Przetargi.pl
Usługi szkoleniowe umożliwiające dostosowanie kwalifikacji kadr oświatowych zatrudnionych w łukowskich placówkach w obszarze wykorzystywania nowoczesnych technik informacyjno - komunikacyjnych (ICT)

Gminny Zespół Oświatowy ogłasza przetarg

  • Adres: 21-400 Łuków, ul. Świderska 12
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 25 798 24 40 , fax. 25 798 24 40
  • Data zamieszczenia: 2012-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Zespół Oświatowy
    ul. Świderska 12 12
    21-400 Łuków, woj. lubelskie
    tel. 25 798 24 40, fax. 25 798 24 40
    REGON: 71038228800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzolukow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi szkoleniowe umożliwiające dostosowanie kwalifikacji kadr oświatowych zatrudnionych w łukowskich placówkach w obszarze wykorzystywania nowoczesnych technik informacyjno - komunikacyjnych (ICT)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi szkoleniowe umożliwiające dostosowanie kwalifikacji kadr oświatowych zatrudnionych w placówkach z terenu Gminy Łuków w obszarze wykorzystywania nowoczesnych technik informacyjno - komunikacyjnych (ICT). Niniejsze postępowanie jest związane z realizacją projektu: Łuków - miejsce nowoczesnej oświaty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty. Dostosowanie kwalifikacji odbędzie się poprzez przeprowadzenie cyklu szkoleń dla 245 pracowników zatrudnionych w 13 gminnych placówkach oświatowych. Szkolenia odbywać się będą w okresie od czerwca 2012 r. do lutego 2013 r. w dni powszednie od poniedziałku do piątku i w soboty, w godzinach 08.00 - 18.00 (rozpoczęcie zajęć nie wcześniej niż o godzinie 8.00 a zakończenie zajęć nie później niż o godzinie 18.00), w salach komputerowych z dostępem do Internetu udostępnionych przez Zamawiającego w placówkach oświatowych na terenie Gminy Łuków, tj. w Zespole Szkół w Gołaszynie i w Szkole Podstawowej w Świdrach. W trakcie dnia szkoleniowego (8 godzin dydaktycznych) wykonawca ma zapewnić czas na 2 przerwy kawowe po 15 minut i 1 przerwę obiadową 30 minutową. Do udziału w szkoleniach uprawnieni są nauczyciele, dyrektorzy, pracownicy administracji zatrudnieni w: - Szkole Podstawowej w Aleksandrowie, - Zespole Szkół w Czerśli, - Zespole Szkół w Dąbiu, - Zespole Szkół w Gołaszynie, - Zespole Szkół w Gołąbkach, - Zespole Szkół w Gręzówce, - Zespole Szkół w Krynce, - Szkole Podstawowej w Rolach, - Zespole Szkół w Strzyżewie wraz z filią w Turzych Rogach, - Szkole Podstawowej w Świdrach, - Zespole Szkół w Zalesiu, - Szkole Podstawowej w Zarzeczu Łukowskim, - Przedszkolu w Łazach. Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie cyklu szkoleń w następujących modułach: a) Nowoczesny nauczyciel - cel: nabycie umiejętności posługiwania się ICT w pracy dydaktycznej, poznanie specjalistycznych aplikacji wspomagających proces nauczania. Zakres: wykorzystywanie ICT w nauczaniu, komunikacja elektroniczna, efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie, zaawansowane prezentacje multimedialne wspomagające nauczanie, zaawansowane funkcje pakietu biurowego, korzystanie z elektronicznego dziennika, przeglądanie witryn dla rodzica/ucznia, druk świadectw szkolnych, innowacyjne programy wspierające pracę nauczyciela. Wykonawca przeprowadzi 20 szkoleń w następującym podziale: 16 szkoleń w 2012 r. i 4 szkolenia w 2013 r. (od czerwca 2012 r. do lutego 2013 r.). Każde szkolenie ma obejmować 45 godzin dydaktycznych (za godzinę dydaktyczną należy rozumieć godzinę lekcyjną czyli 45 minut zegarowych), z tym, że Zamawiający wymaga zrealizowania 45 godzin dydaktycznych w następującym podziale: 5 godzin dydaktycznych - zajęcia teoretyczne (wykład, prezentacja multimedialna); 40 godzin dydaktycznych - zajęcia praktyczne (warsztaty), w tym 20 godzin dydaktycznych z zakresu dziennika elektronicznego (zamawiający informuje, że nauczyciele zostaną przeszkoleni z zakresu oprogramowania /zakupione licencje/ dziennika lekcyjnego Optivum NET) i 20 godzin dydaktycznych z zakresu wykorzystania pakietu biurowego (w tym 5 godzin podstawowego szkolenia komputerowego m.in. obsługa edytora tekstowego, arkusza kalkulacyjnego oraz 15 godzin m. in. komunikacja elektroniczna, efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie, zaawansowane prezentacje multimedialne wspomagające nauczanie, zaawansowane funkcje pakietu biurowego). Prowadzone w ramach szkoleń warsztaty, mają aktywizować uczestników zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Uczestnicy mają nabyć praktyczne umiejętności w zakresie realizowanego materiału szkoleniowego, mają doświadczyć przydatności nowych umiejętności i pozyskać niezbędną wiedzę do rozwoju praktyki. Ponadto uczestnicy będą mogli zadawać własne pytania, które budzą ich zainteresowanie, zaś wykonawca jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi e-mailem, w terminie do 14 dni od dnia zakończenia szkolenia. Zakres pytań musi być ściśle związany z omawianymi zagadnieniami podczas przedmiotowego szkolenia. Każde szkolenie będzie realizowane w grupach średnio 11 osobowych (w sumie przeszkolonych zostanie 220 nauczycieli) przy czym Zamawiający odpowiada za zagwarantowanie odpowiedniej liczby osób na szkoleniu. Łączna ilość godzin do zrealizowania przez wykonawcę wynosi: 20 x 45 godzin = 900 godzin dydaktycznych. b) Nowoczesny dyrektor placówki oświatowej - cel: nabycie umiejętności wykorzystywania ICT w prowadzeniu placówki, poznanie nowoczesnych programów wspierających pracę dyrektora. Zakres: miejsce i rola ICT w zarządzaniu szkołami, wyszukiwanie przepisów prawa oświatowego w internetowych bazach, gromadzenie i analizowanie danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego, opracowywanie arkusza organizacyjnego szkoły, układanie planu lekcji, planowanie i rozliczanie zastępstw oraz godzin ponadwymiarowych, elektroniczny dziennik, zaawansowane funkcje pakietu biurowego. Wykonawca przeprowadzi 1 szkolenie - 40 godzin dydaktycznych (za godzinę dydaktyczną należy rozumieć godzinę lekcyjną czyli 45 minut zegarowych), w grupie 13 osobowej w miesiącach czerwiec/lipiec 2012 r. Przy czym Zamawiający odpowiada za zagwarantowanie odpowiedniej liczby osób na szkolenie. Z tym, że Zamawiający wymaga zrealizowania 40 godzin dydaktycznych w następującym podziale:5 godzin dydaktycznych - zajęcia teoretyczne (wykład, prezentacja multimedialna);35 godzin dydaktycznych - zajęcia praktyczne (warsztaty), w tym 20 godzin dydaktycznych z zakresu dziennika elektronicznego (zamawiający informuje, że dyrektorzy zostaną przeszkoleni z zakresu oprogramowania /zakupione licencje/ dziennika lekcyjnego Optivum NET) i 15 godzin dydaktycznych z zakresu wykorzystania pakietu biurowego (m. in. wyszukiwanie przepisów prawa oświatowego w internetowych bazach, gromadzenie i analizowanie danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego, opracowywanie arkusza organizacyjnego szkoły, zaawansowane funkcje pakietu biurowego). Prowadzone w ramach szkoleń warsztaty, mają aktywizować uczestników zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Uczestnicy mają nabyć praktyczne umiejętności w zakresie realizowanego materiału szkoleniowego, mają doświadczyć przydatności nowych umiejętności i pozyskać niezbędną wiedzę do rozwoju praktyki. Ponadto uczestnicy będą mogli zadawać własne pytania, które budzą ich zainteresowanie, zaś wykonawca jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi w formie pisemnej, tj. e-mailem, w terminie do 14 dni od dnia zakończenia szkolenia. Zakres pytań musi być ściśle związany z omawianymi zagadnieniami podczas przedmiotowego szkolenia. c) Nowoczesny szkolny sekretariat - cel: nabycie umiejętności posługiwania się ICT w obsłudze szkolnego sekretariatu. Zakres: budowa zintegrowanego systemu elektronicznego dziennika, prowadzenie ewidencji uczniów, klasyfikacja uczniów, sporządzanie zestawień i wydruków, zamykanie roku szkolnego, tworzenie list, pism i filtrów według własnego projektu, eksport danych do systemu informacji oświatowej (SIO), zaawansowane funkcje pakietu biurowego dla szkolnej administracji, programy komputerowe wspomagające pracę sekretariatu. Wykonawca przeprowadzi 1 szkolenie - 40 godzin dydaktycznych (za godzinę dydaktyczną należy rozumieć godzinę lekcyjną czyli 45 minut zegarowych), w grupie 12 osobowej w miesiącach czerwiec/lipiec 2012 r. Przy czym Zamawiający odpowiada za zagwarantowanie odpowiedniej liczby osób na szkolenie. Z tym, że Zamawiający wymaga zrealizowania 40 godzin dydaktycznych w następującym podziale: 5 godzin dydaktycznych - zajęcia teoretyczne (wykład, prezentacja multimedialna); 35 godzin dydaktycznych - zajęcia praktyczne (warsztaty), w tym 20 godzin dydaktycznych z zakresu dziennika elektronicznego (zamawiający informuje, że pracownicy zostaną przeszkoleni z zakresu oprogramowania /zakupione licencje/ dziennika lekcyjnego Optivum NET) i 15 godzin dydaktycznych z zakresu zaawansowanych funkcji pakietu biurowego dla szkolnej administracji, programów komputerowych wspomagających pracę sekretariatu. Prowadzone w ramach szkoleń warsztaty mają aktywizować uczestników zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Uczestnicy mają nabyć praktyczne umiejętności w zakresie realizowanego materiału szkoleniowego, mają doświadczyć przydatności nowych umiejętności i pozyskać niezbędną wiedzę do rozwoju praktyki. Ponadto uczestnicy będą mogli zadawać własne pytania, które budzą ich zainteresowanie, zaś wykonawca jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi w formie pisemnej, tj. e-mailem, w terminie do 14 dni od dnia zakończenia szkolenia. Zakres pytań musi być ściśle związany z omawianymi zagadnieniami podczas przedmiotowego szkolenia. W ramach realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązuje się także do: 1.Opracowania szczegółowych programów szkoleń (z podziałem na każdy moduł), które będą obejmowały m. in.: nazwę i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji szkolenia, cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć w określonych modułach oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej, wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, imienną listę trenerów skierowanych do przeprowadzenia szkoleń i szczegółowych harmonogramów szkoleń oraz przedłożenia ich do zaakceptowania Zamawiającemu nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy (chyba, że strony ustalą termin krótszy). 2.Przeprowadzenia szkoleń zgodnie z ww. harmonogramami szkoleń i szczegółowymi programami szkoleń. 3.Zapewnienia, iż osoby prowadzące szkolenia będą dysponowały wiedzą i kwalifikacjami niezbędnymi do jego przeprowadzenia. 4.Zapewnienia zastępstwa w przypadkach, kiedy wybrany wykładowca nie będzie mógł z przyczyn obiektywnych poprowadzić szkolenia. 5.Wyznaczenia osoby do kontaktu z Zamawiającym, odpowiedzialnej za dbałość o wysoką jakość zajęć i upoważnionej do podejmowania wiążących decyzji w kwestiach związanych z realizowanymi szkoleniami. 6.Przygotowania i przekazania bezzwrotnych materiałów szkoleniowych: podręczników, skryptów w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej zapisanej na płycie CD-R lub pendrive w ilości odpowiadającej liczbie szkolonych osób (po 1 egzemplarzu materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika danego szkolenia) niezbędnych do prawidłowego przebiegu szkoleń i przygotowania do testu końcowego, a nadto jeden dodatkowy egzemplarz opracowanych materiałów przeznaczonych dla Zamawiającego. 7.Sprawowania nadzoru i udzielania niezbędnej pomocy i wskazówek w trakcie prowadzenia szkoleń (m.in. konfigurowanie sprzętu komputerowego oraz czuwanie nad bieżącą gotowością sprzętu do realizacji szkoleń, prowadzenie zajęć z racjonalnym i efektywnym wykorzystaniem sprzętu komputerowego oraz oprogramowania udostępnionego przez Zamawiającego na potrzeby realizacji szkoleń). 8.Zapewnienia urządzeń do prezentacji multimedialnej (rzutników, laptopów) dla prowadzących zajęcia szkoleniowe. 9.Wydania uczestnikom zaświadczeń potwierdzających udział w szkoleniu (zgodnych ze wzorem zaświadczenia zawartym w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216) - załącznik Nr 1 do rozporządzenia. 10.Systematycznego i prawidłowego przygotowania i prowadzenia dokumentacji ze szkoleń, w tym m. in. list obecności, dzienników szkoleń (uwzględniających m. in. dni, godziny, liczbę osób oraz tematykę zrealizowanych zajęć, podpisy prowadzących zajęcia), list potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych, a także zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, z podaniem daty odbioru i czytelnym podpisem uczestnika. 11.Przeprowadzenia wśród uczestników szkoleń: -ankiet ewaluacyjnych dotyczących oceny efektywności szkolenia (ankietyzacja przed i po zakończeniu szkolenia); -testów sprawdzających opanowanie zrealizowanego materiału szkoleniowego. 12.Opracowanie protokołu zawierającego analizę przyrostu wiedzy uczestników w trakcie szkolenia oraz analizę opanowania materiału przez uczestników z testu sprawdzającego. 13.Przekazanie zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia zakończenia szkolenia w poszczególnych grupach: -list obecności uczestników szkoleń, -list odbioru przez uczestników materiałów szkoleniowych oraz zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, z podaniem daty odbioru i czytelnym podpisem uczestnika; -dzienników szkoleń; -kopii wszystkich wydanych uczestnikom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia; -ankiet ewaluacyjnych dotyczących oceny efektywności szkolenia; -testów sprawdzających opanowanie zrealizowanego materiału szkoleniowego; -protokołu zawierającego analizę przyrostu wiedzy uczestników w trakcie szkolenia oraz analizę opanowania materiału przez uczestników z testu sprawdzającego, a także wszelkiej innej dokumentacji wytworzonej w trakcie realizacji zamówienia. 14.Sporządzenia protokołu zdawczo - odbiorczego dotyczącego wykonania przedmiotu zamówienia terminie 7 dni od dnia zakończenia szkolenia ostatniej grupy. 15.Oznakowania pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia oraz dokumentacji wytworzonej w ramach realizacji niniejszego zamówienia poprzez umieszczenie informacji o współfinansowaniu szkoleń ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypów PO KL, EFS, UE, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 16.Dołożenia należytej staranności przy wykonywaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805331000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia WADIUM przez Wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gzolukow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach