Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Brenna w wysokości 700.000,00 złotych

Gmina Brenna ogłasza przetarg

  • Adres: 43438 Brenna, ul. Wyzwolenia
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 536 222 , fax. 338 536 370
  • Data zamieszczenia: 2017-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brenna
    ul. Wyzwolenia 77
    43438 Brenna, woj. śląskie
    tel. 338 536 222, fax. 338 536 370
    REGON: 53176600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brenna.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Brenna w wysokości 700.000,00 złotych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego dla Gminy Brenna w wysokości 700.000,00 złotych (słownie: siedemset złotych 00/100). 1.1.1 Cel kredytowania: kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w zakresie inwestycji pod nazwą „Beskid Śląski – wspólne dziedzictwo” Rekonstrukcja i rewitalizacja wraz z rozbudową budynku „Starego Kina” w Brennej przy ul. Wyzwolenia 69 z przeznaczeniem na Beskidzki Dom Zielin „Przytulia”. 1.1.2 Kwota kredytu: 700.000,00 zł. 1.1.3 Okres kredytowania: 01.12.2017 r. do 31.12.2018 r. 3.1.4 Okres spłaty: 13 miesięcy tj. od 01.12.2017 r. do 31.12.2018 r. 1.1.5 Uruchomienie kredytu: dzień podpisania umowy będzie jednocześnie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, natomiast uruchomienie kredytu nastąpi poprzez wpłatę kwoty kredytu na konto Zamawiającego. O konieczności uruchomienia kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę faksem z 3 albo 2 albo 1 dniowym wyprzedzeniem (ustalonym na podstawie oferty złożonej przez Wykonawcę), bez składania odrębnego, podlegającego rozpatrzeniu wniosku. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa 31.12.2017 r. 1.1.6 Spłata kapitału nastąpi jednorazowo w terminie do 31.12.2018 r. 1.1.7 Spłata oprocentowania: spłata odsetek następować będzie na koniec każdego miesiąca, począwszy od 31 grudnia 2017 roku; w przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 1.1.8 Oprocentowanie: odsetki w wysokości WIBOR 1M + niezmienna marża Wykonawcy; stawka bazowa ustalana będzie w okresach miesięcznych, zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 1M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego; o każdej zmianie oprocentowania wynikającego ze zmiany stawki WIBOR 1M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej lub faksem z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. 1.1.9 Zabezpieczenie: Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Brenna. 1.1.10 Inne warunki: a) możliwość wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez dodatkowych opłat i prowizji, b) odsetki będą naliczane od kwoty aktualnego zadłużenia począwszy od dnia wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego Beskidzki Bank Spółdzielczy nr 33 8111 0009 2001 0036 9950 0001 całej kwoty kredytu do dnia poprzedzającego spłatę kredytu włącznie, c) Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia całego kosztu kredytu w postaci prowizji. Prowizja nie może być wyższa niż 1% wartości kredytu; prowizja będzie płatna jednorazowo do 14 dni od dnia uruchomienia kredytu, e) Zamawiający nie przewiduje poddania się egzekucji wprost z aktu notarialnego (art. 777 § 4 lub 5 ustawy Kodeks postępowania cywilnego), d) do wyliczenia oprocentowania, na potrzeby oceny ofert, należy przyjąć stałe wskaźniki w całym okresie kredytowania (wg notowania z 26.10.2017 r.),tj. WIBOR 1M – 1,66 %, wartość odsetek od kredytu w PLN należy obliczyć stosując stopę procentową wyliczoną, jako suma wskaźnika WIBOR 1M i marży ustalonej przez Wykonawcę, zakładając, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366 dni, e) do wyliczenia ceny na potrzeby oceny ofert, należy przyjąć, iż uruchomienie kredytu nastąpi w całości w dniu 01.12.2017 r., a spłata kredytu w dniu 31.12.2018 r. f) waluta kredytu - złoty polski; wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w złotych polskich (PLN); 1.2 Zamawiający w załączeniu do SIWZ przedstawia Uchwałę nr XVI/170/16 Rady Gminy Brenna z dnia 15.12.2016 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brenna na 2017 rok oraz Zarządzenie Wójta Gminy Brenna nr 218/2017 z dnia 30 października 2017 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na wyprzedzające finasowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii europejskiej w zakresie inwestycji pod nazwą „Beskid Śląski – wspólne dziedzictwo” Rekonstrukcja i rewitalizacja wraz z rozbudowa budynku „Starego Kina” w Brennej przy ul. Wyzwolenia 69 z przeznaczeniem na Beskidzki Dom Zielin „Przytulia”. Uchwała RIO, zaświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US oraz informacje (zestawienia) dotyczące zadłużenia Gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielonych poręczeń i gwarancji, jak również udzielonych przez Gminę pożyczek - zostaną udostępnione wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przed podpisaniem umowy; pozostałe dokumenty finansowe znajdują się na stronie www.bip.brenna.org.pl. 1.3 Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat za wyjątkiem opłat określonych na podstawie SIWZ, z zastrzeżeniem że sprawy związane ze sprawą zadłużenia niespłaconego w terminie regulowane są wg zasad określonych w regulaminie Wykonawcy (banku).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek posiadania przez Wykonawcę uprawnień do prowadzenia działalności objętej przedmiotem zamówienia, Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że: posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej tj. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ; b) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę [dotyczy również spółki cywilnej]. c) W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca jest zobowiązany - bez osobnego wezwania ze strony Zamawiającego – do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP. Wzór takiego oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną