Przetargi.pl
Wykonanie prac aranżacyjno-budowlanych w zakresie wystaw stałych w nowej siedzibie Muzeum Śląskiego w Katowicach.

Muzeum Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 40-005 Katowice, Al. Korfantego 3
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2585661-3; 3503672 , fax. 032 2599804
  • Data zamieszczenia: 2015-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Śląskie
    Al. Korfantego 3 3
    40-005 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 2585661-3; 3503672, fax. 032 2599804
    REGON: 00109412100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumslaskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie prac aranżacyjno-budowlanych w zakresie wystaw stałych w nowej siedzibie Muzeum Śląskiego w Katowicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac aranżacyjnych, budowlanych i instalacyjnych, a także dokumentacji projektowej niezbędnej do wykonania tych prac, a związanej z realizacją 5 wystaw stałych w nowej siedzibie Muzeum Śląskiego w Katowicach na powierzchni ok. 3 200 m2. W zakres prac wchodzi: 1) Budowa wystawy stałej Centrum Scenografii Polskiej o powierzchni ok. 752 m2. która obejmuje między innymi: a) wykonanie projektów warsztatowych w oparciu o materiały zamieszczone w załączniku nr 2, b) wykonanie ekspozytorów w konstrukcji stalowej lub drewnianej i montaż ekspozytorów w przestrzeni ekspozycyjnej, c) zaprojektowanie i wykonanie wyposażenia ekspozytorów, między innymi w zasilanie elektryczne, sterowanie oświetleniem, oświetlenie, zasilanie teleinformatyczne, systemy zawiesi łącznie z szybami; d) wykonanie i dostawa gablot na wystawie Centrum Scenografii Polskiej dla ekspozytorów: AW.03.01, AW.03.04, AW.04.02, AW.04.05, AW.04.06, AW.05.03, AW.05.04, AW.05.05, AW.06.05, AW.06.06, AW.06.01, AW.05.06, Do prezentacji zbiorów w ekspozytorach zaprojektowane zostały między innymi siatki ogrodzeniowe plecione lub zgrzewane oraz linki stalowe, na których zamocowane będą szyby z zabudowanymi pracami. Szyby nie stanowią przedmiotu zamówienia. Wszystkie zbiory dostarczone będą przez Zamawiającego. Wymiary ekspozytorów (przykładowe) wysokość/długość/szerokość (w cm): 272/200/80, 80/200/80, 56/208/80, 272/200/100, 340/400/200. Jeden z zespołów ekspozytorów dodatkowo jest oświetlany lampami zamontowanymi na podwieszonej do stropu konstrukcji stalowej. Konstrukcja ta oraz oświetlenie zaprojektowane na tej konstrukcji wchodzi w zakres niniejszego zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest również wykonanie instalacji zasilającej i sterującej oświetleniem ekspozytorów i gablot oraz samo oświetlenie ekspozytorów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, w skład którego wchodzą opracowania: a) Projekt wystawy stałej centrum scenografii polskiej, WWAA, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, b) Aneks do Opisu przedmiotu zamówienia, c) Projekt uzupełniający do projektu wystawy stałej Centrum Scenografii Polskiej, Adventure, ul. Kochanowskiego 16, 40-035 Katowice, d) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia (ST-00). 2) Zaprojektowanie i budowa 4 Wystaw Stałych o łącznej powierzchni ok. 2458 m2, na które składają się wystawy: a) Galeria Malarstwa Polskiego od 1800 do 1945 roku o powierzchni ok. 475 m2, b) Sztuka Polska po 1945 roku o powierzchni ok. 1265 m2 , c) Galeria Sztuki Nieprofesjonalnej o powierzchni ok. 505 m2, d) Sztuka Sakralna o powierzchni ok. 213m2. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: a) wykonanie dokumentacji projektowej (wykonawczej/warsztatowej), b) przebudowa/demontaż istniejących ścian wystawienniczych, c) budowa nowych systemowych ścian wystawienniczych, d) wyposażenie ścian w obudowy szklane, e) wykonanie i zabudowanie ram klimatycznych, f) wykonanie i zabudowanie gablot muzealnych łącznie z przylegającymi ścianami ekspozycyjnymi, g) wykonanie siedzisk, postumentów i innych obiektów scenograficznych, h) rozbudowa infrastruktury elektrycznej, oświetleniowej i teleinformatycznej, i) dostawa i montaż urządzeń multimedialnych, j) dostawa i instalacja niezbędnego oprogramowania, k) instalacja i uruchomienie scentralizowanego systemu sterowania urządzeniami (System Zarządzania Ekspozycją), l) szkolenie obsługi (minimum 10 osób). 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, w skład którego wchodzą opracowania: a) Program funkcjonalno użytkowy autorstwa: AdVenture Sławomir Mazan, Jarema Szandar Spółka Jawna z siedzibą przy ul. Kochanowskiego 16/12, 40-035 Katowice wraz z załącznikami. b) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia (ST-00). Nie wchodzi w zakres zamówienia (dot. 1.1 i 1.2): a) dostawa i montaż oświetlenia i urządzeń zabudowywanych na suficie przestrzeni wystawienniczych, b) wykonanie i dostawa manekinów pełnopostaciowych zaprojektowanych na wystawie Centrum Scenografii Polskiej, c) na wystawie Centrum Scenografii Polskiej - wykonanie i dostawa makiet interaktywnych (przeznaczonych do składania przez zwiedzających) i nieinteraktywnych, zlokalizowanych w ekspozytorach AW.01.00.16, AW.01.00.01, AW.01.00.15, AW.01.00.02, AW.01.00.14, AW.01.00.03, AW.01.00.04, AW.01.00.05, AW.01.00.07, AW.01.00.06. d) na wystawie Centrum Scenografii Polskiej - wykonanie i dostawa makiet lokalizacji. 4. Miejsce realizacji: nowa siedziba Muzeum Śląskiego w Katowicach, ul. Dobrowolskiego 1, Katowice. 5. Termin gwarancji: minimum 5 lat, licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru przedmiotu umowy bez zastrzeżeń. Termin gwarancji stanowi kryterium oceny ofert, którego szczegółowy opis znajduje się w rozdziale X niniejszej SIWZ. 6. Kierownik projektu: Zamawiający wymaga wskazania w formularzu oferty Kierownika projektu, jako osobę upoważnioną do działania w imieniu Wykonawcy podczas realizacji przedmiotowej umowy, w tym w szczególności podpisywania wszelkich wymienionych w umowie dokumentów. 7. Podwykonawcy: Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców, w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 6 do SIWZ). W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części, którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. 8. Jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, zobowiązany jest wskazać nazwy tych podwykonawców (zgodnie z treścią wzoru formularza oferty). 9. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt 11) ustawy Pzp zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 10. Oferty równoważne. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w przypadkach, w których Zamawiający wskazuje znaki towarowe, patent lub pochodzenie przedmiotu zamówienia, z zachowaniem przez Wykonawcę zasad i wymogów opisanych w SIWZ. Wpisanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą innych dostatecznie dokładnych określeń. Użyte w specyfikacji określenia wskazujące znaki towarowe, patent lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać z wyrazami lub równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadkach przywołanych w Specyfikacji - norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww. ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123133
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych, 00/100); 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: 1) w pieniądzu, na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku: 51 1050 1214 1000 0023 4893 4700; 2) w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (zobowiązanie pieniężne); 3) w gwarancjach bankowych lub w gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego - Wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert. 4. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń: 1) nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu) należności, w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych, 2) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego), 3) gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia. 5. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VIII ust. 2 Specyfikacji. 6. W przypadku, o którym mowa w rozdziale VIII ust. 6 Specyfikacji, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wykonawca dokonuje przedłużenia okresu ważności wadium samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego zgodnie z przepisem art. 85 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych albo na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z przepisem art. 184 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu. 8. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje, poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty. 9.Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. UWAGA: Gwarant/poręczyciel nie może uzależniać wykonania obciążającego go świadczenia na rzecz Zamawiającego od zachowania jakichkolwiek innych rygorów poza złożeniem przez Zamawiającego gwarantowi pisemnego oświadczenia, w którym zawarte jest żądanie wypłacenia oznaczonej kwoty pieniężnej na mocy udzielonej gwarancji (np. rygorem powodującym wadliwość złożonego dokumentu będą zapisy typu: w celu identyfikacji żądanie zapłaty należy przesłać za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta, bank musi potwierdzić, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu beneficjenta; kwota gwarancji ulega zmniejszeniu w miarę upływu terminu jej ważności; gwarant jest zwolniony z realizacji gwarancji na skutek działań wojennych, stanu wyjątkowego, strajków, manifestacji, rewolucji, wewnętrznych zamieszek, aktów terroru, sabotażu, działania energii jądrowej, itp.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mueumslaskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach