Przetargi.pl
Wynajem pojazdów do zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Nowosolskiego w sezonie zimowym 2016/2017, 2017/2018 i 2018/2019

Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Wojska Polskiego 100b
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4585330 , fax. 068 4585330
  • Data zamieszczenia: 2016-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli
    ul. Wojska Polskiego 100b 100b
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 068 4585330, fax. 068 4585330
    REGON: 97121818700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd-nowasol.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wynajem pojazdów do zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Nowosolskiego w sezonie zimowym 2016/2017, 2017/2018 i 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wynajęcie sprzętu wraz z operatorem do zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Nowosolskiego polegające na odśnieżaniu dróg i usuwaniu śliskości, za pomocą n/w wymienionego sprzętu wg następujących podziałów: OBRĘB I : Wynajem nośników do piaskarek (wraz z kierowcą) w ilości 1 szt. wraz z zamontowaniem i podłączeniem piaskarek oraz pługów odśnieżających pracujących na drogach powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego (piaskarki i pługi Zamawiającego) OBRĘB II: Wynajem nośników do piaskarek (wraz z kierowcą) w ilości 1 szt. wraz z zamontowaniem i podłączeniem piaskarek oraz pługów odśnieżających pracujących na drogach powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego (piaskarki i pługi Zamawiającego) Wynajem ładowarki (wraz z operatorem) w ilości 1 szt. do zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego Wynajem równiarki (wraz z operatorem) w ilości 1 szt. do zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Nowosolskiego OBRĘB III: Wynajem nośników do piaskarek (wraz z kierowcą) w ilości 1 szt. wraz z zamontowaniem i podłączeniem piaskarek oraz pługów odśnieżających pracujących na drogach powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego (piaskarki i pługi Zamawiającego) OBRĘB IV Wynajem nośników do piaskarek (wraz z kierowcą) w ilości 1 szt. wraz z zamontowaniem i podłączeniem piaskarek oraz pługów odśnieżających pracujących na drogach powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego (piaskarki i pługi Zamawiającego) Wynajem ładowarki (wraz z operatorem) w ilości 1 szt. do zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego Wynajem równiarki (wraz z operatorem) w ilości 1 szt. do zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Nowosolskiego 3.2 Usługi te określone zostały w Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako: 60181000-0 -wynajem samochodów ciężarowych wraz z kierowcą 90630000-2 -usługi usuwania oblodzeń 90212000-6 -usługi odśnieżania 3.3 Do realizacji w/w zakresu czynności występuje zapotrzebowanie na następujący sprzęt: a) samochód ciężarowy jako nośnik pod piaskarkę o napędzie na dwie osie i ładowności od 12 do 24 ton - szt. 4, b) ładowarka do załadunku mieszanki piaskowo-solnej - szt. 2, c) równiarka do odśnieżania zawianych dróg - szt. 2, 3.4 Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałej gotowości do prowadzenia zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) od dnia 15.11.2016 r. do dnia 15.04.2019 r. 3.5 Wynajęty sprzęt do zimowego utrzymania dróg będzie przeznaczony do odśnieżania i usuwania śliskości zimowej polegającej na zapobieganiu i usuwaniu jej za pomocą materiału uszorstniającego zgodnego z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa tj. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 roku w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z dnia 24 listopada 2005 roku nr 230, poz. 1960) oraz usłudze sprzętowej polegającej na załadunku mieszanki piasku z solą przy pomocy ładowarki na sprzęt posypujący (piaskarki, materiał posypujący Zamawiającego) 3.6. Wykonawca wyraża zgodę na montaż urządzeń monitorujących (GPS) pracę sprzętu do zimowego utrzymania dróg. Koszty związane z zakupem i montażem sprzętu monitorującego ponosi Zamawiający. UWAGA Zasady odśnieżania i usuwania śliskości na drogach i ulicach zarządzanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli przedstawia załącznik nr 9 do SIWZ. Wykaz dróg i ulic objętych odśnieżaniem i usuwanie śliskości z podziałem na poszczególne obręby przedstawia załącznik nr 10 do SIWZ. Zamawiający może przedmiot zamówienia zmniejszyć lub rozszerzyć typując odcinki dróg, które należałoby utrzymać lub wyłączyć z utrzymywania i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia i odszkodowania. O powyższym fakcie Zamawiający powiadomi Wykonawcę. W szczególnych sytuacjach związanych z istniejącymi warunkami atmosferycznymi (brak zjawisk atmosferycznych), Zamawiający może wstrzymać prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) informując o tym fakcie telefonicznie Wykonawcę. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) nie przysługuje wynagrodzenie. Wznowienie akcji następuje na telefoniczny wniosek Zamawiającego. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest wstanie prowadzić prac zgodnie ze standardem, powinien zawiadomić Zamawiającego telefonicznie. Zgoda Zamawiającego na w/w odstępstwo jest przekazana w formie telefonicznej. Wykonawca będzie odpowiedzialny za całokształt, w tym przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia w okresie umowy. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana, jako staranność profesjonalisty właściwa w działalności objętej przedmiotem zamówienia. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.7 Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg Akcję zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) będzie prowadził ze strony Powiatowego Zarządu Dróg - pracownik wyznaczony przez Kierownika PZD. W razie potrzeby wyznaczony pracownik PZD będzie telefonicznie powiadamiał wykonawcę o potrzebie uruchomienia sprzętu do zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości). Wykonawca zobowiązany jest podstawić na wezwanie telefoniczne sprzęt zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) na wskazaną godzinę, lecz nie później niż w ciągu 3 godziny od wezwania. Rejestr czasu pracy sprzętu prowadzi (wg załączonego wzoru - Karta pracy sprzętu - załącznik nr 11 do SIWZ) Wykonawca a potwierdza pracownik wyznaczony przez kierownika PZD. Wykonawca zobowiązuje się do podania w formularzu oferty nr telefonu osoby odpowiedzialnej za realizację zadań określonych umową. Wykonawca przekazuje za pośrednictwem osób obsługujących pojazdy/sprzęt Kierownikowi Zespołu informacji o aktualnym stanie przejezdności dróg oraz zapewnia obsadę całodobową na pracującym sprzęcie. 3.8 Sprzęt W niniejszej SIWZ podane zostały minimalne ilości jednostek sprzętowych jednak w interesie Wykonawcy pozostaje zapewnienie takiej ilości sprzętu, który pozwoli mu wykonać usługę w określonym standardzie (np. w przypadku awarii jednostki). Wykonawca zobowiązuje się do natychmiastowej podmiany lub naprawy sprzętu. Zamawiający musi mieć dostępny w maksymalnym zakresie zestaw sprzętu niezbędny do zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) określony w punkcie 3.3 SIWZ. Pojazd wykonujący na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg (odśnieżania i usuwania śliskości) powinien zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z dnia 20 czerwca 2005 roku Nr 108, póź. 908 ze zmianami), być wyposażony i wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 i § 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 roku Nr 32,poz. 262 ze zm.). Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 wyżej wymienionego rozporządzenia. Zamawiający do usuwania śliskości udostępni : a) piaskarko-solarkę o pojemności 4 m3 b) pług średni o szerokości odśnieżania 2,7 m c) mieszankę piaskowo - solną Wykonawca na swój koszt zamontuje oraz podłączy piaskarki o napędzie hydraulicznym dla OBRĘBU II i IV (napęd z układu hydraulicznego samochodu) oraz z napędem własnym da OBREBU I i III i pługi na nośniki. Wykonawca dba o powierzony sprzęt, a po zakończeniu prac przy zimowym utrzymaniu oczyści, umyje, zdemontuje oraz dostarczy do bazy Powiatowego Zarządu Dróg w Nowej Soli przy ul. Wojska Polskiego 100 b. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie następujący sprzęt: OBRĘB I: a) samochód ciężarowy (wraz z kierowcą) jako nośnik pod piaskarkę oraz pług o ładowności od 12 do 24 ton w ilości 1 szt. OBRĘB II: a) samochód ciężarowy (wraz z kierowcą) jako nośnik pod piaskarkę oraz pług o ładowności od 12 do 24 ton w ilości 1 szt. b) ładowarkę (wraz z operatorem) do zimowego utrzymania dróg - 1 szt. c) równiarkę (wraz z operatorem) do zimowego utrzymania dróg - 1 szt. OBRĘB III: a) samochód ciężarowy (wraz z kierowcą) jako nośnik pod piaskarkę oraz pług o ładowności od 12 do 24 ton w ilości 1 szt. OBRĘB IV: a) samochód ciężarowy (wraz z kierowcą) jako nośnik pod piaskarkę oraz pług o ładowności od 12 do 24 ton w ilości 1 szt. b) ładowarkę (wraz z operatorem) do zimowego utrzymania dróg - 1 szt. c) równiarkę (wraz z operatorem) do zimowego utrzymania dróg - 1 szt. Uwaga W interesie Wykonawcy pozostaje zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty. Zamawiający wyklucza możliwość wysuwania przez Wykonawcę roszczeń pod jego adresem z uwagi na błędne skalkulowanie ceny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 601810000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na każdy składany obręb w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń i-lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego 55 2030 0045 1110 0000 0173 0080 z dopiskiem - wadium w postępowaniu przetargowym PN 11/2016/PZD., (a dowód wpłaty lub jego kopię, potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty). 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano). 7. Na pisemny wniosek Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 9. Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 10. Zamawiający zatrzyma wadium z odsetkami również w sytuacji, gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, Wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, ze udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zamawiający zwraca wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas reakcji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd-nowasol.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach