Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminy Kamienna Góra w sezonie zimowym 2017/2018

Gmina Kamienna Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 58-400 Kamienna Góra, al. Wojska Polskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 48756106292 , fax. 75 744 28 57
  • Data zamieszczenia: 2017-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kamienna Góra
    al. Wojska Polskiego 10
    58-400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 48756106292, fax. 75 744 28 57
    REGON: 23082132200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakamiennagora.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminy Kamienna Góra w sezonie zimowym 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi zimowego utrzymania dróg gminnych publicznych i dróg wewnętrznych stanowiących własność gminy Kamienna Góra w sezonie zimowym 2017/2018. Zakres usług obejmuje odśnieżanie i/lub posypywanie dróg na odcinkach decydujących o płynności ruchu w sposób pozwalający na spełnienie wymogów co najmniej V standardu zimowego utrzymania dróg określonego Zarządzeniem Nr 33/09 Wójta Gminy Kamienna Góra z 28 września 2009 r. Okres świadczenia usług zimowego utrzymania dróg w ramach niniejszego zamówienia ustala się od dnia 1 listopada 2017 r., do 15 maja 2018 r. Usługi stanowiące przedmiot zamówienia będą świadczone w tym okresie sukcesywnie w zależności od warunków atmosferycznych i stosownie do dyspozycji (zleceń wykonania) wydawanych przez Zamawiającego. Stan docelowy jaki należy osiągnąć w wyniku wykonania usług zimowego utrzymania, i który będzie uznany przez Zamawiającego za należyte wykonanie zadysponowanych usług, precyzuje się następująco: 1. Jezdnia drogi odśnieżona na całej szerokości i długości. 2. Śliskość zimowa zlikwidowana na całej szerokości i długości jezdni (w przypadku gołoledzi). 3. Odśnieżone tereny przylegające do jezdni tj. zatoki autobusowe i mijanki. 4. Jezdnia posypana na całej szerokości na: - obiektach mostowych; - skrzyżowaniach z drogami publicznymi o nawierzchni utwardzonej; - odcinkach o pochyleniu ponad 4 % (podjazdach i zjazdach), a także ostrych zakrętach. Jezdnie dróg należy oczyszczać z zalegającego śniegu poprzez całkowite zgarnięcie pokrywy śnieżnej pługiem odpowiednio dociśniętym do jezdni tak aby usuwać maksymalną możliwą ilość śniegu i lodu oraz mieć na celu zapobieganie powstawaniu kolein i tzw ‘naboi lodowych’; w przypadku pojawienia się takich zjawisk należy je niezwłocznie usuwać. W sytuacji gdy po wykonaniu usług odśnieżania w danej dobie nadal będą utrzymywały się wyjątkowo niekorzystne warunki atmosferyczne (np.: intensywne opady śniegu, zamiecie i zawieje), Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o trudnościach z uzyskaniem i utrzymaniem prawidłowego stanu dróg; Zamawiający może w takim wypadku, w uzgodnieniu z Wykonawcą, wydać dyspozycję kolejnych wyjazdów w celu ponowienia w tej dobie usług zimowego utrzymania. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na następujące zadania (rejony): Zadanie 1. Rejon obejmujący Czadrów, Krzeszów, Lipienica, Ptaszków, Dębrznik Zadanie 2. Rejon obejmujący Krzeszówek, Gorzeszów, Kochanów, Dobromyśl, Jawiszów, Olszyny. Zadanie 3. Rejon obejmujący Janiszów i Przedwojów. Zadanie 4. Rejon obejmujący Czarnów, Rędziny, Pisarzowice, Raszów. Zadanie 5. Rejon obejmujący Szarocin, Nowa Białka, Leszczyniec, Ogorzelec. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia osoby koordynatora będącego w całodobowym kontakcie telefonicznym z przedstawicielami Zamawiającego. Dyspozycje wykonania usługi zimowego utrzymania w imieniu Zamawiającego wydają upoważnione do tego osoby. Wykonawca podejmujący się realizacji zamówienia zapewnia całodobową gotowość do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (wliczając dni powszednie, niedziele i święta) i realizacji takich usług w wyniku zgłoszenia przez Zamawiającego telefonicznych dyspozycji w tym zakresie z zachowaniem ustalonego czasu reakcji Wykonawcy, który rozumie się jako wyrażony w godzinach maksymalny okres czasu jaki może upłynąć od chwili wydania przez Zamawiającego dyspozycji do realizacji usług zimowego utrzymania w danym rejonie, a rozpoczęciem wykonywania tych usług. Czas reakcji Wykonawcy stanowi jedno z kryteriów oceny oferty, odnoszące się do jakości przedmiotu zamówienia (patrz pkt XIV SIWZ. Opis kryteriów). Wymogi w zakresie materiałów: Zabezpieczenie materiałów do zwalczania czynników ograniczających i zakłócających ruch drogowy, w szczególności oblodzeń i śliskości jezdni (w postaci m.in.: piasku i soli drogowej) leży po stronie Wykonawcy. Koszt zakupu takich materiałów należy skalkulować w cenie oferty i stawce godzinowej podanej w ofercie. Eliminowanie i ograniczanie oblodzeń i śliskości należy prowadzić przy użyciu mieszanki piasku z dodatkiem minimum 10 % soli drogowej. Wykonawca może zaoferować do realizacji zamówienia mieszankę piasku o lepszych właściwościach tzn. z dodatkiem odpowiednio 15% lub 20% soli drogowej. Skład mieszaniny piasku i soli drogowej to jedno z kryteriów oceny oferty Wykonawcy, odnoszące się do jakości przedmiotu zamówienia (patrz pkt XIV SIWZ. Opis kryteriów). Sposób rozliczania usług: Rozliczenia za wykonaną część usług będą prowadzone w okresach miesięcznych, w oparciu o liczbę godzin faktycznie i należycie wykonanych usług zimowego utrzymania (odśnieżania, posypywania dróg) i ceny za godzinę wykonywania tych usług (stawki godzinowej) podaną przez Wykonawcę w złożonej ofercie. Zamawiający zastrzega, że niżej opisany sposób rozliczeń wykonanych usług zimowego utrzymania dróg jest niezmienny w całym okresie obowiązywania umowy w sprawie niniejszego zamówienia i dla każdej części tego zamówienia (zadania nr 1- 5). Oznacza to, że obowiązuje również w sytuacji gdy faktyczna liczba godzin świadczenia usługi zimowego utrzymania dróg będzie mniejsza lub większa niż wartość podana w opisie przedmiotu zamówienia. Rozliczeniom i płatnościom za wykonanie zamówienia będą podlegały wyłącznie usługi odśnieżania i posypywania dróg faktycznie zrealizowane na podstawie dyspozycji Zamawiającego, zgodnie z zapisami SIWZ i zapisami istotnych warunków umowy. Jednostką rozliczeniową dla wszystkich części zamówienia (ujętych jako zadania od nr 1 do 5) jest godzina świadczenia usług zimowego utrzymania dróg rozumiana jako godzina zegarowa (60 minut) pracy jednostki sprzętowej realizującej odśnieżanie i posypywanie dróg w sposób zgodny z zapisami SIWZ. Do czasu pracy jednostki sprzętowej nie można wliczać czasu dojazdu jednostki do miejsca wykonywania odśnieżania i posypywania dróg, postoju pojazdu i sprzętu, załadunku materiałów, powrotu z miejsca w którym zakończono wykonywanie usług do miejsca wskazanego przez Wykonawcę. Za jednostkę sprzętową uważa się pojazd wraz z osprzętem i obsługą wykonujący czynności odśnieżania i/lub posypywania. Godziny pracy poszczególnych jednostek sprzętowych Wykonawca ma obowiązek ujmować w miesięcznych zestawieniach wykonanych usług zawierających wyszczególnienie co najmniej: miejsca wykonywania usługi, czasu pracy pojazdu/sprzętu, czasu rozpoczęcia i zakończenia pracy pojazdu/sprzętu, rodzaju realizowanej usługi (posypywanie, odśnieżanie), rodzaju użytego sprzętu, panujących warunków atmosferycznych, ewentualne uwagi Wykonawcy. W uzupełnieniu wymienionych miesięcznych zestawień Wykonawca ma obowiązek wystawiać karty drogowe dla poszczególnych jednostek sprzętowych oraz uzyskiwać u sołtysów wsi potwierdzenie wykonania usług odśnieżania i posypywania w danej wsi. W sytuacji gdy czas pracy danej jednostki sprzętowej nie będzie obejmował pełnych godzin, rozliczenie będzie prowadzone proporcjonalnie. Wykonawca ma obowiązek każdorazowo przedkładać uzupełnione miesięczne zestawienie wykonanych usług wraz z kopiami kart drogowych potwierdzonych przez sołtysów wsi, Zamawiającemu w celu zatwierdzenia. Rozliczenie zrealizowanych usług zimowego utrzymania ma każdorazowo miejsce po zakończeniu miesiąca kalendarzowego, i jest prowadzone na podstawie danych z zatwierdzonych przez Zamawiającego miesięcznych zestawień wykonanych usług zimowego utrzymania dróg oraz ceny za godzinę wykonywania tych usług podaną w ofercie złożonej przez Wykonawcę (stawki godzinowej).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 1.000,00 złotych odrębnie dla każdej z części zamówienia (słownie: jeden tysiąc zł). Wadium powinno być wniesione najpóźniej do dnia 28.08.2017 do godz. 10:50 – termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy - zamawiający nie precyzuje tych warunków.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach