Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu kredytu długoterminowego dla Gminy Miejskiej Piechowice. Znak sprawy IZP.271.1.3.2014

Gmina Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7548900 , fax. 075 7612274
  • Data zamieszczenia: 2014-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piechowice
    ul. Żymierskiego 49 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7548900, fax. 075 7612274
    REGON: 23082161200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu kredytu długoterminowego dla Gminy Miejskiej Piechowice. Znak sprawy IZP.271.1.3.2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.732.097,00 PLN (słownie: dwa miliony siedemset trzydzieści dwa tysiące dziewięćdziesiąt siedem złotych 00 / 100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętego zobowiązania z kredytu długoterminowego. Zamówienie to opisane jest następującym kodem wg. Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych CPV: Kod CPV: 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 2.1.Postępowanie dotyczy udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 2.732.097,00 PLN (słownie: dwa miliony siedemset trzydzieści dwa tysiące dziewięćdziesiąt siedem złotych 00 / 100) od dnia podpisania umowy do 31.12.2020 r. 2.2.Kredyt uruchamiany jednorazowo lub w transzach do dnia 31.12.2014r. na wniosek lub wnioski Zama-wiającego złożone u Wykonawcy, na 2 dni robocze przed uruchomieniem transzy, najpóźniej do dnia 29.12.2014r. 2.3.Wzór wniosku stanowić będzie załącznik do umowy kredytowej, przy czym zwycięski (wybrany) Wykonawca przed podpisaniem umowy jest obowiązany przedłożyć Zamawiającemu do uzgodnienia i za-akceptowania wzór wniosku. 2.4.Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzania aneksu. 2.5.Spłata kredytu (kapitał) nastąpi w 6 ratach w okresach rocznych do dnia 31 grudnia według następują-cego harmonogramu: a) do 31.12.2015 rok - 50.000,00 zł, b) do 31.12.2016 rok - 286.419,00 zł, c) do 31.12.2017 rok - 336.419,00 zł, d) do 31.12.2018 rok - 686.419,00 zł, e) do 31.12.2019 rok - 686.420,00 zł, f) do 31.12.2020 rok - 686.420,00 zł. 2.6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego dopuszcza się możliwość - za zgodą Wykonawcy - przesunięcie terminu spłaty raty kredytu. Powyższy wniosek powinien być przedłożony przez Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed terminem płatności raty kredytu, za wyjątkiem terminu określonego w punkcie 2.5 podpunkt f). 2.7. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi z dochodów własnych Gminy. 2.8. Warunki realizacji zamówienia: a) Oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawkę WIBOR 3M (część zmienna) i stałej marży banku (w procentach) w okresie obowiązywania umowy. b) Zamawiający przyjmuje, iż jedynym elementem ceny możliwym do określenia w ofercie przez Wy-konawcę jest marża. c) Marża będzie wielkością stałą na czas obowiązywania umowy i musi zawierać w sobie wszystkie opłaty i prowizje, które związane są z uruchomieniem i obsługą kredytu. Zamawiający nie przewi-duje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu. Zamawiający nie przewiduje dodat-kowych opłat i prowizji z tytułu wydawania zaświadczeń i opinii oraz za ewentualne sporządzanie aneksów. d) Odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty naliczane będą i płatne w okresach kwartalnych do ostatniego dnia każdego kwartału. e) Ostatnia rata odsetek płatna jest w terminie płatności ostatniej raty kredytu. f) Stawka bazowa WIBOR 3M będzie ulegała zmianie w okresach kwartalnych. g) Odsetki liczone będą w oparciu o rzeczywiste saldo zadłużenia według formuły: odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym. h) Za okres obrachunkowy przyjmuje się 365 dni. i) O wysokości oprocentowania oraz kwocie odsetek, w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wy-konawca będzie informował Zamawiającego na piśmie, dopuszcza się również informacje przeka-zaną drogą e-mailową na adres: skarbnik@piechowice.pl j) Dopuszcza się możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu, po uprzednim poin-formowaniu o tym Wykonawcy, z co najmniej jednomiesięcznym wyprzedzeniem, bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami. k) W przypadku spłaty części kapitału lub całości odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia. l) Przedterminowa spłata części lub całości kredytu nie jest zmianą Istotnych Warunków Zamówienia. m) Zabezpieczenie spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. n) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: - wykorzystania jedynie części kredytu postawionego do jego dyspozycji, - uruchomienia kredytu w transzach w zależności od potrzeb bez pobierania prowizji i opłat, - złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu, od dnia podpisania umowy do dnia 29.12.2014 r. Brak dyspozycji do dnia 29.12.2014 r. będzie jednoznaczny z rezygnacją z wykorzystania kredytu, - niepobierania przez Wykonawcę prowizji i opłat od niewykorzystanej kwoty kredytu, - niepobierania przez Wykonawcę prowizji i opłat od przyznanego / uruchomionego kredytu, 3. Termin wykonania zamówienia: Okres obowiązywania umowy - od daty jej zawarcia do momentu spłaty kredytu, nie później niż do 31.12.2020r. Termin zawarcia umowy uzależniony jest od daty rozstrzygnięcia niniejszej procedury przetargowej. 4. Kredyt udzielany będzie w PLN. 5. Integralną częścią niniejszego Opisu przedmiotu zamówienia są Istotne postanowienia umowy zawarte w Załączniku nr 5 do SIWZ oraz Informacja o Zamawiającym - Załącznik nr 6 do SIWZ w skład, której wcho-dzą: 1) Bilans z wykonania budżetu JST za 2012 r.; 2013r.- załącznik nr 1 (a, b), 2) Sprawozdania Rb-27s za 2012r.; 2013r. i II kw. 2014r. - załącznik nr 2 (a, b, c), 3) Sprawozdania Rb-28s za 2012r.; 2013r. i II kw. 2014r.- załącznik nr 3 (a, b, c), 4) Sprawozdania Rb-NDS za 2012 i 2013r.; II kw. 2014r. - załącznik nr 4 (a, b, c), 5) Sprawozdania Rb-Z za 2012r.; 2013r. i II kw. 2014r. - załącznik nr 5 (a, b, c), 6) Sprawozdania Rb-N za 2012r.; 2013r. i II kw. 2014r. - załącznik nr 6 (a, b, c), 7) Sprawozdania Rb-PDP za 2012r. i 2013r. - załącznik nr 7 (a, b), 8) Opinie RIO z wykonania budżetu za 2012r., 2013r. i II kw. 2014r. - załącznik nr 8 (a, b, c) 9) Program postępowania naprawczego na 2014r. i opinia RIO - załącznik nr 9 (a, b), 10) Uchwała budżetowa na 2014r. i opinia RIO w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu - załącznik nr 10, 11) Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2014-2020 - załącznik nr 11 (a, b), 12) Opinia RIO w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu - załącznik nr 12, 13) Zarządzenia w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu - załącznik nr 13 (a, b), 14) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu - załącznik nr 14, 15) Zaświadczenia o niezaleganiu - załącznik nr 15 (a, b, c), 16) Informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 31.12.2 UWAGA: Ilekroć w niniejszym ogłoszeniu użyto skrótu: - SIWZ należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu kredytu długoterminowego dla Gminy Miejskiej Piechowice. Znak sprawy IZP.271.1.3.2014 - PZP, ustawa lub ustawa PZP należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówien publicznych (tekst jednolity z 2013 r. poz. 907 wraz z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00. zł (słownie: dziesięć tysię-cy 00/100złotych). 2. Forma wadium. 1) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 li-stopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń - dokumenty te muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. Gwarancja/poręczenie musi być nieodwo-łalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji lub poręczenia d) termin ważności gwarancji lub poręczenia e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświad-czenia: - Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zo-bowiązania na pierwsze pisemne żądanie wraz z oświadczeniem, że: ................ (nazwa Wykonawcy) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo za-mówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ww. ustawy, lub pełnomocnictw, a nie udowodnił, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie, lub w przypadku kiedy nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z poniższych warunków wynikają-cych z art. 46 ust. 5 ww. ustawy: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie. 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: prowadzony przez bank PKO PB S.A.: Nr 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z adnotacją na tytule wpłaty: wadium - IZP.271.1.3.2014 - Przetarg na kredyt. 6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za skuteczne wniesienie Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Dołączenie do ofer-ty kopii polecenia przelewu nie jest wystarczającym warunkiem stwierdzenia terminowego wniesienia wa-dium przez Wykonawcę. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 10 (Referat Finansowy I piętro). Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić np. w odrębnej kopercie oznaczonej -oryginał dowodu wniesienia wadium, przy czym oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale spinać z ofertą. 8. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najko-rzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium nie-zwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należyte-go wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o któ-rym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie. UWAGA: W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzu-lę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności - patrz punkt 2 ppkt 2) lit. e. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachun-ku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 15. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpiecza-ły w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, określonych ustawą PZP - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piechowice.bip.pbox.pl w zakładce Zamówienia publiczne.
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach