Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7 330 000 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów oraz sfinansowanie zadań inwestycyjnych

Gmina Mirzec ogłasza przetarg

  • Adres: 27-220 Mirzec, Mirzec Stary
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 412 713 033 , fax. 412 713 033
  • Data zamieszczenia: 2018-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mirzec
    Mirzec Stary 9
    27-220 Mirzec, woj. świętokrzyskie
    tel. 412 713 033, fax. 412 713 033
    REGON: 291010330
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ugmirzec.sisco.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7 330 000 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów oraz sfinansowanie zadań inwestycyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7 330 000 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów - kwota 1 855 000 zł i sfinansowania zadań inwestycyjnych ; a) Rozwój ciała i umysłu – modernizacja i rozbudowa szkolnej infrastruktury sportowej wraz z wyposażeniem w sprzęt i materiały dydaktyczne ; kwota 585 000 zł, b) Budowa sali gimnastycznej przy szkole podstawowej w Tychowie Starym ; kwota 500 000 zł. c) Mirzec kulturą stoi – dbałość o działalność twórczą związaną ze zwiększeniem zasobów kulturowych poprzez zagospodarowanie i wyposażenie obiektów kultury wiejskiej z terenu Gminy Mirzec ; kwota 720 000 zł, d) Przebudowa drogi gminnej Nr 3470007T Poduchowne – Korzonek ; kwota 400 000 zł, e) Przebudowa drogi powiatowej Nr 0559T Jagodne – Gadka ; kwota 320 000 zł, f) Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej z obszaru Gminy Mirzec z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii ; kwota 2 950 000 zł. 2. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) Kwota kredytu pozostawiona do dyspozycji Zamawiającego w dniu podpisania umowy w kilku transzach: a) I transza do dnia 10.08.2018 r. w wysokości - 369 680 zł, b) II transza do dnia 20.09.2018 r. w wysokości - 2 534 398 zł, c) III transza do dnia 28.09.2018 r. w wysokości - 1 391 250 zł, d) IV transza do dnia 20.10.2018 r. w wysokości - 1 386 450 zł, e) V transza do dnia 28.12.2018 r. w wysokości - 1 648 222 zł. 2) Zamawiający zakłada, że kredyt będzie udostępniony do jego dyspozycji w dniu 10 sierpnia 2018 roku, bez oddzielnego wniosku kredytowego w walucie polskiej a pobrany w transzach o których mowa w pkt.2 ppkt.1. Planowane transze kredytu są jedynie wskazaniami do planowanego udostepnienia kredytu z uwagi na trwające inwestycje i ich wysokość może być niższa z uwagi na stan zaawansowania robót. 3) W związku z powyższym w celu porównania złożonych ofert odsetki za 2018 rok winny być liczone od dnia 10.08.2018 r. dla pierwszej transzy pobranego kredytu (kwota 369 680 zł, ) i pozostałe wg wymagań określonych w pkt.3 ust. 1 pkt 1 4) Suma kwot zaproponowanych odsetek określi wysokość łącznych kosztów kredytu jako ceny oferty. 5) Okres kredytowy : od 2020 roku do 2026 r. 6) Spłata kredytu ( raty kapitału + odsetki )w poszczególnych latach: 2018 r. - 0,00 zł + odsetki, 2019 r. - 0,00 zł + odsetki, 2020 r. - 430 000 zł (4 raty x 107 500) +odsetki, 2021 r. - 1 150 000 zł (4 raty x 287 500) +odsetki, 2022 r. - 1 150 000 zł (4 raty x 287 500) +odsetki, 2023 r. - 1 150 000 zł (4 raty x 287 500) +odsetki, 2024 r. - 1 150 000 zł (4 raty x 287 500) +odsetki, 2025 r. - 1 150 000 zł (4 raty x 287 500) +odsetki, 2026 r. - 1 150 000 zł (4 raty x 287 500) +odsetki. Spłata naliczonych odsetek: Za 2018 rok spłata odsetek jednorazowo do dnia 31.12.2018 r., za 2019 rok spłata odsetek jednorazowo do dnia 31.12.2019 r., w latach 2020 – 2026 spłata odsetek w terminach kwartalnych. W latach 2020 – 2026 spłata kapitału + odsetek nastąpi od dnia 31.03.2020 r. do dnia 29.12.2026 roku w terminach kwartalnych : 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia ( z wyjątkiem roku 2026 spłata do 29 grudnia 2026 r.). 7) Zabezpieczenie: Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 8) Zamawiający zastrzega aby w całym okresie kredytowania ( wykorzystanie i spłata) naliczanie odsetek według metody kapitałowej , tzn. od aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu, 9) Zamawiający nie realizuje postępowania naprawczego ani nie ma zamiaru przystąpić do jego realizacji. 10) Wcześniejsza spłata kredytu nie spowoduje żadnych dodatkowych kosztów finansowych dla Zamawiającego. 11) Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z dnia 23 lipca 2018 r. oraz marża banku, bez prowizji za uruchomienie kredytu. 12) Sposób ustalenia stawki WIBOR 1M w okresie obowiązywania umowy należeć będzie do Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. 13) Marża banku jest stała przez cały okres kredytowania. 14) Odsetki będą naliczane i pobierane od wykorzystanego kredytu. 15) Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni. 16) Zamawiający będzie korzystał z kredytu w ustalonych z bankiem transzach lub jednorazowej wypłaty. 17) Kredyt będzie udostępniony dla Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji e-mail w ciągu maksymalnie 3 dni od chwili zapotrzebowania przez Zamawiającego określonej kwoty. 18) Oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego określone zostanie w wysokości i na zasadach obowiązujących u Wykonawcy. 19) Zamawiający zastrzega sobie możliwość: a) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat bez konieczności uzyskiwania zgody banku, b) rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat bez konieczności uzyskiwania zgody banku, c) dokonania przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kredytowych w całym okresie objętym umową, po uprzednim zawiadomieniu banku o takim zamiarze, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany harmonogramu spłaty kredytu, d) wydłużenia okresu spłaty kredytu po uprzednim złożeniu stosownego wniosku do banku, pod warunkiem posiadania zdolności do spłaty kredytu w okresie wydłużonego kredytowania. 20) Wykonawca przyjmując do realizacji przedmiot Umowy zobowiązuje się do zatrudnienia, o którym mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 par 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.), osoby/osób wykonującej/cych następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: czynności techniczno - formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu, w tym m.in. prowadzenie rachunku kredytobiorcy, naliczanie odsetek, ustalanie bieżących sald. 21) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 22) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 23) Zamawiający wymaga aby Wykonawca nie pobierał prowizji oraz innych nie wymienionych opłat z tytułu uruchomienia kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z ustawa 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z póź. zm.). lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisje Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy – (załącznik nr 1 do SIWZ) 2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału – (załącznik nr 3 do SIWZ) 3. Informacja Wykonawcy o obowiązku podatkowym – (załącznik nr 2 do SIWZ) UWAGA ! : Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia i dołączenia niniejszego informacji (załącznik nr 2 do SIWZ) do składanej oferty tylko w przypadku powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego w związku z wyborem oferty wykonawcy. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik nr 4 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach