Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wybudowanie kompostowni odpadów w ramach przedsięwzięcia Racjonalizacja gospodarki odpadami komunalnymi i rekultywacja składowisk odpadów w Elblągu

Zakład Utylizacji Odpadów Spółka z o.o w Elblągu ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 055 2361225
  • Data zamieszczenia: 2010-01-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Utylizacji Odpadów Spółka z o.o w Elblągu
    ul. Szańcowa 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 055 2361225
    REGON: 17101256500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuo.elblag.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wybudowanie kompostowni odpadów w ramach przedsięwzięcia Racjonalizacja gospodarki odpadami komunalnymi i rekultywacja składowisk odpadów w Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie procesu technologicznego kompostowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dostarczanych do ZUO z frakcji wydzielonej mechanicznie w instalacji do sortowania, odpadów ulegających biodegradacji zbieranych selektywnie, o zdolności przetwarzania co najmniej 28.000 Mg/rok w procesie intensywnego kompostowania w bioreaktorach systemie zamkniętym spełniających wymagania Najlepszej Dostępnej Techniki (BAT); Zamówienie obejmuje w szczególności 1) zaprojektowanie procesu technologicznego kompostowania odpadów biodegradowanych pochodzących z selektywnej zbiórki i odpadów komunalnych zmieszanych w procesie intensywnego kompostowania w bioreaktorach w systemie zamkniętym o zdolności przetwarzania co najmniej 28 000 Mg/a Odpadów, 2) dokonanie niezbędnej weryfikacji Koncepcji planu zagospodarowania terenu inwestycji potrzebnej dla uzyskania pozwolenia na budowę, 3) zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych kompostowni, 4) dostawa i montaż linii technologicznej w procesie intensywnego kompostowania w bioreaktorach w systemie zamkniętym, 5) wykonanie niezbędnych instalacji do funkcjonowania kompostowni w tym : a. Instalacji energetycznej, b. Instalacji oświetleniowej, c. Instalacji napowietrzania, d. Instalacji odbioru odcieków, e. Instalacji zraszania, f. Instalacji oczyszczenia zużytego powietrza lub systemu równoważnego, g. Automatyki i sterowania, h. Wizualizacji i transmisji danych, 6) Opracowanie dokumentacji rozruchowej i eksploatacyjnej, 7) Przeprowadzenie rozruchu technologicznego kompostowni przez okres nie krótszy niż zakładany całkowity cykl technologiczny, 8) Opracowanie instrukcji eksploatacji kompostowni, 9) Opracowanie instrukcji obsługi i konserwacji kompostowni, 10) Dostarczenie dokumentacji techniczno-ruchowej (DTR) urządzeń, 11) Opracowanie dokumentacji niezbędnej dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie, pozwolenia zintegrowanego. 12) Szkolenie załogi. 13) Zapewnie serwisu wykonanej kompostowni przez okres gwarancji. 14) Opracowanie instrukcji BHP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452538003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwota wadium wynosi 100 000 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.1.2004 r. (tekst jednolity Dz. U. 2007 Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) dalej opisywanej skrótem u.p.z.p. 2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wymogi art. 22 ust. 1 pkt. 1-2 u.p.z.p tj. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca musi a) wykonać w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie roboty, których przedmiotem było wykonanie robót żelbetowych (obiekty kubaturowe) w ramach budowy obiektów infrastrukturalnych o wartości co najmniej 3 mln PLN. b) posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w ilości co najmniej 20 pracowników c) posiadać przeciętną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w ilości 3 osób. d) wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: - Przedstawiciel Wykonawcy (kierownik Kontraktu) - posiadającej wyższe wykształcenie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego przy realizacji inwestycji budowlanych według procedur FIDIC lub równoważnych, w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym, posiadającej znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie. W zakresie wymogu znajomości języka dopuszcza się zmianę tego warunku na zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Kierownikiem Kontraktu, - co najmniej 1 osobę na stanowisku Kierownik Zespołu Projektowego, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającej co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy projektowaniu, w tym uczestniczącej w wykonaniu co najmniej dwóch dokumentacji projektowej na wykonanie co najmniej robót żelbetowych (obiekty kubaturowe) w ramach budowy obiektów infrastrukturalnych o wartości co najmniej 3.000.000 PLN. - co najmniej 1 osobę na stanowisku technologa ds. odpadów, posiadającą co najmniej 7 letnie doświadczenie zawodowe przy projektowaniu i uruchomieniu co najmniej dwóch instalacji do kompostowania intensywnego odpadów biodegradowalnych o przepustowości min. 12 000 Mg/rok w zamkniętym systemie, którego czas kompostowania intensywnego wynosi około 3 tygodnie z zastosowaniem rozwiązań tożsamych z oferowanymi, - co najmniej 1 osobę na stanowisku Kierownik Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane albo uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającej co najmniej 7 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, - co najmniej 1 osobę na stanowisku Kierownik Robót Sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającej co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności sanitarnej, - co najmniej 1 osoby na stanowisku Kierownik Robót Elektrycznych, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającej co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności elektrycznej 3) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) Wykonawca osiągnął: w każdym z ostatnich 3 lat minimum 25 000 000 PLN przychodu ze sprzedaży netto obrotu w każdym roku obrachunkowym. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe - rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych, do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności, za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, b) posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 4.000.000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4.000.000 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości, z informacji tej musi jednoznacznie wynikać wysokość żądanej kwoty. c) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości 2.000.000 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 4) Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenia o nie podleganiu wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 u.p.z.p oraz art. 22 ust.1-3 u.z.p. 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 6) Wykaz wykonanych robót oraz dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane należycie. 7) Wykaz osób / podmiotów, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia oraz oświadczenie, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawa wymaga ich posiadanie. Jeżeli w wykazie Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował, należy przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, spełniających warunek Zamawiającego. 8) Sprawozdanie finansowe - rachunek zysków i start , a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych, do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności, za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 9) Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników 10) Informację na temat przeciętnej liczebności zatrudnionego personelu kierowniczego 11) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości. 12) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 13) W celu potwierdzenia, że oferowane roboty i dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda oferty techniczno-technologicznej zawierającej co najmniej następujące dokumenty : a. karty katalogowe / techniczne wszystkich głównych komponentów instalacji technologicznej, m.in. wentylatorów, materiałów itd., b. obliczenia technologiczne w tym ilości bioreaktorów z podaniem przyjętych założeń z potwierdzeniem możliwości przetworzenia zakładanej przez zamawiającego ilości odpadów, c. rysunki bioreaktorów (rzuty, przekroje) potwierdzające możliwość dostosowania się wykonawcy do gabarytów bioreaktorów, które zostaną wykonane odpowiadającym wymogom Zamawiającego. d. przedstawienia mocy oferowanej instalacji do intensywnego kompostowania, oraz wyliczenia zużycia energii elektrycznej w kWh na Mg materiału wejściowego do kompostowania przy założeniu czasu kompostowania wynoszącego 3 tygodnie, e. Wskazanie, co najmniej 1 instalacji do kompostowania intensywnego odpadów kuchennych i zielonych zbieranych selektywnie lub dla odpadów komunalnych (frakcji organicznej wydzielonej z odpadów), spełniającej wszystkie wymagania Zamawiającego, która została wybudowana i jest użytkowana w regionie, gdzie w okresie zimowym przez dłuższy okres występują temperatury poniżej -10C. Należy dołączyć dokument potwierdzający higienizację przetwarzanych odpadów (kuchennych i zielonych lub frakcji organicznej z odpadów komunalnych) w okresie zimowym w tej instalacji. f. Jeżeli wykonawca zamierza zlecić podwykonawcy realizacje oferowanej instalacji do kompostowania (projekt, dostawa, montaż wyposażenia technologicznego oraz szkolenie personelu), wówczas należy dołączyć oświadczenie podmiotu oferującego technologie kompostowania o gotowości wykonania powyższego zakresu oraz oświadczenie o gwarancjach technologicznych g. Wykaz zrealizowanych co najmniej dwóch przedsięwzięć gdzie zastosowano rozwiązania technologiczne oferowane przez wykonawcę a spełniające wszystkie wymagania określone w SIWZ a dotyczące instalacji do kompostowania intensywnego 14) W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda także , aby wykonawca w Koncepcji techniczno-technologicznej wydzielił punkt dotyczący wyposażenia placu dojrzewania i przedstawił w nim następujące oświadczenia i dokumenty: o karty katalogowe / techniczne wszystkich głównych komponentów instalacji uzupełniającej plac dojrzewania, m.in. wentylatorów, materiałów itd., o obliczenia technologiczne w tym ilości pryzm z podaniem przyjętych założeń z potwierdzeniem możliwości przetworzenia zakładanej przez zamawiającego ilości odpadów, o rysunki pryzm (rzuty, przekroje) potwierdzające możliwość wykonania pryzm o oczekiwanych gabarytach pryzm, o przedstawienia mocy oferowanej instalacji wspomagania procesu dojrzewania, oraz wyliczenia zużycia energii elektrycznej w kWh na Mg materiału wejściowego do kompostowania przy założeniu czasu kompostowania wynoszącego 4 tygodnie, o Jeżeli wykonawca zamierza podzlecić realizacje dostawy wyposażenia uzupełniającego placu dojrzewania, wówczas należy dołączyć oświadczenie podmiotu oferującego to wyposażenie, o gotowości wykonania powyższego zakresu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuo.elblag.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną