Przetargi.pl
Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w dziesięciu jednostkach penitencjarnych podległych Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej we Wrocławiu, w formie kursów umożliwiających uzyskanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych połączonych z aktywizacją zawodową oraz szkoleniem w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz szkoleniem z zasad bezpieczeństwa i higieny pracy

Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej ogłasza przetarg

  • Adres: 50211 Wrocław, ul. Kleczkowska 35, skr. pocz.096
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 272 657
  • Data zamieszczenia: 2018-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej
    ul. Kleczkowska 35, skr. pocz.096
    50211 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 713 272 657
    REGON: 93088026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w dziesięciu jednostkach penitencjarnych podległych Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej we Wrocławiu, w formie kursów umożliwiających uzyskanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych połączonych z aktywizacją zawodową oraz szkoleniem w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz szkoleniem z zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Kategoria przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień CPV: 80.53.00.00-8 – usługi szkolenia zawodowego 80.56.20.22-1 – usługi w zakresie pierwszej pomocy. 2. Przedmiotem zamówienia jest „Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w dziesięciu jednostkach penitencjarnych podległych Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej we Wrocławiu, w formie kursów umożliwiających uzyskanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych połączonych z aktywizacją zawodową oraz szkoleniem w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz szkoleniem z zasad bezpieczeństwa i higieny pracy” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, projekt pn. „Podniesienie kwalifikacji zawodowych więźniów w celu ich powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności” realizowany w ramach Działania 2.7 „Zwiększenie szans na zatrudnienie osób szczególnie zagrożonych wykluczeniem społecznym” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – na warunkach wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ – Opisie przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie 70 szkoleń dla 840 osób: 70 grup – każda po 12 osób. 3. Zakres usług oraz warunki na jakich zostaną udzielone usługi o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - zgodnie z art. 67 ust. 1a ustawy. Zamawiający przewiduje udzielenie okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług (zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy). Przedmiotem zamówienia będzie zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w formie kursów zawodowych dla osób osadzonych, zgodnie z kategorią przedmiotu zamówienia CPV: 80.53.00.00-8 – usługi szkolenia zawodowego, 80.56.20.22-1 – usługi w zakresie pierwszej pomocy. Podobne szkolenia będą to szkolenia takiego samego rodzaju jak w zamówieniu podstawowym, tj. o takim samym przeznaczeniu oraz będą stanowić nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 3b) ustawy. Jeżeli Zamawiający zleci Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, będą one przedmiotem odrębnej umowy (umowa dodatkowa). 4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi zgodnie z umową, opisem przedmiotu zamówienia, swoją ofertą, specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz bieżącymi ustaleniami z Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8. Informacja na temat wadium. 1) Na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda wniesienia wadium. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 50.000 zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł. 2) Forma wadium. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: • pieniądzu; • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych; • gwarancjach ubezpieczeniowych; • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3) Miejsce i sposób wniesienia wadium.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: NBP O/O Wrocław nr 25 1010 1674 0041 6713 9120 0000  Dowód wniesienia wadium należy złożyć wraz z ofertą.  Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, to wymagany jest oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) załączona do oferty.  Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale w kasie Zakładu Karnego Nr 1 we Wrocławiu, ul. Kleczkowska 35, 50-211 Wrocław przed upływem terminu składania ofert, a kopię zamieścić w ofercie. Kasa Zakładu Karnego Nr 1 we Wrocławiu czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 14:00.  Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej termin wniesienia wadium jest terminem uznania wpłaty na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.  Zatrzymanie i zwrot wadium. Zamawiający zatrzyma wadium, lub dokona jego zwrotu na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz ust. 5 ustawy oraz spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; 3) zdolności technicznej lub zawodowej. 1) W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, o którym mowa w rozdziale V ust.1 pkt. 1 SIWZ warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający zażąda dokumentów potwierdzających posiadanie takich kompetencji lub uprawnień, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, w szczególności: dokumentu, w którym Wykonawca wykaże, że jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia kształcenia kursowego, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz. U. z 2017. poz. 1632);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykonawca do oferty zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (zwanego dalej „jednolitym dokumentem”), sporządzonego zgodnie z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE. Informacje zawarte w jednolitym dokumencie stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W Jednolitym Europejskim Dokumencie Zamówienia zawarte są wszystkie oświadczenia jakich wymaga Zamawiający od Wykonawców. a) Wykonawca powinien pobrać ze strony internetowej Zamawiającego plik w formacie XML o nazwie „JEDZ”. b) Następnie wejść na stronę https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=pl i zaimportować pobrany plik JEDZ. Wykonawca wypełnia JEDZ w następujących częściach: - cz. II, pkt A i B, a punkt C i D tylko, jeśli dotyczy; - cz. III – pkt A w całości, pkt B w całości, pkt C: wiersz 2, wiersz 4, wiersz 6, wiersz 8, pkt D w całości; - cz. IV, wyłącznie sekcja α; - cz. VI. Wykonawca nie wypełnia nie wymienionych części JEDZ. c) Po wypełnieniu JEDZ należy wydrukować, podpisać i łożyć wraz z ofertą. d) Istnieje możliwość samodzielnego stworzenia pliku JEDZ przez Wykonawcę, w tym celu Zamawiający dołącza plik JEDZ w formacie DOC, który stanowi załącznik nr 3a do SIWZ. 4) Jednolity dokument w formatach XML oraz DOC stanowi odpowiednio załącznik 3a i 3b do SIWZ. Instrukcja wypełnienia jednolitego dokumentu stanowi załącznik nr 3c do SIWZ. Przy wypełnieniu jednolitego dokumentu należy uwzględnić obowiązujące przepisy ustawy. 5) Zamawiający informuje, że Komisja Europejska udostępniła narzędzie umożliwiające utworzenie, wypełnienie i ponowne wykorzystanie standardowego formularza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ/ESPD) w wersji elektronicznej (eESPD). Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych pod adresem: https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/jednolity-europejski-dokument-zamówienia. 6) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów. 7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, jednolity dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w rozdziale VI ust. 1 pkt 1-3, ust. 2 pkt 1-3, ust.3 pkt 1-4 SIWZ. Ocena spełnienia przedstawionego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone dokumenty i oświadczenia wg formuły spełnia / nie spełnia. 5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 6. Poleganie na zasobach innych podmiotów: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych; 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie Wykonawca składa wraz z ofertą. Zobowiązanie powinno zawierać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi których wskazane zdolności dotyczą. 3) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy; 4) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane; 5) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy; 6) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. 8. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu – składa jednolite dokumenty dotyczące podwykonawców, jeżeli wartość zamówienia z jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. 9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, jednolity dokument lub oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia. 1. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda następujących oświadczeń i dokumentów: 1) Oświadczenia potwierdzającego procentowy wskaźnik zatrudnienia, nie mniejszy niż 30% osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny wykonawczy ( Dz. U. z 2017 r. poz. 665, 666 i 768) mających trudności w integracji ze środowiskiem. 2) Formularz ofertowy, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) Wykonawca do oferty zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (zwanego dalej „jednolitym dokumentem”), sporządzonego zgodnie z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE. Informacje zawarte w jednolitym dokumencie stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W Jednolitym Europejskim Dokumencie Zamówienia zawarte są wszystkie oświadczenia jakich wymaga Zamawiający od Wykonawców. a) Wykonawca powinien pobrać ze strony internetowej Zamawiającego plik w formacie XML o nazwie „JEDZ”. b) Następnie wejść na stronę https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=pl i zaimportować pobrany plik JEDZ. Wykonawca wypełnia JEDZ w następujących częściach: - cz. II, pkt A i B, a punkt C i D tylko, jeśli dotyczy; - cz. III – pkt A w całości, pkt B w całości, pkt C: wiersz 2, wiersz 4, wiersz 6, wiersz 8, pkt D w całości; - cz. IV, wyłącznie sekcja α; - cz. VI. Wykonawca nie wypełnia nie wymienionych części JEDZ. c) Po wypełnieniu JEDZ należy wydrukować, podpisać i łożyć wraz z ofertą. d) Istnieje możliwość samodzielnego stworzenia pliku JEDZ przez Wykonawcę, w tym celu Zamawiający dołącza plik JEDZ w formacie DOC, który stanowi załącznik nr 3a do SIWZ. 4) Jednolity dokument w formatach XML oraz DOC stanowi odpowiednio załącznik 3a i 3b do SIWZ. Instrukcja wypełnienia jednolitego dokumentu stanowi załącznik nr 3c do SIWZ. Przy wypełnieniu jednolitego dokumentu należy uwzględnić obowiązujące przepisy ustawy. 5) Zamawiający informuje, że Komisja Europejska udostępniła narzędzie umożliwiające utworzenie, wypełnienie i ponowne wykorzystanie standardowego formularza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ/ESPD) w wersji elektronicznej (eESPD). Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych pod adresem: https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/jednolity-europejski-dokument-zamówienia. 6) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów. 7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, jednolity dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach