Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu brukarz oraz zajęć aktywizacji zawodowej

Zakład Karny w Łupkowie ogłasza przetarg

  • Adres: 38-543 Komańcza, Łupków 45
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 467-70-49 , fax. 0-13 4677011
  • Data zamieszczenia: 2013-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny w Łupkowie
    Łupków 45 45
    38-543 Komańcza, woj. podkarpackie
    tel. 013 467-70-49, fax. 0-13 4677011
    REGON: 00032110600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Zakład Karny

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu brukarz oraz zajęć aktywizacji zawodowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu brukarz oraz zajęć aktywizacji zawodowej (dla uczestników kursu) dla 12 skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Łupkowie (1 edycja).2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Projekt I - Działanie 1.3 - Poddziałanie 1.3.4. 3. Celem kursu jest przyuczenie do zawodu brukarz. Kurs powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia: 1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach brukarskich; 2. Organizacja stanowiska pracy, czytanie rysunku technicznego; 3. Podstawowe wiadomości o robotach ziemnych; 4. Materiały, urządzenia i narzędzia stosowane w brukarstwie; 5. Cechy techniczne skał stosowanych w drogownictwie; 6. Elementy kamienne i spoiwa mineralne; 7. Obróbka materiałów kamiennych do celów drogowych i brukarskich; 8. Parametry w zakresie podbudowy i grubości zastosowania kostki, w zależności od przeznaczenia nawierzchni brukowej. W ramach zajęć praktycznych należy wykorzystać materiał na zdobycie umiejętności przez wszystkich uczestników kursu w zakresie: 1. Układania kostki brukowej, 2. Układania krawężnika. Ponadto umiejętności nabywane przez uczestników kursu podczas zajęć praktycznych powinny uwzględniać następujące czynności: Rozebranie starego chodnika; Przygotowanie podłoża piaskowo - cementowego; Ułożenie nowego chodnika. 4. Celem zajęć aktywizacji zawodowej jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie poruszania się po rynku pracy oraz rozbudzenie i podtrzymanie wśród uczestników zajęć motywacji do działania po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności. 5. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania programu kursu i programu zajęć aktywizacji zawodowej zgodnie z obowiązującymi przepisami m. in. Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U., poz. 186 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. Nr 37, poz. 337 z późn. zm.). 6. Program kursu powinien zawierać w szczególności: a) nazwę formy kształcenia, b) czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji, c) wymagania wstępne dla uczestników kursu, d) cele kształcenia i sposoby ich osiągania, e) plan nauczania określający nazwy zajęć oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej, f) treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć,g) opis efektów kształcenia, h) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,i) sposób i formę zaliczenia. 7. Program zajęć aktywizacji zawodowej powinien obejmować zagadnienia: a) wprowadzenie w zagadnienia bezrobocia, b) analiza rynku pracy pod kątem wymagań stawianych przez potencjalnych pracodawców wobec osób poszukujących pracy, c) odkrywanie własnych możliwości: określenie mocnych i słabych stron, d) metody i techniki poszukiwania pracy, e) przygotowanie poprawnej wersji dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny), f) właściwe przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej. 8. Program kursu i program zajęć aktywizacji zawodowej Wykonawca powinien dołączyć do oferty. 9. Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany zgodnie z: programem kursu zgodnym z obowiązującymi przepisami, który powinien zawierać 150 godzin dydaktycznych (przy założeniu, że jedna godzina dydaktyczna to 45 minut) w tym 50 godzin zajęć teoretycznych i 100 godzin zajęć praktycznych. programem zajęć aktywizacji zawodowej, który powinien zawierać 20 godzin dydaktycznych (przy założeniu, że jedna godzina dydaktyczna to 45 minut). 10. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu kursu i zajęć aktywizacji zawodowej zawierającego tematykę zajęć z podziałem na liczbę realizowanych godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Na 2 dni przed rozpoczęciem kursu Wykonawca przedstawi harmonogram Zamawiającemu. Kurs może się rozpocząć po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego. 11. Zamawiający wymaga, aby zajęcia aktywizacji zawodowej były poprowadzone przez Lidera Klubu Pracy lub doradcę zawodowego. 12. Kurs i zajęcia aktywizacji zawodowej będą realizowane sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w godzinach 8:00 - 17:00. Maksymalna dzienna liczba godzin kursu i zajęć aktywizacji zawodowej nie może przekroczyć 9 godzin dydaktycznych. 13. Miejsce realizacji kursu: teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza. 14. Zajęcia aktywizacji zawodowej prowadzone będą w pracowni komputerowo - multimedialnej lub w świetlicach w pawilonach mieszkalnych w Zakładzie Karnym w Łupkowie. 15. Zamawiający zobowiązuje się zapewnić salę dydaktyczną z wyposażeniem do zajęć teoretycznych, oraz wskazać miejsca, w których odbywać się będą zajęcia praktyczne. 16. Wykonawca w trakcie trwania kursu i zajęć aktywizacji zawodowej zapewni narzędzia i sprzęt niezbędny przy pracach brukarskich oraz warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa pracy. 17. Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty: ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie i zajęciach aktywizacji zawodowej (obejmującego też drogę do i z miejsca odbywania kursu i zajęć aktywizacji zawodowej) od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia, materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu, zakupu jednego filmu na DVD oraz jednej pozycji książkowej traktujących o tematyce zajęć aktywizacji zawodowej (po zakończeniu kursu przechodzą na własność Zakładu Karnego w Łupkowie), materiałów do praktycznej nauki zawodu w tym materiałów eksploatacyjnych do maszyn i urządzeń, kompletnej odzieży roboczej, środków ochrony osobistej stosownej do pory roku i wykonywanych prac zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika kursu (po zakończeniu kursu przechodzą na własność Zakładu Karnego w Łupkowie),narzędzi i sprzętu koniecznych do przeprowadzenia zajęć praktycznych, wymaganych badań lekarskich dla 12 osób uczestniczących w kursie oraz dla 2 osób z listy rezerwowej (łącznie 14 osób), przeprowadzonych w celu uzyskania zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki, wynagrodzenia instruktora, wykładowcy, napojów profilaktycznych, przeprowadzenia egzaminu końcowego, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu i zajęć aktywizacji zawodowej. inne koszty niezbędne do przeprowadzenia kursu 18. Podręczniki, skrypty itp. powinny być opatrzone logotypami UE i PO KL oraz informacją o współfinansowaniu z EFS. Nie dopuszcza się sporządzania kserokopii podręczników. 19. Koszt materiałów do praktycznej nauki zawodu, w tym materiałów eksploatacyjnych do maszyn i urządzeń, nie może być większy niż 40 % całkowitej wartości brutto kursu. 20. Zakup materiałów do praktycznej nauki zawodu powinien mieć charakter celowy i uwzględniać program kursu, jego cel a tym samym ilość i rodzaj wykorzystanych materiałów powinna odpowiadać zakresowi zajęć praktycznych. Materiały te muszą być zakupione wyłącznie na potrzeby kursu i nie mogą pochodzić z odzysku. Ilość materiałów przypadająca na jednego uczestnika musi zapewnić ciągłe, samodzielne wykonywanie czynności związanych z praktyczną nauką zawodu przez cały okres trwania kursu. Zakup materiałów do praktycznej nauki zawodu zarówno pod względem parametrów jak i ilości Wykonawca będzie realizował po wcześniejszym uzgodnieniu z upoważnionym pracownikiem Zakładu Karnego w Łupkowie. Materiały zużywalne zakupione ze środków przeznaczonych na realizację kursu przechodzą na własność Zakładu Karnego w Łupkowie. 21. Wykonawca w trakcie trwania kursu zapewni warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy i ppoż. 22. Przeprowadzony kurs zakończy się egzaminem końcowym z zagadnień teoretycznych oraz praktycznych przewidzianych w programie kursu. 23. Egzamin końcowy przeprowadzi komisja powołana przez wykonawcę. Czas trwania egzaminu nie wlicza się do czasu trwania kursu. 24. Uczestnik kursu, który uzyskał z egzaminu końcowego ocenę wyższą od oceny niedostatecznej, otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane przez Wykonawcę zgodnie z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U., poz. 186 z późn. zm.). 25. Wzór zaświadczenia potwierdzającego ukończenie kursu/zajęć aktywizacji zawodowej i uzyskanie kwalifikacji opracowanego na podstawie załącznika nr 5 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U., poz. 186 z późn. zm.) wykonawca powinien dołączyć do oferty. 26. Wykonawca może dopuścić do egzaminu tylko te osoby, które posiadają nie więcej niż 20 % nieobecności.27. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji przebiegu kursu: a) dziennik zajęć edukacyjnych zawierający imienną listę obecności podpisywaną przez uczestników kursu długopisem koloru niebieskiego lub zielonego, wymiar godzin i tematy zajęć,b) listy obecności uczestników i wykładowców, c) ankiety oceniające kurs,d) listy potwierdzające odbiór odzieży roboczej, środków ochrony osobistej i materiałów szkoleniowych,e) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu zawierający: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL osoby, której wydano zaświadczenie, a w przypadku osoby, która nie posiada numeru PESEL - numer dokumentu potwierdzającego jej tożsamość, datę wydania zaświadczenia, numer zaświadczenia, potwierdzenie odbioru zaświadczenia, f) dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników kursu i potwierdzenie dokonania opłaty z tego tytułu,g) protokół z przeprowadzonego egzaminu końcowego.28. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć aktywizacji zawodowej stanowiącej:a) dziennik zajęć edukacyjnych zawierający imienną listę obecności podpisywaną przez uczestników zajęć aktywizacji zawodowej długopisem koloru niebieskiego lub zielonego, wymiar godzin i tematy zajęć,b) listy obecności uczestników i wykładowców, c) listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych,d) ankiety oceniające zajęcia aktywizacji zawodowej,e) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie zajęć aktywizacji zawodowej zawierający: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL osoby, której wydano zaświadczenie, a w przypadku osoby, która nie posiada numeru PESEL - numer dokumentu potwierdzającego jej tożsamość, datę wydania zaświadczenia, numer zaświadczenia, potwierdzenie odbioru zaświadczenia.29. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania wzoru ankiety dla uczestników kursu/zajęć aktywizacji zawodowej służącej do oceny kursu/zajęć aktywizacji zawodowej (wzór ankiety wykonawca powinien dołączyć do oferty).30. Wykonawca zobowiązany jest do oznaczenia dokumentacji przebiegu kursu i zajęć aktywizacji zawodowej logotypem Unii Europejskiej oraz Kapitału Ludzkiego i zapisem Projekt Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Projekt I - Działanie 1.3 - Poddziałanie 1.3.431. Dokumentacja kursu oraz program kursu powinny spełniać wymagania określone w § 75 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193).32. Wykonawca przy wykonywaniu zadań objętych umową zobowiązany jest do ochrony danych osobowych uczestników kursu i zajęć aktywizacji zawodowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz zachowania w tajemnicy wszystkich informacji dotyczących Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 49 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach