Przetargi.pl
Usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego wraz z kompleksowym nadzorem inwestorskim w ramach realizowanych Projektów: „Rozbudowa Skansenu Osadnictwa Nadwiślańskiego w Wiączeminie Polskim” oraz „Odtworzenie i rewaloryzacja budynku zabytkowego od ul. Kolegialnej 6 oraz przebudowa przynależnych oficyn na potrzeby Muzeum Mazowieckiego w Płocku - etap I”.

Muzeum Mazowieckie w Płocku ogłasza przetarg

  • Adres: 09402 Płock, ul. Tumska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 243 647 070 , fax. 024 3647070, 262493
  • Data zamieszczenia: 2017-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Mazowieckie w Płocku
    ul. Tumska 8
    09402 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 243 647 070, fax. 024 3647070, 262493
    REGON: 28575800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego wraz z kompleksowym nadzorem inwestorskim w ramach realizowanych Projektów: „Rozbudowa Skansenu Osadnictwa Nadwiślańskiego w Wiączeminie Polskim” oraz „Odtworzenie i rewaloryzacja budynku zabytkowego od ul. Kolegialnej 6 oraz przebudowa przynależnych oficyn na potrzeby Muzeum Mazowieckiego w Płocku - etap I”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego wraz z kompleksowym nadzorem inwestorskim w ramach realizowanych Projektów: „Rozbudowa Skansenu Osadnictwa Nadwiślańskiego w Wiączeminie Polskim” oraz „Odtworzenie i rewaloryzacja budynku zabytkowego od ul. Kolegialnej 6 oraz przebudowa przynależnych oficyn na potrzeby Muzeum Mazowieckiego w Płocku - etap I”. Opis projektu „Odtworzenie i rewaloryzacja budynku zabytkowego od ul. Kolegialnej 6 oraz przebudowa przynależnych oficyn na potrzeby Muzeum Mazowieckiego w Płocku - etap I „ Celem projektu jest rozbudowa Muzeum Mazowieckiego w Płocku o nowe ekspozycje, w których prezentowana byłaby w całej okazałości kolekcja sztuki art déco (wnętrza mieszkalne, rzemiosło artystyczne, kolekcja strojów i akcesoriów mody). Założeniem nowej ekspozycji, jest kontynuacja sposobu prezentacji kolekcji secesyjnej. Tak więc, rozbudowa muzeum o ekspozycję sztuki art déco obejmować ma prezentację blisko 17 wnętrz o charakterze mieszkalnym, rozlokowanych na dwóch kondygnacjach budynku w kamienicy przy ul. Kolegialnej 6, z których na parterze zostaną rozmieszczone pojedyncze wnętrza o charakterze jadalnianym (7 pokoi) i sypialnianym (8 pokoi) prezentujące komplety mebli i rzemiosło artystyczne z różnych wytwórni europejskich. Na pierwszym piętrze, zaaranżowane zostanie kompletne mieszkanie (zawierające jadalnię, sypialnię, gabinet, przedpokój), rozbudowane o łazienkę i kuchnię, prezentujące w całej okazałości walory artystyczne wysokiej klasy mebli i rzemiosła artystycznego o proweniencji polskiej, tym samym przywodząc klimat i atmosferę domostw polskiej inteligencji i zamożnego mieszczaństwa z lat 20. i 30. XX w. Rozbudowa muzeum o ekspozycje prezentujące kolekcję art déco oprócz aranżacji wnętrz zakłada przestrzenie o charakterze galeryjnym, w których prezentowane będą zbiory rzemiosła artystycznego (szkło polskich i cenionych hut: Niemen, Zawiercie, Hortensja, zagranicznych wytwórni: Lalique, Bacarrat, WMF, ceramika polska reprezentowana przez wyroby z Ćmielowa, Pacykowa, wytwórnie śląskie, metal polski i europejski, a także wyroby z USA) oraz bogata kolekcja mody i biżuterii z tego okresu. Galeria rzemiosła artystycznego połączona z pokazem kolekcji strojów i akcesoriów mody z lat 20. i 30. XX w. znalazłaby się również w przestrzeni II piętra kamienicy głównej przy Kolegialnej 6, w sąsiedztwie zaaranżowanego mieszkania. W ramach zadania zostaną wykonane: Rodzaje Robót : 1. Rozbiórki budynku istniejącego 2. Wzmocnienia ścian istniejących budynków 3. Budowa nowego budynku 4. Wykończenie nowego budynku 5. Instalacje elektryczne 6. Instalacje teletechniczne 7. Instalacje wod-kan 8. Instalacje co 9. Instalacje wentylacji i klimatyzacj 10. zagospodarowanie terenu – zieleń, mała architektura Opis projektu pn: „Rozbudowa Skansenu Osadnictwa Nadwiślańskiego w Wiączeminie Polskim” Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Wiączemin Polski, gmina Słubice, województwo mazowieckie. Inwestycja zlokalizowana jest na działkach nr 57, 58, 62, 65, 66 w miejscowości Wiączemin Polski. Zakres projektu obejmuje rozbudowę skansenu i adaptację oraz rekonstrukcję budynków o następujące elementy: - dom polski - szkoła - suszarnio – powidlarnia; -stodoła, - dom Langhoff, - Dom, - Zagospodarowanie terenu – zieleń i mała architektura. Wszystkie elementy będą zaadaptowane na cele kulturalno – edukacyjne działalności Skansenu i prowadzącej jednostki, tj. Muzeum Mazowieckiego w Płocku. Zakres robót obejmuje: - prace przygotowawcze, - roboty rozbiórkowe, - roboty montażowe, - roboty rekonstrukcyjne, - roboty budowlane, - roboty elektryczne, - instalacje sanitarne, wod-kan, teletechniczne, - drogi, tereny utwardzone - zagospodarowanie terenu – zieleń, mała architektura. -skatalogowanie oraz cyfrowe udostępnienie zbiorów - wystawa planszowa - wyposażenie kina Przedmiotowy teren należy do spuścizny po zamieszkujących przed 1945 rokiem tereny nadwiślańskie osadnikach olenderskich, którzy stworzyli nad mazowieckim odcinkiem Wisły bardzo charakterystyczny krajobraz kulturowy. W skład skansenu wchodzą: Zagroda jednobudynkowa typu langhoff, zagroda wielobudynkowa, dom polski, kościół ewangelicki, szkoła przykościelna. Wystawiennictwo realizowane w skansenie można podzielić na trzy poziomy: 1. Krajobraz kulturowy. Zwiedzający będzie mógł zapoznać się z widocznymi w krajobrazie efektami pracy osadników, którzy musieli przystosować się do życia na terenie zalewowym. Będą to: Nasadzenia wierzb, terpy (nasypy pod budynki), staw retencyjny, płoty łozinowe. 2. Budownictwo. W skansenie zostaną zaprezentowane 2 podstawowe typy zagród olęderskich: jednobudynkowa i wielobudynkowa, budynki użytkowe jak powidlarnia, sakralne, architektura cmentarna. Będzie można też zobaczyć charakterystyczny dom z dachem naczółkowym właściwy dla ludności polskiej zamieszkującej te ziemie. 3 Wystawy. Podstawowymi wystawami będą rekonstrukcje wnętrz wykonane za pomocą autentycznych mebli znalezionych w terenie oraz rekonstrukcji wykonanych na bazie destruktów. Ponadto w ofercie znajdą się wystawy czasowe, które mogą szczególnie zainteresować miejscową ludność swoją zmienną ofertą. Przewidziana jest też sala kinowa z projekcją filmu o tematyce olęderskiej. Skansen ma być też miejscem przyjaznym turystyce rowerowej, co zostało uwzględnione w jego infrastrukturze. Na stronie internetowej Muzeum Mazowieckiego w Płocku w części dotyczącej Skansenu Osadnictwa Nadwiślańskiego zostanie umieszczony internetowy katalog zbiorów (zarówno zabytki ruchome, jak i nieruchome). Dzięki temu badacze, jak i miłośnicy tematyki osadnictwa olenderskiego będą mieli łatwy dostęp do materiałów porównawczych. ZAKRES CZYNNOŚCI INWESTORA ZASTĘPCZEGO Odpowiedzialność inwestora zastępczego 1. Inwestor zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego jako jego pełnomocnik. 2. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 3. Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody , będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych niniejsza umową ocenianych w granicach przewidzianych dla umów starannego działania. 4. Naprawienie szkody obejmuje wyłącznie straty, które Zamawiający rzeczywiście poniósł. 5. Inwestor Zastępczy zapewni dla swojego zespołu zaplecze biurowo-socjalne na terenie Płocka i Wiączemina Polskiego i zgłosi je do akceptacji Zamawiającemu. Inwestor Zastępczy zapewni wyposażenie biura w odpowiedni, niezbędny sprzęt i wyposażenie do realizacji zadania. Obowiązki inwestora zastępczego 1. Inwestor zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy jego udziale przez Zamawiającego na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. 2. Strony ustalają, że do szczegółowych obowiązków inwestora zastępczego należy: 1) Przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego postępowania przetargowego na wybór wykonawcy/ów kompleksowej budowy w/w inwestycji w trybie zamówienia publicznego: a) sprawdzenie i uzupełnienie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji budowlanej przez pracowników inwestora zastępczego. b) ustalenie w porozumieniu z Zamawiającym warunków stawianych przyszłym wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania robót, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności, c) przygotowanie specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z wzorem umowy oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, w terminie do 20 dni od podpisania umowy. d) udzielenie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ, e) organizacja otwarcia ofert z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, f) dokonanie oceny złożonych ofert i przedstawienie protokołu przeprowadzonego postepowania Zamawiającemu, g) wybór wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą w świetle postawionych kryteriów h) udzielenie odpowiedzi na protesty złożone przez wykonawców, udziału w ewentualnych odwołaniach przez nich wniesionych. 2) Doprowadzenie do zawarcia umowy z Wykonawcą: - przygotowanie do podpisania umowy z wybranym wykonawcą, przedstawienie jej przed podpisaniem do akceptacji Zamawiającemu, - wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji: zbiorcze zestawienia kosztów oraz harmonogramów rzeczowo-finansowego robót po wyłonieniu wykonawcy tych robót w terminie 10 dni od podpisania umowy z wykonawcą. 4) Przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy przy udziale Zamawiającego. 5) Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w realizowanych przedsięwzięciach ze wskazaniem inspektora-koordynatora, zgodnie z prawem budowlanym. 6) Kontrola procesu rozpoczęcia budowy oraz zapisów w dzienniku budowy w zakresie wytyczenia geodezyjnego oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne. 7) Kontrola zgodności realizacji z dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania i robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczna, prawem budowlanym oraz umową o realizację przedsięwzięć inwestycyjnych. 8) Sprawdzenie jakości wykonywanych robót i wbudowanych materiałów, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie. 9) Sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i (lub) ulegających zakryciu. 10) Sprawdzenie protokołów elementów robot i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym. 11) Współpraca z projektantami poszczególnych inwestycji. 12) Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji wynikłych podczas robót budowlanych i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek. 13) Opracowywanie sprawozdań miesięcznych z wykonanego zakresu rzeczowo –finansowego. 14) Kontrolowanie zgodności realizacji z zapisami umowy, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 15) Kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym. 16) Pozyskanie inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz dokumentacji powykonawczej. 17) Sprawdzanie, czy stosowane przez wykonawców wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym. 18) Prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i wykonawcami robót. 19) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów. 20) Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. 21) Wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 22) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów wraz z wykonawcą do odbioru końcowego i ewentualnego rozruchu. 23) Doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazaniu inwestycji do eksploatacji. 26) Skompletowanie wymaganej przepisami dokumentacji do złożenia przez Zamawiającego wniosku o uzyskanie decyzji na jego użytkowanie po zakończeniu budowy ( ustawa Prawo Budowlane tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 ze zm. ) 27) Egzekwowanie usunięcia przez projektanta i wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego. 28) Udział w rozruchu instalacji i urządzeń zainstalowanych w budynkach. 29) Kontrola rozliczeń finansowych, w tym: a) Kontrola prawidłowości wystawienia faktur, zakresów prac i kwot; w zakresie zgodności z umową zawartą z wykonawcą b) Sprawdzenie faktur przejściowych i końcowych przekładanych przez wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty. c) Sprawdzanie kalkulacji ( kosztorysów np. zamiennych) robót. d) Przygotowanie materiałów związanych z naliczeniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających od wykonawcy za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą umowie. e) Dopilnowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone. f) Terminowe przygotowywanie i sprawdzenie prawidłowości dokumentacji dot. rozliczania projektów z MJWPU i UMWM przez pracowników inwestora zastępczego. f) Rozliczenie końcowe inwestycji ( włącznie z rozliczeniem dotacji o ile taka wystąpi). 30) Opracowywanie opinii i ekspertyz dotyczących wad wykonania przedmiotu umowy w okresie trwania rękojmi i gwarancji; 31) Przygotowywanie dokumentów oraz dowodów księgowych (zgodnie z aktualnymi przepisami) będących podstawą wprowadzenia do ewidencji księgowej efektów zrealizowanej inwestycji w postaci środków trwałych. 32) Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwag i zastrzeżeń dotyczących procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 33) Wykonawca jest zobowiązany zatrudnić, na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej jedną osobę (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) – do realizacji lub obsługi realizowanego zamówienia na cały okres jego realizacji. W terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokument potwierdzający zatrudnienie ww. osoby lub osób, jest on także zobowiązany do comiesięcznego raportowania stanu zatrudnienia ww. osoby lub osób przez cały okres realizacji zamówienia, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca. Na każde żądanie zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez zamawiającego określonej, wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. W uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyny leżącej po stronie wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób, inną osobą, pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania (co do kategorii osób, co do zatrudnienia na okres realizacji zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy). Nieprzekraczalny termin zakończenia realizacji projektów – 31.05.2018r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74231540-4

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach