Przetargi.pl
Udzielenie kredytu dla Gminy Międzyrzecz

Gmina Międzyrzecz ogłasza przetarg

  • Adres: 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 7426930 , fax. 95 7426979
  • Data zamieszczenia: 2015-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Międzyrzecz
    ul. Rynek 1 1
    66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie
    tel. 95 7426930, fax. 95 7426979
    REGON: 21096684600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzyrzecz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu dla Gminy Międzyrzecz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Międzyrzecz w roku 2015 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 3.2. Podstawa - uchwała Nr VIII/59/15 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu. 3.3. Szczegółowe warunki zamówienia: 3.3.1. Wysokość udzielanego kredytu do kwoty - 2 000 000,00 PLN. 3.3.2. Spłata kredytu - w miesięcznych ratach według harmonogramu, począwszy od miesiąca stycznia 2016 roku do grudnia 2024 roku (szczegóły w SIWZ). 3.3.3. Możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowych opłat, po zawiadomieniu Banku o planowanej przedterminowej spłacie z 7 - dniowym wyprzedzeniem. 3.3.4. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od faktycznego zadłużenia. 3.3.5. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca kalendarzowego. 3.3.6. Spłata odsetek w okresach miesięcznych - do 15-go danego miesiąca, począwszy od następnego miesiąca po uruchomieniu transzy, na podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości co najmniej 7 dni przed terminem ich wymagalności faxem lub drogą elektroniczną. 3.3.7. Spłata odsetek za grudzień 2024 roku ma nastąpić razem z ostatnią ratą kredytu. 3.3.8. W przypadku, gdy dzień spłaty odsetek, przypadający na 15-go każdego miesiąca lub dzień spłaty, wynikający z harmonogramu spłaty kredytu, będzie dniem wolnym od pracy, odpowiednio odsetki bądź rata kapitałowa, wymagalne będą w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu. 3.3.9. Zapłata prowizji od faktycznie wykorzystanej transzy następować będzie w dniu planowanego uruchomienia transzy kredytu (przed jego przelewem na rachunek wskazany przez gminę). 3.3.10. Zabezpieczenie kredytu weksel in blanco. 3.3.11. Rozliczenia między Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 3.3.12. Kredyt będzie oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M powiększonej o marżę, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 1M na każdy okres odsetkowy usta?lona będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 1M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. 3.3.13. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następować będzie raz w miesiącu na początku każdego miesiąca. Jeżeli pierwszy dzień miesiąca będzie dniem wolnym od pracy, zmiana oprocentowania następować będzie w pierwszy dzień roboczy przypadający po tym dniu. Stopa procentowa ulegać będzie zatem zmianie od pierwszego dnia roboczego miesiąca. 3.3.14. Postawienie środków z kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 3.3.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchamiania środków kredytowych w terminie do 31 grudnia 2015 r. Określenie transz wypłat kredytu oraz terminów postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego, następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki na 7 dni przed ich uruchomieniem. 3.3.16. Datą uruchomienia transzy kredytu może być tylko dzień roboczy, za który przyjmuje się dzień, w którym banki dokonują zwykłych czynności w kraju Zamawiającego i Banku. 3.3.17. Wypłata środków z kredytu będzie następowała na rachunek wskazany przez Zamawiającego. 3.3.18. Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od wypłaconych transz kredytu. 3.3.19.Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 3.3.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny. 3.3.21. Kredyt udzielony w złotych polskich (PLN). 3.3.22. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu, z wyjątkiem prowizji w wysokości do 0,5 %, która będzie pobiera?na od faktycznie wykorzystanych transz kredytu. 3.3.23. Wykonawca zapłaci: - odsetki za zwłokę w udzieleniu transzy - w wysokości 0,05% wartości transzy za każdy dzień zwłoki, - za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca - kwotę równą 10% sumy zamówienia. 3.4. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w załączniku nr 8 do SIWZ. 3.5. Istotne postanowienia umowy stanowią załączniki nr 7 do SIWZ. 3.6. Wykonawca wskaże imiennie pracownika do obsługi Zamawiającego w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia. 3.7. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1692) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,2249 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 651130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wydłużenia okresu spłaty zobowiązania
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miedzyrzecz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną