Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie budowy Centrum Przesiadkowego w Mielnie

Gmina Mielno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-032 Mielno, ul. Bolesława Chrobrego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943 459 830 , fax. 943 459 834
  • Data zamieszczenia: 2017-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mielno
    ul. Bolesława Chrobrego 10
    76-032 Mielno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943 459 830, fax. 943 459 834
    REGON: 33092065300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mielno.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie budowy Centrum Przesiadkowego w Mielnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania inwestycyjnego w systemie „zaprojektuj i wybuduj” szczegółowo opisanego w (PFU) Programie Funkcjonalno- Użytkowym. Lokalizacja inwestycji: miejscowość Mielno dz. 037/1, 325/9, 325/11, 271/1, 274/2, 278/2, 863, 274/11, 274/4, 711/50. Podstawowe właściwości funkcjonalno- użytkowe Centrum Przesiadkowego (CP) w Mielnie koncentrują się na: - usprawnieniu regionalnego transportu kolejowego i autobusowego; - poprawie standardów podróżowania i bezpieczeństwa; - poprawie dostępu do stacji kolejowej i połączenie jej z komunikacją autobusową; - poprawie wizerunku Mielna od strony południowego wjazdu do miasta. Centrum przesiadkowe zapewniać będzie obsługę mieszkańców w zakresie zbiorowej komunikacji autobusowej i kolejowej. Zgodnie z koncepcją do Centrum Przesiadkowego doprowadzone zostaną ciągi piesze i rowerowe, a na głównym placu powstaną podstawowe i funkcjonalne elementy towarzyszące podróżnym. Planowane pawilony będą całoroczne z doprowadzonymi niezbędnymi mediami. Zaplanowano wymianę wiat na przystankach autobusowych. Jedna z wiat, przy pętli autobusowej będzie zbudowana od podstaw, wraz z utwardzeniem sąsiedniego terenu, obecnie zielonego. Do Centrum Przesiadkowego prowadzić ma nowy odcinek ścieżki rowerowej, będący fragmentem międzynarodowego szlaku rowerowego. Budowa ścieżki rowerowej wiąże się z przebudową chodnika po wschodniej stronie ul. Lechitów, na odcinku od ronda do zjazdu do pętli autobusowej, gdzie szlak rowerowy połączy się z istniejącym ciągiem pieszo- rowerowym. Miejsca postojowe dla aut i postój taxi znajdą się na zmodernizowanym parkingu przy rondzie (24szt.) i w zatoce parkingowej przy pętli autobusowej (6szt.). Poprawę bezpieczeństwa zapewnią dwa niestrzeżone przejścia przez tory (zabezpieczone labiryntem), jedno na wysokości placu głównego CP i drugie na południe, tuż za dawnymi zabudowaniami dworcowymi oraz nowe przejście przez drogę wojewódzką na wysokości alejki przy ul. Lechitów 31. Projekt zakłada połączenie obsługi komunikacji publicznej w nowoczesnym Centrum Przesiadkowym. Zaprojektowany kompleks ułatwi turystom i mieszkańcom korzystanie z połączeń kolejowych i autobusowych, zwiększy ich bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Nowy dworzec wraz z funkcjami towarzyszącymi zlokalizowany zostanie na działce nr 325/11, dostępnej z ul. Lechitów, przylegającej do peronu. W budynku ulokowano główne funkcje Centrum Przesiadkowego: kasy biletowe, poczekalnię oraz ogólnodostępne toalety. W terenie znajdą się ciągi piesze, kiosk, wypożyczalnia rowerów miejskich, info-kiosk, bankomat, poidełko, punkt ładowania telefonu, tablice informacyjny, meble miejskie. Przy ul. Lechitów powstanie wiata przystankowa dla oczekujących na autobus. Koncepcja zakłada utworzenie parkingu dla samochodów osobowych przy rondzie, a także zagospodarowanie wąskiego terenu między torami a drogą w północnej części analizowanego terenu, dostępnego z ul. Lechitów. Niezbędne dla właściwego przepływu ruchu pieszego jest stworzenie alternatywnego połączenia dworca z centrum miasta. Zaprojektowano chodniki i ścieżkę rowerową łączące ulicę Północną (pośrednio ul. B. Chrobrego) z ulicą Lechitów w miejscu nowoprojektowanego parkingu. Dodatkowe połączenia komunikacyjne umożliwiają zaprojektowane przejścia przez tory na wysokości osiedli mieszkaniowych przy ul. Wakacyjnej. Wzdłuż ul. Lechitów zaprojektowano rewitalizację dwóch terenów zielonych, które staną się miejskimi skwerami z urządzoną zielenią i obiektami małej architektury. Dzięki użyciu tych samych rozwiązań przestrzenno- materiałowych co na placu dworcowym będą one klamrę spinającą projektowane Centrum Przesiadkowe. Usprawnienie regionalnego transportu kolejowego i autobusowego. W zachodniej części strefy zaprojektowano pawilony mieszczące poczekalnię dla pasażerów, kasy biletowe, informację turystyczną, kiosk, przechowalnię bagażu, toalety. Przeprojektowano peron tak aby mógł obsługiwać dłuższe szynobusy i podwójne składy. Poszerzenie peronu umożliwi wygodniejsze poruszanie się wzdłuż szynobusu, usprawni wsiadanie i wysiadanie. We wschodniej części strefy głównej pozostaje ulokowany terminal autobusowy w niezmienionej formie (zgodnie z sugestią projektanta drogowego wskazana jest przebudowa polegająca na wymianie nawierzchni oraz poprawie łuków aby dostosować je do promieni skrętów autobusów i wygospodarować miejsca postojowe). Zaprojektowano utwardzony plac dla oczekujących na autobus. Poprawa standardów podróżowania i bezpieczeństwa. Nowy peron i dojście do pawilonu usługowego będą częściowo zadaszone lekkim szklanym przykryciem. Szklane pokrycie ochroni podróżnych przed nadmiernym słońcem i deszczem. W sąsiedztwie peronu zaplanowano miejsca postojowe dla rowerów oraz miejsce dla ewentualnej wypożyczalni rowerów miejskich. Aby podnieść bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych między pętlą autobusową, a dworcem kolejowym proponuje się wyposażenie go w dwa rzędy płytek z wypustkami. Nawierzchnie na terenie Centrum Przesiadkowego przewiduje się wyposażyć w oznakowania dla osób niewidomych i słabowidzących. Dla osób poruszających się na wózkach ułatwieniem będą bezprogowe wejścia, obniżone krawężniki do max 2cm oraz spadki nie przekraczające 6%. Dla mieszkańców ul. Wakacyjnej przewidziano dwa niestrzeżone przejścia przez tory z labiryntem. Aby ograniczyć swobodne przechodzenie przez tory zaprojektowano ogrodzenia ciągów pieszych wzdłuż torowiska. Teren dworca objęto zasięgiem dwóch hot – spotów z darmowym dostępem do internetu. Poprawa dostępu do stacji kolejowej poprzez połączenie jej z komunikacją autobusową oraz połączenie stacji kolejowej z pętlą przy hali zapewnia dobrze usytuowane przejście dla pieszych. Od przejścia do pętli zaprojektowano chodnik z poszerzeniem na wiatę przystankową. Poprawa dostępu do stacji kolejowej jest utrudniona przez ograniczenie projektu do działek będących we władaniu publicznym. W liniach rozgraniczających ul. Lechitów i rondo nie ma miejsca na poszerzenie za wąskich chodników. W strefie północnej jest możliwość utworzenia ciągu pieszego i rowerowego, łączącego ul. Północną ul. Lechitów, jednak wymaga to wykupu fragmentu prywatnej działki. Rozwiązanie to zostało zaproponowane w części rysunkowej. W strefie północnej pozostawiono istniejący parking dla samochodów osobowych w niezmienionej formie, według sugestii projektanta drogowego zaproponowano uporządkowany układ miejsc postojowych (21 miejsc). Na parkingu może znaleźć się postój dla taksówek, zajmujący 4 wydzielone zielenią, miejsca postojowe. Poprawa wizerunku Mielna od strony południowego wjazdu do miasta. W całym zakresie opracowania przyłożono wagę do roli zieleni, która stosunkowo niewielkim kosztem podnosi atrakcyjność przestrzeni publicznych. Zaproponowano motyw klombów z ozdobnymi trawami, towarzyszącymi głównym ciągom pieszym. Nowe nasadzenia drzew i klomby znajdują się we wszystkich trzech strefach. Zaproponowano charakterystyczną, związaną z miejscem, architekturę pawilonów i mebli miejskich. Przewidziano wymianę wiat przystankowych na nowe, korespondujące z architekturą Centrum Przesiadkowego. Założono wymianę ogrodzeń otaczających działki przyległe do dworca klejowego. Wzdłuż ogrodzeń pozostawiano pasy zieleni – miejsce na winobluszcz, który przysłoni tereny prywatnych działek, sąsiadujących z placem dworcowymi i peronem. Zestawienie ważniejszych parametrów: Obszar objęty projektem – 14.124,98m2 Powierzchnia nowych utwardzeń – 1.194,80m2 Powierzchnia przebudowywanych utwardzeń – 2.067,00m2 Powierzchnia terenów zieleni – 1.512,26m2, w tym zieleni ozdobnej 254,37m2 Powierzchnia zabudowy – 101,75m2 Powierzchnia użytkowa – 81,37m2 Kubatura – 445,25m2 Ilość miejsc postojowych - 27 Długość peronu – 85,00mb Szczegółowy opis rozwiązań technologicznych znajduje się w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Przyjęte rozwiązania umożliwiają realizację projektu zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na etapie tworzenia szczegółowej dokumentacji technicznej dotyczącej dróg dla rowerów, Projektant zostanie wezwany do zaprojektowania wskazanej infrastruktury zgodnie z wymogami opracowanymi przez holenderską organizację standaryzacji CROW opublikowane w podręczniku projektowania przyjaznej dla roweru infrastruktury "Postaw na rower" ("Signup for the Bike", CROW, Ede, 1993, wyd. polskie PKE, Kraków, 1999). Beneficjent zobowiązuje się do stworzenia infrastruktury rowerowej w oparciu o ww. wytyczne. Wymagania dotyczące dokumentacji projektowej . Należy wykonać następujące dokumentacja projektowo – kosztorysowe: a) dokumentacja projektowo kosztorysowa dla budowy obiektów Centrum przesiadkowego wraz z zagospodarowaniem placu i zielonego skweru, przebudową torów kolejowych, budową peronu i dwóch przejść labiryntów połączonych ścieżką. b) dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla budowy ścieżki rowerowej i chodnika w ciągu ulicy Lechitów, na fragmencie od ulicy Żeromskiego do Północnej, budowy kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami oraz modernizacji nawierzchni parkingu, a także części zajezdni autobusowej oraz ustawieniu wiat przystankowych i elementów małej architektury Do zadań wykonawcy należy uzyskanie w imieniu Gminy Mielno prawomocnych: decyzji ZRID, pozwolenia na budowę/zaświadczenia o braku sprzeciwu oraz zgłoszenia robót drogowych. Dokumentację dla zadania należy przedstawić następujących etapach: 1. projekt budowlany 2. projekt wykonawczy 3. kosztorysy i przedmiary 4. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych 3. dokumentacja powykonawcza Projekty: budowlany, wykonawczy oraz dokumentacja powykonawcza powinny zawierać następujące elementy: - mapę do celów projektowych - podziały działek - opinię geotechniczną - projekt architektoniczny - projekt konstrukcyjny - projekt instalacji sanitarnych (wodno- kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji) - projekt instalacji elektroenergetycznych - projekt instalacji monitoringu wraz z instalacją alarmową - projekt instalacji teleinformatycznej - projekt wyposażenia i aranżacji wnętrz - projekt zagospodarowania terenu - projekt drogowy ze stalą i czasową organizacją ruchu - projekt branży kolejowej - projekt zieleni - projekty przyłączy - projekty przebudowy kolidującej infrastruktury podziemnej Dla projektu wykonawczego należy wykonać specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót dla każdej z branż. Ponadto należy opracować przedmiary i kosztorysy inwestorskie (realizacyjne). Wykonawca uzyska w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje, pozwolenia na użytkowanie. Terminy przekazania i liczba egzemplarzy dokumentacji: 1. Projekt budowlany w terminie do dnia 30 kwietnia 2018 r. (nie dotyczy procedury ZRID) – 5szt. 2. Projekt budowlany w terminie do dnia 28 lutego 2018 r. wraz z wnioskiem na ZRID – 5szt. 3. Projekt wykonawczy i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w terminie do dnia 30 maja 2018 r. – 5szt. 4. Kosztorysy i przedmiary w terminie do dnia 30 maja 2018 r. Wersja papierowa musi być uzupełniona o wersję elektroniczną w formacie pdf wraz z plikami źródłowymi . Wersja elektroniczna musi być zgodna z wersją papierową . Wymagane jest wykonanie 2 egz. wersji elektronicznej na płytach CD/DVD do każdego etapu dokumentacji projektowej. Termin przekazania zamawiającemu podstawy realizacji robót budowlanych (decyzji ZRID, pozwolenia na budowę/zaświadczenia o braku sprzeciwu) - 30 maj 2018 r. Projekt budowlany powinien być opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. W przypadku konieczności uzyskania odstępstw od przepisów należy uzyskać zgody odpowiednich instytucji. Projekt musi uzyskać wszystkie wymagane przepisami uzgodnienia i opinie. Projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dokumentację kosztorysową należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2013r. poz. 1129) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389). Dokumentacja projektowa powinna być odrębnym opracowaniem, w którym wydzielone będą tomy zgodnie z przyjętą systematyką podziału robót budowlanych. Nazwy i kody: grup robót, klas robót, kategorii robót powinny być podane zgodnie z nazewnictwem i numeracją określoną w rozporządzeniu nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (Dz.U.UE.L.340.1 z późn. zm.). Uwagi dodatkowe Zamawiającego: Zamawiający doprowadził do sporządzenia Programu – Funkcjonalno - Użytkowego obrazującego dwa warianty zadaszenia peronu kolejowego . Ostatecznie zdecydowano na etapie przygotowania zamówienia o wyborze wariantu zadaszenia z konstrukcji stalowej z wypełnieniem szkłem i kanalizacją deszczową wykorzystującą wnętrze słupów konstrukcyjnych do odprowadzenia wody deszczowej za pośrednictwem dodatkowej rury spustowej PCV. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. wykonywanie robót budowlanych wyszczególnionych w PFU, w szczególności: a) roboty w zakresie wykonania przebudowy torów i budowy peronu dworca kolejowego (montaż nawierzchni , podkładów kolejowych, torów) b) roboty w zakresie przebudowy dróg (montaż nawierzchni) c) roboty z zakresie wykonania kanalizacji deszczowej (wykopy pod rurociągi i uzbrojenie, ułożenie rurociągów i uzbrojenia); d) roboty w zakresie wykonania obiektów kubaturowych (montaż elementów kubaturowych nadziemnych w zakresie konstrukcji) Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 40.000 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych); 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 3 ustawy). 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Bałtyckim Banku Spółdzielczym w Darłowie I Oddział w Koszalinie nr 73 8566 0003 0600 5418 2005 0008. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w pieniądzu powinien być załączony do oferty lub złożony oddzielnie w formie oryginału lub też kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 5. Dokument potwierdzający wniesienie wadium winien być opatrzony dopiskiem umożliwiającym jego identyfikację z postępowaniem: Zaprojektowanie i wykonanie budowy Centrum Przesiadkowego w Mielnie. 6. Oryginał wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz można złożyć wraz z ofertą w sposób umożliwiający jego odłączenie lub oddzielnie przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta / Poręczyciela. Dokument musi być podpisany przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta / Poręczyciela. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści dokumentu winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy. 8. Zasady zwrotu wadium oraz podstawy do jego zatrzymania reguluje art. 46 ustawy
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 rozporządzenia składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa powyżej lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach