu określonego ryzyka zawodowego dla poszczególnych branż zawodowych. c/zapewnić na czas szkolenia i przekazać po zakończeniu szkolenia dla każdej grupy szkolenia, materiały dydaktyczne i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia szkolenia takie jak: -zestaw filmów instruktażowych i dydaktycznych z zakresu bhp, p-poż, p-poraż. (1kpl. = 10filmów) umożliwiający realizację całości programu szkoleniowego. - apteczka pierwszej pomocy z wyposażeniem wg. DIN 13157. - fantom cała postać z kontrolerem monitorującym rytm i głębokość ucisku przy wykonywaniu masażu serca oraz wentylacji do ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej dostarczony z torbą transportową i 10 wymiennymi jednorazowymi drogami oddechowymi, spełniający poniższe wymagania: a)umożliwia naukę resuscytacji krążeniowo -oddechowej, bezprzyrządowego udrażniania dróg oddechowych, stosowania rurek ustno-gardłowych Guedela, manewru Heimlicha, ewakuacji poszkodowanego, układania w pozycji bezpiecznej, unieruchamiania, bandażowania (palce rąk i stóp manekina są rozdzielone). b)powierzchnia manekina jest gładka i odporna na wodę, olejki i mazidła. c)posiada wymienne jednorazowe drogi oddechowe - łatwa i szybka wymiana, zachowanie higieny ćwiczeń i minimalizacja ryzyka przenoszenia zakażeń bez konieczności dezynfekcji d)w pełni ruchoma głowa, szyja i żuchwa pozwalające na naukę bezprzyrządowego udrażniania dróg oddechowych i ułożenie głowy w tzw. pozycji węszącej e)Drogi oddechowe są niedrożne, gdy głowa skierowana jest do przodu f)Łatwo dostępne wnętrze klatki piersiowej z żebrami, płucami i sercem (zwiększony realizm wykonywania masażu serca i możliwość ćwiczenia manewru Heimlicha) g)Realistyczne wznoszenie i opadanie klatki piersiowej w czasie wykonywania wentylacji h)Wyczuwalny puls szyjny i udowy i) Zamykające się i otwierające oczy, jedna źrenica jest rozszerzona j) Ćwiczenia okulistyczne, w tym podawanie leków do oczodołów, włącznie z podawaniem kropli i maści do worka spojówkowego, usuwanie ciał obcych, przepłukiwanie oka k) Posiada górne i dolne zęby oraz ruchomy język l) Możliwość zginania w łokciach, talii, kolanach i kostkach ł) Odłączany w pasie w celu ułatwienia przechowywania 3.8. Wykonawca winien zabezpieczyć sale dydaktyczną dla każdej grupy z pełnym wyposażeniem audio-wizualnym o powierzchni minimum 40 m2. 3.9. Etap II przedmiotu zamówienia- przeprowadzenie egzaminu końcowego składającego się z części teoretycznej i praktycznej, potwierdzonego wydaniem stosownego certyfikatu lub zaświadczenia, którego zakres obejmuje: a/ przeprowadzenie egzaminu składającego się z części teoretycznej (test) i praktycznej (wykonanie czynności objętych pierwszą pomocą przedlekarską) dla 73 nauczycieli - uczestników szkolenia b/ sporządzenie protokołu z egzaminu i przekazanie jego kopii Zamawiającemu. c/ wydanie uczestnikom kursu certyfikatu lub zaświadczeń. 3.10.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ -wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mcdn.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach