Przetargi.pl
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego.

Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 63700 Krotoszyn, ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp.
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 254 256 , fax. 627 253 423
  • Data zamieszczenia: 2017-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego
    ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
    63700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie
    tel. 627 254 256, fax. 627 253 423
    REGON: 25085475400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem niniejszego zamówienia jest: usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego. Przedmiot zamówienia obejmuje pakowanie, zważenie transport, i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest oraz demontaż, pakowanie, zważenie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. 2.2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zakresem rzeczowym prac i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa t.j: 1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U z 2016r., poz. 1987 ze zm.); 2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 t.j.); 3) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r., Nr 3, poz. 20 ze zm.); 4) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r., Nr 216, poz. 1824); 5) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r, Nr 71, poz. 649 ze zm.); 6) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r, poz. 1973); 7) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji i urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r., Nr 8, poz. 31); 8) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016r. poz.290 ze zm.); 9) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r Nr 120, poz. 1126). 10) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1834 ze zm.) 11) Uchwałą Nr XXIV/159/16 Rady Powiatu Krotoszyńskiego z dnia 28 września 2016 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego na lata 2016-2032”. 12) Uchwałą Nr 412/16 Zarządu Powiatu Krotoszyńskiego z dnia 25 października 2016 r. w sprawie zatwierdzenia „Regulaminu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego”. 2.3. Zakres prac obejmuje: 1. demontaż materiałów zawierających azbest z obiektów budowlanych wskazanych przez zamawiającego, znajdujących się na terenie Powiatu Krotoszyńskiego, pakowanie, zważenie, załadunek, transport odpadu z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwienia, rozładunek i unieszkodliwienie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzenie ilościowej ewidencji odpadów z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U z 2014r, poz. 1973 ); 2. pakowanie, zważenie odpadów, załadunek wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest, transport z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwienia, rozładunek i unieszkodliwienie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzenie ilościowej ewidencji odpadów z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014r, poz. 1973). 3. Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem technicznym, narzędziami i wyposażeniem zapewniającym prawidłowe, bezpieczne prowadzenie prac w zakresie usuwania wyrobów azbestowych ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń odpylających oraz narzędzi zaopatrzonych w urządzenia odpylające. 4. Prace stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą, przepisami BHP. 5. Wykonawca na potrzeby ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem jest zobowiązany do używania środków transportu spełniających odpowiednie normy emisji spalin oraz prowadzenia prac w sposób ograniczający niezorganizowaną emisję pyłu do powietrza. 2.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona następujące czynności: 1) Przed podpisaniem umowy: a) Wykonawca przedłoży w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Krotoszynie kopię umowy zawartej z właścicielem składowiska posiadającego odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie zdeponowanych odpadów zawierających azbest. b) Przekaże do Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Krotoszynie dokumenty potwierdzające uprawnienia co najmniej jednej osoby którą dysponuje Wykonawca, do kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjno-budowlanej, tj.: decyzję o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane w branży konstrukcyjno-budowlanej c) W dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu odpowiedniego dowodu zawarcia oraz opłacenia umowy ubezpieczenia dotyczącego usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego. Ubezpieczeniem należy objąć prace związane z realizacją zamówienia w zakresie OC, na cały okres trwania umowy związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Wartość umowy ubezpieczenia winna być nie mniejsza niż szacunkowa wartość umowy; 2) Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy zebrane wnioski dotyczące usuwania wyrobów zawierających azbest, na podstawie których, w terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy, Wykonawca sporządzi „Harmonogram rzeczowo – terminowy realizacji robót”, zwany dalej. Harmonogramem. Harmonogram podlegał będzie akceptacji Zamawiającego. Każdorazowa zmiana harmonogramu, wymaga aktualizacji i akceptacji Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu zaktualizowany haromonogram w ciągu 3 dni kalendarzowych od dnia zaistnienia zmian; 3) Przed przystąpieniem do realizacji prac Wykonawca: a) Zgłosi zamiar przeprowadzenia prac w zakresie usuwania azbestu właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r., Nr 71, poz. 649) oraz §1 pkt 4 lit. b) Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. nr 162, poz. 1089). b) Dokona przeglądu budynków pod kątem występowania miejsc gniazdowania i schronień zwierząt (ptaków, nietoperzy) oraz odpowiednio zaplanuje prace budowlane, w celu uniknięcia nieumyślnego zniszczenia tych miejsc. 4) Na etapie realizacji prac Wykonawca będzie przestrzegał zasad bezpiecznego usuwania wyrobów azbestowych określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, a w szczególności zobowiązany jest do: a) Zapewnienia osoby odpowiedzialnej za organizację wykonywanych robót i zabezpieczenie placu budowy. b) Przestrzegania warunków dotyczących realizacji robót polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, określonych w decyzjach udzielających pozwolenia/zgłoszenia na budowę/rozbiórkę obiektów uzyskanych przez właścicieli nieruchomości. c) W przypadku jeżeli Wykonawca planuje zorganizowanie zaplecza budowlanego i miejsca tymczasowego magazynowania odpadów zobowiązany jest zorganizować je we własnym zakresie i na własny koszt oraz zabezpieczyć to miejsce przed przenikaniem azbestu do środowiska. d) Właściwego oznakowania terenu prac. e) Stosowania dostępnych środków technicznych w celu zminimalizowania pylenia. f) Zapewnienia wagi przewoźnej o udźwigu powyżej 1 Mg wraz z dokumentem legalizacji. g) Zapewnienia pracownikom środków ochrony indywidualnej. h) Zabezpieczania i oznakowania zdemontowanych wyrobów azbestowych oraz magazynowania ich w wyznaczonym i zabezpieczonym przed dostępem osób niepowołanych miejscu, do czasu przekazania wyrobów do transportu. i) Zważenia zdemontowanych wyrobów zawierających azbest w obecności dysponenta nieruchomości oraz przedstawicieli powiatu i/lub właściwej gminy. j) Podpisze protokół odbioru prac dla każdej nieruchomości na której realizowana była usługa. k) Zapewnienia transportu odpadów azbestowych w warunkach określonych przez przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych. l) Przekazania odpadów azbestowych na składowisko przeznaczone do unieszkodliwiania tego rodzaju odpadów, właścicielem z którego zawarł umowę. m) Uporządkowania terenu po zakończeniu prac. 5) Po zrealizowaniu prac w zakresie usuwania azbestu Wykonawca: a) Przekaże właścicielowi nieruchomości pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. b) W formie tabeli przedstawi zestawienie nieruchomości (oddzielnie dla każdej gminy), z których usunięto wyroby zawierające azbest ze wskazaniem adresu obiektu, terminu usunięcia i zakończenia prac, masy usuniętych wyrobów azbestowych wraz ze wskazaniem czynności robót, c) dostarczy zamawiającemu (oddzielnie dla każdej gminy) kserokopię kart przekazania odpadów na składowisko, posiadające zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Na karcie przekazania odpadów powinno zostać podane dokładne miejsce unieszkodliwienia odpadów oraz poświadczenia unieszkodliwienia przez składowisko dostarczonej partii odpadów. Karta powinna również zawierać dokładne dane gminy, z której odbierane były wyroby zwierające azbest oraz wyszczególnione ich ilości. Oryginały wystawionych kart Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu celem ich skopiowania i potwierdzenia za zgodność z oryginałem W przypadku, gdy usuwanie azbestu polegać będzie wyłącznie na usunięciu zdemontowanych wyrobów, powyższe punkty: 2.4. b, 2.4.3 b, i 2.4.4 b nie obowiązują. 2.5. Szacunkowe wielkości usług i robót: a) szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest planowanych do demontażu: 92.196 kg. b) szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest planowanych do odbioru: 627.420 kg. Przedstawione wielkości są wielkościami szacunkowymi określonymi na podstawie wielkości zadeklarowanych we wnioskach. Z uwagi na fakt , iż podane ilości wyrobów zawierających azbest określone zostały w sposób szacunkowy na dzień sporządzenia SIWZ, ilości te w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający zastrzega, iż zapłaci za rzeczywistą ilość zdemontowanych, zapakowanych, zważonych, przetransportowanych i unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest lub zapakowanych, przetransportowanych i unieszkodliwionych odpadów azbestowych do maksymalnej kwoty środków finansowych będących w dyspozycji Zamawiającego na realizację przedmiotowego zadania, wg stawek podanych w ofercie. Zamawiający zastrzega, że wskazane wielkości mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu (np. w przypadku różnic wynikłych po ostatecznym zważeniu, nieprzewidziane rezygnacje). W takim przypadku, wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia odszkodowawcze z tytułu wykonania usług o wielkościach mniejszych/większych niż określone powyżej. Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu krotoszyńskiego odbywać się będą na terenie 6 gmin. Ilości wyrobów azbestowych przeznaczonych do demontażu lub usunięcia przedstawia poniższa tabela: Gmina odbiór [kg] demontaż + odbiór [kg] razem [kg] Kobylin 81 744 11 050 92 794 Koźmin Wlkp. 328 238 0 328 238 Krotoszyn 94 494 16660 111 154 Rozdrażew 39 219 2 975 42 194 Sulmierzyce 57 919 18 785 76 704 Zduny 25 806 42 726 68 532 suma: 627 420 92 196 719 616 Przy szacowaniu masy płyt azbestowo – cementowych zastosowano przelicznik 1m2 = 16 kg. 2.6. Wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy stanowić będzie iloczyn faktycznej masy wyrobów zawierających azbest oraz cen jednostkowych zaproponowanych w ofercie wykonawcy, odpowiednio dotyczących zdemontowanych, przetransportowanych i unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest lub przetransportowanych i unieszkodliwionych odpadów azbestowych 2.7. Wykonawca w ramach ceny ofertowej musi zapewnić wykonanie wszystkich czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa w niniejszej specyfikacji. 2.8. Odbiór prac (oddzielnie dla każdej gminy) odbędzie się po przedłożeniu przez Wykonawcę następujących dokumentów: a) w formie tabeli przedstawi zestawienie nieruchomości (oddzielnie dla każdej gminy), z których usunięto wyroby zawierające azbest ze wskazaniem adresu obiektu, terminu usunięcia i zakończenia prac, masy usuniętych wyrobów azbestowych wraz ze wskazaniem czynności robót b) dostarczy zamawiającemu (oddzielnie dla każdej gminy) kserokopię kart przekazania odpadów na składowisko, posiadające zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Na karcie przekazania odpadów powinno zostać podane dokładne miejsce unieszkodliwienia odpadów oraz poświadczenia unieszkodliwienia przez składowisko dostarczonej partii odpadów. Karta powinna również zawierać dokładne dane gminy, z której odbierane były wyroby zwierające azbest oraz wyszczególnione ich ilości. Oryginały wystawionych kart Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu celem ich skopiowania i potwierdzenia za zgodność z oryginałem c) oświadczeń o prawidłowości wykonania robót i oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego zgodnie z przepisami BHP, dla każdej nieruchomości d) dokumenty potwierdzające zgłoszenie przystąpienia do prac w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest (w szczególności: potwierdzenie nadania, kserokopię zgłoszenia z pieczątką wpływu) właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu. Zgodnie z §6 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r., Nr 71, poz. 649) zgłoszenie powinno zawierać w szczególności: a) rodzaj i nazwę wyrobów zawierających azbest według grup wyrobów określonych w odrębnych przepisach; b) termin rozpoczęcia i planowanego zakończenia prac; c) adres obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej; d) kopię aktualnej oceny stanu wyrobów zawierających azbest; e) określenie liczby pracowników, którzy przebywać będą w kontakcie z azbestem; f) obowiązanie wykonawców prac do przedłożenia nowego zgłoszenia w przypadku zmiany warunków prowadzenia robót. 2.9. Zamawiający przewiduje częściowy odbiór oraz częściowe fakturowanie wykonanych prac. Faktura częściowa dotycząca danej gminy (jedna faktura dla każdej gminy) wystawiona zostanie po wykonaniu i odebraniu prac przez Zamawiającego. Formalności związane z odbiorem prac określa niniejsza specyfikacja. Wykonawca wystawi zamawiającemu faktury opiewające na łączną wartość wykonanych robót w danej gminie wraz ze szczegółowym zestawieniem określającym: nazwę gminy, rodzaj wykonywanych prac w rozbiciu na: demontaż, pakowanie, ważenie transport i utylizację wyrobów zawierających azbest oraz pakowanie, ważenie, odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, ilość w Mg zdemontowanego i unieszkodliwionego azbestu. 2.10. Przedmiot zamówienia finansowany będzie przez Powiat Krotoszyński z dotacji udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z udziałem środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, środków finansowych gmin z powiatu krotoszyńskiego oraz budżetu powiatu krotoszyńskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90650000-8

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach