Przetargi.pl
Usługa w zakresie kontroli, utrzymania i wymiany urządzeń sygnalizacji świetlnych, oznakowania pionowego i urządzeń brd na drogach publicznych w mieście Elblągu

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2013-06-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa w zakresie kontroli, utrzymania i wymiany urządzeń sygnalizacji świetlnych, oznakowania pionowego i urządzeń brd na drogach publicznych w mieście Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Usługa w zakresie kontroli, utrzymania i wymiany urządzeń sygnalizacji świetlnych, oznakowania pionowego i urządzeń brd na drogach publicznych w mieście Elblągu Przedmiot główny: CPV: 50.23.22.00 - 2 Nazewnictwo wg CPV: Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie kontroli, utrzymania i wymiany urządzeń sygnalizacji świetlnych, oznakowania pionowego i urządzeń brd na drogach publicznych w mieście Elblągu. 2. Zakres zamówienia: 1) Kontrola i utrzymanie urządzeń sygnalizacji świetlnych, tj. obsługę 31 szt. sygnalizacji świetlnych wielofazowych i 4 szt. sygnalizacji ostrzegawczych funkcjonujących na sieci dróg publicznych w mieście Elblągu, która obejmuje: a) codzienne (dwukrotne) przeglądy funkcjonowania urządzeń sygnalizacyjnych, b) sporządzanie raportów z w/w przeglądów, c) pełnienie telefonicznych całodobowych dyżurów, d) zapewnienie właściwego stanu technicznego urządzeń sygnalizacyjnych tj.: sygnalizatorów, urządzeń sterujących (sterowników), elementów transmisyjnych, instalacji kablowej, elementów wsporczych i detektorów, poprzez bieżące naprawy i konserwację, e) zgłaszanie potrzeb remontów bieżących i kapitalnych związanych z pracą sygnalizacji, f) prowadzenia dokumentacji techniczno - eksploatacyjnej sygnalizacji świetlnej g) przegląd dokumentacji projektowych i opiniowanie zaproponowanych rozwiązań technicznych. 2) Kontrola i utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń brd, tj. kontrola oznakowania pionowego i urządzeń brd na następującej sieci dróg: ok. 28 km dróg wojewódzkich, 108 km dróg powiatowych, 59 km dróg gminnych i 4 km dróg wewnętrznych, która obejmuje: a) przeglądy oznakowania pionowego dróg i urządzeń brd wraz z ręcznym lub mechanicznym prostowaniem pochylonych słupków, urządzeń brd lub obróconych tarcz znaków pionowych, b) sporządzanie raportów z w/w przeglądów wraz z niezbędną dokumentacją fotograficzną, c) pełnienie telefonicznych całodobowych dyżurów i podejmowanie interwencyjnego oznakowywanie i zabezpieczanie miejsc niebezpiecznych dla ruchu drogowego, d) przeglądy i konserwacja bramownic wraz ze znakami pionowymi umieszczonymi nad jezdnią. 3) Wymiana znaków i urządzeń drogowych, tj. usługi instalowania dodatkowych urządzeń sygnalizacyjnych i drogowych na następującej sieci dróg: ok. 28 km dróg wojewódzkich, 108 km powiatowych, 59 km dróg gminnych i 4 km dróg wewnętrznych. Zakres zadań będzie każdorazowo określany przez Zamawiającego w formie pisemnych zleceń. 4) Audyt sygnalizacji świetlnej, który obejmuje: a) Wykonanie kompleksowej inwentaryzacji wszystkich funkcjonujących w mieście urządzeń sygnalizacji świetlnych (31 szt. + 3 punkty sygnalizacji ostrzegawczej) - komplet dokumentacji inwentaryzacyjnej musi być stworzony w 1 egz. jako wersja papierowa i 1 egz. jako wersja elektroniczna (tożsama z wersją papierową) - inwentaryzacja urządzeń sygnalizacyjnych musi być opracowana oddzielnie dla każdego skrzyżowania (31 + 3 szt.) i uzupełniona fotografiami obrazującymi stan techniczny poszczególnych elementów sygnalizacji - inwentaryzacja zawierać musi ponadto: układ graficzny skrzyżowania w skali 1:500 z aktualną pełną organizacją ruchu, układ graficzny faz ruchu, długości cykli, czas pracy sygnalizacji w każdym dniu tygodnia, oznaczenia punktów detekcji, informacje o programie podstawowym i awaryjnym, elementy niewłaściwe zostaną wyróżnione podpisem w kolorze czerwonym. b) Na podstawie inwentaryzacji Wykonawca wykona dla każdego skrzyżowania: opis, zestawienia kosztowe nakładów finansowych, zestawienia zakresowe na dostosowanie obecnej sygnalizacji świetlnej do wymogów rozporządzenia Ministra z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181z późn. zm.) c) Wykonawca usługi opracuje dla Zamawiającego wytyczne kontroli i utrzymania systemu sygnalizacji świetlnej pracującej w systemie skoordynowanym (gdzie koordynacja jest tradycyjna za pomocą kabla i z wykorzystaniem sieci światłowodowej) na ciągach dróg: - droga wojewódzka nr 500 (na odc. Warszawska - Żeromskiego), - droga wojewódzka nr 504 - Płk. Dąbka (na odc. Tysiąclecia -Ogólna) - droga wojewódzka nr 503 (na odc. Tysiąclecia - Armii Krajowej) - droga powiatowa ul. Ogólna - droga powiatowa ul. Bema oraz priorytety dalszych usprawnień (np. budowa systemu monitoringu miejskiego) wraz z podziałem kompetencji. 3. Szczegółowe warunki realizacji usługi kontroli i utrzymania urządzeń sygnalizacji świetlnych: 1) Wykonawca wykona usługę zgodnie z: a) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181z późn. zm.) b) obowiązującymi przepisami, ustawami, rozporządzeniami, c) wytycznymi, instrukcjami d) obowiązującymi normami i aprobatami technicznymi e) Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi wydanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych (po zmianie nazwy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) i Ministra Infrastruktury dotyczącymi sygnalizacji świetlnej f) zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa i przepisów BHP g) poleceniami Zamawiającego 2) Wykonawca musi zapewnić dla realizacji usługi niezbędne zaplecze techniczne, materiałowe, sprzętowe, a w szczególności odpowiednią ilość znaków drogowych wykonanych z folii odblaskowej (wielkość średnia) służących do oznakowania prac przy usuwaniu awarii sygnalizacji 3) Wykonawca przechowa materiały nadające się do ponownego wykorzystania, które pozostały po przebudowach sygnalizacji - będące własnością Zamawiającego. Wykonawca odpowiada za prawidłowe przechowywanie, składowanie i transport tych materiałów. Wykonawca sporządza raporty na dzień 30.06. i 31.12 każdego roku o ilości i stanie powierzonych materiałów. 4) Wykonawca zobowiązuje się w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia zapewnić należyty ład, porządek, ochronę znajdujących się na terenie prowadzonych usług obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po ich zakończeniu uporządkować teren. 5) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za oznakowanie usług prowadzonych w pasie drogowym pod ruchem. Oznakowanie drogi w tym miejscu będzie zgodne z projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem i na koszt Wykonawcy, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym w Elblągu oraz zaopiniowanym przez Policję. Wykonawca ponosi również koszty oznakowania. 6) Wykonawca ma obowiązek utrzymania w należytej czystości, pełnej sprawności technicznej i estetycznej wszystkich istniejących urządzeń sygnalizacyjnych wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym, przeciwporażeniowym oraz remontami bieżącymi, a w szczególności: a) szafek zasilająco - pomiarowych, b) sterowników lokalnych i nadrzędnych wraz z fundamentami, c) konstrukcji wsporczych tj. masztów sygnalizacyjnych niskich i wysokich wraz z fundamentami, d) wysięgników, e) latarni sygnałowych z konsolami, f) soczewek (przez należytą czystość soczewek należy rozumieć czystość zapewniającą czytelne i wyraźne wyświetlanie przez nie sygnałów świetlnych), g) żarówek (w tym ich wymianę) h) sygnalizatorów dźwiękowych, i) sieci kablowych, j) połączeń kablowych pomiędzy sterownikiem i masztami, k) kabli koordynacyjnych - połączeń pomiędzy sterownikami, l) kabli zasilających stanowiących WLZ pomiędzy złączem a sterownikiem, ł) detektorów w postaci przycisków dla pieszego. 7) Wykonawca ma obowiązek codziennego porannego i popołudniowego przeglądu wszystkich sygnalizacji w celu stwierdzenia ich prawidłowej pracy oraz: a) analizy istniejącej organizacji ruchu w obszarze sygnalizacji świetlnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego organizacji, b) kontroli widoczności sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach, tj. kontroli widoczności polegającej na ocenie czy dany sygnalizator nie jest zasłonięty przez zieleń czy inny obiekt lub czy w trójkącie widoczności na skrzyżowaniu nie występują takie elementy (drzewa, krzaki, itp.). 8) Wykonawca ma obowiązek codziennie do godziny 9:00 złożenia Zamawiającemu w formie pisemnej emailem, faksem lub osobiście, informacji o dokonanych przeglądach i stanie sygnalizacji, z wyjątkiem dni wolnych od pracy. Informacja za dni wolne od pracy, powinna być złożona w pierwszym dniu roboczym po tych dniach. 9) Jeżeli wystąpi taka potrzeba w przeglądach, o których mowa w sekcji II.1.4) pkt 3. ust. 8) ogłoszenia będzie brał udział przedstawiciel Zamawiającego. Wykonawca każdorazowo zapewni środek transportu dla realizacji powyższych zadań. 10) Wykonawca ma obowiązek stałego informowania Zamawiającego o potrzebach remontów bieżących i kapitalnych oraz innych potrzebach związanych z pracą sygnalizacji. 11) Wykonawca ma obowiązek sporządzania propozycji rocznych planów rzeczowo-finansowych remontów bieżących, modernizacji oraz planów wieloletnich i remontów kapitalnych, w terminie ustalonym przez DRID. W przedkładanych planach Wykonawca uwzględnia również potrzebę dostosowania sygnalizacji do obowiązujących w tym zakresie przepisów szczegółowych. 12) Wykonawca zobowiązany jest pełnić dyżur całodobowy pod co najmniej dwoma numerami telefonu. 13) Wykonawca ma obowiązek utrzymywania pełnej dyspozycyjności urządzeń sygnalizacji świetlnej które uległy uszkodzeniu np. na skutek nieprzewidzianych zdarzeń losowych jak: zdarzenia drogowe (kolizje, wypadki), wichury, trzęsienia ziemi czy awarii sygnalizacji świetlnej (np. przewrócone lub zniszczone sygnalizatory niskie lub wysokie, przepalone żarówki, wyświetlanie sygnałów kolizyjnych, przełączenie sygnalizacji na tryb pulsujący, wyłączenie sygnalizacji na ciemno) wówczas Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego przystąpienia do usuwania tych awarii - nie późniejszego niż w czasie 20 minut od czasu otrzymania informacji o ich zaistnieniu. Wykonawca na czas do usunięcia takiej awarii musi zapewni maksymalny poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. W przypadkach awarii zasilania energetycznego będącego w eksploatacji Rejonu Energetycznego w Elblągu Wykonawca niezwłocznie powiadomi odpowiednie służby celem usunięcia awarii energetycznej. O zaistniałych nieprzewidywalnych zdarzeniach lub awariach, które miały miejsce w godzinach od 7:30 do 15:30 Wykonawca ma obowiązek natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego (telefonicznie, emailem, faxem) z jednoczesnym podaniem czasu ich usunięcia, natomiast powiadomienie o awariach zaistniałych w godzinach od 15:30 do 7:30 winno być zawarte w codziennej informacji( raporcie) o stanie sygnalizacji świetlnych składanych w formie faksu, emailem lub osobiście do Zamawiającego najpóźniej do godziny 9:00 każdego dnia roboczego. W przypadkach poważniejszych uszkodzeń czy awarii o przewidywanym wydłużonym czasie ich naprawy Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Komendy Miejskiej Policji w celu przejęcia przez nią sterowania ruchem drogowym. Zmiany w organizacji ruchu na czas usług Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Miejskim Inżynierem ds. zarządzania ruchem i Komendą Miejską Policji w Elblągu. 14) Wykonawca ma obowiązek nadzorowania prawidłowego działania układów zabezpieczeń kolizyjnych. 15) Wykonawca ma obowiązek zapewnienia jednoznacznego i czytelnego wyświetlenia wszystkich sygnałów świetlnych oraz wyraźnego (zgodnego z przepisami) nadawania sygnałów dźwiękowych. 16) Wykonawca ma obowiązek zapewnienia ochrony przeciwporażeniowej urządzeń sygnalizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami (badania i pomiary 1 raz do roku oraz po każdej naprawie). 17) Wykonawca ma obowiązek zapewnienia konstrukcjom wsporczym sygnalizacji świetlnych odpowiedniej stabilności ich mocowania zapewniającej pełne bezpieczeństwo użytkownikom dróg. 18) Wykonawca ma obowiązek przestrzegania ustaleń Zamawiającego dotyczących programów funkcjonowania poszczególnych sygnalizacji, systemów koordynacyjnych oraz ustaleń dotyczących organizacji innych usług. 19) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia komputerowego systemu rejestracji pracy sygnalizacji świetlnych i udostępniania zawartych w nim danych Zamawiającemu w formie elektronicznej na dzień 30.czerwca i na dzień 31 grudnia każdego roku. 20) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji eksploatacyjnej sygnalizacji świetlnej zgodnie z przepisami o eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych oraz z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181z póź. zm. ), dla każdej sygnalizacji świetlnej osobno. Dokumentacja eksploatacyjna zawierać musi między innymi: plan sytuacyjny skrzyżowania (w przypadku sygnalizacji świetlnej-ostrzegawczej plan sytuacyjny odcinka drogi na której jest ona zlokalizowana) z lokalizacją urządzeń sygnalizacyjnych, przebiegiem kabli zasilających, sygnalizacyjnych i koordynacyjnych, wykaz ilościowy z podaniem typu zamontowanych urządzeń sygnalizacyjnych, schemat rozszycia kabli sygnalizacyjnych, aktualny program pracy sterownika, bieżące zapisy o dokonanych czynnościach eksploatacyjnych i konserwacyjnych, aktualne badania i pomiary skuteczności ochrony od porażeń, oporności izolacji kabli i oporności uziemień. 21) Wykonawca ma obowiązek przechowywania dokumentacji wymienionych w sekcji II.1.4) pkt 3) ust. 20) ogłoszenia w sposób wykluczający możliwość ich zagubienia lub zniszczenia. Dokumentacja jest własnością Zamawiającego i Wykonawca zobowiązany jest udostępnić ją Zamawiającemu na każde życzenie. W przypadku braku powyższych dokumentacji eksploatacyjnych Wykonawca zobowiązany jest je niezwłocznie założyć lub uzupełnić. 22) Wykonawca ma obowiązek programowania rozwoju układu pracy sygnalizacji, celem wymiany poszczególnych elementów sygnalizacji na elementy o wyższej klasie technicznej, energooszczędne, spełniające aktualne przepisy prawa. 23) Wykonawca ma obowiązek obsługiwania ruchu pojazdów nienormatywnych (ponadgabarytowych), za które należność pokrywać będzie przewoźnik. 24) W przypadku przebudowy drogi Wykonawca ma obowiązek (w imieniu Zamawiającego), sprawdzenia zakresu zrealizowanej przebudowy urządzeń oraz kompletności dokumentacji technicznej sygnalizacji, która jest przekazywana / odbierana po realizacji przez inne firmy. 25) Wykonawca ma obowiązek dostarczania Zamawiającemu aktualnych i starych programów sygnalizacji świetlnych oraz map sytuacyjnych z zaznaczonymi nowymi i starymi urządzeniami sygnalizacyjnymi. 26) W przypadku zmiany przepisów prawnych związanych z przedmiotem zamówienia, nakładających nowe obowiązki na zarządcę dróg, Wykonawca ma obowiązek przejęcia ich do wykonywania. 27) Wykonawca ma obowiązek do dochodzenia w imieniu Zamawiającego roszczeń wynikłych z tytułu zniszczenia przez osoby trzecie urządzeń będących w jego obsłudze. 28) Wykonawca w okresie świadczenia usługi zabezpiecza odpowiednie środki transportu i zaplecze magazynowe zlokalizowane w takiej odległości od centrum miasta (pl. Słowiański), aby od chwili zgłoszenia awarii sygnalizacji świetlnej mógł przystąpić, w czasie nie dłuższym niż 20 min, do jej usunięcia. 29) W razie stwierdzenia usterek w wykonywaniu zamówienia Zamawiający powiadamia Wykonawcę. W jego obecności stwierdza fakt zaistniałego niedociągnięcia i wyznacza termin jego usunięcia. Powyższy fakt strony potwierdzają spisaniem protokołu. 30) Wykaz skrzyżowań i sygnalizatorów objętych usługą zawarty jest w Załączniku nr 1 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ 4. Szczegółowe warunki techniczne realizacji kontroli i utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń brd: 1) Wykonawca wykona usługi zgodnie z: a) obowiązującymi przepisami, ustawami, rozporządzeniami, w tym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181z późn. zm.) b) wytycznymi, instrukcjami c) Polskimi Normami i aprobatami technicznymi d) Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi wydanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych (po zmianie nazwy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) i Ministra Infrastruktury e) Zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa i przepisów BHP f) Zleceniami i poleceniami Zamawiającego 2) Wykonawca zobowiązany jest dokonywać przeglądów i rejestracji zauważonych nieprawidłowości w oznakowaniu pionowym i w urządzeniach brd na drogach zgodnie z częstotliwością przeglądów podaną w pkt 11.1. Załącznika nr 2 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. Usługi w zakresie przeglądów oznakowania pionowego i urządzeń brd Wykonawca będzie wykonywał w sposób ciągły bez konieczności dodatkowych zleceń i polegać one będą na: a) Wskazywaniu pisemnym i telefonicznym Zamawiającemu znaków pionowych i urządzeń brd (w tym progów zwalniających) wymagających naprawy, korekty lub wymiany. b) W sytuacjach zagrażających bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu drogowego Wykonawca powiadamia telefonicznie Zamawiającego i podejmuje czynności związane z PILNYM usunięciem zagrożenia poprzez jego oznakowanie. c) W przypadku stwierdzonych niewielkich uszkodzeń znaków lub urządzeń brd np. na skutek wandalizmu lub kolizji drogowej, gdy tarcze znaków są obrócone lub znak jest lekko pochylony do zadań Wykonawcy należeć będzie wyprostowanie znaku w sposób ręczny lub mechaniczny. W przypadku złamanego słupka Wykonawca dokonuje w dniu następnym jego wymiany i przewieszenia tarczy znaku. Koszt usługi będzie wliczony w cenę miesięczną ryczałtu. d) Potrzebę zakupu i odtworzenia zniszczonej tarczy znaku lub urządzenia brd Wykonawca zgłasza Zamawiającemu w raporcie i po uzgodnieniu z nim dokonuje naprawy w ciągu kolejnych 7 dni kalendarzowych - Ten zakres usługi będzie rozliczany wg. Załącznika Nr 3 i 5 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. e) Wykonawca na specjalne zlecenie Zamawiającego będzie wykonywał dodatkowo: - kontroli widoczność znaków drogowych na skrzyżowaniach w tzw. trójkącie widoczności. Kontrola ta polega na ocenie czy dany znak drogowy nie jest zasłonięty np. przez obiekt budowlany lub zieleń (drzewa, krzaki). - kontrolę oznakowania dróg publicznych w pobliżu szkół podstawowych i gimnazjów. - kontrolę oznakowania przejazdów kolejowych, - kontrolę jednej grupy znaków (np. MIW) Zamawiający przewiduje możliwość realizacji tej usługi tylko w środę. f) Sporządzanie dla Zamawiającego dziennych raportów z przeprowadzonych przeglądów pisemnie w formie faksu, emailem lub składane osobiście DRID. Raport powinien zawierać m.in. wykaz dróg, na których został wykonany przegląd, datę i godzinę wykonania przeglądu, zauważone nieprawidłowości i wykonane dodatkowo czynności (ilość i asortyment znaków obracanych lub prostowanych). Raport za dzień poprzedni musi wpłynąć do DRID do godz. 9:00 dnia następnego. g) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia komputerowego rejestru ulic, w którym za I i II półrocze każdego roku będą zapisywane zauważone podczas przeglądu nieprawidłowości. Wzór tabeli zawarto w pkt 11.4. Załącznika Nr 2 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. Informacje te muszą być przekazywane w formie elektronicznej dla Zamawiającego do dnia 15 lipca za I półrocze i do dnia 15 stycznia za II półrocze. h) Jeżeli wystąpi taka potrzeba w przeglądach będzie brał udział przedstawiciel Zamawiającego. 3) Wykonawca prowadzić będzie całodobowy dyżur telefoniczny, o którym mowa w sekcji II.1.4) pkt 2. ust. 2) lit. c) ogłoszenia podczas, którego należy podejmować natychmiastową interwencję i wykonywać zabezpieczenia organizacji ruchu drogowego. Odpowiednią ilość znaków pionowych i słupków drogowych niezbędną do natychmiastowego oznakowania nieprzewidzianych zdarzeń zgodnie z wykazem w pkt 11.3. Załącznika Nr 2 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ zabezpieczy Wykonawca. 4) Wykonawca zapewni dla realizacji przedmiotu zamówienia niezbędne zaplecze techniczne, materiałowe i sprzętowe, a w szczególności: a) Samochód osobowy lub osobowo/towarowy (min. 2 osobowy) do objazdu dróg, b) Cyfrowy aparat fotograficzny, c) Komputer z łączem internetowym i faks, d) Asortyment znaków awaryjnych, o których mowa w pkt 11.3. Załącznika Nr 2 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ e) Magazyn do przechowywania znaków i urządzeń brd. 5) Wykonawca zobowiązuje się w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia zapewnić należyty ład i porządek w miejscu realizowanych usług. 6) Wykonawca ma obowiązek w ramach niniejszego zamówienia wykonywać obsługę oznakowania pionowego zamontowanego na konstrukcjach wsporczych - bramownicach, wysięgnikach wymienionych w pkt 11.2. Załącznika Nr 2 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. Obsługa będzie polegała m.in. na: a) Utrzymaniu w pełnej sprawności technicznej i estetycznej, należytej czystości, konstrukcji wsporczych - bramownic i znaków pionowych na nich zamontowanych. b) Wykonywaniu prac konserwacyjnych konstrukcji wsporczych - bramownic i znaków pionowych na nich zamontowanych wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym. c) Przeprowadzeniu w pierwszej połowie roku 2014 rocznej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania konstrukcji wsporczych - bramownic i znaków pionowych na nich zamontowanych - zgodnie z art. 62 ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami), wraz z adnotacją do posiadanych przez Zamawiającego książek obiektów budowlanych, w których wpis dokona osoba posiadająca aktualne uprawnienia konstrukcyjno-budowlane. 7) Wykonawca ma obowiązek do dochodzenia w imieniu Zamawiającego roszczeń wynikłych z tytułu zniszczenia przez osoby trzecie urządzeń będących w jego obsłudze. 8) Wykonawca każdorazowo zapewni warunki techniczne i organizacyjne dla dokonania odbioru świadczonych usług. 9) W razie stwierdzenia usterek w wykonywaniu zamówienia Zamawiający powiadamia Wykonawcę. W jego obecności stwierdza fakt zaistniałego niedociągnięcia i wyznacza termin jego usunięcia. Powyższy fakt strony potwierdzają spisaniem protokołu. 10) Wykazy stanowiące integralną część Załącznika Nr 2 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ a) Wykaz dróg publicznych i wewnętrznych objętych usługą i załącznik graficzny w postaci mapy miasta z oznaczonymi obszarami ulic podlegającymi przeglądowi w kolejne dni tygodnia b) Wykaz konstrukcji wsporczych ( bramownic) c) Wykaz znaków pionowych i słupków drogowych niezbędnych do zastosowania w przypadkach awaryjnych d) Wzór tabeli dla rejestracji elektronicznej zauważonych nieprawidłowości na ulicach miasta 5. Szczegółowe warunki realizacji wymiany znaków i urządzeń drogowych: 1) Wykonawca musi wykonać usługę zgodnie z: a) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181z późn. zm.) b) obowiązującymi przepisami, ustawami, rozporządzeniami, c) wytycznymi, instrukcjami d) obowiązującymi normami i aprobatami technicznymi e) Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi wydanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych (po zmianie nazwy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) i Ministra Infrastruktury dotyczącymi sygnalizacji świetlnej f) zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa i przepisów BHP g) poleceniami Zamawiającego 2) Wykonawca zobowiązuje się w czasie realizacji usług związanych z usługą stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia zapewnić należyty ład, porządek, ochronę znajdujących się na terenie prowadzonych usług obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po ich zakończeniu uporządkować teren. 3) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za oznakowanie usług prowadzonych w pasie drogowym pod ruchem. Oznakowanie drogi w tym miejscu będzie zgodne z projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem i na koszt Wykonawcy, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym w Elblągu oraz zaopiniowanym przez Policję. Wykonawca ponosi również koszty oznakowania. 4) Stosownie do otrzymanego pisemnego zlecenia, którego termin i zakres realizacji wyznaczy Zamawiający Wykonawca wykona instalację następujących urządzeń drogowych (wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym i przeciwporażeniowym) między innymi: a) wymianę szafek zasilająco - pomiarowych, b) wymianę sterowników lokalnych i nadrzędnych, c) wymianę masztów sygnalizacyjnych niskich i wysokich, d) wymianę wysięgników, e) wymianę latarni sygnałowych z konsolami f) wymianę/montaż sygnalizatorów dźwiękowych g) wymianę uszkodzonych sieci kablowych, h) wymianę/montaż detektorów dla ruchu pieszego, i) wymianę /montaż ekranów przy sygnalizatorach nad jezdniami, j) wymianę /montaż znaków typu F-11zamontowanych na wysięgnikach, k) wykonanie programu pracy dla sygnalizacji świetlnej wielofazowej na wybranym skrzyżowaniu, l) wykonanie programów pracy dla odcinka skoordynowanego z sygnalizacją świetlną wielofazową. m) wymianę tarczy znaków pionowych I gen. z grupy A,B,C,D n) wymianę tarczy znaków pionowych II gen. z grupy A,B,C,D o) wymianę uszkodzonych sztywnych barier wygrodzeniowych p) wymianę uszkodzonych wygrodzeń łańcuchowych q) wymianę uszkodzonych barier energochłonnych typu SP-09 r) wymianę pojedynczych słupków wygrodzeniowych s) wymianę lustra drogowego t) wymianę uszkodzonych elementów progów zwalniających z PCV u) uzupełnienie łańcuchów w wygrodzeniach v) oznakowanie słupów sygnalizacyjnych taśmą odblaskową 5) W razie stwierdzenia usterek w wykonywaniu usług Zamawiający powiadamia Wykonawcę. W jego obecności stwierdza fakt zaistniałego niedociągnięcia i wyznacza termin jego usunięcia. Powyższy fakt strony potwierdzają spisaniem protokołu. 6) W przypadku stwierdzenia, w wykonaniu zamówienia, wystąpienia wad nie nadających się do usunięcia Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie, jeżeli wady te umożliwiają użytkowanie budowli. 6. Szczegółowe warunki realizacji audytu sygnalizacji świetlnej: 1) Wykonawca musi wykonać usługę zgodnie z: a) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181z późn. zm.) b) obowiązującymi przepisami, ustawami, rozporządzeniami, c) wytycznymi, instrukcjami d) obowiązującymi normami i aprobatami technicznymi e) Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi wydanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych (po zmianie nazwy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) i Ministra Infrastruktury dotyczącymi sygnalizacji świetlnej f) zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa i przepisów BHP g) poleceniami Zamawiającego 2) W razie stwierdzenia usterek w wykonywaniu usługi Zamawiający powiadamia Wykonawcę. W jego obecności stwierdza fakt zaistniałego niedociągnięcia i wyznacza termin jego usunięcia. Powyższy fakt strony potwierdzają spisaniem protokołu. 7. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcy gwarancji na wymianę znaków i urządzeń drogowych. 8. Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie, którą część zamówienia powierza podwykonawcy. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wykonaną usługę przez podwykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 502322002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach