Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej wraz z zagospodarowaniem Potoku Czechowickiego - cz.1 Budowa Centrum Edukacji Ekologicznej w Czechowicach - Dziedzicach”.

Gmina Czechowice-Dziedzice ogłasza przetarg

  • Adres: 43502 Czechowice-Dziedzice, Plac Jana Pawła II
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2147110 , fax. 32 2147152, 2147182
  • Data zamieszczenia: 2018-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czechowice-Dziedzice
    Plac Jana Pawła II 1
    43502 Czechowice-Dziedzice, woj. śląskie
    tel. 32 2147110, fax. 32 2147152, 2147182
    REGON: 52360800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czechowice-dziedzice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej wraz z zagospodarowaniem Potoku Czechowickiego - cz.1 Budowa Centrum Edukacji Ekologicznej w Czechowicach - Dziedzicach”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej wraz z zagospodarowaniem Potoku Czechowickiego - cz.1 Budowa Centrum Edukacji Ekologicznej w Czechowicach - Dziedzicach”. Zakres inwestycji obejmuje: 1) budowę budynku Centrum Edukacji Ekologicznej ( z wyposażeniem wnętrz w meble ) wraz z obiektami towarzyszącymi: tarasem i wieżą widokową 2) ekspozycję i zabezpieczenie w sposób trwały ruin spichlerza dworskiego (dawny „dwór Wilczków”) wpisanego do rejestru zabytków decyzją Wojewody Katowickiego nr 1216/75 z dn. 18.12.1975 r. i skreślonego z niego decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego nr DOZ-OAiK-6700/1478/14[MP-2] z dn. 06.05.2015 r. Obecnie ruiny spichlerza dworskiego zostały zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi na czas określony tj. do dnia 28.10.2019r. Do tego dnia Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć roboty w zakresie trwałego zabezpieczenia ruin. Na 90 dni przed przystąpieniem do realizacji robót w zakresie trwałego zabezpieczenia ruin Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o planowanym terminie rozpoczęcia robót w tym zakresie określając w szczególności datę rozpoczęcia robót. Rozebranie istniejących elementów zabezpieczenia tymczasowego będzie wykonane na koszt wykonawcy zabezpieczenia tymczasowego, który po dokonaniu rozbiórki zabierze zużyty materiał. 3) budowę dwóch parkingów, placów, dojazdów i dojść do terenu inwestycji oraz tarasu przy projektowanym Centrum Edukacji Ekologicznej. 4) utworzenie terenów zieleni i kwater tematycznych, odtworzenie brakującego drzewostanu alei lipowej. 5) budowę schodów terenowych, ścieżek pieszych i odtworzenie ścieżki alei lipowej. Uwaga: - W posiadaniu Zamawiającego pozostaje oryginał mapy do celów projektowych opracowanej 22.12.2016 r., wpisanej do ewidencji materiałów zasobu geodezyjnego 29.12.2016 r. - Na terenie inwestycji dokonano rozbiórki istniejących garaży. - W Załączniku nr 2 Program Funkcjonalno- Użytkowy - Załącznik 2.5. Inwentaryzacja architektoniczna budynku przy ulicy Kotulińskiego 4 – nie dotyczy przedmiotowego zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazany został w Programie Funkcjonalno- Użytkowym (dalej PFU) stanowiącym załącznik 2 do SIWZ. W ramach niniejszego zamówienia zostanie zrealizowany zakres inwestycji opisanej w PFU. Projekt został wybrany na podstawie Uchwały nr 347/242/V/2018 Zarządu Województwa Śląskiego z dnia 21.02.2018 r. do dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów, Działanie 5.4 Ochrona różnorodności biologicznej, Poddziałanie 5.4.3 Ochrona różnorodności biologicznej – tryb pozakonkursowy). Zakres zamówienia obejmuje: Zakres I – wykonanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu funkcjonalno- użytkowego (PFU) oraz uzyskanie wszelkich decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych. Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać zgody właścicieli nieruchomości na dysponowanie gruntem na cele budowlane w przypadku ich braku przez Zamawiającego. Zakres II – wykonanie robót budowlanych, sprawowanie nadzoru autorskiego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie Obiektów. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 4. Rozwiązania równoważne 1. W przypadku gdy z załączonej dokumentacji wynika, iż Zamawiający/projektant opisał materiały, urządzenia, technologie ze wskazaniem konkretnych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, to należy je traktować jako przykładowe i Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych przez Zamawiającego/projektanta, pod warunkiem, że będą one posiadały co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych standardów. 2. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. 4. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne urządzenia, materiały, technologie i inne elementy równoważne muszą posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 5. Okres gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na cały przedmiot zamówienia tj. na roboty budowlane wraz z wbudowanymi materiałami i urządzeniami na okres minimum 60 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Okres rękojmi wynosi 60 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. W związku z zastosowaniem kryterium oceny ofert – okres gwarancji i rękojmi, Zamawiający wymaga określenia okresu gwarancji i rękojmi zgodnie z pkt 2 Dział XIV SIWZ – Kryteria oceny ofert. 6. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1. Zamawiający wymaga, aby robotnicy budowlani wykonujący roboty budowlane pod nadzorem Wykonawcy, tj. pracownicy ogólnobudowlani, pracownicy wykonujący roboty w zakresie branży elektrycznej, oraz sanitarnej (pracownicy fizyczni) byli zatrudnieni przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U.2018. poz. 108 t.j. z dnia 12.01.2018). W szczególności Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności:  roboty fundamentowe  roboty murarskie, tynkarskie  roboty brukarskie  instalacyjne w zakresie instalacji elektrycznych i niskoprądowych  instalacyjne w zakresie instalacji sanitarnych, wodociągowych, wentylacyjnych, 2. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym realizowane m.in. przez osoby wskazane w pkt. 1, z wyłączeniem czynności realizowanych przez osoby sprawujące samodzielne funkcje w budownictwie, były realizowane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 3. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte we wzorze umowy, stanowiącej załączniki nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 75.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem/upoważnieniem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie należy złożyć wraz z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt V.1.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków 3.1 Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt 3 SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 3.1.1 wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.1.2 zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i w art. 24 ust.5 pkt 1 ustawy. 3.1.3 w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.1.4 z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.4.Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w ppkt 3.1.1 i 3.1.4 - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3 Ogłoszenia. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w zdaniu pierwszym i drugim należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach