Przetargi.pl
Utrzymanie przejezdności i likwidacja gołoledzi na wszystkich drogach gminnych powiatowych, chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz parkingach i placach w Gminie Dąbrowa Chełmińska - w sezonie 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020.

Gmina Dąbrowa Chełmińska ogłasza przetarg

  • Adres: 86070 Dąbrowa Chełmińska, ul. Bydgoska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3816-005 , fax. 052 3816-290
  • Data zamieszczenia: 2016-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Chełmińska
    ul. Bydgoska 21
    86070 Dąbrowa Chełmińska, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 3816-005, fax. 052 3816-290
    REGON: 9235064200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie przejezdności i likwidacja gołoledzi na wszystkich drogach gminnych powiatowych, chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz parkingach i placach w Gminie Dąbrowa Chełmińska - w sezonie 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie przejezdności i likwidacja gołoledzi na wszystkich drogach gminnych powiatowych, chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz parkingach i placach w Gminie Dąbrowa Chełmińska - w sezonie 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020. Długość poszczególnych nawierzchni ma których będzie wykonywana usługa: Długość dróg bitumicznych = ok. 100 km Długość dróg o nawierzchni z kostki betonowej = ok. 1,2 km Długość dróg tłuczniowo-gruntowych = ok. 70 km Długość chodników = ok. 7 km Długość ścieżek rowerowych = ok. 24 km Powierzchnia parkingów i placów = ok. 6500 m2 Wykonawca ma obowiązek, dysponowania poniższym sprzętem: - pługo-piaskarka = min. 3 szt., - ciągnik wyposażony w pług czołowy lub motyl = min. 1 szt., - koparko-ładowarka = min. 1 szt., - maszyna lub pojazd przystosowany do odśnieżania chodników i ścieżek rowerowych = min. 1 szt. W zakres świadczenia usługi wchodzi również odśnieżanie i usuwanie gołoledzi na wszystkich zatokach znajdujących się przy drogach gminnych i powiatowych. Podczas wykonywania usługi na drogach bitumicznych w obszarze zabudowanym, należy tak postępować aby nie stwarzać zagrożenia ani utrudnień dla pieszych oraz innych użytkowników dróg, chodników i ścieżek rowerowych. W obszarze zabudowanym maksymalna prędkość sprzętu wykonywującego usługę na drogach bitumicznych to 40 km/h. W miejscach zawracania sprzętu świadczącego usługę nie może zostać pozostawiona hałda śniegu na środku drogi, w miejscu w którym by utrudniała ruch, niezależnie od rodzaju nawierzchni szczególnie na drogach składających się części z nawierzchni bitumicznej a w części tłuczniowo-gruntowej, a także w lokalizacjach gdzie występują połączenia dróg o różnych rodzajach nawierzchni. Wykonawca realizując usługę musi kierować się zasadą, że jeśli drogi, chodniki, ścieżki rowerowe oraz parkingi i place posiadają nawierzchnię z kostki betonowej, usługa polega wyłącznie na odśnieżeniu i utrzymaniu przejezdności. Nie należy stosować na tego rodzaju nawierzchni mieszanki piaskowo-solnej. Wówczas wymagane jest posypywanie samym piaskiem jeśli zajdzie taka potrzeba. Przy obliczaniu stawek za godzinę pracy na poszczególnych obiektach uwzględniono wszystkie rodzaje usług na drogach, czyli utrzymanie przejezdności i likwidacje gołoledzi wraz ze wszystkimi usługami towarzyszącymi na wszystkich drogach gminnych i powiatowych, chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz parkingach i placach, z tym że: - jedna stawka będzie obowiązywała dla usługi na drogach bitumicznych, - druga stawka na drogach tłuczniowo-gruntowych, chodnikach, ścieżkach rowerowych, parkingach i placach. Stawki za godzinę pracy zawierają pracę utrzymania przejezdności i likwidację gołoledzi na wszystkich drogach gminnych, powiatowych, chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz parkingach i placach na terenie gminy Dąbrowa Chełmińska. W stawkach muszą zostać wkalkulowane ponadto usługi towarzyszące: • zapewnienie piasku do wykonania mieszanki piaskowo-solnej, • wykonanie mieszanki piaskowo-solnej, • załadunki i rozładunki wykorzystywanych materiałów, • składowanie soli drogowej dostarczanej przez Zamawiającego, • dowóz piasku we wskazane miejsca zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ do 30 listopada każdego roku, a także uzupełnianie piaskiem tych miejsc na wezwanie Zamawiającego zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od otrzymania informacji o takim zapotrzebowaniu; dowóz piasku może dotyczyć także miejsc niewymienionych w załączniku, • pozimowe oczyszczenie punktów określonych w załączniku nr 10 do SIWZ do 30-04 każdego roku w ramach przedmiotowego zadania. UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest w ramach wyliczonej stawki uwzględnić wszelkie niewymienione powyżej koszty niezbędne do prawidłowej realizacji wszystkich zakresów usługi. Wykonawca za powyższe usługi nie będzie naliczał żadnego dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia na wezwanie Zamawiającego będzie dowoził piasek w określone lokalizacje w trakcie trwania umowy w terminie 24 h od wezwania. Ponadto w ramach stawek za godzinę pracy na w/w obiektach będzie wliczony piasek potrzeby do wykonania mieszanki piaskowo-solnej, oraz usługa przygotowania mieszanki, jak i rozładunek czy tez załadunek określonego materiału. Wykonawca musi dysponuje odpowiednią bazą która pozwoli na składowanie soli jak i odpowiednim sprzętem który umożliwi wykonanie mieszanki piaskowo-solnej. Wykonawca bezwzględnie podczas koordynacji realizacji usługi musi uwzględnić harmonogram wywozu odpadów komunalnych, tak aby wszystkie drogi w miejscowościach, w których jest przewidziany odbiór odpadów w danym dniu były objęte usługa w pierwszej kolejności. Obowiązek ten polega na dostosowaniu wykonywanej usługi w określonych lokalizacjach do aktualnego harmonogramu wywozu odpadów w danym dniu. W konsekwencji Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo samodzielnie wprowadzać tymczasowe zmiany kolejności odśnieżania i posypywania dróg zgodnie z harmonogramem dostępnym w siedzibie Odbiorcy odpadów lub siedzibie Zamawiającego. Obowiązkiem wykonawcy jest samodzielnie rozwiązywać problemy z pojazdami blokującymi przejazd sprzętu do świadczenia usługi. KOD CPV: 90.62.00.00; 90.63.00.00 Zamawiający przewiduje wynagrodzenie dla Wykonawcy z tytułu gotowości do wykonywania usługi. Wynagrodzenie będzie wypłacane jako ryczałt w przypadku nie występowania opadów śniegu i gołoledzi w danym miesiącu, bądź wystąpią ale w związku z nimi świadczenie usług nie przekroczyło 20 godzin zegarowych w danym miesiącu. Ryczałt został określony w kwocie 5 000,00 zł brutto. Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość zamontowania w pojazdach Wykonawcy urządzeń monitorujących pracę GPS. Wykonawca będzie zobowiązany wyrazić zgodę na montaż urządzeń. Pełen koszt montażu jaki i obsługi będzie po stronie Zamawiającego. Wykonawca w mieszankę zaopatrzy się we własnym zakresie w porozumieniu z Zamawiającym (sól zakupi Zamawiający). Od wykonawcy żądane będzie stałe utrzymanie sprzętu i materiałów w gotowości i pełna dyspozycyjność w okresie zimy w sezonie 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020. Wykonawca wykonując mieszankę piaskowo-solną przygotowuje ją w proporcji 4:1. Zamawiający stwierdza, aby wykonywać przedmiot zamówienia Wykonawca winien z osobami wykonującymi usługę posiadać podpisane umowy o pracę, gdyż sposób pracy na to wskazuje. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający B Ę D Z I E wymagał od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed terminem złożenia oferty. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie z kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy Oddział w Dąbrowie Chełmińskiej Nr 47 8142 1017 0003 5842 2000 0001 z podaniem tytułu: wadium-znak sprawy 271.11.2016. WADIUM WNIESIONE W PIENIĄDZU BĘDZIE SKUTECZNE, JEŻELI PRZED TERMINEM SKŁADANIA OFERT ZOSTANIE ZALICZONE NA RACHUNKU BANKOWYM ZAMAWIAJĄCEGO 5. Wadium w innej formie należy złożyć w Urzędzie Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej pok. nr 11 (u Pana Mariusza Bulińskiego). 6. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 04-11-2016 r. do godz. 10:00. Inna niż pieniężna forma wadium powinna zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty zamawiającego. 7. Zamawiający zwróci wadium: 1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a upzp. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiajacy ponownie zażąda wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu wadium zwrócono na podstawie pkt 6 ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zamawiający o terminie wniesienia wadium powiadomi odrębnym pismem. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający informuje, że zwrot wadium wniesionego w pieniądzu będzie dokonywany na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę w załączniku nr 1 do SIWZ- Karta przewodnia oferty – formularz ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach