Przetargi.pl
„Udzielenie pożyczki długoterminowej przeznaczonej na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Wojkowice planowanego na rok 2017 oraz spłatę zadłużenia długoterminowego”

Gmina Wojkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-580 Wojkowice, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 760 20 93 , fax. 327 695 073
  • Data zamieszczenia: 2017-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojkowice
    ul. Sobieskiego -
    42-580 Wojkowice, woj. śląskie
    tel. 32 760 20 93, fax. 327 695 073
    REGON: 27625754100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojkowice.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie pożyczki długoterminowej przeznaczonej na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Wojkowice planowanego na rok 2017 oraz spłatę zadłużenia długoterminowego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Nazwa zamówienia: „Udzielenie pożyczki długoterminowej przeznaczonej na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Wojkowice planowanego na rok 2017 oraz spłatę zadłużenia długoterminowego” 2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie pożyczki długoterminowej w łącznej wysokości do kwoty – 1 735 795,00 zł, przeznaczonej na sfinansowanie planowanego w 2017 r. deficytu budżetowego Gminy Wojkowice w kwocie – 517 795,00 zł oraz spłatę zadłużenia długoterminowego w kwocie – 1 218 000,00 zł. Środki finansowe pochodzące z pożyczki przeznaczone w części dotyczącej pokrycia deficytu budżetowego przeznaczone są na dofinansowanie realizacji zadań inwestycyjnych w następujących wartościach:  „Budowa nawierzchni ul. Spokojnej w Wojkowicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą” (300 000,00 zł) oraz  „Adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Źrałków na potrzeby przedszkola” (217 795,00 zł). Finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2017 r. z kredytów i pożyczek długoterminowych zaplanowane zostało w budżecie Gminy Wojkowice na rok 2017 (po zmianach) w łącznej kwocie – 1 785 795,00 zł. Zgoda na zaciągnięcie zobowiązania długoterminowego w postaci przedmiotowej pożyczki wyrażona została przez organ stanowiący Miasta Wojkowice w postaci uchwały Rady Miasta Wojkowice nr XXXVII.457.2017 z dnia 28 września 2017 r. (załącznik nr 4 do SIWZ). Spłata pożyczki (spłata kapitału) rozpocznie się w 2022 r. i zakończy w 2027 r. Wartość pożyczki (przychody) zaplanowana została w budżecie na 2017 r.; wartości rat kapitałowych (rozchody) zaplanowane zostały w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2035. Wypłata kapitału winna nastąpić w jednej transzy w 2017 r. w terminie do 29 grudnia 2017 r. do kwoty – 1 735 795,00 zł na rachunek bankowy Zamawiającego. Kapitał spłacany będzie kwartalnie (w ostatnim dniu kwartału) w wartościach wskazanych poniżej sumarycznie dla każdego roku z możliwością wcześniejszej spłaty w przypadku zmiany wieloletniej prognozy finansowej i wprowadzenia większych limitów w budżetach Zamawiającego w poszczególnych latach:  rok 2022 – 100 000,00 zł,  rok 2023 – 100 000,00 zł,  rok 2024 – 200 000,00 zł,  rok 2025 – 500 000,00 zł,  rok 2026 – 500 000,00 zł,  rok 2027 – 335 795,00 zł. Odsetki od kapitału, naliczane miesięcznie od kwoty przekazanej na rachunek bankowy Zamawiającego, płatne miesięcznie z dołu w ostatnim dniu miesiąca, począwszy od miesiąca przekazania transzy pożyczki. Zakładany termin spłaty ostatniej raty odsetek – 31 grudnia 2027 r. Jeżeli ostatni dzień miesiąca (kwartału) przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, terminem spłaty raty kapitału lub odsetek jest pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wolnym ustawowo od pracy. 3.Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 4.Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia i sytuacji finansowej Zamawiającego: 4.1.harmonogram spłat rat kapitału przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ, 4.2.Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kapitału w całości lub w części bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i jakichkolwiek kosztów, 4.3.Zabezpieczenie pożyczki stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, 4.4.Zamawiający zastrzega prawo zmniejszenia wartości pożyczki do wartości rzeczywistego zapotrzebowania wynikającego z sytuacji finansowej Zamawiającego w dniu zawarcia umowy pożyczki, 4.5.Wartość pożyczki wskazana w punkcie 3.2. SIWZ ma charakter limitu, którego Zamawiający nie przekroczy; wartość pożyczki może ulec zmniejszeniu; ostateczna wartość pożyczki wskazana zostanie przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy, 4.6.Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego oraz spełnienia przez Zamawiającego przesłanek formalno-prawnych zawarcia umowy pożyczki, zamieszcza się następujące dokumenty: 4.6.1.zaświadczenie Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w Wojkowicach z dnia 3 grudnia 2014 r. o wyborze Burmistrza Miasta Wojkowice – załącznik nr 2 do SIWZ, 4.6.2.uchwałę Rady Miasta Wojkowice nr V/25/03 z dnia 24 stycznia 2003 r. w sprawie powołania Skarbnika Miasta Wojkowice – załącznik nr 3 do SIWZ, 4.6.3.uchwałę Rady Miasta Wojkowice nr XXXVII.457.2017 z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w roku 2017 z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2017 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań - załącznik nr 4 do SIWZ, 4.6.4.harmonogram spłat zaciągniętych zobowiązań Gminy Wojkowice z tytułu długoterminowych kredytów i pożyczek na lata 2017-2026 (wg zawartych umów) – załącznik nr 5 do SIWZ, 4.6.5.wyciąg, wg stanu na dzień 30 listopada 2017 r., z uchwały Rady Miasta Wojkowice nr XXVII.349.2017 z dnia 30 stycznia 2017 r. w sprawie budżetu Miasta Wojkowice na rok 2017 (plan dochodów, plan wydatków oraz plan przychodów i rozchodów) – załącznik nr 6 do SIWZ, 4.6.6.uchwała Rady Miasta Wojkowice nr XL.481.2017 z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Wojkowice na lata 2017-2035 – załącznik nr 7 do SIWZ, 4.6.7.sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu Miasta Wojkowice za 2016 r. – załącznik nr 8 do SIWZ, 4.6.8.uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nr 4200/III/86/2017 z dnia 28 kwietnia 2017 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Wojkowice sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2016 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego – załącznik nr 9 do SIWZ, 4.6.9.uchwały Rady Miasta Wojkowice nr: XXXV.433.2017 z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2016 oraz XXXV.432.2017 z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Wojkowice za rok 2016 – załącznik nr 10 do SIWZ, 4.6.10.uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach: nr 4100/IV/317/2016 z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Wojkowice projekcie uchwały budżetowej na rok 2017 wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi, nr 4100/IV/318/2016 z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2017-2046 i nr 4100/IV/319/2016 z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przyjętego w projekcie uchwały budżetowej na rok 2017 Miasta Wojkowice – załącznik nr 11 do SIWZ, 4.6.11.sprawozdania budżetowe Rb-NDS za rok 2015 i 2016 oraz Rb-NDS za III kwartał 2017 r. – załącznik nr 12 do SIWZ, 4.6.12.sprawozdania budżetowe o dochodach Rb-27S za rok 2015 i 2016 oraz Rb-27S za III kwartał 2017 r. – załącznik nr 13 do SIWZ, 4.6.13.sprawozdanie budżetowe o wydatkach Rb-28S za rok 2015 i 2016 oraz Rb-28S za III kwartał 2017 r. – załącznik nr 14 do SIWZ, 4.6.14.sprawozdanie budżetowe o zobowiązaniach Rb-Z za rok 2015 i 2016 oraz Rb-Z za III kwartał 2017 r. – załącznik nr 15 do SIWZ, 4.6.15.sprawozdanie budżetowe o należnościach Rb-N za rok 2015 i 2016 oraz za III kwartał 2017 r. – załącznik nr 16 do SIWZ, 4.6.16.zestawienie przepływów pieniężnych – załącznik nr 17 do SIWZ, 4.6.17.zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w opłacaniu składek – załącznik nr 18 do SIWZ, 4.6.18.zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Będzinie o braku zaległości podatkowych Zamawiającego – załącznik nr 19 do SIWZ. W niniejszym postępowaniu nie dopuszcza się możliwości złożenia ofert częściowych. W niniejszym postępowaniu nie dopuszcza się możliwości złożenia ofert wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 23 do SIWZ. 2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. 3.Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie wezwany do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów): 3.1.Kopii dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4.Pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, w tym wynikające z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. Dokument może być przedstawiony w formie oryginału, czytelnej kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Mocodawcę lub notarialnie poświadczonej kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach